Mutta eikös se ollut vain Dufva, jolle erilaiset persoonallisuudet eivät kelpaa ja Vuori ei moisista horoskooppihöpötyksistä välitä. Budjettikurikin muutti Mikkeliin, joten kyllä tässä on perusteltua olla ihmeissään, miksi Rauman kesästä pitävä kolmekymppinen valitsi mieluummin toisen työpaikan isommasta pitäjästä.
Ajanko tässä nyt miinaan, vai mitä mä nyt en ymmärrä? Ymmärtääkseni Bono on koko ajan puhunut, että palkkapussin perässä mennään ja ainakin viimeisessä haastattelussa seisoo, että tuskin Lukko edes tiesi sopimuksen purusta. Nuo kun vetää yhteen niin eihän Bonolla ole ollut edes ajatustakaan tulla Raumalle tällä kaudella, vaan on tehnyt omat peliliikkeet keskustelemati muiden kuin jonkun varman rahasammon kanssa. Vai mitä haet tolla lainaamallani tekstillä?
Mulle tulee tosta lauseesta vähän sama olo kuin rouva tuhahtaa kiukkuspäissään isännälle: "Olisit sä nyt voinu töistä tullessas tuoda maitoa kun vallan hyvin tiestit, että sitä menee joka päivä paljon." Eli olisiko Lukon pitänyt toimia tässä samaan tapaan ajatustenlukijana kuten tarinan isännän, että just tänään olisi pitäny tuoda maitoa lisää, vaikka töihin lähtiessä sitä oli jääkaapissa ihan riittävästi päiväksi kahdeksi? Olisiko pitäny jo aamulla lukea jalan ja kuun asennoista, että tänään pitää tuoda maitoa koska juuri tänään rouva haluaisi tehdä maailmanennätyksen lättyjen paistossa, sekä pannarin tekemisessä. Eikä nesteeksi em. tuotoksiin kelpaa mikään muu kuin maito rouvan mielestä.
Eikö em. kuvailtu ajatustentilanne ole vähän sama tilanne Lukolla? Ilmeisesti pakkikalusto on ollut paras mahdollinen mitä nykyisillä nappuloilla pystytään hankkimaan. Eikä ole ollut tiedossa, että parempaakin olisi tarjolla jos vaan aletaan katsomaan mistä niitä nappuloita irroitellaan. Mun mielestäni ajatuksella, että katotaan ensiksi ketkä pelaajat halutaan millekkin paikoille oli ne vapaana tai ei ja aletaan kilpalaulantaan tarjoamalla mottipäisiä summia ollaan aika erikoisessa tilanteessa.
Toki jos Bonon tekstit on haastattelijoille mitä tahansa mitä suuhun tulee / toimittajat painaa mitä sattuu niin sitten ymmärrän. Spekulointi loputtomasti ilman faktoja on toki näitten palstojen tärkeimpiä ominaisuuksia.