On kylla vaikea olla tyytyvainen tilanteeseen jossa TAAS kerran lahdetaan kauteen ilman jotain tarkeata osa-aluetta. Erona on se vanhaan malliin etta nyt on KAKSI tarkeaa osa-aluetta ihan herran hallussa. Maalivahdeista ei tieda oikein mitaan, voivat huippuluokan onnistumisella olla riittavia SM-liigaan. Se on aika iso "jos". Ja sitten keskushyokkaajien tilanne on sellainen etta ei ole ykkosta, ei ole oikeastaan kakkostakaan, mutta kolmossenttereita on penkkirivillinen. Joukkueen tarkein "luova" pelaaja, tarkein tulosyksikoiden pelaaja, eika meilla ole yhtaan sellaista jolta voisi realistisesti odottaa lahellekaan pistetta per peli.
Talla hetkella keskushyokkaajista ainoastaan Aleksi Saarelalla on mielestani edes jonkinlainen mahdollisuus nousta kiekolliseksi johtajaksi. Aika saatanan heikossa hapessa, jos tuollaista taytyy paa-asiallisesti odottaa 16 vuotiaalta pojalta.
Mina olen aina toivonut etta lukko tekisi kerrankin niin etta joukkueen tarkeimmat paikat kaikki olisi taytetty mitat tayttavilla miehilla ennen pitsiturnausta, silloin voisi odottaa etta alkukaudesta asti pisteita tulisi mahdollisimman hyvaan tahtiin, joukkueella olisi maksimaalinen aika loytaa parhaat kokoonpanonsa ja hitsautua yhteen ja pelaajista saataisin suurin mahdollinen hyoty joukkueen pistepottiin.
Jos alkukauteen lahdetaan vaan "katselemaan" etta mista paikkaa vene vuotaa, niin saattaa nopeasti kayda niin etta se uppoaa ennen kuin ehditaan paikkaamaan jos reika on liian suuri. Alkukauden pisteet ovat taysin saman arvoisia kuin ne joita saadaan syksylla kun yritetaan saada parhaat mahdolliset asemat. Ne asemat pitaa ottaa heti, ja pitaa koko kauden. Siksi valmiit joukkueet ovat parempia, ja paasevat paremmista lahtokohdista playoffeihin.
Ei, en osaa olla tyytyvainen tilanteeseen. Jos hyvin pian loytyy se ykkossentteri niin sitten olen, mutta talla hetkella nayttaa ja kuulostaa katastrofaaliselta sen suhteen etta taas ollaan valmiit ampumaan itseaan jalkaan sarjan alussa, kun ei osattu hommata oikeata miesta oikealle tontille koko kesan aikana. Ja naita jannuja vartenhan sita tehtiin oikein scouttausmatkoja jne. Sinne meni nekin rahat kankkulan kaivoon.
Mun täytyy olla nyt psychon kanssa täysin samaa mieltä koko tekstistä.
Joku tuossa kirjoitti, että Lukon materiaali on liigaan helvetin laadukas. Haluaisin kyllä itse tietää, että mistä kohtaa? Puolustus on hyvää liigatasoa, jos ikämiehet pysyvät kasassa.
Ei Lukko ole mikään mestarisuosikki, ei se ole edes haastaja.
Miettikää nyt miten Lukko voi pärjätä. Lasken tässä pärjäämiseksi neljän tai vähintään kuuden joukkoon runkosarjassa:
-Jos Zapolski on uusi Vehanen tai Zapolski+Setänen uusi Engren+Leggio
-Jos ikämiehet pysyvät jotenkuten kasassa
-Jos Lukko löytää ykkössentterin
-Jos RD on uudistanut pelikirjansa onnistuneesti
-Jos Tukonen ja Nurmi pystyvät pelaamaan tasollaan
Verratkaa nyt johonkin todellisiin suosikkeihin. Jokereilla on epävarmuutta maalilla, Jypillä valmennuksessa, Tapparalla hyökkäyksessä. Lukolla on nämä kaikki+kourallinen muita.
Vähän kärjistäen voi sanoa, että Lukko on ilmeisesti käyttänyt budjetin +30v rivimiehiin, samalla kun tärkeimmät palikat on jätetty vajaiksi.
Eiköhän ne lyö rahaa ykkössenaan ihan miehekkään summan kunhan se oikea löytyy.
Aijaa? Jos sitä rahaa kerran on niin paljon käytettävänä, niin miten Mcleania ei edes kysytty ennen KHL-sopimusta? Miten Pare livahti verkoista? Hifkiin mennyt Fatakin olisi voinut Lukkoon sopia.
Joku sanoi, että ei kannata hätäillä vaan mieluummin joku sopiva sitten syyskuussa. Itse olen taas eri mieltä, mielestäni todennäköisyys hyvän ykkössentterin löytymiseen pienenee päivä päivältä.