Ensinnäkin älä vääristele asioita minusta. En ole haukkumassa jokaista Lukon hankintaa ja aina naama norsunvitulla vaikka syytä olisi, vaan annan myös positiivista palautetta kun sille on tarpeensa. MM. Viimekaudella kehuin Melinin, Beechin ja Lintnerin hankintaa johdolta, mutta en olisi saanut mielestäsi haukkua Björkkiä, Robaria tai Huhtasta? Koen itselleni oikeuden arvostella joukkuetta, jonka vuoksi käyn n. 30 peliä vuodessa katsomassa ja annan säännöllisesti rahaa kassaan. Totuus on ettei Vanhatalo ole hoitanut työtäänsä viimekaudella hyvin, ei edes välttävästi.
Mitä tulee finaalikoukkueisiin, niin kyllä siellä tähtiä vilisee kenttä täynnä. Vai mitä nimet Hubacek, Perrin, Tuppurainen, Vatanen, Lasch, Hodgman, Latvala, Seikola ja Hovinen sitten sinun mielestäsi ovat ellei liigantähtipelaajia ja muutama jopa euroopan eliittiä? Ei se vain riitä, että jokavuosi ostetaan näitä Huhtasia, Mustosia, Juntusia ja Robareita sillä oletusarvolla, että ehkä he voivat onnistuessaan olla hyviä pelaajia. Hyvin rakennettu joukkue koostuu terävästä kärkiosaamisesta ja hyvillä roolipelaajilla ja tätä ei Lukossa ole vieläkään tajuttu. Jokavuosi ei voi yhtä osa-aluetta jättää vain arvoitukseksi.
Korostan nyt vielä, että ei sellainenkaan joukkue voita missä vilisee vain tähtipelaajia, enkä missään vaihessa sellaista ole toivunutkaan Lukkoon. Kritiikin antaminen kuuluu tähän lajiin ja kun itse et osaa sitä antaa taikka näe lainkaan, niin asiat ovat huonosti. Kyllä minä sillon annan positiivista palautetta satavarmasti, kun asiat menevät hyvin ja tehdään oikein.
Mitä nyt noihin hankintoihin tulee, niin en minä ketään muuta tyrmää täysillä kuin Kovasen, jolle ei yksinkertaisesti ole enää mitään käyttää mestarijoukkueen kärkipuolustuksessa. Ilomäki vastoin on jopa loistava sainaus Lukon johdolta, joten siitä iso plussa. Ilomäen tapaisia hankintoja ne kuuluisivatkin olla.