Minua ei Setäsen lähtö yllätä eikä edes vituta. Huhuja Tepsistäkin kuului, itse oletin Oskarin valitsevan Ässät (valitseminen voi olla huono sana, en tiedä oliko Ässät edes hänen perässään mutta luulen että oli). Uskoakseni Tepsillä on, ikäänkuin kostona Vahalahdesta ja Nummelinista, kova hinku rokottaa Lukkoa pelaajamarkkinoilla ja varmaan TPS:n tarjous on ollut taloudellisestikin erittäin hyvä. Ei näitä hyviä junnuja olekaan vuosiin menetetty rannikkoa alaspäin, joskus 90-luvullahan se oli jokaisen Lukon kasvatin Amerikka kun pääsi Tepsiin pelaamaan.
Kuten useasti liigan startista alkaen olen palstalle kirjoittanut, Setänen ei enää uutta sopimusta Lukon kanssa tee nykysysteemillä, että ensin luvataan reilu kilpailu peliajasta ja sitten tehdään toisin.
Myönnän että suolasin itsekin Oskarin kun hän Bluesia vastaan syksyllä imaisi sen jonkun maskotin lääpäisyn verkkoon heti pelin alussa, mutta nykyesitykset kyllä puoltaisivat Oskarille isompaa peliaikaa ilman muuta. Jännä nähdä tuleeko sitä enää lainkaan loppukauden aikana?
(Oli muuten ennen jotain kotipeliä aika hassu haastattelu mediakuutiolla, kun Mikael Vuorio naama peruslukemilla selosti kuinka "edelleen on tarkoitus peluuttaa tasaisesti molempia maalivahteja". Tarkoitus voi tietysti olla mikä vaan, toteutus on sitten taas eri asia.)
Uskoakseni Lukon maalivahtiosasto menee ensi kaudeksi kokonaan uusiksi. Ainakin mikäli hallihuhuihin on uskominen, myös Zapolski on jo syksyllä, joskus loka-marraskuussa ilmoittanut Lukolle vaihtavansa maisemaa kauden jälkeen.
Niinikään hallihuhuissa on pyörinyt Atte Engrenin nimi, mutta niin Engren kuin Zapolskin lähtökin ovat, korostan sitä, ihan pelkkiä hallihuhuja.