Maanantaina 05.05.2014 tullaan ulos siis ryminällä. Näinhän se Kai Suikkanen jossain TV-lähetyksessä lupasi.
29.04.2014 -
TPS: Tiedotustilaisuus 5. toukokuuta
"
HC TPS järjestää maanantaina 5. toukokuuta tiedotustilaisuuden, jossa julkistetaan joukkueen uudet sopimuspelaajat ja jatkosopimukset.
Joukkueen ensimmäisten jäätreenien ohella medialle esitellään myös huhtikuun alkupuolella HC TPS Turku Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi valittu Matti Perkonoja."
Eli ainakin uusi hallituksen puheenjohtaja on ensimmäistä kertaa median tentattavana. Tämän lisäksi uusia sopimuspelaajia sekä jatkosopimuksia. Ajattelin nyt tehdä pienen yhteenvedon todennäköisestä tiedotustilaisuuden annista.
Muutamia "varmoja" nimiä uusista pelaajista on esiintynyt jo mediassa. Nämä ovat uutisoitu jo niin useaan kertaan eri lähteissä, että näitä kai voidaan pitää jo varmoina.
"Varmoina" uutisoidut huhut:
- Teemu Lassila
- Petteri Nummelin
- Ilkka Pikkarainen
- Lauri Tukonen
Tämän listan ulkopuolelta löytyy pari muutakin nimeä, joita pidetään lähes varmoina TPS:n miehinä kaudella 2014-15.
Todennäköiset huhut:
- Kristian Järvinen
- Tony Vidgren (try out)
Näiden lisäksi myös Ilveksen Simon Gysbers on ollut spekulaatioissa mukana. Toiset sanovat, että Tampereella siirtoa pidetään jo käytännössä varmana. Itse en kuitenkaan pidä tätä siirtoa mitenkään varmana - mahdollisena kylläkin. Nykytietojeni valossa Gysbers olisi melkoinen (positiivinen) yllätys. Tosin kuulemani perusteella jatkosopimusten puolelta olisi tulossa vielä suurempi positiivinen yllätys, joten Gysbersin "menetys" Färjestadiin ei kirpaisisi niin paljoa.
Olen edelleen siinä uskossa, että TPS:lla on nykyisestä joukkueesta neljä julkaisematonta jatkosopimusta kassakaapissa. Kyllä - siihen nippuun sisältyy edelleen Shaone Morrisonn. Viimeisen kuulemani mukaan Morrisonn tekee Brian Willsiet - eli kiekkoilee alkukauden Medvescak Zagrebissa palaten verorajan koittaessa mustavalkoisiin. Pitäkää paskapuheena jos haluatte, mutta mä ainakin elän tämän "tiedon" kanssa kikkeli pystyssä tiedotustilaisuuteen saakka. Maanantaina iltapäivällä sitten nähdään oliko kyseessä vain puolilöysä heijari vai hunajaa valuva teräksinen kuusituumainen!
Mahdolliset jatkot:
- Shaone Morrisonn (CAN)
- (Jere Pulli?) / - Tuomas Suominen
- Marko Virtala
- Veli-Matti Vittasmäki
Tosin nyt kun mä lasken yhteen 1+1, niin todennäköisesti Jere Pullin optiota ei olla lunastettu, vaan tuo neljäs jatkosopimus olisi Tuomas Suomisen. Tavallaan voidaan ajatella, että Tony Vidgren tulee rotaatioon juuri J.Pullin paikalle.