HPK - Saipa. 11.12.2004. HPK 75-vuotta

  • 5 547
  • 38

Pioneer

Jäsen
Re: Anteeksi

Viestin lähetti Twite
- Ughugh. No.. ei se nyt vaan käy että sitä huudetaan. Ymmärrän että jotkut eivät ymmärrä, mutta en hyväksy vaan paheksun. Sama ongelma kun siinä että jotkut eivät ymmärrä olla sanomatta neekeri koska "ei se minun sanavarastossani ole rasistinen sana".

Ei liene kenellekään yllätys, että nimenomaan hämeenlinnalaiset paljastuvat rasisteiksi. Sikakatsomo on jo vuosikaudet tunnettu jääkiekkokannattajien häpeäpilkkuna, mutta liekö nyt ensimmäinen kerta, kun rasismi nostaa tässä läskikasassa päätään?

Jalkapalloliitot kautta euroopan ovat syystäkin puuttuneet rasismiin kovin ottein ja toivon sydämeni pohjasta, että nämä orastavat natsismin alut kitketään pois Suomen jääkiekkokatsomoista heti.

Kuinka järjestysmiehet reagoivat kyseiseen ääntelyyn? Jos asianosaisia ei heitetty ulos Hämeenlinnan jääkiekkopyhätöstä samantien, niin asiaan on syytä puuttua jälkikäteen. Sakkoja vaan HPK:lle. Syytä kun vaikuttaisi olevan.

Ja ei, en ollut paikalla todistamassa kyseistä eläimellistä käytöstä. Ajattelin vain ilmaista oman kantani, kun hämeenlinnalainen itse otti asian esille, ja kiitos siitä! En todellakaan halua leimata kaikkia hämeenlinnalaisia rotuvihan levittäjiksi. Pieni vähemmistö vaan pilaa herkästi koko porukan maineen.

Natsismi on kuitenkin syytä nihtää jääkiekkokatsomoista juurineen päivineen. Syövän kun tiedetään leviävän huomaamatta ja ilmestyvän kaikkien tietoisuuteen, kun reagointin on liian myöhäistä.

Mitä itse peliin tulee, niin tappio on aina tappio. Toivottavasti yhden maalin tappio säilyttää joukkueessa jo pitkään vallinneen taisteluhengen yli joulutauon. Yleensä kun nuo tauot ovat tupanneet olemaan SaiPalle myrkkyä.

Setzingerin onnistumiset otin vastaan ilolla. Setzi on jostain kumman syystä ollut jo muutaman vuoden ajan yksi suosikkipelaajistani. Säälillä olen seurannut suomalaisen jääkiekkoyleisön reagointeja Setzingerin tunteenpurkauksiin, kun taas samat ihmiset toisaalla kärttävät lisää väriä kaukaloihin. Setzinger tuo kaukaloon lisää tunnetta ja maaleja. Mitä sitä muuta voisi peruskatsoja kiekkoilijalta toivoa?
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Pioneer
Sikakatsomo on jo vuosikaudet tunnettu jääkiekkokannattajien häpeäpilkkuna, ....
Sakkoja, ulosheittoja, häpeäpilkkuja, natsismia. Rauhoitutaanpas nyt vähäsen eikä revitä pelihousuja samaan kuntoon kuin Banhamilla. Ne nyt olivat pari huutoa Banhamille joka luisteli jäähylle, ei mitään muuta.

Yritin sanoakin aiemmin että en usko että huutajat niitä tarkoittavat mitenkään rasistisiksi. Sakottelu ja ulosheittely kääntää asian juuri päinvastaiseksi kuin olisi tarkoitus, luulen ma. Ystävällinen kanssakatsojan neuvo toimii paremmin.
 

Pioneer

Jäsen
Viestin lähetti Twite
Yritin sanoakin aiemmin että en usko että huutajat niitä tarkoittavat mitenkään rasistisiksi. Sakottelu ja ulosheittely kääntää asian juuri päinvastaiseksi kuin olisi tarkoitus, luulen ma. Ystävällinen kanssakatsojan neuvo toimii paremmin.

Niin kutsuttu "Jungle noise", eli suomalaisittain "ughittelu" on erittäin suuri ongelma jalkapallokatsomoissa ympäri maailman. Kyseessä ei ole mikään muu kuin kyseisen matran huutajien näin julkisesti tunnustama rasismi.

Erään toisen liigaseuran kannattajilla samanlainen rasismin julkituonti on ollut jo pitkään ohjelmistossa. Hämeenlinnalaiset eivät todellakaan ole aiheen pioneereja, vaan pelkkiä apinoijia.

Mielenkiinnolla seuraan, kuinka SM-liiga puuttuu tähän ilmeisen leviävään ongelmaan.
 

Gerbiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti travolta
Banham esitti äijämäisyyttä tilanteessa, jossa rikkoi Hahlia laidan lähellä. Tajusi heti tehneensä väärin ja jäi katsomaan onko Hahl kunnossa. Todella esimerkillinen teko ja respecti nousi heti kyseisen kaverin kohdalla. Pelissä olleet tietävät varmasti mistä puhun, ainakin toivottavasti.

Sattumalta Banhamin vieressä seisoi HPK:n nro 43 mikä osaltaan saatoi vaikuttaa kyseisen herran käytökseen.


Ihan oikeesti yllätävän siisti peli, minkä Partanen lähes sekoitti vihellyksillään, mitkä sinkoilivat lähes joka tilanteessa väärälle pelaajalle. No onneksi vihellykset loppujen lopuksi menivä lähes oikein. Ja ketään ei sitten tosisssaan kiinostanut kapinoda... (Malmivaara meinas, mutta sitten sillekin tuli pikkujouluvaihde päälle).

Kolmannessa erässä esitettiin silkkaa pelailua, mikä meikäläist suuresti harmitti, koska tulosveto jäi yhden maalin päähän... No kolmeen pisteeseen on pakko olla tyytyväinen niitä kuitenkin niin havoin on tällä kaudella tarjoilltu... Ainiin lopuksi pitää mainita, että kakku oli hyvää!
 
Viimeksi muokattu:

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Re: Re: Anteeksi

Viestin lähetti Pioneer
Ei liene kenellekään yllätys, että nimenomaan hämeenlinnalaiset paljastuvat rasisteiksi. Sikakatsomo on jo vuosikaudet tunnettu jääkiekkokannattajien häpeäpilkkuna, mutta liekö nyt ensimmäinen kerta, kun rasismi nostaa tässä läskikasassa päätään?

Kuinka järjestysmiehet reagoivat kyseiseen ääntelyyn? Jos asianosaisia ei heitetty ulos Hämeenlinnan jääkiekkopyhätöstä samantien, niin asiaan on syytä puuttua jälkikäteen. Sakkoja vaan HPK:lle. Syytä kun vaikuttaisi olevan.

Ja ei, en ollut paikalla todistamassa kyseistä eläimellistä käytöstä.



Just joo. Älä nyt helvetissä rupea puhumaan mitään rasismista, kun itsekin syyllistyt siihen heti toisessa virkkeessä. Mieti nyt vähän mitä päästät suustasi... Rasismia, voi jumal.... Mikä sunnuntaihiihtäjä taas täällä aukoo päätään!
Tosin itse en moista päästä suustani, mutta jos asia pitää ottaa noin ylivakavasti, niin minä ainakin olen se "ystävällinen sivustakatsoja", joka yrittää vaikuttaa huudon poistumiseen käytöstä.
Itse en kyllä ymmärrä, mikä helvetin haloo tästäkin pitää nostaa. En itse ainakaan koe asiaa ihan noin pitkälle vietynä, että oikein natsismia ja rotuvihaa...
Tarkoitus huutajilla oli varmasti tilanneyhteyden, paikalla olleena asian tietäen, mukaan kommentoida typerää vieraspelaajan käyttäytymistä verraten apinan kommunikointia. Eikä syyllistää ketään rasistisesti!

On täällä jutut, uskomatonta jeesustelua.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jungle noisesta ja rasismista näyttää nousseen pääasia eilisessä kiekko-ottelussa. Itse luulen, etteivät nämä ääntelijät ihan tarkkaan ymmärrä mihin tarkoitukseen "noise" on alunperin syntynyt. Siksi siis ei voitane suoraan rasismiin linkittää...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
hPk - sAIpA

Olipas hassua katsella ottelua istumapaikoilta. Nöyrimmät kiitokseni paikan tarjoajalle. Kiitos. Samalla olisi muuten kiva saada jotain korvausta siitä, että en päässyt katsomaan peliä omalta tutulta paikaltani.

SaiPa kyllä taisteli minkä pystyi. Kovinkaan paljoa se ei kuitenkaan valiteltavasti pystynyt, vaikka kotijoukkuekaan ei tänään terävimmillään ollut.

Itse asiassa minä en keltaisesta joukkueesta erottanut ketään muita pelaajia kuin ahkeran Frank Banhamin ja Jamo "Jarmo" Myllyksen. Ei SaiPaa silti eilisen perusteella ihan värittömäksi voi sanoa, sillä sen verran pientä nokkapokkaa ja yleistä häröilyä se esitti.

Kun oikein tarkkaan muistelen, niin olihan siellä Malmivaaraa ja Kokkoa, Skydeä ja no niin, siinä ne sitten taisivat ollakin.

Ollie Österreicher on kone. Eikä mikä tahansa masiina vaan tehosellainen. Tätä kannatti odottaa ja nyt se sitten käynnistyi. Mieletön toinen maali oli todellakin ns. maailmanluokan suoritus. Vieläkö joku haluaa vaihtaa tämän jannun puis?

Noronen oli taas hyvä ja olisi ehkäpä ansainnut pitää nollansa, vaikka muu HPK ei sitä olisikaan ansainnut.

Kun Laitinenkin tuntuu parantavan niin eihän tuo nyt näytä ollenkaan huonolta joukkueelta.

Rapakontakainen työsulku jatkukoot, ei haittaa minua kun ei tuo Canal+ näy täällä maalla. Ja muistakin syistä.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti Gerbiili
(Malmivaara meinas, mutta sitten sillekin tuli pikkujouluvaihde päälle).

Jos nyt puhut tilanteesta, jossa Malmivaara heitti jo oikean hanskansakin nujakoidessaan Holdenin kanssa, niin ei voi sanoa kuin että Höpön Pöpön.

Näytti siinä, että molempia kiinnosti jonkun verran lähteminen, mutta ilmeisesti väliin sännännyt linjuri hillitsi hermoja sen verran ettei siitä suihkuun haluttu lähteä. Malmivaaralle olisi kyllä kuulunut kymppi 2+2 minuutin lisäksi, koska hanska tippui selvästi tahallisesti.

Ilahdutti Setzingerin vire taas, yksi minunkin suosikkipelaajiani ehdottomasti jo Pelicans-ajoilta. Harmi toisaalta, että SaiPaa vastaan pitää aina onnistua, mutta se suotakoon Setzille. Joku ne maalit olisi kuitenkin tehnyt.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Swift
Näytti siinä, että molempia kiinnosti jonkun verran lähteminen, mutta ilmeisesti väliin sännännyt linjuri hillitsi hermoja sen verran ettei siitä suihkuun haluttu lähteä.
Siinä ei tosiaan kumpikaan mennyt linjurin taakse ja sieltä huudellut vaan Holden ensin kiersi linjamiehen ja luisteli suoraan Malmivaaran eteen. Raitapaidat olivat kuitenkin heti välissä, ihan mahdotonta olisi siinä ollut kummankaan yrittääkään lyödä. Ja pedanttisille tappeluheeboille tiedoksi että kerrankin oli tilanne jossa molemmat linjurit olivat välissä, toinen piti Malmivaaran ja toinen Holdenin. Ja tosiaan kaksin käsin piti eikä vaan seisoskellut välissä.

Ja Gerbiilikö oli ihan tosissaan että Tuukka Mäkelän läsnäolo pelotti Banhamin kurkistamaan että sattuiko Hahlia? Ihan varmasti joo...
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Viestin lähetti Twite
+ Frank Banham. Mutta ostakaa nyt jumalauta miehelle uudet housut. Perse vilkkuen tarvitsee poloisen jäällä viillettää.
Mitä onko Frankie pojalta vilkkunut paljasta pintaa enemmän kuin säännöt antaa periksi? Ja mä en päässyt näkemään tilannnetta kun olin kaukalon laidalla Espoossa. Dam.
Mutta toisaalta eipä kai siinä olisi ollut mitään kiinnostavaa.

Ite pelistä:
Aivan mahtavaa Ollin piristyminen ja kaksi maalia, tosin kyllä sen huomasikin käytävällä kävellessä kun näki (erään toimittajan sanoja lainatakseni) "itävallan maajoukkueessa syntyneen" herran iloisen meiningin ennen peliä.

Mikäs se Malmivaaran ja Joshin meno oikein oli, eikös se Malmivaara sit tykännyt ideasta että päätä lyhyempi tulee ja taklaa sen laitaan (kattelin kolmosen plussalta tilanteen illalla) vai mikä mätti?!
Odotin kylläkin suuri lukuisempia numeroita meille mutta aina ei voi saada kaikkea ei joulunakaan.
 

tembo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
UghUghista

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös tätä ughughia huudeltu Rinkelinmäellä joskus aikoinaan myös Timo Willmanille ja Tom Laaksoselle? Valkoisia kuin lakanat.
Se rasismista, joka on mielestäni perseestä kuten myös natsismi.
Kaipa siihen vois keksiä jotain muutakin "tilalle",mutta "ughugh" kuvasi todella hyvin esim. Tom Laaksosen toimintaa kentällä silloin joskus.
 
Viimeksi muokattu:

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No tätä vähän itsekin kummastelin. Kuinka rasismia voi esiintyä SM-Liigassa kun koko sarjassa ei ole yhtään tummaa pelaajaa? Muutamalla saattaa olla ruskeat silmät.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Peter Gabriel
No tätä vähän itsekin kummastelin. Kuinka rasismia voi esiintyä SM-Liigassa kun koko sarjassa ei ole yhtään tummaa pelaajaa? Muutamalla saattaa olla ruskeat silmät.

Banham on kuitenkin intiaani, joten kyllä se tuollaisen huutelun tekee tuomittavaksi. Olisiko ollut muuten niin, että Jokerien fanikatsomo aloitti tuon huutelun aikoinaan Zidlickyn olemattoman englannin kielen taidon innoittamana?


Toivottavasti en nyt ihan älytöntä flame baittia heittänyt...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös