HPK pudotuspeleissä 2019

  • 185 138
  • 1 157

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kyllä minäkin aloin luovuttamaan, mutta näissä asioissa olen mieluusti väärässä. Saa haukkua. Friman nousi sitten sankariksi. Mutta täytyy parantaa ja paljon.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kyllä tuolta nollakulmasta tule tekemään yhtään maalia, mihin se väkisin itsensä tunkee joka kerta. Menee niin pieneksi että ei vaan voi osua.
Säästi sittenkin seuraavaan peliin... Ehkä.

Mutta vakavasti ottaen olen täysin samaa mieltä. Laittaisin yv:ssä kaksi miestä maalille ja viivasta vetoja. Sitten karoja sisään. Nyt yritetään koko ajan aivan liian vaikeita.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei meinaa kestää pääkoppa, eikä pumppu. Nyt vaan sitä haista paskaa lisää, nyt ollaan pleijareissa ja aina kannataa laukoa. Innala lopettaa sen saamarin puikkoihin yrittämisen ja kilvelle alas. Muutenkin nyt pitää löytä niitä ärräpäitä sieltä! Sarja katki ja nopeasti! PITÄÄ MAKSAA SITÄ HINTAA!!!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ei meinaa kestää pääkoppa, eikä pumppu. Nyt vaan sitä haista paskaa lisää, nyt ollaan pleijareissa ja aina kannataa laukoa. Innala lopettaa sen saamarin puikkoihin yrittämisen ja kilvelle alas. Muutenkin nyt pitää löytä niitä ärräpäitä sieltä! Sarja katki ja nopeasti! PITÄÄ MAKSAA SITÄ HINTAA!!!

Samat aatokset ja viimeinen lause voisi olla tuon yv:n teema. Ei siellä nyt voi tsillailla, vaan psinimaan luukulle ja koko ajan liikettä, ei voi seistä kuin kyrpä häissä tuolla. Jo helvetti minäkin osaisin kohta pelata vastustajana tuota ylivoimaa vastaan. Sen kun pitää saman linjan, jolla liikkuu metrin sen mukaan onko kiekko laidassa vai pakillä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Samat aatokset ja viimeinen lause voisi olla tuon yv:n teema. Ei siellä nyt voi tsillailla, vaan psinimaan luukulle ja koko ajan liikettä, ei voi seistä kuin kyrpä häissä tuolla. Jo helvetti minäkin osaisin kohta pelata vastustajana tuota ylivoimaa vastaan. Sen kun pitää saman linjan, jolla liikkuu metrin sen mukaan onko kiekko laidassa vai pakillä.
Tähän peilaten onkin hieman huvittavaa miten ne maalit on aiemmin tehty. Innalan nopea kääntö viivaan ja sieltä välitön kuti mihin kaks maskiin ja ohjuri, sekä se noppa viitonen mihin Lindgren ajoi painottomalle nopean päätysyötön jälkeen. Molemmat tekemällä tehtyjä. Tänään kaikilla YV:illä ainoa oikea paikka oli Tuulolan ranteidenpyörähdys. Se on aika hyvin (huonosti) noilla YV määrillä. Pitäisi mennä vittu vaikka vahingossa, jos edes yritettäisiin, vaan kun ei edes yritetä!

PS. Friiman et tota.... et tota... et tota... Ei helvetti!
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Tepsi on aivan vitun surkea eikä sielä ole kuin kolme ukkoa jotka jotain saavat aikaiseksi mutta kun kerholla viimeistely aivan luokatonta! Perjantaina kerho katkaisee kun tepsi alkaa piiputtamaan ja piipittäjät lomille.

Eetu olis voinut jo aikaisemmin ratkaista mutta kun kiekko ei pysy lavassa ja muutenkin pomppii.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: M10

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Samat aatokset ja viimeinen lause voisi olla tuon yv:n teema. Ei siellä nyt voi tsillailla, vaan psinimaan luukulle ja koko ajan liikettä, ei voi seistä kuin kyrpä häissä tuolla. Jo helvetti minäkin osaisin kohta pelata vastustajana tuota ylivoimaa vastaan. Sen kun pitää saman linjan, jolla liikkuu metrin sen mukaan onko kiekko laidassa vai pakillä.

Itse huomasin, että Lucenius hakee todella hyvin poikkisyöttöjä, mutta eihän sitä saa annettua, kun vastustaja sulkee linjan ja sen jälkeen linjan takana oleva oma mies ei tee mitään. Kerran antoi riskillä hieman taakse kun muuta ei voinut ja eihän siitä vetoa syntynyt. Eli enemmän liikettä - ja myös vetoja ja maalille menoa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kaunista se ei ollut, mutta sitä ei muista kukaan enää myöhemmin.
Monesti on ollut kaunista koko runkosarjan aina välieriin asti, ja sitten onkin pelattu pronssista.

Pleijareissa pärjää askeettisella, määrätietoisella rujoudella, kun tyylipisteitä ei tosiaan ole jaossa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Itse huomasin, että Lucenius hakee todella hyvin poikkisyöttöjä, mutta eihän sitä saa annettua, kun vastustaja sulkee linjan ja sen jälkeen linjan takana oleva oma mies ei tee mitään. Kerran antoi riskillä hieman taakse kun muuta ei voinut ja eihän siitä vetoa syntynyt. Eli enemmän liikettä - ja myös vetoja ja maalille menoa.

Joo, kyllä mä uskon että Luceniuksen syötöt löytäisivät myös liikkuvaan kohteeseen. Sais toi seisoskelu loppua.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Itse huomasin, että Lucenius hakee todella hyvin poikkisyöttöjä, mutta eihän sitä saa annettua, kun vastustaja sulkee linjan ja sen jälkeen linjan takana oleva oma mies ei tee mitään. Kerran antoi riskillä hieman taakse kun muuta ei voinut ja eihän siitä vetoa syntynyt. Eli enemmän liikettä - ja myös vetoja ja maalille menoa.
Tämä on juuri se, mikä on ärsyttänyt tuossa yvssä. Vain kiekollinen liikkuu. No ei se riitä, kun väylät helppo tukkia muiden pysyessä paikallaan. Liikettä. Vaikeampi ennakoida, minne syöttö lähtee.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Oheisella "Valmentajien kommentit"-kuvalla on saatu melko erinomainen jatko VV-teokselle (2013).
 

Liitteet

  • Pendo.png
    Pendo.png
    721,5 KB · kertaa luettu: 649

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse huomasin, että Lucenius hakee todella hyvin poikkisyöttöjä, mutta eihän sitä saa annettua, kun vastustaja sulkee linjan ja sen jälkeen linjan takana oleva oma mies ei tee mitään. Kerran antoi riskillä hieman taakse kun muuta ei voinut ja eihän siitä vetoa syntynyt. Eli enemmän liikettä - ja myös vetoja ja maalille menoa.

Vastustelijat ovat jo kauan sitten skoutanneet Luceniuksen poikittaissyötöt (siitä huolimatta saa niitä toisinaan perille kun on niin vi**n taitava). Asiaa auttaisi jos poikittaissyötön antamisen sijaan toisinaan koittaisi ottaa pari potkua eteen ja ampua itse - muuttuisi pakeille vaikeammaksi ottaa kun olisi pakko huomioida tämäkin variaatio. Toki viivaltakin voisi joskus ampua eikä aina palauttaa Luceniukselle. Vaikkei se pakkien tuli voima huikea olekaan, menee se joskus kun painaa kasalle menemään ja sitten vielä riparimahdollisuus.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Toki viivaltakin voisi joskus ampua eikä aina palauttaa Luceniukselle. Vaikkei se pakkien tuli voima huikea olekaan, menee se joskus kun painaa kasalle menemään ja sitten vielä riparimahdollisuus.
Veikkaan et varsinkin Nikkilä vähän pelkää osua ekaan Tepsukkaan ja sit taas luistellaan läpiajoo kiinni. Mutta todellakin toi yv PITÄÄ saada toimimaan.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Ylivoimaan lisää liikettä, purkukiekot nopeammin takaisin alueelle ja yhdellä kosketuksella kiekon siirtely ja veroja leipomisen sijaan. Asennepuolella enemmän pelivalmiutta hakea purkukiekkoja. Näyttää siltä kuin purkukiekon noutaminen koetaan epäonnistumisena, kun se on aluksi vain hintaa siitä, että on yritetty. E.autocorrect
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Vastustelijat ovat jo kauan sitten skoutanneet Luceniuksen poikittaissyötöt (siitä huolimatta saa niitä toisinaan perille kun on niin vi**n taitava). Asiaa auttaisi jos poikittaissyötön antamisen sijaan toisinaan koittaisi ottaa pari potkua eteen ja ampua itse - muuttuisi pakeille vaikeammaksi ottaa kun olisi pakko huomioida tämäkin variaatio.
Palvehan käytti Kerhossa 4 vaihtoehtoa:

1. Vesalaiselle
2. Maalin eteen Tuulolle
3. Lehtivuorelle viivaan
4. Laukoi itse

Kaikki vaarallisia vaihtoehtoja. Yleensä kiekko meni Vesalaiselle. Välillä viivaan, sai takaisin ja syöttö Eetulle. Vaikea arvailla mitä tapahtuu. Kun pelaat yhden pois, tulee tilaa toiselle vaihtoehdolle. Nyt Lucenius yrittää lähinnä poikittaissyöttöä Innalalle (jolla kaiken lisäksi jumi päällä), on Tepsillä helppoa pitää väylä kiinni, etenkin kun Jere seisoo paikallaan. Sitten jos Lusse itse kokeilee, on sekin yleensä seisovilta jaloilta, kuten jo todettu.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Veikkaan et varsinkin Nikkilä vähän pelkää osua ekaan Tepsukkaan ja sit taas luistellaan läpiajoo kiinni. Mutta todellakin toi yv PITÄÄ saada toimimaan.
Se on varmaan noinkin. Täytyy kuitenkin nyt, ensimmäistä kertaa historiassani, lainata Aurinkokuningasta. Hän sanoi että "Kaukalo on 28 metriä leveä ja vastustajan laiturin polvisuoja 20 cm leveä. Jos siihen kahteenkymmeneen senttiin onnistuu viivamies osumaan niin peiliin saa katsoa."

Oikeastihan tuossa on kyse kiekon ja vastustajan liikuttelusta. Esittelemällä muutamaan kertaan yläkolmio-variaatiota YV:ssä saadaan yleensä sinne viivaankin lopulta tilaa pommittaa kun vastustaja joutuu kärkkymään niitä maalin nurkkiakin.
 

Ralph

Jäsen
Pitkäperjantaina mulla on työvuoro kuuteen, mutta aloin sitä nyt tarjoamaan muille vaihdossa aamuvuoroon. Koska tuolloin pelataan pronssiottelu. Ja se näyttää aika vahvasti tällä hetkellä HPK-HIFK-ottelulta, joten pakko lähteä Hämeenlinnaan. Kärpät-HIFK- ja Tappara-HPK-välierät on just nyt todella lähellä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Pitkäperjantaina mulla on työvuoro kuuteen, mutta aloin sitä nyt tarjoamaan muille vaihdossa aamuvuoroon. Koska tuolloin pelataan pronssiottelu. Ja se näyttää aika vahvasti tällä hetkellä HPK-HIFK-ottelulta, joten pakko lähteä Hämeenlinnaan. Kärpät-HIFK- ja Tappara-HPK-välierät on just nyt todella lähellä.

Mitä helvettiä? Itse varailen jo lentoja Ouluun!

Pelataan nyt kuitenkin tämä sarja ensin ja katsotaan jatkuuko Kerhon kevät Suomessa vai Espanjassa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vastustelijat ovat jo kauan sitten skoutanneet Luceniuksen poikittaissyötöt (siitä huolimatta saa niitä toisinaan perille kun on niin vi**n taitava). Asiaa auttaisi jos poikittaissyötön antamisen sijaan toisinaan koittaisi ottaa pari potkua eteen ja ampua itse - muuttuisi pakeille vaikeammaksi ottaa kun olisi pakko huomioida tämäkin variaatio. Toki viivaltakin voisi joskus ampua eikä aina palauttaa Luceniukselle. Vaikkei se pakkien tuli voima huikea olekaan, menee se joskus kun painaa kasalle menemään ja sitten vielä riparimahdollisuus.
Sen poikkisyötön pitämisen takia sinne maalin kulmalle on laitettu se yksi äijä ja se pyöräyttää sitten joko itsensä tekopaikkaan, tai laittaa sille samalle poikkisyöttöä odottavalle ampujalle kiekon maalineditse ristiin. Ei vaan suostu Lucenius lainaan Tuulolalle ja näissä olisi ajotukset tärkeitä, kun Paajasen pitäisi sitoa painottoman laidan pakki ja Innalan ajoittaa se nousu maalintakakulmalle. Ei ole näkynyt kertaakaan tätä variaatiota, menee se Tuulola käytännössä täysin hukkaan siinä etutolpalla, vaikka kätisyyskin on täydellinen siihen. Toinen on pelata samalla tavalla kuin TPS, eli tolpalle ja siitä suoraan siirto keskustaan missä keskipelaaja voittaisi lavan vapaaksi. Tätä koitettu kai kerran koko sarjassa.
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt Lucenius on ainut joka liikkuu ja välillä tulee jopa liian kovaa kohti neliötä. Eilen yritti muutaman kerran Paajaselle keskelle ja kerran Tuulola suti ohi maalin edessä. Paajasen ja Innalan pitäisi enemmän tehdä duunia ja liikkua. Innalan pitäisi hakea sitä vapaata linjaa kun on ns seläntakana jolloin Luceniuksen olisi huomattavasti helpompi operoida. Myös Nikkilän pitäisi laittaa kiekkoa nopeammin joko Innalalle tai Luceniukselle eikä aina pysäyttää peliä viivaan.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pitkäperjantaina mulla on työvuoro kuuteen, mutta aloin sitä nyt tarjoamaan muille vaihdossa aamuvuoroon. Koska tuolloin pelataan pronssiottelu. Ja se näyttää aika vahvasti tällä hetkellä HPK-HIFK-ottelulta, joten pakko lähteä Hämeenlinnaan. Kärpät-HIFK- ja Tappara-HPK-välierät on just nyt todella lähellä.
Pöh! Tappara voitetaan. Yv-maaleja on varta vasten säästelty välieriin. Ei ole paljastettu kikkoja vielä.

Rupea vain katselemaan loppuottelupäiviä vapaaksi, senkin epäuskoinen pahan ilman telkkä!
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ylivoimaan lisää liikettä, purkukiekot nopeammin takaisin alueelle ja yhdellä kosketuksella kiekon siirtely ja veroja leipomisen sijaan.

Todellako autocorrect vai onko tullut kuunneltua liikaa Antti Rinnettä? Mutta olet oikeassa siinä, että ylivoima on hieman liian staattinen ja se antaa Tepsin pelaajille ihan liikaa aikaa sulkea mielekkäät syöttölinjat ja blokata laukaukset - puhumattakaan siitä, että alivoimamiehitys pääsee fyysisesti liian helpolla kun eivät joudu ns. juoksemaan.
 

Kelloparho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Nyt Lucenius yrittää lähinnä poikittaissyöttöä Innalalle (jolla kaiken lisäksi jumi päällä), on Tepsillä helppoa pitää väylä kiinni, etenkin kun Jere seisoo paikallaan. Sitten jos Lusse itse kokeilee, on sekin yleensä seisovilta jaloilta, kuten jo todettu.
Luceniuksella ei tuossa ole muita vaihtoehtoja. Innala on ainoa joka saattaa saada kiekon pussiin. Nikkilän one-timer on eri planeetalta kuin Lehtivuoren. Paajasen kädet ei riitä laukomaan tuosta keskeltä, rysty haltuunoton jälkeen. Mutta totta puhut. Innala pitäisi saada edes pieneen liikkeeseen tuonne oikella, jotta tuo syöttö olisi vaikeampi lukea pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös