HPK pudotuspeleissä 2019

  • 184 389
  • 1 157

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Enpä ole pitkiin aikoihin kirjoitellut Jatkoajan keskustelupalstalla tänne HPK-ketjuun vaan olen enemmänkin ollut viime vuodet tuttu näky kierrätyskeskuksen puolella. Jonne päällimmäiset fiiliksenikin pelistä kirjoitin.

Mutta täytyy tulla tännekin hehkuttamaan. Kerrassaan komea taistelu jätkiltä tänään! Pelkäsin (tuskin ainoana) miten mahtaa tämän päivän pelissä käydä kun niin monta ykköskorin miestä uupui mutta voitto siitä silti tuli.

Minäkin olin sitten katsomossa pelin jälkeen niin iloista poikaa ja olen sitä toki yhä. Tuskin nyt tässäkään tapauksessa ainoana. Ihan mielettömiä ilon ja onnen fiiliksiä tämä jääkiekko kyllä sitten parhaimmillaan kannattajille tarjoaa.

Pelkäsin että niinköhän Tappara ratkaisee pelin ylivoimallaan mutta eivätpä ratkaisseet vaan sankariksi nousi kotijoukkueen Robert Leino. Jes!

Ja kyllä sitä pelin ratkettua tuli oltua sitten sekä iloinen että huojentunut ja huusin sekä nauroinkin ilosta ääneen. Ihan mieletöntä! Ja lauantaina tehdään sitten vihdoin ryöstöretki Tampereelle!

Minä itse olen nykyään hallilla lähes kokonaan musta-oransseissa ja kyllä kelpaa tietenkin ollakin. Onnistuin löytämään netistä viime viikolla musta-oranssiset veryttelyhousutkin ja kasvoillenikin olen saanut välieräpeleihin mustaa ja oranssia kasvoväriä. Mutta kyllähän hallille mahtuisi lisääkin musta-oranssisia kasvomaalauksia, siinä on ihan piristävä ja hauska sekä suht edullinen ja helpohko tapa tunnustaa oman seuransa värejä. Ei tämä kuitenkaan sittenkään niin vakavaa ole.

Minäkin tumpelona kaverina olen saanut kasvoilleni tehtyä ihan siedettäviä maalauksia kuitenkin ja ainakin minun käyttämät kasvomaalit ovat lähteneet helposti pelin jälkeen myös pois.

No joo, tuossa tuollaisia ajatuksia kasvomaaleista. Itse vaan olen niistä nyt alkanut innostumaan ja olisi aika mukavaa etten olisi asian kanssa yksin. Mitä tällä hetkellä olen valitettavan paljon ollut. Ja voihan sitä toki muullakin tavoin seuransa värejä hallilla tunnustaa!

Mutta joka tapauksessa, komea peli tänään. Mutta matka finaaleihin on sitten kuitenkin vielä kesken joten pitää kai vähän toppuutella näitä ilon tunteita. Siis henkilökohtaisella tasolla. Muut olkoot niin iloisia kuin haluavat.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tosifani olisi tullut vaipoissa. Jäit PALJOSTA vaille.
Herranjumala, toivottavasti ei ainakaan HPK:n peliin. Porissa voi minun puolestani säätää sitten mitä tahansa, ei luultavasti muutenkaan tunnu enää missään.

No joo. Nyt nautitaan ja toivottavasti saadaan ukkoja terveeksi viikonloppuun mennessä. Joukkue näytti taas kerran luonteensa ja hitto että saa olla ylpeä!
 

Ralph

Jäsen
Se täytyy vielä sanoa, että Niemeläinen paikkasi Frimania erinomaisesti. Juuri samanlaista peliä mitä Frimanilta. Ei varsinaisesti näy missään, mutta näkyy kuitenkin. Oli toki kentällä Tapparan ainokaisen aikana, mutta silti. Ja Niemeläinen olikin koko ottelun peliaikaykkönen yli 24 ja puolen minuutin saldollaan.

Suuren roolin omista kasvateista Paajanen ja Leino ovat nyt tehneet jatkoaikamaalit. Innala tai Tuulola voisi jatkoajalla ryöstää Hakametsän lauantaina sekä toinen näistä sitten tekee ratkaisevan ryöstön Oulussa jatkoaikamaalillaan. Ja sitten kuudennen finaalin ja mestaruuden ratkaisee jatkoajalla viides suuren roolin oma kasvatti eli Nikkilä.
 

Letang58

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tappara ei muuten pelannut johtoasemassa sekuntiakaan 1. pelin jälkeen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tässä kun tallenteelta kelailee tuota Leinon jatkoaikamaalia, niin tulee aika vahvasti mieleen eräs toinen maali keväältä -93...

Kiitos Kerho, nyt oli kova suoritus!

Siinä oli Leinolla tapahtumia 15 sekuntiin.

Käväs mielessä, että tekikö Pennanen maailmanluokan peluutusvirheen Seppälän rimpuillessa omissa juuri ennen voittomaalia. Nuori hyökkääjä tais ainoana lähteä vaihtoon Kerhon purettua keskialueelle.

Tappara-pakki haisto tilanteen hyvin, nopea kääntö, Kuusela alueelle ja löytää miljoonaa takamiehenä mukaan tulleen Suhosen. Tavi päätyy blokkaamaan vedon, Seppälän tilalle kaukaisesta vaihtoaitiosta rientänyt Leino kerkeää kuitenkin osumaan Suhosen mailaan juuri laukauksen lähtiessä.

Maalivahdin häirintä, alotus siniviivan päälle, Blood+1 kumoon ja Leino voittaa Zaborsky-Heljangon 6-0.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Missä Oulussa? Se on kuule HIFK,joka menee finaaliin!
HPK-HIFK-finaalit pelataan Hämeenlinnassa ja Oulussa, kun Nordikselta on jää sulatettu kausisuunnitelman mukaisesti...
 

Ralph

Jäsen
Noin 12 tuntia ja alkaa ryöstöottelu. Pian saadaankin jännittää kokoonpanoa, että ketkä siellä on pelikuntoisia ja ketkä ei.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nyt vaan kädet ristiin, että saadaan tänään täysi joukkueellinen terveitä pelimiehiä kasaan.

Jännittää jo aika perkeleesti.
 

Lilleman

Jäsen
Tänään olisi sitten äärimmäisen tärkeää raapia voitto. Väitän, että tämän pelin voittaja finaaliin menee. Toki seiskapelin mahdollisuuskin on, mutta eiköhän sarja maanantaina ratkea.
Kokoonpano edellisestä pelistä tulee varmasti elämään aika paljon. Edellisen pelin poissaolijoita palaa, mutta uusia poissaolijoita tulee varmaan myös olemaan flunssa-aallon jyllätessä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tähän peliin on säästelty toimivaa ylivoimaa. Ei ole tarvittu aiemmin.
Ihan hyvä taktiikka. HPK on pilaillut koko kauden ylivoimansa parissa, vaikka homman nimi on ollut äärimmäisen selkeä. Eipähän enää tamperesterilaiset kerkeä tuota scoutata pois.
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Huonoin peli kerholta tähän mennessä!

Tappara painaa kovaa päälle mutta nyt pitää pystyä taistelemaan ja pelaan omaa peliä sillä tämä pakittelu tietää häviöö.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huonoin peli kerholta tähän mennessä!

Tappara painaa kovaa päälle mutta nyt pitää pystyä taistelemaan ja pelaan omaa peliä sillä tämä pakittelu tietää häviöö.

Joo peliä on pakko saada haltuun, että voitto irtoaa. Toistaiseksi ollaan oltu perässä. Jostain syystä ei olla pysytty mukana kuin ajoittain. Onneksi tehokkaan ylivoiman takia ollaan kiinni voitossa.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yksi voitto vielä, pojat, yksi. Sitten on pommi valmis.

Ja ei tämmösiä pelejä enää, ei pumppu kestä. Jatkossa aktiivisempaa peliä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ladan voittoprosentti Tapparaa vastaan tänä keväänä: tasan 100. LUJAA LAATUA.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt oli torjuntavoitto!

En tiedä voiko voittopeliä sanoa ohipeliksi mutta sellainen joka tapauksessa tänään tuli. Lähes koko pelin aivan jaloissa ja ekan erän tehokas ylivoima toi voiton. Miksi sitten jalka ei liikkunut on hyvä kysymys, tottakai Tappara oli hyvä mutta silti olisi pitänyt pystyä vastaamaan paremmin.

Nyt täytyy pitää huoli siitä, että seuraavassa pelissä ollaan taas alusta asti mukana pelissä. Nyt on kaikki avaimet itsellä mennä finaaliin. Se ovi pitää enää avata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös