HPK-Pelicans, Rinkelinmäki la 28.12.

  • 21 054
  • 218

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Ihmisen kunnia

Viestin lähetti cobol
Kyllä mulla on sellainen kutina, että muut valmentajat ovat hyvin tyytyväisiä Jalosen toiminnasta. Että se ehdoin tahdoin kasaa lisäpaineita itselleen, lämmittää varmasti mieliä niin Oulussa, Espoossa kuin Helsingissäkin.

Sulla on sellainen kutina jo itselläsikin, että HPK saattaa kuitenkin olla keväällä yksi päävastustajista ja jo nyt pitää itsesikin aloittaa spekulaatiot siitä kuinka kovat lisäpaineet Jalosella ja HPK:lla on. Kyllä tämä nyt varmaan kostautuu keväällä suurina paineina tämä mailanmittausepisodi ja hävitään sen takia, HEI HALOO!
Sinun suurin murheesi/motiivisi on maksaa takaisin hämeelinnalaisten suhtautuminen Raimo Summaseen.


Viestin lähetti Lapanen
Käsittämättömintä tuossa on se kuka ja missä on niin kovat paineet Jalosen niskaan onnistunut kasaamaan. Kaikki näyttää HPK:ssa ulospäin kovin hyvältä, tai näytti kyseiseen episodiin asti.

Viime kevään pleijareissa henkinen kantti ei kestänyt vaan sorruttiin itkuun silloin kun olisi pitänyt keskittyä pelaamiseen. Nyt ollaan melkein vuoden vanhempia, mutta ainakaan vielä ei kovin suurta kasvua ole näkyvissä

Samat sanat kuin cobolille. Kyllä nyt on hirveätä kun maila on kerran mittautettu. Kun Summanen itkee Santalan ja Miettisen täyssikahuitomispeliä kyyneleet silmissä on homma okei. Ihme että täällä hämeenlinnassa kaikki taktikointi on panikointia, mutta teillä siellä Ilmalassa loistavia vetoja, kun telotaan vastustajan molaria esimerkiksi?

Lisäys (EDIT):
Kyllä me sitten viime keväänä koko joukkueen ja fanien toimesta itkettiin ihan turhasta, mutta te (lähinnä Jokeri-, Blues- ja Tapparafanit) nyt ihan aiheesta osoitatte paheksuntaa HPK:n ja sen kannattajien toiminnalle ja mielipiteille.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Ihmisen kunnia

Viestin lähetti Musta_Kyy
Sulla on sellainen kutina jo itselläsikin, että HPK saattaa kuitenkin olla keväällä yksi päävastustajista ja jo nyt pitää itsesikin aloittaa spekulaatiot siitä kuinka kovat lisäpaineet Jalosella ja HPK:lla on.

Enhän minä spekuloinut yhtään. Totesin vain, että Jalosen toiminta saa hyvin lämpimiä ajatuksia liikkelle Oulussa, Espoossa ja Helsingissä. Itse asiasta en aio sanoa mitään. Vielä. Säästetään sanomiset, Musta_Kyy, keväälle. Mutta kyllä tämä episodi ja erityisesti siiihen liittyvät, ei-julkisuudessa olleet sivukäänteet ja taustatiedot on taltioituna huolella mun Valkoiseen vihkoon.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Re: Re: Re: Re: Ihmisen kunnia

Viestin lähetti cobol
Mutta kyllä tämä episodi ja erityisesti siiihen liittyvät, ei-julkisuudessa olleet sivukäänteet ja taustatiedot on taltioituna huolella mun Valkoiseen vihkoon.

Uuh... vedä nyt joku raja siihen pätemiseen.
 

KOBA

Jäsen
Sakkoa väärästä varusteesta.

En tiedä mikä on käytäntö muilla paikkakunnilla, mutta Hämeenlinnassa pelaaja saa sakkoja jos pelaa väärällä varusteella ja vastustaja mittauttaa sen.

Ps. Ainakin Koivisto on joutunut suoristamaan mailaansa, kun meni rapakon taakse.
 

KiekkoRitari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ehkä olen tyhmä, tai humalassa. Tai molempia. Mutta en vain tajua.

Onko edelleenkin siis teidän mielestänne oikein rikkoa sääntöjä, kuin käräyttää säännön rikkoja?
Tilannehan on sama kun joku käräytetään päin punaisia ajamisesta. Mutta te poraisitte sitä, kun joku on käräyttänyt? Eikö tärkeämpää ole se, että lain rikkoja saadaan kiinni?

Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa? Se nyt vain on kielletty, että liian käyrällä mailalla EI SAA PELATA!!!

Ja kuten JJ totesi, mitään herrasmiessopimuksia EI OLE. Sitä en tiedä pitääkö se paikkaansa, mutta sen tiedän, että Jalonen tietää sen paremmin kuin yksikään nettinörtti täällä.

Hyvvää Uutta Vuotta Kaikille!

=)
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti KiekkoRitari
Ehkä olen tyhmä, tai humalassa. Tai molempia... Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa? Se nyt vain on kielletty, että liian käyrällä mailalla EI SAA PELATA!!!
Voi helvetti soikoon! Olin aikeissa pyydellä anteeksi vähäpätöisiä provojani tässä ketjussa, mutta eräiden kökköjen sisälukutaidonpuute pakottaa intohimoisessa suhteessa lajiin olevan vanhuksen edelleen HUUTAMAAN asiaansa julki:

JOKAISESSA joukkueessa pelaa 5-10 jermua, jotka saa jäähylle mailan mittauttamalla. Älkääkä nyt onnettomat nössöt riekkuko sitä, että "siitä vaan mittaamaan", koska Pelicans ei milloinkaan mailaa mittauta. Miehet ei milloinkaan mailaa mittauta!

Tämä oli viimeinen kommenttini tähän ketjuun. Ampukaa raketteja turvallisesti. Hyvää Uutta Vuotta. Myös Hameenlinnaan.

Ike

PS. Ai niin. Pahoittelen kärjekkäitä kommenttejani tässä ketjussa. Olen vain yksinkertaisesti sitä mieltä, että naisille ei ole sijaa miesten jääkiekossa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti KiekkoRitari

Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa? Se nyt vain on kielletty, että liian käyrällä mailalla EI SAA PELATA!!!
Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa tajuta että joka joukkueesta löytyy näitä "laittomia" mailoja. Myös HPK:sta. Niitä ei vain ole ollut tapana mittailla ettei peli menisi ihan pelleilyksi.
 

KiekkoRitari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Eisenhower

JOKAISESSA joukkueessa pelaa 5-10 jermua, jotka saa jäähylle mailan mittauttamalla. Älkääkä nyt onnettomat nössöt riekkuko sitä, että "siitä vaan mittaamaan", koska Pelicans ei milloinkaan mailaa mittauta. Miehet ei milloinkaan mailaa mittauta!

Voi olla, että pelaakin, en kiellä, koska en tiedä. Mutta sekö tekee siitä sallittua?
Eikö pitäisi sitten ,joko muuttaa sääntöjä, tai puuttua ankaremmalla kädellä niiden rikkomiseen?

Minä en sitten edes ymmärrä miksi on sääntöjä, jos niitä ei muka edes pidä noudattaa.
 

jerry

Jäsen
Viestin lähetti KiekkoRitari
Ehkä olen tyhmä, tai humalassa. Tai molempia. Mutta en vain tajua.

Onko edelleenkin siis teidän mielestänne oikein rikkoa sääntöjä, kuin käräyttää säännön rikkoja?
Tilannehan on sama kun joku käräytetään päin punaisia ajamisesta. Mutta te poraisitte sitä, kun joku on käräyttänyt? Eikö tärkeämpää ole se, että lain rikkoja saadaan kiinni?

Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa? Se nyt vain on kielletty, että liian käyrällä mailalla EI SAA PELATA!!!

Minäkin saatan olla humalassa, mutta siitä huolimatta en kehtaa käräyttää naapuriani siitä että hän käy vieraissa, jos KÄYN ITSEKIN. Sama koskee punaisia päin ajamista.

Löysitkö sen punaisen langan? Se lukee isolla.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä en sitten edes ymmärrä miksi on sääntöjä, jos niitä ei muka edes pidä noudattaa.

Säännöt tekee joku ihan muu kuin ne, jotka ovat kaukalossa pelaamassa. Tämän säännön tekijät tuskin ovat enää edes elossa mutta nykyjohto ei ole vaivautunut sääntöä muuttamaan/poistamaan. Monesti nämä sääntöjä tekevät tietävät paremmin kuin itse pelaajat mikä on heidän parhaaksi, kuten esim. se, että yhdellä tuomarilla saadaan aikaan paljon enemmän rikkoutuneita ranteita kuin kahdella tuomarilla. No mutta kuitenkin, toivottavasti nämä mailan mittaamiset loppuvat tähän...
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haen aiheen kolmossivulta ja jatkan...

Viestin lähetti LaCew
Voisiko sillä paljonpuhutulla herrasmiessopimuksella olla asian kanssa jotain tekemistä .;)

Edelleen, Latvala ja Pelicans rikkoivat sääntöä, Jalonen herrasmiessopimusta. Yleensä säännöt katsotaan sääntökirjasta, ei herrasmiessopimuksista. Vaikka sääntö onkin tehty joskus muinoin, löytyy se sääntökirjasta edelleen sellaisenaan ja niin kauan kuin sille ei muutoksia tehdä mutta sääntökirjasta löytyy ja niin kauan sääntö on voimassa on sitä myös noudatettava. Mikä siinä sääntöjen noudattamisessa niin vaikeaa on? Latvala voisi opetella pelaamaan sallitulla mailalla, perusteeksi ei kelpaa "tällä olen aina pelannut", koska maila on sääntöjenvastainen. Tiedän, ettei maila tässä tapauksessa aiheuttanut vaaraa kanssapelaajille, mutta kuitenkin. Rule is a rule and that's it.
 

jerry

Jäsen
Viestin lähetti Juha Salminen
Haen aiheen kolmossivulta ja jatkan...


Hae mistä vaan, mutta Lahdessa miehet käyttää edelleen housuja. Hämeenlinnassa noista mekoista pitää varmaan äänestää.

Hyvää tätä vuotta!
 

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Niän juuri baarista tulleena en muista aiemmin avautuneeni tähän ketjuun joten teen sen nyt.

Myönnän, että hieman häpeilen sitä, että suosikkijoukkueeni alentui mittauttamaan vastustajan lavan. Samaan aikaan kuitenkin tunnen ylpeyttä valmentajastamme, joka tekee näköjään kaikkensa joukkueen edestä.

Vaikka olenkin sitä mieltä että mailoja ei mittailla, ymmärrän sen että mikäli joku pelaaja pelaa selkeästi käyremmällä lavalla kuin muut, se hatuttaa vastustajaa. Mielestäni tätä sääntöä olisikin syytä tarkistaa. Nykykiekossa oikea mitta lavan käyryyteen voisi olla vaikkapa 2 - 2,5 senttimetriä. Latvalan maila on kuulopuheiden mukaan ehkä jopa kolmen sentin yli. Tätä en tietenkään voi tietää kun en ole ollut sitä mittaamassa. Joku roti noissa lavoissa on kuitenkin mielestäni oltava.

Varmasti Latvalan tasoinen pelimies sopeutuisi hyvinkin nopeasti hieman suorempaan lapaan. Sopeudunhan minäkin aina uuden mailan ostaessani sen erilaisiin ominaisuuksiin, vaikka vain omaksi ilokseni käyn kiekkoa lätkimässä.

Jalonen myös tosesi paikallisradiossamme ettei hän ole ikinä ollut sopimassa siitä, ettei mailoja mittautella. Sanoin jopa ettei hänkään niitä mittauttaisi, mikäli yhdessä kaikkien joukkueiden kanssa niin sovittaisiin. Tällaista sopimusta ei kuitenkaan Jalosen mukaan ole hänen tietääkseen tehty. Voiko joku siis todella täällä väittää että, tietää asian laidan paremmin, ja että Jalonen valehtelee.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti Eisenhower
koska Pelicans ei milloinkaan mailaa mittauta. Miehet ei milloinkaan mailaa mittauta!

Olipa varmasti sanottu! Sinäkö siitä päätät? Nyt ja aina Ike. Tämä nyt jos mikä on teko pyhyyttä, eikö?

Hämeenlinnassa jääkiekko seura ei tee milloinkaan konkurssia!!!!
Yeah! Pussileuat rules, yeah!

Pyydän kaikilta myös anteeksi. Vaimolta, lapsilta, ystäviltä, työkavereilta, serkuilta, appivanhemmilta, mummulta, vaarilta ja myös keskustelu kolleegoilta Jatkoajassa.
 

M10

Jäsen
Viestin lähetti Eisenhower
Voi helvetti soikoon! Olin aikeissa pyydellä anteeksi vähäpätöisiä provojani tässä ketjussa, mutta eräiden kökköjen sisälukutaidonpuute pakottaa intohimoisessa suhteessa lajiin olevan vanhuksen edelleen HUUTAMAAN asiaansa julki:

JOKAISESSA joukkueessa pelaa 5-10 jermua, jotka saa jäähylle mailan mittauttamalla. Älkääkä nyt onnettomat nössöt riekkuko sitä, että "siitä vaan mittaamaan", koska Pelicans ei milloinkaan mailaa mittauta. Miehet ei milloinkaan mailaa mittauta!

Tämä oli viimeinen kommenttini tähän ketjuun. Ampukaa raketteja turvallisesti. Hyvää Uutta Vuotta. Myös Hameenlinnaan.

Ike

PS. Ai niin. Pahoittelen kärjekkäitä kommenttejani tässä ketjussa. Olen vain yksinkertaisesti sitä mieltä, että naisille ei ole sijaa miesten jääkiekossa.

Olen samaa mieltä kanssasi Eisenhower; mailoja ei mittauteta. Kaikkea mahdollista onnea sinne Lahteen sinulle ja koko pelsutiimille. Toivotaan että päivä paistaisi joskus myös Lahteen pussileuoille ja sm-liiga pidetään suljettuna!
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Faktoja pöytään cobol ;)

Viestin lähetti cobol
Enhän minä spekuloinut yhtään. Totesin vain, että Jalosen toiminta saa hyvin lämpimiä ajatuksia liikkelle Oulussa, Espoossa ja Helsingissä. Itse asiasta en aio sanoa mitään. Vielä. Säästetään sanomiset, Musta_Kyy, keväälle. Mutta kyllä tämä episodi ja erityisesti siiihen liittyvät, ei-julkisuudessa olleet sivukäänteet ja taustatiedot on taltioituna huolella mun Valkoiseen vihkoon.

Nythän ne sivukäänteet olisi hyvä pistää esille, kun kohu alkaa jo laantumaan. Pääsisit sitten ensimmäisenä niistä kertomaan ja oikeastaan minua pirusti kiinnostaa mitä matskua sulla on! Näillä sivuilla saattais olla joku muukin kiinnostunut...
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Spenroos
Varmasti Latvalan tasoinen pelimies sopeutuisi hyvinkin nopeasti hieman suorempaan lapaan. Sopeudunhan minäkin aina uuden mailan ostaessani sen erilaisiin ominaisuuksiin, vaikka vain omaksi ilokseni käyn kiekkoa lätkimässä.

Jos on pelannut samanlaisella mailalla toistakymmentä vuotta, voi täydellinen tottuminen uudenlaiseen olla hyvinkin vaikeaa. Minun ainakin pitäisi muuttaa laukaisutekniikkaani täysin, jos alkaisin pelata kovin käyrällä lavalla, ja tällöin myös laukaisunopeus kärsisi (jos nyt enää voi huonontua :D ).

Viestin lähetti roman
Olipa varmasti sanottu! Sinäkö siitä päätät? Nyt ja aina Ike. Tämä nyt jos mikä on teko pyhyyttä, eikö?

Jos et ole vielä tästä ketjusta sitä lukenut, Pelicans jätti narauttamatta ilman kaulasuojaa pelanneen Pärssisen perjantain ottelussa. Jatkoaika olisi varmaan tukkeutunut, jos IFK olisi vastustajan tällaisen neitimäisyyden takia joutunut kärsimään, vaikkakin vain kakkosen verran. (Viittaan enimmäkseen IFK-fanien runsaaseen määrään mutta myös herkkänahkaisuuteen.) Enkä usko Pelicansin ainakaan Hirvosen aikana ryhtyvän tällaiseen pelleilyyn - edes kostomielessä Kerhoa vastaan.

Latvala rikkoi sääntöjä. Kuten kymmenet muut liigapelaajat, myös kerholaiset.

Jalonen rikkoi epävirallista herrasmiessopimusta. Toisin kuin muut liigavalmentajat.

Nämä ovat selviä faktoja. Mutta koska eri ihmiset näkevät asiat eri tavalla, on turha jatkaa loputonta väittelyä. Minun mielipteeni asiasta on sama kuin Jalosen mielipide Jan Pardavyn otteista kauden alussa: täysin perseestä.
 

peltoju1

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Att: Footless

Tarkoitus ei ollut syyllistää Bluesia mittarimatojen leiriksi. Olihan lauseeni kirjoitusasultaan kyselevän varovainen. Sori nyt kuitenkin, että aiheutin vaivaa, mutta löysin sen mikä antoi tämän VÄÄRÄN muistikuvan ja se olikin TEIDÄN pelaajanne saama rangaistus väärästä varusteesta:

17.9. Kärpät – Blues Marko Tuomainen
mahdollisesti kaulasuojus, raportissakin syy oli auki.

Viestini oli kyllä aika järjetön, mutta koitin vaan vääntää sääntöjen rikkomiseen puttumista rautalangasta. Itseäni ärsyttää varusteiden nuuskiminen, mutta raivostuttaa väärillävarusteilla edun tavoittelu.

Onkohan muuten Kärpät sattunut huomauttamaan mahdollisesta kaulasuojan puutteesta em. ottelussa?

Mittaajia on ollut kyllä aiemminkin vrt. Mika Lehdon liian pitkät patjat viime tai edellisellä kaudella.

Jotkut mittaa muuten hemoglobiiniakin ja toiset itkee kun toisilta ei mitata...

Hyvää kiekkovuotta 2003 mr/mrs Footless!!!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti peltoju1

17.9. Kärpät – Blues Marko Tuomainen
mahdollisesti kaulasuojus, raportissakin syy oli auki.

Kyseessä oli muistaakseni näkyvissä ollut kyynärsuoja, eli paita oli kääritty liian ylös. Tuomari oli kerran huomauttanut Tuomaiselle asiasta, ja kun ei tehonnut, antoi jäähyn. Käsittääkseni asiaan ei liittynyt Kärppien huomauttelua.

Hyvää uutta kiekkovuotta myös sinne päin, kuten kaikille muillekin.

Mr. Footless
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös