HPK - Pelicans 19.10.2004

  • 10 283
  • 82

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
tommilin ja sopuli:

Ei ollut tarkoitus kritisoida HPK:n kannattajia yksistään. Kirjoitin enemmän yleisemmältä pohjalta. Lähes jokaisessa ketjussa saa lukea ihan samat jutut eli noita mainitsemiani muutamaa syytä, jotka tuntuvat olevan ainoa mahdollinen selitys sille ettei kolmea pistettä tullutkaan. Pistäähän se pitemmän päälle vituttamaan sitä en kiellä, mutta pikkuhiljaa alkaa jo tottumaan ;)

Aika vähän olen muita otteluketjua lukenut, mutta niissä missä olen vieraillut ei ole samantapaista argumentointia näkynyt. Tai sitten harava on vaan tiheämpi oman joukkueen ketjuissa.

Eli sekavasta paketista yhteenveto: Ärsyttää ja samalla tietysti pelin jälkeen pikkasen hymyilyttää kuinka ennen peliä uhotaan isoista numeroista, mutta jätetään kuintenkin sinne se pieni takaportti (vaikka omista puheista päätellen ei olisi mitään syytä), että jos sattuu tulemaan se kauden huonoin peli tai jos joukkue ei syty pelaamaan paskaa jengiä vastaan.

Minun tarkoitus ei todellakaan ollut lällätellä eikä riehua saavutetusta pisteestä (miksi edes vaivautua kun enemmänkin oli selvästi tarjolla), kunhan vaan toin tämän asian esiin, joka ketjusta toiseen toistuu.

Melkeen luulisi väittelyä katsoessa, että joukkueet ovat varsin tasaväkisiä taulukossa ja taistelevat kaudella samoista sijoista. Eiköhän meille ole kuitenkin kaikille aika selvää, kumpi siellä tulee kauden lopussa olemaan korkeammalla.

Nim. jos sinne pleijareihin edes joskus pääsis...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Pelikaani
Tuo johtunee vain lähinnä siitä uhosta, jonka HPK-fanit esittivät ennen ottelua, tyyliin rökälevoitto. Nyt kun sitä ei tullut, niin kyllä vähän voidaan kuittailla takaisinkin, eikös?
Kerho on pelannut tällä kaudella 13 runkosarjaottelua. Sama uho on ollut ennen peliä 13 kertaa. Vielä 43 runkosarjapeliä edessä ja 43 7-0 -veikkausta tulossa. Minä näen tässä tietynlaisen kaavan. Näetkö sinä?

Muuten olen sitä mieltä, että takaisinkuittailija se vasta sankari on.

Ja oikeasti olen iloinen siitä, että Nupe on pelannut Pelikaaneille jo ison tukun pisteitä. Tämä havainto hämmästytti itsenikin, niin nuivaa porukkaa Lahdesta palstaamme sulostuttaa.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Ossi
Kerho on pelannut tällä kaudella 13 runkosarjaottelua. Sama uho on ollut ennen peliä 13 kertaa. Vielä 43 runkosarjapeliä edessä ja 43 7-0 -veikkausta tulossa. Minä näen tässä tietynlaisen kaavan. Näetkö sinä?

Valitettavasti minua ei HPK kiinnosta niin paljon, että lukisin joukkueen otteluketjuja muulloinkin kuin näissä keskinäisissä otteluissa. Kiitos paljon kuitenkin tästä tärkeästä tiedosta. Tietää sitten ensi kerralla.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Miguel
Parhaina esimerkkeinä Kerhon jälkimmäinen minuutti jatkoajan ylivoimasta sekä Pelicansin pieni tovi kahden miehen ylivoimalla, jolloin kuviossa ei ollut järjen hiventäkään: ei miehiä kunnon laukaisupaikoilla, eikä yhtään miestä maalin edessä. Käsittämätöntä!

Käsittämätöntä oli myös se, että Pelicans hieroi yli 20s kiekkoa kuudella neljää vastaan, vaikka nopealla ratkaisulla oltaisiin saatu melkein minuutin 5-3 -tilanne. Nurminen lähti vaihtoon paukuttaen mailaansa jäähän melkein koko matkan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei tässä ketjussa mielestäni ole mitenkään tavanomaisesta poikkeavaa uhoa, vahingoniloa tai selittelyä. Ihan sitä samaa itseään, mitä jokaisen muunkin pelin ketjussa näkyy. Se, mikä minua näissä Pelicans-peleissä ja keskusteluissa harmittaa on se, että joitakin vuosia sitten vallalla ollut isoveli vs. pikkuveli -asetelma on kadonnut ja samoin on käynyt mielenkiinnolle näissä peleissä. Mielestäni syinä näihin ovat Pelicansin ikävä tilanne ja pelien reipas ylitarjonta. Näihin ovat molempien joukkueiden kannattajat syyttömiä.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti Designer
Ei tässä ketjussa mielestäni ole mitenkään tavanomaisesta poikkeavaa uhoa, vahingoniloa tai selittelyä.
Ei minunkaan mielestäni. Johtuisiko Ignore-listastani...?

Ike
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Designer
Ei tässä ketjussa mielestäni ole mitenkään tavanomaisesta poikkeavaa uhoa, vahingoniloa tai selittelyä.

No ei kai sitten, mutta tässä kuitenkin omat kommenttisi:

Viestin lähetti Designer
Kerholla taas peli yhtä jämäjoukkuetta vastaan. Takki auki vaan, niin turpaan tulee varmasti. Se kun on oikeastaan ainoa keino hävitä tällaiset. Asenne kohdallaan ja normaalisuoritus, niin voittomarginaali on sellaiset kahdesta viiteen maalia.

Oliko se nyt sittenkään se ainoa keino? Itse en ainakaan kuullut radion kautta mitään selkeää takki auki peliin lähtemistä Kerholta. Toisaalta kyllähän te voititte tämän pelin vaikka voitonkiljahdukset jäivät aika vähäisiksi. Tässä jäi nyt ainoastaan epäselväksi, että mihin jäi kerhon normaalisuoritus?

Viestin lähetti Designer
Siinä olet kyllä oikeassa, että Pelsujen ainoa toivo piilee Kerhon mahdollisessa ylimielisyydessä. Ennakkoon selvästi heikompaa vastustajaa vastaan asennoituminen ei välttämättä ole helppoa, mutta luonnollisesti toivon, että se tänään Kerholta onnistuu.

Jälleen asennoitumiskortti. Piru vieköön, meillähän ei olisi yhtään pistettä vieläkään jos vastustajat eivät olisi olleet ylimielisiä.

Viestin lähetti Designer
Voihan toki noita myötätuntopisteitä välillä jaella, kunhan ne jakaa joukkueille, jotka eivät ole keväällä enää peleissä mukana.

Kyllä nyt on hyvä olla, kun ihan viitsitte myötätuntopisteen antaa.

Pelicansilla tilanne on kyllä pirullisen hankala. Kauden aikana ei tule yhtäkään pistettä oman hyvän suorituksen takia vaan ainoastaan näitä myötätuntopisteitä.

Toisaalta teillä on taas suhteellisen mukava tilanne. Voitot ja sitä myötä saadut pisteet ovat yleensä loistavia saavutuksia tai sitten normaalisuorituksia, jos vastassa on tällaisia jämäjoukkueita.

No, oli miten oli, toivon HPK:lle tsemppiä mestaruustaistoon.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Fläppis, ei nyt ollut tarkoitus hermostuttaa ketään tuolla edellisellä viestilläni. Jokainen joukkuepelejä yhtään tosissaan pelannut tietää, että reilun voittomarginaalin hakeminen on yksi helpoimmista tavoista saada ennakkoon heikommalta vastustajalta turpaansa. Tämän saaminen pätemättömäksi Kerhon ja Pelicansin välillä vaatii sen, että pitää näitä kahta joukkuetta suunnilleen tasavahvoina. Pronssipelissä tavataan?

Kerhon normaalisuoritusta en osaa kommentoida, sillä en osaa päättää, onko maalipaikkojen runsaskätinen tuhlaus normaalisuoritus vai ei. Yleistä se ainakin on.

Pelin "tosissaan" kirjoitettujen ennakkokommenttien puinti pelin jälkeen on viihteellistä, mutta siihen sen toiminnan arvo sitten jääkin.

Tsemppiä myös Pelicansille, toivon ihan vilpittömästi että nykyisistä ongelmista selvitään kunnialla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös