HPK:n tiedotuspolitiikka - itkeäkö vai nauraa?

  • 8 649
  • 38

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Taas kerran HPK:n informaatioministeriö on epäonnistunut tehtävässään. Vujtekin loukkaantumisen aikana ei HPK:sta ole kuulunut minkäänlaista virallista tietoa, ei sen enempää vamman kestosta, kuin sen laadustakaan. Virallisilla nettisivuilla sentään on mainittu Vujtekin olevan akillesjännevammainen.

Jatkoajan keskustelupalstan aktiiviset kirjoittajat ja lukijat ovat saaneet lukea tämänkin tapauksen kohdalla monenlaista "tietoa". Välillä on kuulunut "sisäpiiristä" hyviä uutisia ja heti perään ne on ammuttu tylysti alas kuin ohilentävä sorsa.

HPK:n kannattajat elävät tällä hetkellä pelkkien huhujen, sekä uskon ja toivon varassa.

Ymmärrän varsin hyvin, että VV:n vamma voi olla sen luonteinen, että siitä on mahdotonta mitään varmaa sanoa ennenkuin herra itse on kaukaloihin palannut. Mutta eikö sellainenkin olisi tiedottamisen arvoinen asia? Ainakin kaikenlaiset ilmassa olevat huhut vähenisivät ja fanit voisivat jättää ne omaan arvoonsa.

Sekoilun on loputtava ja tiedottamisen alettava.
 

travolta

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kannattaneeko tuosta henkisiä ottaa...? Kaikki me tiedämme, että miehen akillesjänne on pipi ja pelaaja palaa, kunhan akillesjänne pipi jättää miehen kehon ja siirtyy muualle. Se on pikkusen paha pistää tarkkaa arvioo tämmösessä tapauksessa, luulisin... Ja mitä vamman laatuun tulee, ketä kiinnostaa lääketieteellisen tarkka analyysi tilanteesta? Ei minua ainakaan. Ainoa asia mikä kiinnostaa, on saada Vladi nopeasti kaukaloon, kunnossa.
 

St103

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti puhuu asiaa.

Pelaajien vammat ja loukkaantumiset, ja niistä johtuvat epämääräisen pitkät poissaolot kentältä ovat aina olleet jonkin asteisen spekuloinnin paikka. Ja mitä tärkeämpi loukkantunut pelaaja joukkueen kannalta on ollut kyseessä, sen suuremmalla rattaalla huhumylly tietenkin on jauhanut.

Vujtek'in saaminen Kerhon riveihin viime kesänä oli joukkueen johdolle ja varmasti vielä enemmän monille faneista kuin paras mahdollinen joululahja keskellä kesää. Ja nyt kun kausi alkaa, ja VV:n toipuminen pelikuntoon siirtyy aina viikolla ja sitten taas parilla lisäviikolla , alkaa huhumyllyn käydessä ylikierroksilla, jo selvästi laakeririkon rajoilla, fanien hermot olla koetuksella.

Eli miten voivat kannattajat tietää että missä helvetissä sitä oikeasti ollaan menossa, kun kaikki saatavilla olevat "tiedot" tippuvat huhumyllystä, ja Kerhon viralliset tiedottajat yskäisevät viikon välein vain jotain epämääräistä aiheesta.

Toisaalta akillesjännevamma on kait sellainen, ettei sen parantumisesta erikoislääkäritkään osaa aina mitään auringon tarkkaa sanoa . Ja tavallaan ymmärtää myös Kerhon tiedotuslinjankin, koska miten julkistaa tietoa, joka menee aina yhtä aikaa uskollisille kannattajille, yhteistyökumppaneille ja myös yhtälailla vastustajien korviin. Tiedotusta kun pitäisi pystyä painottamaan aina eri tavalla.

Kai tässä kuviossa fanit saavat aina kärsiä "virallisesta tiedottamisesta".

Onneksi on olemassa kuitenkin tämä oheinen foorumi, johon monesta asiasta tiedot tulevat suoraan niiden alkulähteiltä. Samoja tietoja sitten esim Kiekko-Yö paljastaa uutisena "miettikää sitä" jo heti seuraavalla viikolla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Nyt Kerholla olisi mahdollisuus kiillottaa himmeää kilpeään tiedotuspolitiikan osalta. Case Tallas on tullut täysin puun takaa kaikille, ja huhuja alkaa liikkua jo aika villisti. Miten HPK tiedottaa asiasta? Vielä ei mitenkään. Joukkueen webbisivujen uusin uutinen on se, että se hävisi toissapäivänä Pelicansille.

Moni muu seura olisi jo laatinut tapahtumista tiedotteen ja laittanut sen levitykseen. Siinäkin tapauksessa, että tietoa olisi vähän. Kerrottaisiin se, mitä tiedetään, ja luvattaisiin kertoa enemmän heti kun tietoa tulee lisää.

Mitä tekee HPK? Pitää turvat kiinni ja antaa huhujen kasvaa.

Muok. Otan osan kritiikistäni takaisin, uutinen tilanteesta julkaistiin Jatkoajassa samaan aikaan kuin kirjoitin tämän viestin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uskon, että HPK tiedottaa asiasta virallisesti heti, kun saadaan varmuus miehen sydänongelmien laadusta.

Uudenvuoden vietto saattaa toki hieman haitata, mutta uskoisin kuitenkin Kerhon johdon tietävän tässä tilanteessa prioriteetit.
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Puolustetaan Kerhoa.

Kerhon sivut on valitettavasti aina jäljessä kaikesta mutta se johtuu siitä että sivuja ylläpitää tiettävästi ns. ulkopuolinen.
 
F

Flonaldo

Re: Puolustetaan Kerhoa.

Viestin lähetti Leija-La
Kerhon sivut on valitettavasti aina jäljessä kaikesta mutta se johtuu siitä että sivuja ylläpitää tiettävästi ns. ulkopuolinen.
Kerhon sivujen jäljessä oleminen johtuu ihan Kerhosta.
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No minä en rupea tappelemaan mutta näin herrat sano tuolla toimistolla mutta jos sinä asian tiedät niin asia selvä ja mä pidän pääni kiinni ;)
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti Leija-La
No minä en rupea tappelemaan mutta näin herrat sano tuolla toimistolla mutta jos sinä asian tiedät niin asia selvä ja mä pidän pääni kiinni ;)
No jos tiedotuspolitiikka on se, että "ulkopuolisen" pitäisi bongata asiat HäSa:sta ja tehdä omatoimisesti, niin kai se on sitten kiinni siitä, että kyseessä on ulkopuolinen. Tai voisiko joku niistä toimiston herroista ihan tosissaan tiedottaa jotain edes kerran kaudessa...
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No en mä ny ihan noin tarkoittanu tota asiaa. Siis se joka ylläpitää sivuja on ulkopuolinen ja hän ei kerkiä kertakaikkiaan hoitamaan hommaansa ja nyt kerho koittaa saada asian niin että joku joka on HPKn toimistolla niin voisi päivittää sivuja.

Jummarrettu?
 

St103

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Leija-La
...kerho koittaa saada asian niin että joku joka on HPKn toimistolla niin voisi päivittää sivuja.

Jummarrettu?

Jummarrettu ja sitten kuitenkaan ei.

Näin sudeettikerholaisena, kun ei tule HäSa, eikä kotona kuulu 101.7, on netti ainoa inside tietokanava Kerhon asioista, eli siitä missä kulloinkin joukkueen kanssa oikeasti mennään.

Luonnollisesti sinisilmäisen tyhmänä luulisi, että HPK:n kotisivut olisivat paras tietolähde, mutta kun ei, ei, ei... ei alkuunkaan...

Ylempänä ketjussa jo kehuttiin, kuinka edellinen HPK:n kotisivujen tuore päivitys koski Pelicans-HPK peliä n. viikko sitten. Taisi sitten kohta tulla raportit myös Tappara pelistä. Mutta siinä kaikki nykypäivästä.

Tallasin tilanne kuitataan: Sydänvaivoja.
Ja mitä sitä turhia sen enempää selittelemään...

Tämän tasoinen tiedotuspolitiikka Kerhon kotisivuilla on jo toki entuudestaan tuttua ja oikeasti ei mistään kotoisin. Tai on kyllä, mutta näin "perheharrastuksen" kyseessä ollen täytyy vain hiljaa hymistellä , että mistä...

Eihän Kerhon kotisivuille voi uutisina tietenkään mitään huhuja päästää, mutta sivujen päivittäminen saisi olla luvalla sanoen "hieman" nopeampaa.

Eikä kyse ole siitä, missä nk. päivittäjä fyysisesti työnsä tekee, vaan että Kerhon johto näkisi omat kotisivunsa ja kannattajansa tärkeäksi. Nyt ei ikävä kyllä näin ole!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kiitosta!

HPK:n toiminta Tallas-tapauksessa oli kiitettävää. Reagointi oli oikeaoppisen nopeaa ja kaikinpuolin paikallaan.

Toivottavasti "uusi" linja pitää myös jatkossa.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Oloneuvos, TPS-osio>TPS, media ja julkisuus
Täällä palstalla on käyty keskustelua Turun Palloseuran tiedottamisesta ja sen tasosta varsinkin tavallisen kannattajan vinkkelistä katsoen. Parantamisen varaa on varmasti. Tepsissä ollaan luonnollisesti erittäin kiinnostuneita kaikkien kannattajien palvelemisesta parhaalla mahdollisella tavalla.
Osoituksena halusta kehittää toimintaansa kannattajien toivomuksia vastaavasti kutsuu TPS tähän ketjuun tähän mennessä kantaa ottaneet aktiiviset Jatkoajan TPS-kirjoittajat vieraakseen seuraamaan SM-liigan runkosarjan ottelua TPS-JYP torstaina 14. lokakuuta Turkuhalliin. Samalla osallistujille tarjoutuu tilaisuus esittää omia ehdotuksiaan ja toivomuksiaan uunituoreelle mediavastaava Juha Kiviselle allekirjoittaneen toimiessa tilaisuuden isäntänä.
Kevätkaudella on luvassa toinen vastaava illanvietto, johon tullaan kutsumaan toisia aktiivisesti Turun Palloseuraa koskevaan keskusteluun osallistuneita kirjoittajia.
.
.
Oloneuvos
Osuipa silmiini tämmönen viesti. Olisikohan Hämeenlinnassa tarvetta vastaavanlaiseen juttuun? Jos on joskus, niin siihen mennee hämäläiseen tapaan muutama vuosi...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Musta_Kyy
Osuipa silmiini tämmönen viesti. Olisikohan Hämeenlinnassa tarvetta vastaavanlaiseen juttuun? Jos on joskus, niin siihen mennee hämäläiseen tapaan muutama vuosi...
Ääähh... Johan Korpela juottaa sikakatsomolaisia kerran vuodessa aitiossa, eikös kaikki ole hyvin?
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Twite
Ääähh... Johan Korpela juottaa sikakatsomolaisia kerran vuodessa aitiossa, eikös kaikki ole hyvin?
Ei siin sit mittään. Tosin siihen pitää olla se paita vai?

PS: Ja ei kai kaikki tänne aktiivisesti kirjoittelevat siellä seiso, sitäpaitsi eikös sitä nykyään pidä päästä peleissä istumaan?
 
Viimeksi muokattu:

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Re: Re: Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Musta_Kyy

PS: Ja ei kai kaikki tänne aktiivisesti kirjoittelevat siellä seiso, sitäpaitsi eikös sitä nykyään pidä päästä peleissä istumaan?

Ehkä voisi seisoa edelleenkin, jos pituus riittäisi. Kiitos median, Sikakatsomoon on sellainen tunku nykyään, ettei alle 2 metrisen ole mitään mahdollisuuksia nähdä peliä kuin korkeintaan juuri sille kohdalle mihin ei tarvi kääntää päätä. Ellei nyt edessä satu seisomaan joku, jolla on mittaa se 2 metriä.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Re: Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Kiisa
Ehkä voisi seisoa edelleenkin, jos pituus riittäisi. Kiitos median, Sikakatsomoon on sellainen tunku nykyään, ettei alle 2 metrisen ole mitään mahdollisuuksia nähdä peliä kuin korkeintaan juuri sille kohdalle mihin ei tarvi kääntää päätä. Ellei nyt edessä satu seisomaan joku, jolla on mittaa se 2 metriä.
Sillähän ei liene mitään vaikutusta, että muut kunnolliset seisomakatsomot on poistettu tai minimoitu hallista.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Twite
Ääähh... Johan Korpela juottaa sikakatsomolaisia kerran vuodessa aitiossa, eikös kaikki ole hyvin?

Täh? Tosijuttu? Jumalauta, mä olen käynyt siellä viimeiset 10 vuotta mutta eipä ole kutsua näkynyt. Onko nyt niin että tämä yksi heppu on ominut koko sikakatsomon hengen ja olemuksen itseensä? Käsittääkseni se on ollut ihan spontaani juttu, Hämeenlinnalaista kiekkoperimää...

Ja se sikatasomapaita herättää aika ristiriitaisia fiiliksiä, toisaalta ihan oikeasti hauska, mutta toisaalta, eikä sikakatsomon henkeen kuulu se kannattaminen ilman mitään symboleita yms sirkustemppuja ns. "puhtaassa hengessä"? Kannattamista sydämestä, ei sirkuksen takia (paitsi sitten myöhemmin illalla)
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Peter Gabriel
Onko nyt niin että tämä yksi heppu on ominut koko sikakatsomon hengen ja olemuksen itseensä? Käsittääkseni se on ollut ihan spontaani juttu, Hämeenlinnalaista kiekkoperimää...
Näinhän se taitaa olla. Etenkin Hämeenlinnan ulkopuolella sikakatsomo ruumiillistuu tuohon "yhteen heppuun" vaikka oikeasti sikakatsomossa on kyse juuri tuosta mitä sanoit.

Mainittakoon että olen vähän huono tätä asiaa varsinaisesti kommentoimaan, enhän ole koskaan yhtäkään ottelua sikakatsomosta katsonut. Mutta kommentoin silti.

Huonoon sarkasmiini koskien Mustan Kyyn viestiä tahtoisin tarkentaa että mitäpä jos tähän ketjuun kirjoittaisimme oikeita konkreettisia asioita siitä mitä tahdomme HPK:lta vaikkapa tuon tiedotuspolitiikan parantamiseksi. "Parempi tiedotus" ei ole konkreettinen asia.

Ja Kiisalle: Taitaa olla ahtauteen syynä enemmänkin se että muita seisomapaikkoja on nykyään aina vaan vähemmän eikä niinkään mediahehkutus.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Twite
Ääähh... Johan Korpela juottaa sikakatsomolaisia kerran vuodessa aitiossa, eikös kaikki ole hyvin?
Voisiko olla, että aitiossa on kuitenkin ollut tämä virallinen faniryhmä "Ritarikunta", johon kuka tahansa voi käsittääkseni liittyä ja jotain muitakin pikku etuja itselleen saada? Vaikka siellä aitiossa tutun näköistä porukkaa joskus onkin hillunut, niin tuota sinun heittoasi en oikein jaksa suoralta kädeltä uskoa.

Ja aitionhan saa kai vuokrata muutenkin kuka tahansa koska vain.

Ritarikunnasta lisätietoa tuolta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Rontti
Voisiko olla, että aitiossa on kuitenkin ollut tämä virallinen faniryhmä "Ritarikunta"
Voisi olla. Mutta en usko koska olen kateellinen paska ja paikalla näkyi vain sikakatsomopaitaisia molemmilla kerroilla.

Toisaalta en ymmärrä miksi minua ei uskottaisi, mitä ihmeellistä siinä on että juuri ne näkyvimmät olisi kutsuttu johonkin pikkutapahtumaan? Jos joku on kutsuttu ja joku ei niin joku kriteerihän siinä kutsumisessa on. Ja jonkun mielestä se kriteeri on varmasti väärä, siitähän ei pääse mihinkään.

Aitiot ovat muuten perkeleen kalliita "kenen tahansa" vuokrata, olen nähnyt hinnaston.

Ja tosiaan ei se minulta ole pois jos HPK jollekin on oluen tarjonnut, ei tuota ollut tarkoitus noin negatiivisessa sävyssä esittää. Pahoittelen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Re: Re: Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Twite
Mutta en usko koska olen kateellinen paska...
Niin olen minäkin ja jos mahdollista, niin vielä kateellisempi kun yritän itselleni vakuuttaa muuta.
Ja jonkun mielestä se kriteeri on varmasti väärä, siitähän ei pääse mihinkään.
Jos oletetaan, että joku on tosiaan johonkin kutsuttu, niin minunkin mielestäni kutsun saamisen kriteeri on aivan varmasti ollut väärä, koska itse en ole moista saanut.
Aitiot ovat muuten perkeleen kalliita "kenen tahansa" vuokrata, olen nähnyt hinnaston.
Juups, hinnaston minäkin olen nähnyt, mutta ei tuo mitenkään perkeleen kalliilta vaikuttanut. Tosin raha onkin täällä päin vain numeroita ja sitä paitsi nythän kyseessä oli kai harjoituspelikin, että sikäli lienee osin neuvoteltavissakin. Tai sitten ei.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Re: Re: Mediatapaaminen Turussa

Viestin lähetti Rontti
ja sitä paitsi nythän kyseessä oli kai harjoituspelikin, että sikäli lienee osin neuvoteltavissakin. Tai sitten ei.
Totta.

Korostan siis että en tiedä onko ketään kutsuttu mihinkään vai ei. Olen nähnyt valkopaitoja aitiossa ja pelkästään sen perusteella aloittanut tämän koko höpinän. Höpinän, joka on ollut täysin turhaa panetteleua oli sitten joku jonnekin kutsuttu tahi ei. Pyydän anteeksi.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
On kiva olla pitkä ja kivaa on myös...

Että se kausi jo alkaisi!
Menee HPK:n tiedotuspolitiikka pikkuisen hakuseen tässä keskustelussa.

"On ominut kaiken sikakatsomon hengen ja olemuksen"...Blaa Blaa Blaa jne... Voi pyhä sylvi!
Hyvä, että myönnätte edes olevanne kateellisia! Minä en vaan ymmärrä miksi? Kyllä täytyy olla pienet kuviot jollain kaunosieluisella. Minä sen sijaan olen kateellinen Markus Pöyhöselle, meidän muija kuolaa sitä ihan yhtenään. Pah, eikä muija edes kiellä asiaa. =)

Minulla on C5-paita, ja olen vitun ylpeä siitä. Kysyttävää asiasta?

Minuun voi ottaa yhteyttä, vaikka sitten pelaajatapaamisien yhteydessä tai jälkeen, ja kysyjät ilmeisesti tietää kenestä "yhdestä hepusta" on kyse, jos jotain jäi vielä minusta selvittämättä.
Ensimmäisellä kertaa läsnä on muuten taas totutusti koko joukkue valmennusjohtoineen. Päivä varmistuu loppuviikosta, mutta kauden alkupuolelle se sijoitetaan. Pitopaikkana tulee olemaan vanha kunnon KaKuTi-kahvio.

Ps. On kiva olla lähes 2 metriä pitkä, ja sikakatsomossa näkee pelin ihan helvetin hyvin. =)
 
F

Flonaldo

Mennään hieman sivuun HPK:n tiedotuksesta, mutta silti kyllä ihan oikeassa ketjussa.

Männä vuosien aikana seisomapaikkoja on vähennetty, kerta toisensa jälkeen. On lähtenyt toinen pääty kokonaan, nyt on toinen päätykin jo kutistunut puoleen. Kerhon vaihtoaition takaa seisomapaikat katosivat kahdessa erässä, jäljellä 0.

Kehitys on näkynyt yleisömäärissä, mutta ei siinä määrin vielä, että olisi miinukselle jääty, koska istumapaikathan tunnetusti ovat kalliimpia.

Jossain vaiheessa saattaa, ja uskon näin käyvän, puraista persauksiin tuo seisomapaikkojen eliminointi. Ei ne pikkuskidit enää käy peleissä, jos heille ei siellä paikkoja ole. Ja mistäs seuraava katsojasukupolvi pieraistaan? Vai oletetaanko, että yht'äkkiä kaksvitosena lompakon antaessa myöden HPK alkaisi automaattisesti kiinnostamaan - no ei tosiaankaan.

HPK:n johdolla on selkeä kuva siitä, että katsojat ovat tyytyväisiä seisomakatsomoiden vähentämiseen. Mistä tuo kuva sitten on peräisin? No, suureksi osaksi esimerkiksi tältä sikakatsomon ns. ydinryhmältä.

Heillä tilanne ei varmaan olekaan muuttunut yhtään huonommaksi. Toiset ovat kaksimetrisiä, toisille varataan paikkoja ison joukon turvin ym., joten kaikki varmasti näkevät mainiosti ja kaikille löytyy paikka.

Yksi jostain syystä aikojen saatossa "ydinryhmäksi" nimitetty joukkio ei kuitenkaan edusta Rinkelinmäen seisomakatsojia, eikä edes sikakatsomoa.

Sadoilta ihmisiltä lähti alta se oma vakipaikka. Monet eivät enää tämän takia käy peleissä. Monet haluaisivat vielä siellä seisomakatsomossa pelejä käydä katsomassa, mutta eivät pysty sikakatsomossa näin tekemään (koska eivät vaikkapa olekaan kaksimetrisiä).

HPK:n johdon virhe on tuo yleistäminen yhdestä pienestä joukosta katsojia. He eivät ole yhtään sen arvokkaampia kuin mikään muukaan kaveriporukka hallissa, eivätkä he myöskään edusta kuin vain ja ainoastaan omia mielipiteitään.

Joku taisi joskus Kerholle hieman asiaa tutkiakin, mutta ne selvitykset luultavasti lensivät mappi Ö:hön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös