Johdon hohdottaminen ei sinänsä kiinnosta. Inhoan vain ihmisiä, jotka tuomitsevat ilman että antavat mahdollisuutta. Ihan siis kaikessa muussakin jääkiekon ohella.
Nyt oli tehty virheitä ja kun niitä lähdetään korjaamaan, kannattaa korjausliikkeille antaa mahdollisuus ennen lällättelyä.
Ja joo, tästäkin saa olla erimieltä.
No kai nyt voit kuitenkin myöntää että virheiden korjaaminen kesti melkoisen kauan ja vaikka VV:n ja Sallisen vuokraaminen ei sinällään mikään "korjausliike" varmasti ollut, ainakaan tarkoituksellinen sellainen, niin kyllä sille touhulle varsin moni antoi aikaa, aikaa ja aikaa, ennen tuota. Joukkueurheilussa pienet asiat vaan voi olla isoja ja jostain syystä tuo joukkueen johdon liike herätti ne loput siihen todellisuuteen, että siellä on myös oma ura ja se joukkue kyseessä.
Kyllä mielestäni Arvosella oli aikaa ihan tarpeksi jo aiemminkin, mutta mitään ei tapahtunut, voisiko olla myös joukkueen valmennus herännyt muuttamaan pelitapaa ja/tai ajamaan sitä sisään eritavalla? En tiedä, mutta jotenkin tuo kokonaisuus ei nyt vaan minun silmään iske siltä että siellä jokin yksittäinen asia on yhtäkkiä "natsannut", vaan että siellä on tehty ihan kokonaisuutena selkeä muutos toiminnassa, joka on sitten johtanut tähän lopputulokseen. Ihan jokainen siellä tuntuu kasvaneen 2 tuumaa pituutta ja 10 kiloa lihasta, unohtamatta egoa ja taistelutahtoa, se valmennus mukaanlukien.
Miten se meni siinä Ässien kirjassa, että melkosen monta palaveria nekin kävi, mutta sitten josssain vaiheessa oli se ns. ratkaiseva palaveri, jossa porukka päätti että siitä eteenpäin se duuni tehdään joukkueelle. Tai jotain tuohon suuntaan.
Tosin hieman valitettavasti muutama joukkue jolta hieman odoteltiin apuja on nyt kussut, niin ei tiedä mihin tuo riittää, mutta minulle tuo on ihan tarpeeksi. Yhtään luovuttajaa en ole siellä nähnyt kentällä, sen sijaan olen nähnyt joukueen joka taistelee joka sentistä jäätä ja ihan sama, jos tuolla touhulla olisi tän kauden jälkeen vaikka sijalla 14, niin arvostaisin silti. Enempää ei vaan voi pyytää, kun jättämään jäälle sen kaiken mitä irtoaa, kertoo se taulu sitten pelin lopussa ihan mitä vaan.