Minä voin kertoa ajalta kun asuin vielä pääkaupunkiseudulla, niin kerran alkoi lauantaina B:n SM-sarjan junnujen peli Hartwallin alakerrassa kello 17:00 eli samaan aikaan kuin liiga matsi yläkerrassa. Itse olin menossa ko. ottelua tuomitsemaan ja kävin aika tiukan keskustelun erään järjestysmiehen kanssa siitä löytyykö minulle ilmainen parkkipaikka vai ei, vai keskustellaanko asiasta myöhemmin ihan johdon kanssa, että jos Jokerien junnut pelaa, niin kenties myös heille, jotka matsia on tulossa tuomitsemaan löydetään autoille paikka, ilman että tarvitsee sinne maksulliseen ajaa (kuten minua ohjeistettiin), saati sitten asiasta maksaa.Jep, samaa mieltä. Hartwall on loistava paikka liigaotteluihin ja isompiin tapahtumiin, mutta näitä A:n matseja varten joutuu nähdä liikaa vaivaa tai maksaa liikaa (12 euroa) tulla paikalle. Pari euroa pysäköinnistä olisi kohtuullista, jolloin koko tapahtuma maksaisi 7 euroa.
Ja tuollaisen hinnan jälkeen joutuu katsomaan ottelua päädystä. Matinkylän harkkahallissakin on parempi katsoa peliä kuin Hartwallin päädystä. Eihän sieltä mitään isompaa analyysia pysty tekemään.
Esimerkiksi Hifk:n ja Jokereiden B:n otteluihin, eli Pirkkolaan ja Nordikselle voi pysäköidä ilmaiseksi ja ottelun näkee sivulta päin. Eikä tule katsomon kokokaan vastaan, kun Nordiksen harkkahalliin taitaa mahtua 700 ja Pirkkolaan 1000 katsojaa. Joten kyllä tämä hieno ajatus Hartwallilla A:n peluuttamisesta on menossa metsään, jos ei edes sivukatsomoihin päästetä otteluita seuraamaan.
Lopputuloksena auto sitten about poikittain tiellä ja järkkärien pomo vahti ettei kukaan poliiseja kutsu, mutta oli se aika vääntö, minkä kävimme ja minulta 15 minuuttia lämmittelyaikaa siihen tuhraantui. Meni hieman usko ko. systeemiin tuossa, toki olisin mielelläni ollut myös paikalla kuuntelemassa, kun Hjallis ja järkkärit vääntäisi siitä kuinka Jokerien tulevaisuudenlupausten peliin tulossa ollut duumari ei kerennyt paikalle kun joku järkkäri päätyi ylipäteväksi :P