Minä en tietenkään ole se oikea henkilö sanomaan miten kukin vapaa-aikansa kuluttaa, mutta sellaista tässä kuitenkin pohin, että pitäisikö kuitenkin osan kirjoittajista ottaa HPK:sta ihan pienen pieni loma?
Kausi on päättynyt jo muutama päivä takaperin ja täällä silti jatkuu se "ainainen alakulo ja epätoivo". Tällä kertaa se tosin alkaa paremmin keskittymään ensi kauteen eli siinä mielessä jonkinlaista raikkautta on tässäkin rikkinäisessä levyssä näkynyt. Ja ennen kuin joku täältä tulee valistamaan minua ensi kauden huhutulla rosterilla, niin kyllä minäkin sen verran lukea sekä päätellä osaan, että tiedän sen olevan suuri kysymysmerkki ja toivomusprojekti. Sitä samaa syvää pessimismiä en kuitenkaan sitä kokoonpanoa katsoeassani aivan samalla tavalla monenkaan kirjoittajan kanssa jaa.
Totta se on, ettö tuossa kokoonpanossa on ladattu paljon paukkuja sen kärkiketjujen X-rivistön sekä junioriosaston niskaan, mutta siinä missä täällä tunnutaan rinnastavan kauden 2023-2024 junnujen otteet samanlaiseksi myös ensi kaudella, niin kovinkaan moni ei huomioi näiden junioreiden ottavan jopa siinä yhdessä kesässä huomattavan isoja harppauksia.
Jere Innala, kausi 2017-2018, 0,22 ppg
Valtteri Puustinen, kausi 2018-2019, 0,28 ppg
Näiden kausien jälkeen heti seuravaalla kaudella molemmat tekivät yli 40 pistettä ja sementoivat roolinsa kärkiketjuissa.
Kasper Lundell, kausi 2023-2024, 0,40 ppg
Jesse Kiiskinen, kausi 2023-2024, 0,26 ppg
Näiden kahden osalta taas jotenkin tunnutaan pelkäävän saman menon pisteiden valossa jatkuvan myös ensi kaudella tai kohennuksen olevan varsin maltillista tai jopa huomaamatonta. Selvää 3. ketjun kamaa.
Anteeksi mitä?
Sen enempää en minäkään tuohon X-rivistöön ota tässä paatoksessani kantaa kun sen spekuloiminen ei vielä tässä vaiheessa ole kovinkaan tähdellistä. Sellaisen "hot taken" kuitenkin heitän, että HPK:ssa tulee olemaan ensi kaudella se 6-8 pelaajaa jotka olisivat tällä kaudella kantaneet kultaista kypärää. Ainakin potentiaalinsa vuoksi.
Haastankin siis teidät katsomaan pelaajien nimien taakse sekä miettimään sitä mitä he voisivat olla. Unohtakaa hetkeksi tämä kausi. Katsokaa pudotuspelejä tai seuratkaa kevään tulemista luonnossa. Yrittäkää löytää ympäriltänne jotain hyvää.
Ensi kausi kyllä koittaa sitten viimein ja ainakin itse uskon tuolloin näkeväni jäällä aivan erilaisen HPK:n. Nopean, kiekollisen, aktiivisen ja ennen kaikkea nälkäisen.
Palataan näihin keskusteluihin sitten lähempänä kesää. Nyt on minun aikani lepuuttaa näissä ketjuissa sormiani sekä hengähtää hieman.
Hienoa kevättä siis kaikille, jatketaan tästä!