Samaan aikaan Lappeenrannassa:
"Sensaatio-SaiPalta mehevä uutinen: "Kaikki viittaa siihen": SaiPa myy Kisapuiston täyteen ensimmäistä kertaa yhdeksään vuoteen" Lähde Iltalehti.
Jos joku vielä sanoo että tuote ei pitäisi ekana laittaa kuntoon, on väärässä.
SaiPa panosti isosti kärki osaamiseen, valmennukseen ja vahvistui vielä n. 600 NHL ottelun miehillä. Samaan aikaan kun piti osakeantia. asioita voi tehdä myös muuten kuin säästämällä itseään hengiltä. Luottaa omaan tekemiseen ja panostaa siihen.
Toki ensi vuonna vasta nähdään kumpi onnistui paremmin.
Jälkiviisaus on maailman helpoin laji. Minä olen sitä mieltä, että ennen kautta SaiPalla oli ihan yhtä paska jengi paperilla kuin Kerhollakin, eikä se vieläkään mikään ihmeellinen ole. Tuon jengin runko hävisi aika monta peliä viime kaudella ja oletan, että fanitkin olivat valmiita heittämään aika monta kaveria pihalle. Täten olisi täysin mahdollista, että noilla rakennuspalikoilla taisteltaisiin Kerhon kanssa samoista sijoista - jopa todennäköistä, ja silloin kukaan ei hehkuttaisi kuinka hienosti SaiPassa on toimittu läpi organisaation. Vaikka suurin piirtein samalla tavalla olisikin toimittu.
Itse en mitenkään usko sellaiseen narratiiviin, että yhtäkkiä SaiPassa ruvettiin vaan tekemään oikeita asioita ja sitten kaikki taivaan portit aukesivat. Eihän siitä ole kuin alle puoli vuotta, kun koko Liiga nauroi SaiPan päävalmentajattomuudelle ja viime kauden täydelliselle konttaamiselle.
Korostan, että itse olen täysin sivustaseuraaja, enkä halua ottaa mitään pois siitä, missä SaiPa on nyt sarjataulukossa, mutta itse uskon, että yllättävänkin pienet asiat ovat loppupeleissä ratkaisseet sen, että tuo sijoitus on juuri nyt niin upea kuin on. Suurimpina yksittäisinä tekijöinä veikkaan Raipea ja sitä, että kauden alusta alkaen lumipallo lähti vierimään oikeaan suuntaan. Osin myös tuuria, mutta kliseisesti todettuna sekin pitää ansaita.
Miten tämä liittyy mihinkään? No ainakin siten, että SaiPa on loistava osoitus siitä, että pienenkin budjetin joukkueella on MAHDOLLISTA menestyä. Ja on Hämeenlinnassakin. Katseeni kohdistuvat erityisesti Mambaan ja Ekiin, jonka viimeisimmät hankinnat ovat olleet aivan läpipaskoja. Parempaan on pystyttävä. Siihen taas en usko, että täällä pitää nyt höntyillä väkisin joku julkinen osakeanti pystyyn vain koska menestyvä SaiPakin niin teki (luotan, että se tehdään kyllä, kun on kriittistä) tai pitäisi ehdoin tahdoin vahvistaa joukkuetta, kun yleisö ei muuten satavarmasti minkään parin hankinnan johdosta sinne hallille tule. Kaikkihan sen näkee, että vahvistuksia kaivattaisiin, mutta ymmärrän myös miksi niitä ei juuri tässä tilanteessa mahdollisesti tule.