Boldaukset omat, voin tietysti olla väärässä mutta tuntuu että nyt on hieman otettu vapauksia lainatessa muiden puheita. Jos tietysti nämä tekstit jostain löytyvät niin selvä. Uskon myös, että positiiviseen sävyyn kirjoitetut oletukset ja ennakko-odotukset voi täysin samalla lailla kääntää yltiöoptimismiksi halutessaan, mutta kukaan ei sitä tee, koska se ei edistä keskustelua.
Kun lainaan, merkitsen lainaukset kuten yllä. Teksti johon viittasit, ja johon aivan oikein mainitsit itse boldanneesi tiettyjä kohtia, olivat minun tulkintojani negatiivisimpien kommenttien asiasisällöstä - ne eivät siis olleet lainauksia.
Jos esimerkiksi kolmesta viimeisimmästä Jokereista tulleesta pelaajasta on käytetty sanaa jokerijämä ja mahdollisesti siltä myöhemmin tulevat pelaajat ovat oletusarvoisesti jokerijämiä, ja karkeampana esimerkkinä nimimerkki BlackWolf on käyttänyt jopa ilmaisua Hjalliksen huora, kyllä minä näen jo pienen yleistämisen mahdolliseksi. Ritziä taas kutsuttiin ennen ensimmäistäkään peliä sanoilla "ritsa" ja "patonki", jotka käyttöyhteyksissään olivat varsin negatiivisia, jonkun mielestä jälkimmäinen jopa rasistinen.
Eli, perusteltu kritiikki ja arvostelu on aivan ok, mutta jonkinlainen tyyli tulisi säilyttää. Toivoisin kuitenkin, ettei esimerkiksi meille sopimuksen ja tryoutin kautta tulevia pelaajia teilata taustansa vuoksi ennen kuin he ovat ehtineet pelata ensimmäistäkään peliä - ellei sitten ole kyse jostain aiemmasta negatiivisesta tapauksesta (esim. case Levokari-Suutarinen, jonka jälkeen en olisi koskaan hyväksynyt Levokarin ottamista meille, vaikka mies rehdisti anteeksi tekoaan pyysikin). Kyseessä on usein nuoret jätkät, jotka lukevat näitä juttuja. Osa osaa ottaa huumorilla, osa ei.