Suuresti onnea HPK-kannattajille 10-vuotisesta taipaleesta! Panoksenne Rinkelinmäen ilmapiirille on ollut täysin korvaamaton ja olette siirtäneet kannattajakulttuurin uuteen aikakauteen sen jälkeen, kun vanhan jääladon omintakeinen tunnelma on väistämättä ja peruuttamattomasti muuttunut halliolosuhteiden, tapahtumateollisuuden vaatimustason muutosten, jääkiekkokulttuurin muuttumisen nichestä valtavirtaan sekä kulttuurin yleisen individualisoitumisen myötä.
Tässä ajassa, kun halleille tullaan nauttimaan paitsi jääkiekosta, myös muunlaisesta viihteestä, elämyksistä sekä yhdessälosta, ja yleisön tapahtumalle asettamat vaatimukset ovat kehittyneet, kannattajaryhmä tuo koko seuralle valtavan suuren lisäarvon.
Mukahauskoille välihuudoille ja vittuiluille oli halleilla aikanaan paikkansa, ja ne tarjoavat yhä nostalgisia muistoja vanhoilta ajoilta. Ajat ovat kuitenkin muuttuneet halleilla ja niiden ympärillä, ja useimmiten ne aiheuttavat nykyään - silloin harvoin kun niitä enää kuulee - lähinnä vaivaannusta.
Asuinpaikkani vuoksi pääsen matseihin harvoin, mutta silloin, kun paikan päällä olen, seuraan peliä useimmiten kannattajakatsomon takariveistä. Siellä voin ikiwanhana partana ja boomerina nauttia kannattajien luomasta hienosta tunnelmasta, ja välillä - taivas varjele - osallistua niihin chäntteihin, jotka analyyttisesti ja erehtymätömästi olen arvioinut parhaiksi :)
Itse kannatan enemmän rytmikästä taputusta ja HPK- tai Kerho-huutoja ja joihin on sitten muidenkin helpompaa lähteä mukaan.
Ikinä oikein ymmärtänyt, että nämä asetetaan vastakkain chanttaamisen kanssa.
Koska vaihtoehdot oikeasti ovat:
a) ajoittaiset suuren yleisön "Kerho" -kannustukset tai vastaavat, ja niiden väliin pelkkää hiljaisuutta sekä sekalaista ölinää
tai
b) ajoittaiset suuren yleisön "Kerho" -kannustukset tai vastaavat, ja niiden väliin ääneen kannattavan ryhmän chantit
Jälkimmäinen on tietenkin parempi vaihtoehto, ja mitä suurempi ääneen kannattava ryhmä on, luonnollisesti sen parempi. Lisäksi "Kerho" -kannustukset ja vastaavat lähtevät lähes aina kannattajaryhmästä käyntiin.
Niin, enkä nimenomaisesti osoita tätä mitenkään nimim.
@#76Sally :lle, vaan ihan näin yleisenä ihmettelynä.