No niin, hieno nousu Kerholta maalin takaa 2-1 voittoon, ja maalien välissä aikaa oli vain 40 sekuntia, ja välissä Lasse Kukkonen otti vielä tyhmän jäähyn. Ehkä jäähy tuli heppoisestikin, mutta Kerhon pelaaja oli sen verta irti laidasta, että meikäläisen silmin nähdern jäähy oli aiheellinen. Kärppälasien läpi tilanne varmaan näytti toiselta. Toivolalta ihan kohtalainen ilta, parempia on nähty, mutta myös huomattavasti huonompia.
Itse näen pelin ratkaisun siinä, että Kerho tappoi Kärppien 5-3 yv:n. Tosin Kärppien yritykset oli aika ponnettomia tuossa yv:ssa, mikä ainakin ihmetytti meikäläistä. Tämän selvitettyään ainakin itse uskoin, että Kerho vielä nousee, ja niinhän sieltä noustiin Janis "On sääli, että tälläisiä pelaajia pelaa sm-liigassa" Spruktsin läpiajomaalilla, johon hienon syötön antoi Vellu Laitinen. Ja Kerho pelasi tällöin av:lla. Ja tästä siis 40 sekuntia ja Lamppu Laamanen ratkaisi pelin siniviivavedollaan.
Muita Kerhosta maininnan arvoisia on Karri Rämö, joka pelasi hienon pelin. Kärppien maalista voidaan kyllä jossitella, koska Kerholla oli tilaisuus purkaa kiekko omasta päästä, mutta Rämön purku epäonnistui. Itse maalille hän ei sitten mitään voinut, ohjurit on melko mahdottomia torjua. Ja täytyy kehua nelosen peliä, oli ihailtavan energistä, ehdottomasti Kerhon pirtein osa tänään, sai aina pelin pyörimään Kärppä päätyyn ollessaan kentällä, vain palkinto jäi puuttumaan. Ykkönen oli taas viime ajoilta tutun aneeminen, Voutilainen on siinä kentässä liian yksin, kun Louhi kuvittelee olevans joku kiekollinen huipputähti ja Lahti nyt ei vaan ole ykköskentän tasoa.
Kärpätkin pelasi pirteän pelin, mutta alkoivat ehkä liian aikaisin varmistelemaan ja vetäytymään kolmannessa erässä. Tenkrat oli tutun nopea, mutta aika tehotonta hänen pörräämisensä oli. Muita maininnan arvoisia olivat Aaltonen, Lehtonen ja Kukkonen. Mutta Sahlstedin huomasi kentällä vain
kultaisesta potasta, ja Viuhkolaa ei huomannut edes siitä. Mikähän lie vaivaa heitä, ovat kumminkin Kärppien tärkeimpiä pelaajia?
Tästä on hyvä jatkaa keskiviikkona kohti Tamperetta ja Ilves peliä, josta varmaan tulee tiukempi kuin aikaisemmista tämän kauden kohtaamisista, voittihan Ilves tänään Jokerit Helsingissä.