Kyllä eilisestä kommentoitavaa riittää, mutta onhan selvää, että moinen lopputulos on jo niin häkellyttävän järkyttävä, että vetää vähän kyvyttömäksi ilmaista tuntoja selkeästi. Itse sanoisin kuitenkin aivan ensimmäiseksi, että vihdoinkin nähtiin peli, jossa pelaajat ratkaisivat ottelun pelaamalla, eikä tuomarilinjalla ollut merkitystä asiaan, eli tuomareihin olin tyytyväinen.
Itse ajattelen niin, että vastakkain oli kaksi hyvin samanlaisen pelityylin omaavaa joukkuetta ts. aktiivisia hyökkääjäjoukkueita, joiden liikkuvuus ja taito on hyökkäyspäässä samansuuntainen siis periaatteessa, materiaalia tarkastellessa teoriassa. Suurin ero joukkueissa ovat mielestäni puolustuspäässä, jossa Kärpät ovat yksinkertaisesti parempia kuin meidän Aallot ym. (Tosin Tuulolaa ja Sicakia en nyt niputtaisi tähän palautteeseen, mutta kaksi motivoitunutta ei riitä).
Naurattaa oikein sekin fakta, että ULKOMAALAISVAHVISTUS Printz ei mahtunut eilen kokoonpanoon, ja mies käveleskelikin meikäpojan ohitse erätauolla - ihan syystä mielestäni ilman varustuksia. Hänkin voisi ryhtyä vastaamaan odotuksiin, tai tilata lentoliput Ruottin maalle.
Joka tapauksessa eilisestä sen verran, että onhan se selvä, että Kerhon mahdollisuudet päästä hyökkäyspäähän olivat helkkarin vaikeat, koska omat pakit antavat vastustajalle tilaa niin, että omalta alueelta ulospääsy on järkyttävän vaikeaa.
Sinänsä on mainittava ykkösketju pelaneen päin per--ttä; Miettinen oli ihan pihalla, Santala saamaton ja Eero pyöri kuin hyrrä ymmärtämättä, mistä oli tulossa, ja minne menossa.
Ennen peliä arvasin, että kyseisessä kamppailussa saadaan paljon maaleja aikaiseksi, mutta 4-7 yllätti. Ensimmäinen erä oli Kerholta rävellystä, toinen erä jo tasapainoisempaa vääntöä, mutta kolmannessa erässä Kerhoa ei enää kyetyttänyt olla vastuksena Kärpille - mikä veti meikäläisen hiljaiseksi.
Eilen voitti parempi joukkue; sen voin myöntää kakomatta. Pienet positiiviset palautteet voisin antaa aikaisemman viitauksen pohjalta Tuulolle ja Sicakille, jotka koettivat pitää pakkipuolta pystyssä, mutta eipä ole muuta myönteistö mainittava yksittäisistä pelaajista.
Jos HPK ei saa todella kovan luokan materiaalia riveihinsä, ei kaudesta kaksinen tule. Siis oikeasti.