Se "näennäisesti"tarkottaa sitä, että kun ollaan vaiheessa, jossa sen pelin pitäisi alkaa, ei jää kun pöly tielle kun muut menee. Katso sarjataulukkoo ja mieti onko se bullshit?
Raha mistä puhuin tarkottaa sitä, minkälaiset pelimerkit seura valmentajalle antaa, voi toki kyseenalaistaa Saarisen onnistumisen, mutta kuten Westerlund aikoinaan allekirjoittaneelle tilitti, on tuskallista pyrkiä tulokseen ilman eväitä ja etiikka on vastaan keskinkertaista pärjäämistä. Minä taas heittäisin pallon takaisin Sergei, sillä on liian yksisilmäistä myyrätä huonon valmennuksen taakse silloin kun totuus kentällä on liian kova. Mitä voi tehdä valmentaja, jos joukkue kentällä ei kykene sovittua toteuttamaan vrt. Saarisen kommentti pelin alun taktiikasta ja 45 sek, aikana vastustajalla 5 maalipaikkaa joista viidennen kerho hyödynsi.
Minä en nähdäkseni aliarvioi Jypiä, mutta jotenkin näitä edesottamuksia seuratessani tulee olo, että Jyp on tyytyväinen seurana kun se jumbosija on vältetty ja silloinhan joukkue on onnistunut kun se näyttää pitkää nenää "asiantuntijoille", mutta onko se tarpeeksi hyvä motiivi sarjaan osallistumiselle?
Voihan Jyp vieläkin nousta taisteluun jatkopaikasta ja ainakin joukkueelle hetki olisi mitä otollisin, kun Tonokin sairastuvalla, mutta kyllä se on sitten jo yhdestoistahetki tämän kauden osalta. Silti olen ollut iloinen tämän kauden ilmeestä, eli eteenpäinkin on menty.
Kunnon ajoituksesta sen verran, että se ei ole pelkästään valmennuksen asia ja tässä vaiheessa kautta se pelaajien kunto pitää löytyä sieltä korvien välistä, eli kaikkien on venyttävä, sillä vain siihen kykenevät pelaa pleijareissa, siis jos on se tarpeellinen taito.