Kylläpä oli IFK-fanin kannalta paska peli eilen. Odotukset olivat aika paljon korkeammalla, ehkä vähän liiankin pilvissä hyvien pelien jälkeen. Mutta jotakin käsittämätöntä jengin eilisessä asenteessa oli. Peliin tultiin kuin valmiiksi hävinneenä ja yritys oli todella väkinäistä. Aivan hengetön ja munaton esitys. HPK:n ei edes tarvinnut esittää ihmeitä, vaikka ihan hyvin pelasivatkin.
IFK ei todellakaan hävinnyt eilen tuomarointiin, vaikka se oli aivan perseestä. HPK sai kyllä roikkua meidän hyökkääjissä, mutta toisinpäin ei. Sitä nyt tapahtuu toisaalta joka pelissä. Enemmän ihmettelen sitä Salmelaisen kymppiä. Kyseessä oli niin selvä koukkaaminen kun olla ja voi, eikä Tony mielestäni sukeltanut mitenkään. Buffalo jr koukattiin kymmentä sekuntia aiemmin toisessa laidassa aivan törkeästi kumoon - tuloksena IFK:lle paitsio. Okei, saatiin maali sillä yv:llä, mutta toisaalta Kerho teki kaksi maalia Salmelaisen katsellessa aitiossa. Mun mielestä toi 2min koukusta ja 10min sukeltamisesta on ylipäätään skitsofreninen sääntö molemmin päin. Jos kerran tuomari näkee rikkeen, miten hän voi olla varma että pelaaja sukeltaa. Ja toisaalta jos hän havaitsee sukelluksen, miten hän voi olla varma rikkeestä. Ei futiksessakaan anneta samalla rankkaria ja keltaista sukeltamisesta.
Jalosen aikalisä oli mielenkiintoinen ratkaisu. Itse en Sheddenin reagointia tarkemmin nähnyt, muuta kuin huomasin miehen huutelevan jotain. Onhan se totta että IFK laittoi kehiin melkoisen lihaketjun lopussa, mutta se on osa peliä. Peluutusta voi perustella myös sillä, että nämä jätkät saivat peliaikaa kun matsi oli jo menetetty. Ja Paten rooli joukkueessa on aiheuttaa sekasortoa vastustajissa, tällaisia miehiä löytyy joka joukkueesta. Vahingoittamispuheet ovat vähän kaukaa haettuja - tai sitten katsoin peliä huonosti. Ainoa mitä itse näin oli noin 5 minuuttia ennen loppua HPK:n numero 17 hakkasi samassa vaihdossa kaksi kertaa kirvesiskulla IFK-pelaajaa pohkeeseen.
B1-katsomon vanhat papat käyvät muuten hermoille aika huolella. Tuntuu että varsinkin yhdellä tuulipukuisella lippispäällä ei ole mitään kiinnostusta itse peliin, tärkeintä on stadilaisille vittuilu. Sama vanhus on ollut samassa paikassa jokaiset viisi kertaa kun olen Rinkelinmäellä käynyt. Edessäni istuneet kaksi maajussia vittuilivat myös koko matsin ajan. Kai se sitten kuuluu paikalliseen kulttuuriin. No, ainakin kenttätapahtumien perusteella vittuiluun olikin aihetta.
HPK oli kohtalainen, Toivola paska ja IFK sysipaska. Siinä lyhyt ja ytimekäs analyysi. Toivottavasti tänään on meillä vähän eri ääni kellossa.