Mainos

HPK - HIFK, Rinkelinmäki, 4.12.03

• 21 223
  • 193

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
JHagille pyynnöstä todistettakoot seuraavaa:

HIFK:n pelaaja numero 50 ei kentällä erottunut millään tavalla. Ainoa hetki, milloin hänet huomasin oli ensimmäisen erän ensimmäisellä minuutilla jolloin ajoi ikävän oloisesti HPK:n pelaajaa selkään. Tuomarilla oli jäähyn merkiksi käsi ylhäällä, mutta Kerho rokotti maalin ja Spanhel säästyi koppikomennolta ja siis suuremmalta julkisuudelta.

Viimeksi muokattu:

Vale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Hifk oli täysin vastaantulijana koko ottelun ajan.
Hpk hallitsi kaikkia alueita miten tahtoi.
Hifk:n puolustuksessa oli Stokkan hulluihin päiviin verrattavat
avoimet ovet, ja ei pelkästään puolustajien osalta, vaan joka
viisikko kävi vuorollaan tarjoilemassa maalipaikkoja kultavadilla,
hopeatarjottimella ja pronssi-millä-vaan niitä
haluaville. Hifk:n onneksi Hpk käytti niistä hyväkseen "vain"
kahdeksan(8).

Vain paikanpäällä nähneenä, en ensimmäisiä maaleja Tinden
piikkiin laskisi, mutta silti täysin oikea ratkaisu Aralta vaihtaa veskaa jo niinkin aikaisessa.

Muutama vaatimaton, omaan mielipiteenseen ja nähtyyn perustuva provosoimaton huomio:
-Pärä tsemppasi alusta loppuun luonnollisesti.
-Aloitusvoitot ekassa erässä Hifk:lle n.10%, parani ehkä
muissa erissä, tosin ei paljoa.
-Paljon kiistelty Spanhel, ei voittanut ainuttakaan kaksinkamppailua, ei järjestänyt ainuttakaan maalipaikkaa,
ei taklannut kertaakaan(okei saattoi iholla kävästä..),
saatoin katsoa hänen peliä jo kyllästynein silmin, mutta kukaan
pelin nähnyt ei voi kaikkia huomioitani kiistää, kai?
-Jeren pommi johonkin Hpk:n pelaajaan oli loistava, kypärä lensi nätisti, ehkä vähän myöhästynyt taklaus, mutta aijai minkä raivokohtauksen se sai kotijoukkueen kannattajissa aikaan, lisää niitä Jere <3 Joojoo ei voiteta matsia ja sit vaan sikaillaa...kuultu jo.
-Jälleen kerran tuli todettua se, ettei Hämeenlinnan yleisö nauti
omiensa voitosta vaan vastustajan tappiosta(olen tottunut kannustamaan maalin tekijää, en sitä vastustajan pelaajaa joka mahdolisesti on edesauttanut maalin syntyä), sinällään sama
minulle ja jopa tavallaan sama asia, ehkä vaan eri näkökulma.
-Nättiä muuten, yläkerran kaljatiski toimi supernopeasti.
-Hyvät, tosin pienimuotoiset jatkot Mexitalissa, Port Vale!
-Kiitos kuskille!

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Rairatuttaa

Niin, olimpa siellä minäkin. Ja jos kysytään, niin khyyyllähän siellä alkoi viihtymään.

Voi veljet mitä peliä. Itse olen juuri tällä hetkellä unohtanut ne alkukauden puolustusmälväyspelit, joissa tehdään yhteensä 3 maalia ja porukka haukottelee jo ensimmäisen erän puolessa välissä.

Kunnon hyökkäysiloittelu saa jannun kuin jannun viihtymään.

Koska itse pelistä on jo kaikki olennainen kerrottu päädynkin lisäämään suolaa haavoihin hekumoimalla tätä kaikkea.

*ooooh*

Tämän hekumoinnin jälkeen päädyin jakamaan vielä muutamia hienoja ja ohjesäännönmukaisia ranskalaisia viivoja

-Burströmmistä ei ole tällä kertaa juuri pahaa sanottavaa. Tämä johtui ehkä siitä, että ko. jannu oli sijoitettu ns. hiihtäjäketjuun, eli Lahden ja Väisäsen keskelle.

Syy miksi nimittelen ko. ketjua hiihtäjäketjuksi on se, että mielestäni ko. porukalla on toisinaan taipumusta hiihtää omia latujaan, eli pelata siten, että ketjukaverit ovat ihan pihalla.
Asian tässä valossa onkin todettava, että kyllä vakka kantensa löytää ja sitä kautta poikain peli loksahtelee kohdalleen.

- Vujtekin maali oli taas sitä kuuluisaa tsekkiläisyyttä parhaimillaan. Itse olin jo paskantaa housuuni, kun vaikutti, että eihän se perkele edes lauo. No, laukaus tuli noin nollakulmasta ja painui verkon perille ohjesäännönmukaisella tavalla. Tästä syystä olin sontia silkasta riemusta housuuni.

-Karalahden sikamainen päähäntaklaus oli surullista nähtävää. Muutenkin herran otteet olivat siellä harmalla alueella. Päätykatsomon asiantuntijaraati suosittaa tennispallon tunkemista kostoksi Jeren (auton) pakoputkeen.

Täältä tähän

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Vale
-Jeren pommi johonkin Hpk:n pelaajaan oli loistava, kypärä lensi nätisti, ehkä vähän myöhästynyt taklaus, mutta aijai minkä raivokohtauksen se sai kotijoukkueen kannattajissa aikaan, lisää niitä Jere <3 Joojoo ei voiteta matsia ja sit vaan sikaillaa...kuultu jo.
Ehkä se raivokohtaus johtuu siitä, että Hämeenlinnassa osataan erottaa puhdas taklaus epäpuhtaasta. Jeren 'pommi' kuuluu valitettavasti tähän jälkimmäiseen kategoriaan. No, onhan meilläkin Tuukka, joka tarvittaessa tulee jokaiseen tilanteeseen kädet ylhäällä. Kai se kypärä nyt lentää, jos työntää jannun poikittaisella pää edellä laitaan. No, kiva että sait edes jotain kicksejä.

Vale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ossi
Ehkä se raivokohtaus johtuu siitä, että Hämeenlinnassa osataan erottaa puhdas taklaus epäpuhtaasta. Jeren 'pommi' kuuluu valitettavasti tähän jälkimmäiseen kategoriaan. No, onhan meilläkin Tuukka, joka tarvittaessa tulee jokaiseen tilanteeseen kädet ylhäällä. Kai se kypärä nyt lentää, jos työntää jannun poikittaisella pää edellä laitaan. No, kiva että sait edes jotain kicksejä.

Jep, sairas mieli ilmeisesti, mutta kyllä lämmitti kuitenkin.
Harmi ettei teidän Tuukka tehnyt samaa, nyt jonkun täytyy
vaan spekuloida silla kuka olisi voinut tehdä mitäkin,
itsellä ei ainakaan riitä kiinnostusta/innostusta väitellä siitä
mitä olisi voinut tapahtua, that`s it.
Voi hyvin olla, että näin taklauksen vain hyvänä ja hyväksyttävänä sellaisena, ja myönnän mahdollisuuden, että
taklaus oli sääntöjen vastainen, mutta en ole päässyt videoita
kelailemaan.. joten se siitä, taklauksia tulee ja menee, kuten tiedät, joten jätän asian täysin oman paikalla tapahtuneen tulkintani varaan.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Toi on Vale ihan ok kanta ei siinä mitään. Tuota 'väärin kannustettu'-korttia voisit kyllä miettiä uudestaan. Se on aika katkeraa häviäjän peruskamaa.

Vale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Twite
Toi on Vale ihan ok kanta ei siinä mitään. Tuota 'väärin kannustettu'-korttia voisit kyllä miettiä uudestaan. Se on aika katkeraa häviäjän peruskamaa.

Valitan, että kuulostan huonolta häviäjältä.
En tosin myönnä, että tappioita kenenkään muun
kuin Hifk:n pikkiin laittaisin. En valittanut vastustajan
pelityylistä, tuomareista tai vierashallin huonosta jäästä tms.

Väärin kannustuksesta, minulle on ihan sama miten muut
kannustavat, kuten kai sanoin. Kunhan vaan ihmettelin
paikallista tyyliä, kai minulla siihen on oikeus, varsinkin kun
olen joitain matsei siellä katsonut?
Ja jos se yhtään lohduttaa, olen tätä omien kannattamista
peräänkuuluttanut aikaisemminkin, en välttämättä tällä
palstalla, halleissahan ne fanit tavataan, joten edelleen huutakaa
maalintekijää, jos haluatte siis.
Kunhan jotain huudetaan, se on tärkeintä.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Vale
Väärin kannustuksesta, minulle on ihan sama miten muut
kannustavat ... olen tätä omien kannattamista peräänkuuluttanut aikaisemminkin
Huomaatko ristiriidan?

Et kuulosta huonolta häviäjältä. Minua harmitti lähinnä 'Hämeenlinnan yleisö'-niputus. Aina häiritsee niputtaminen.

Ja sitten tähän kannustusasiaan liittyy sellainen pointti että HIFK-sytyttää eri tavalla kuin muut. Käy HPK:n kotipelissä ilman HIFK:ta ja hämmästy. HIFK:sta on aina löytynyt persoonia joille on jotain huudettavaa ja tästä on pitkät perinteet. Jotkut väittävät että ei vaikuta koskaan kehenkään mitä huudellaan.. Kyllä Sakke L on saatu monta kertaa hermoilemaan ja sitä kautta imuroimaan Hämeenlinnassa. Jos se ei johtunut 'Sakke, Sakke...' huudoista (ja varmasti itse väitti että ei johdu, tottakai väitti!) niin antakaa minun kuitenkin elää tuossa harhaluulossa.

HIFK ei todellakaan ole hmv, siitä tämä juontaa. Ja se on kadehtimisen arvoinen asia.

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
VIERAAT
-Pärä teki vaikutuksen. Taidon lisäksi kaverilta löytyy kulmissa vääntövoimaa. Ei se meillä tolleen duunannut...
-Järvisen luistelussa on voimaa
-Jere oli flegu. Mikä mättää, katsomoon oikein huokui ettei pelaaminen kiinnosta
-HIFK ei sortunut ylilyönteihin vaikka peli lipsui käsistä. Rispektit siitä, toisenkinlaista toimintaa on tullut nähtyä.
-Finger oli hiukan liikaa. Ei ole häpeä jos ei tee itsestään klovnia, näytöt kentällä kuitenkin puhuivat puolestaan.

KOTI
-Korkeavuori on idoli. Perusvarmaa peliä ja orastavia johtajan elkeitä. Kiekollinen peli kehittynyt viime kaudesta. Tuukalla samoja otteita. Pakisto tuntuisi löytäneen formunsa
-Mäkkäri pelasi tosi hyvin. Siis pelasi, tuli mieleen ihan se "21" -kausi. Vielä kun saa Jykän Louhen tilalle niin avot. Lahti on nostanut profiiliiaan TOP9 hyökkääjäksi. Hyökkääjistö näyttäisi löytäneen formunsa
-Kuha kävi yllättävän kuumana
-VV:n läpiäjo... jep jep. Nämä hetket saa raahautumaan hallille aina tasaisin väliajoin.
-HJ on mainettaan parempi. Edelleen.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Lausuntoja täten vahvistetaan

Kyllä, Kerhon alku oli täysin tyrmäävä. Kolme laukausta kohti maalia, kolme maalia. Kyllä, vain yhden niistä voi TL ottaa omaan piikkiinsä, nimittäin sen keskimmäisen. Kyllä, kaksi muuta oli enemmänkin puolustuspelin tupeloinnin tulosta, etenkin se ensimmäinen. Ensimmäisessä ihmetytti se, miten IFK:n pakit ehtivät pois maalin edestä huomattavasti nopeammin kuin Kerhon hyökkääjät, vaikka muutoin pelissä nopeusero oli ihan kivasti Kerhon eduksi. Ehkä se oli se täydellisen epäonnistunut ajoitus.

Kyllä, Jere oli huono. Mannapuuronkovaa peliä, vaahtomuovinteräviä avauksia ja sanonkominkätiukkaa asennetta. Uskalsi käydä fyysiseksi vain silloin, kun Favorin katseli ihan muualle. Ei siinä mitään, lisäsi pelin viihdearvoa osaltaan mukavasti. JHagin kyselemää numeroa 50 en muista paljoa nähneeni ainakaan missään hyvässä. Pärssisen peliä ihailin, vaikka nollille tehot jäivätkin.

Virta, Voutilainen, Mäkiaho. Kyllä! Kaikki eivät sitä usko, mutta jätkien luistimenteristä sinkoi välillä kipinöitä. Minä näin. Muutenkin Kerhon hyökkäyspeli piti IFK:n puolustusta välillä täysin pilkkanaan jo pelkällä liikkeellä. Yllättävän hyvin pystyttiin myös vastaamaan kontaktipeliin. Joni Lappalainenkin taklasi ainakin kerran.

Kyllä, hallissa oli ihan kiva tunnelma yleisön väärin kannustaessa joukkuetta. Parikymmentä desibeliä enemmän ääntä olisi luonnollisesti irronnut, jos kyseessä olisi ollut lauantaipeli.

Ja lopuksi, onneksi VV lopetti maalin tekemisen yrittämisen selän takaa rystyltä, ja kylmästi kahvitti Stathosin kolmannen erän alussa. Liikkui melko hitaasti, vei kiekon erittäin pieneen kulmaan, ja teki pomminvarmasti maalin. Nam!

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Vale
-Jälleen kerran tuli todettua se, ettei Hämeenlinnan yleisö nauti
omiensa voitosta vaan vastustajan tappiosta(olen tottunut kannustamaan maalin tekijää, en sitä vastustajan pelaajaa joka mahdolisesti on edesauttanut maalin syntyä), sinällään sama
minulle ja jopa tavallaan sama asia, ehkä vaan eri näkökulma.

Täytyy myöntää, että HIFK:n ollessa kyseessä tuntui voitto hyvältä nimenomaan sen vuoksi, että Kerho sai nöyryyttää vastustajat. (Saman tunnelman synnyttäisi mahdollinen Tapparan jyrääminen.) HIFK:ssa ja sen voittamisessa on oma latauksensa. Ja totean, niin kuin joku taisi täällä sanoakin, että se on imartelevaa HIFK:lle, että sen voittaminen maistuu sanoinkuvaamattoman hyvältä, vieläpä näillä lukemilla. Silti, kyllä nautinto omien hienoista suorituksista synnytti aivan yhtälailla hurmoksen tunnetta, joten ei se nyt ihan pelkkää vastustajan huonoudella mässäilyä ollut. Mutta hieman....heh.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onhan se jotain, jos 50 on taklannut selkään ja lämmittänyt Eskelistä :)

Jeren pommia en nähnyt, mutta kaikki tietävät, että oman jengin jätkien pommit ovat helvetin makeeta katsottavaa. Puhtaita tai ei. Minä annan respektiä kaikista pommeista, hyvä Jere! Jos oma jengi saa pommin, puhtaan tai ei, se hyvässä tapauksessa sytyttää, kuten Tepsiä vastaan. Sytyttää siis pommittamaan takaisin, mitäs niistä lopputuloksista...

Olen siis näin perustellut (itselleni) aukottomasti, että kaikki pommit, puhtaat ja likaiset, omien ja vieraiden, tekevät pitkällä tähtäimellä vain hyvää pelin viihdearvolle.

Sunnuntaina sitten kah....kahvia ja pullaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä lasken pommiksi sen, kun ajetaan kropalla kiinni vastustajaan niin, että läski tummuu. Minä en laske pommiksi sitä, kun jyrätään kaveria niskaan poikittaisella/pelkillä käsillä ilman vartalokontaktia.

Itse tilannehan meni niin, että muistaakseni Sillanpää avasi oman siniviivan tuntumasta hyökkäystä ja huomasi Jeren tulon - pieni väistöliike, minkä vuoksi Jere oli ajamassa ohi, mutta halusi kuitenkin pistää kaverin seinille. Ja eihän se siinä tilanteessa enää onnistunut muuten kuin käsillä, jotka olivat niskan tasalla. Sillanpäähän ei ole niitä pienimpiä kavereita eikä nähdäkseni vetänyt janinikkoja. Hyi.

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Ossi
Itse tilannehan meni niin, että muistaakseni Sillanpää avasi oman siniviivan tuntumasta hyökkäystä ja huomasi Jeren tulon - pieni väistöliike, minkä vuoksi Jere oli ajamassa ohi, mutta halusi kuitenkin pistää kaverin seinille. Ja eihän se siinä tilanteessa enää onnistunut muuten kuin käsillä, jotka olivat niskan tasalla. Sillanpäähän ei ole niitä pienimpiä kavereita eikä nähdäkseni vetänyt janinikkoja. Hyi.

Nussitaan pilkkua, sillä kyseessä oli Suutarinen.

Viestin lähetti Designer
Ensimmäisessä ihmetytti se, miten IFK:n pakit ehtivät pois maalin edestä huomattavasti nopeammin kuin Kerhon hyökkääjät, vaikka muutoin pelissä nopeusero oli ihan kivasti Kerhon eduksi. Ehkä se oli se täydellisen epäonnistunut ajoitus.[/B]

Muistaakseni tuo tilanne meni siten, että IFK epäonnistui purussaan/avauksessaan ja Kerhon pakki pääsi laukaisemaan vastakiekkoon siniseltä. Jere tuli antamaan pommia tähän pakkiin. Näin ollen Söderholm oli yksin maalilla kahden Kerho hyökkääjän kanssa, kaiken lisäksi nämä hyökkääjät olivat Söderhomin ja maalin välissä eli kaksin nokatusten maalivahdin kanssa. Kun kyseessä oli Vujtek ja Laakkonen + kiekko, niin tuleehan siitä pahaa jälkeä. Mielestäni koko tilanne lähti tuosta huonosta purusta/avauksesta sekä sen kruunasi Jeren syöksyminen siniselle.

Muutenkin tuontui, että varsinkin pakkipari Karalahti-Söderholm oli melkoisessa pyörityksessä omassa päässä. Noh, tekihän Kerhon pakkipari Mäkelä-Korkeavuori 3. erässä oikein kunniakujan IFK:oon hyökkääjälle, jotta tämä voisi koittaa maalintekoa.

Kyyyyyllähän siellä pelissä viihty.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Trancezz
Meijän pojat ollu varmaan ihan kauhuissaan ja pelikin mennyt ihan sekaisin kun tää pelaajien kauhu, hämeenlinnan hornankattilan ylpeys, itse sikakatsomo on saanut aivan järjettömän hurjilla huudoillaan jätkät ihan pelikyvyttömiksi. Ootte te hämäläiset hurjaa porukkaa.

No jos kolme kertaa näyttää erän aikana sentteriä katsomoon, niin keskittyminen ei varmasti ole 100% tasolla. Pelin sekaisin meneminen on varmasti liioittelua.

Itse peli oli melkoista hyökkäyksen riemujuhlaa. Kerhokaan ei liian ahkerasti puolustanut, joten tilanteita nähtiin molemmissa päissä. Huomattavasti enemmän toki IFK:n päässä. Varsinkin kerhon ykkösen peli oli hienoa katsottavaa. Kiekko liikkui todella iloisesta, Laakkonen lensi, Vujtek veivasi ja Kuha raatoi.

Söderholm ja Mäkkäri tosiaan kamppailivat ottelun alkupuolella. Miehet kaatuivat maahan, ja Söde(uuuhh.. ei se ole) antoi hieman hanskaa naamaan. Hanskan antaminen loppui lyhyeen, kun ilmeisesti huomasi kenen kanssa paini. Muutama sana siinä vaihdettiin, ja Söderholmin poistuessa tilanteesta Mäkkäri päätti vetää jalat alta. 2 min.

Mcbeast#75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ifk, Mahtiankat. SympatiatJokereille=).
En kyllä jäänyt Voutilaista narreihinkaan kaipaamaan, vaikka säkällä näytti yhen byyrin tehneen. Ja se oli aivan oikein, että kuulemma Jere#10 vähän koulutti kerhon poikia tossa matsissa. Hirvee kahvajengi se vitsin pullamössö kerho. Mutta pidetään niin narri, kuin punasten kissojen kannattajat lippu korkeella, vaikkakin Ifk onnistu eilen sössiin yhen pisteen Saipalle. Saittehan te sentään häviöputken poikki. P.S. Taskinen oli vähintäänkin paras pelaaja aiemmin pelatussa sm-liigafanien salibandy turneessa=). Mullakin pelas frendejä siellä Kerho fanien joukkueessa, ja taisi pojilla välillä siellä hieman tunteet purkautua?=).

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja pitkästä aikaa pääsen jakamaan viikon Daespoo-palkinnon. Väittävät hämäläisiä hitaiksi. Onnea voittajalle. Tulet tarvitsemaan sitä (onnea) tulevaisuudessa.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy