HPK-Blues 25.2.2003

• 6 584
  • 72

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti Sasha
- Laakkosen voittomaali oli läpiajo. Vykoukal ja Määttä tunaroivat.

- Sarno pelasi heikosti. Nieminen vauhdissa.

Eiköhän siinä läpiajossa ollut kuitenkin Alanko ja ???... Laittakaa vahvistus tälle jos joku muistaa ihan tarkkaan....

Niin ja Sarno... valitettavasti kärkipään joukkueita vastaan tulee annettua liikaa tasoitusta siinä, ettei yhtä kaveria kerta kaikkiaan kiinnosta oman miehensä merkkaaminen... sais lähtee sinne Ameriikkoihin takasin, prkl...! Muu ketju pelasi hyvin (Sarno, Tuomainen), ja onhan Sarnokin hyökkäyspäässä ihan hyödyllinen kaveri, mutta kun peli ei oo pelkkää hyökkäystä. Harmittaa, kun pienellä asenteella ja viitseliäisyydellä Sarnosta olisi 3 kertaa enemmän hyötyä, nyt menee +/- 0...

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Rontti
Oli kuitenkin niin iso 'diili', että vaivauduit asiaa kysymään. No, minä vastaan: Kyllä. Se kuuluu yhtenä olennaisena osana Hämeenlinnalaiseen kiekkokulttuuriin. Missään muualla en minäkään vastaavaan ole törmännyt... Onkohan kukaan muu? Koskaan?

Ja onkin kaikkein paskin osa sitä kulttuuria. Sen ymmärtää jos joku apina niitä tähtiä saa, mutta Hurme ei hölmöillyt kentällä ollenkaan. Tyhmäätyhmää...

Hauskaa oli myös ammattimiesten Stapleton ja Vykoukal protestointi viimeisen "pitkän kiekon" viheltämättä jättämisestä. Onko säännöt noinkin kokeneilla pelimiehillä näinkin paljon hukassa?

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tommilin, Radio Jannen kaveri ihmettelivät kanssa todella kovasti miksi pitkää ei vihelletty, edellisessä vastaavassa tilanteessa pitkä vihellettiin mutta seuraavassa ei.

En todellakaan tiedä mitä siinä kävi mutta ainakin radioselostajat eivät keksineet miksi pitkää ei vihelletty vaikka pitkään miettivät.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Daespoo
Tommilin, Radio Jannen kaveri ihmettelivät kanssa todella kovasti miksi pitkää ei vihelletty, edellisessä vastaavassa tilanteessa pitkä vihellettiin mutta seuraavassa ei.

En todellakaan tiedä mitä siinä kävi mutta ainakin radioselostajat eivät keksineet miksi pitkää ei vihelletty vaikka pitkään miettivät.
Ihmettelin ensin, että mistä ihmettelystä oli oikein kysymys, mutta sitten muistinkin kuunnelleeni pelin loppuhetket autossa Radio Suomen kautta. Mikäli kyseessä on sama tilanne (ilmeisesti oli, koska pelaajien ihmettely kiinnitti myös selostajan huomion), Radion Suomen selostaja ei ihmetellyt lainkaan viheltämättä jättämistä. Hänen mukaansa kiekko meni alueen kautta. Tai sitten hän ei nähnyt tilannetta kunnolla ja vain arvaili. Mitä mieltä on valtakunnan arvostetuin nuorisopalsta asiasta? Näköhavainnot etusijalle.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Daespoo

Olisikohan johtunut siitä, että toisessa tilanteessa kiekko meni päätyyn maalivahdin alueen läpi, mutta ensimmäisessä ei.

edit: Ja tämähän oli ko. päädystä lähes maalin takaa nähty versio. No ok, ei ihan maalin takaa, olihan siinä muutama metri matkaa sivusuunnassa... :)

Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti tommilin
Ja onkin kaikkein paskin osa sitä kulttuuria. Sen ymmärtää jos joku apina niitä tähtiä saa, mutta Hurme ei hölmöillyt kentällä ollenkaan. Tyhmäätyhmää...

No niin. Ihan oikeassa olet. Jos nyt sitten ihan vakavasti asiasta sanon, niin itse en myöskään kyseistä toimintaa erityisemmin harrasta, enkä edes hyväksy. Olen kyllä ihan samanlaista buuamista ja viheltämistä kuullut muillakin liigapaikkakunnilla, eikä se mielestäni mitenkään erityisesti juuri Hämeenlinnan kiekkokulttuuriin kuulu, siksi heräsin (hieman ärsyyntyneenä) vastaamaan Daespoon kirjoitukseen.

Viestin lähetti JAT
Mutta on siellä meitäkin, jotka taputtavat vastustajan maaleille sekä jättävät tuon buuaamisen väliin. Ikävä vaan, että vähemmistönä ollaan.

On hienoa että myös sinä osaat nauttia vastustajan hyvistä suorituksista, mutta olen myös kovin onnellinen siitä, että vastustajan maaleille aplodeeraavia HPK:n faneja ei kuitenkaan niin kauheasti Rinkelinmäeltä löydy... :=)

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti Daespoo
Muuten, onko Hämeenlinnassa yleensä tapana buuata jos vastustajan pelaaja saa expert-tähtiä? Ihmettelin vähän kun pelin lopussa RadioJanne otti 'hallin äänet' lähetykseen eli väänsivät mikin voluumia kovemmalle ja olivat hiljaa jotta tähtien saajat kuuluisivat ja olin aika yllättynyt kun Markku Hurmeen nimen jälkeen alkoi buuaus...Nojoo, ei mikään iso diili mutta en ole muissa halleissa moiseen törmännyt.

Muuten, onko Espoon kuuluttajalla tapana kuuluttaa lähes kuiskaten, jos vierasjoukkueen pelaaja saa tähtiä?

Ihmettelin vain, kun viimeksi Espoossa ollessani näin kävi, eikä ollut edes ensimmäinen kerta. Eihän tämä mikään iso diili ole, mutta sattui vain korviini, kun kyselit Ritarihallin buuauksista. :)

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, kyllähän tuo pitkä kiekko todellakin selvästi, lähes tolppaa nuollen, meni maalivahdin alueen lävitse. Eikä tuota tuomiota protestoinut sen enempää Saluuna kuin Hannes Kapanenkaan. Jirsiä ja Steippistä homma tuntui kiinnostavan enemmän.

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti tommilin
Niin, kyllähän tuo pitkä kiekko todellakin selvästi, lähes tolppaa nuollen, meni maalivahdin alueen lävitse. Eikä tuota tuomiota protestoinut sen enempää Saluuna kuin Hannes Kapanenkaan. Jirsiä ja Steippistä homma tuntui kiinnostavan enemmän.

Tolppaa nuollen se ei mennyt. Itse katsoin, että ei olisi mennyt ainakaan alueen poikki, mutta olin todella huonossa paikassa, joten saatan hyvin olla väärässä. Väliä maaliin oli kuitenkin ainakin 30 senttiä, eli jos se kiekko alueen poikki meni, niin hilkulla oli. Käsittääkseni kiekon pitää jossain vaiheessa olla kokonaisuudessaan sen kaaren sisäpuolella, että sen katsotaan kulkeneen alueen kautta.

Tästä huonosta paikastani vielä sen verran, että vaikka liput oli varattu HPK:n toimistolta hyvissä ajoin, niin saimme varmaankin hallin huonoimmat paikat. Eturivin paikoilta ei nähnyt toisen päädyn toista kulmaa laisinkaan ja siinä katsomon ja kaukalon välissä suoraan näköesteenä juoksenteli jotain pikkukakaroita vähän väliä. Kun huomautin asiasta järjestyksenvalvojalle, niin vastaus oli ettei niille voi mitään. Vaikka kymmenen kertaa sanoisin, niin ne ei usko. Eikö teillä Hämeenlinnassa osata näyttää ovea tällaisille? Järkkäri vielä vahvisti minulle, että jos minä juoksisin samalla tavalla, niin löytäisin itseni hallin ulkopuolelta. Näin ne säännöt muuttuu kun kaverilla on vierasjoukkueen paita päällä.

F

Flonaldo

Viestin lähetti Espoonmies
Tolppaa nuollen se ei mennyt. Itse katsoin, että ei olisi mennyt ainakaan alueen poikki, mutta olin todella huonossa paikassa, joten saatan hyvin olla väärässä. Väliä maaliin oli kuitenkin ainakin 30 senttiä, eli jos se kiekko alueen poikki meni, niin hilkulla oli. Käsittääkseni kiekon pitää jossain vaiheessa olla kokonaisuudessaan sen kaaren sisäpuolella, että sen katsotaan kulkeneen alueen kautta.

Tästä huonosta paikastani vielä sen verran, että vaikka liput oli varattu HPK:n toimistolta hyvissä ajoin, niin saimme varmaankin hallin huonoimmat paikat. Eturivin paikoilta ei nähnyt toisen päädyn toista kulmaa laisinkaan ja siinä katsomon ja kaukalon välissä suoraan näköesteenä juoksenteli jotain pikkukakaroita vähän väliä. Kun huomautin asiasta järjestyksenvalvojalle, niin vastaus oli ettei niille voi mitään. Vaikka kymmenen kertaa sanoisin, niin ne ei usko. Eikö teillä Hämeenlinnassa osata näyttää ovea tällaisille? Järkkäri vielä vahvisti minulle, että jos minä juoksisin samalla tavalla, niin löytäisin itseni hallin ulkopuolelta. Näin ne säännöt muuttuu kun kaverilla on vierasjoukkueen paita päällä.
No meni nuollen tolppaa tahi ei, niin joka tapauksessa kiekko meni niin selvästi alueen läpi, että kukaan tilanteen nähnyt ei voi siitä edes spekuloida.

HPK:n kotipeleissä on tällä hetkellä mukavasti vetoa ja lähes aina istumapaikat myydään loppuun. Tämä tarkoittaa sitä, että ainakin pääkatsomosta on lähes mahdoton saada kunnon paikkoja ellei niitä varaa _todella_ ajoissa - varsinkaan jos haluaa useamman rinnakkaisen paikan.

Pikkupenskoja pitäisi heittää ulos hallista, koska he juoksentelevat käytäväksi ja kulkualueeksi nimetyllä alueella? Ehkä siellä Espoossa sitten, jossa korvanappinatsifbimiehet hoitavat hienosti hommiaan...

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Daespoo
En myöskään usko että homma lähtee käsistä, on vaikea kuvitella että joku Blues-fani joka ei ole kahteen vuoteen vieraillut Rinkulalla alkaa mussuttamaan istumapaikkojen ja ravintolojen sijainnista ja niiden tarjoamista näkymistä, pelissä tapahtuvista filmauksista, jäähyistä ja epäselvistä maalitilanteista kovalla auktoriteetilla vaikka ei ole ollut lähelläkään hallia ja peliä.

Heh. Vaikka nyt joku espoolainen ilmeisesti paikanpäällä olikin, niin ihmettelenpä silti marinaa 'epäselvistä' pitkistä kiekoista, huonoista paikoista, häiritsevistä pikkulapsista, yleisön buuaamisesta yms.

Noo, eihän tämä keskustelu käsistä kai kuitenkaan vielä ole lähtenyt? ;)

msg

Jäsen
Tästä huonosta paikastani vielä sen verran, että vaikka liput oli varattu HPK:n toimistolta hyvissä ajoin, niin saimme varmaankin hallin huonoimmat paikat. Eturivin paikoilta ei nähnyt toisen päädyn toista kulmaa laisinkaan ja siinä katsomon ja kaukalon välissä suoraan näköesteenä juoksenteli jotain pikkukakaroita vähän väliä. Kun huomautin asiasta järjestyksenvalvojalle, niin vastaus oli ettei niille voi mitään. Vaikka kymmenen kertaa sanoisin, niin ne ei usko. Eikö teillä Hämeenlinnassa osata näyttää ovea tällaisille? Järkkäri vielä vahvisti minulle, että jos minä juoksisin samalla tavalla, niin löytäisin itseni hallin ulkopuolelta. Näin ne säännöt muuttuu kun kaverilla on vierasjoukkueen paita päällä. [/B]

Viestin lähetti Flonaldo
Pikkupenskoja pitäisi heittää ulos hallista, koska he juoksentelevat käytäväksi ja kulkualueeksi nimetyllä alueella? Ehkä siellä Espoossa sitten, jossa korvanappinatsifbimiehet hoitavat hienosti hommiaan...

Kuka haluaa taas vaiheeksi keskustella Rinkulan järkkäreistä tai vierasjoukkueen kannattajien koskemattomuudesta?
Löytyisikö bittiavaruudesta vanha kiekkopesä? Ei tarvitsisi kaikkea kirjoittaa uudelleen.

Niin ja LA-areenan järkkäriraukat ovat TÖISSÄ siellä. Määräysten noudattamatta jättäminen saattaisi johtaa siihen ettei EilaKaislalta enää kutsua töihin tulisi.
Ei kannata verrata matsia katsomaan tullutta fania, jolla on järkkärinauha hihassa ja EilaKaislan duunaria.

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tästä huonosta paikastani vielä sen verran, että vaikka liput oli varattu HPK:n toimistolta hyvissä ajoin, niin saimme varmaankin hallin huonoimmat paikat.

Niin, ja etukäteenhän ei voi kysyä noista paikkojen sijainneista. Ei oikein minulle avaudu, mitä haet tuolla lauseella takaa?

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jospa kirjoittaisi hieman pelistäkin kun satuin paikalla olemaan.

1. Myllys ei ollut niin hyvä kuin muutama kirjoittaja haluaisi nähdä. Kerhon ensimmäinen maali oli yksi pahimmista tällä kaudella nähdyistä horasuista ja muutenkin kiekko poltteli pahemman kerran (sikakatsomon psyykkaus puraisi selvästi). Loistavasti ei mennyt myöskään Hannu Toivosella toisessa päässä, jonka piikkiin pistäisin yhden espoolaisten maaleista (joskaan ei toki ollut mikään huonokaan suoritus).

2. Peli ei ollut niin hyvää kiekkoa, kuin jotkut ovat halunneet sanoa. Varsinkin ensimmäisessä erässä molemmat jengit tekivät oman pään virheitä enemmän kuin normaalisti viidessä kokonaisessa pelissä.

3. Peter Sarno oli itseasiassa aika hyvä. Omanpään peli ei todellakaan aina vakuuta, mutta hyökkäyspäässä mies oli Blegin jengissä ainoa (tietenkin Calounin lisäksi), jonka pelissä oli minkäänlaista mielikuvitusta.

4. Hannu Henriksson todellakin näytti heti maalia ja maalihan kyseessä ilmiselvästi olikin. Toivosen Hanski kuitenkin protestoi tilannetta ja niinpä Henriksson päätti pelata varman päälle. Mielestäni ihan oikea ratkaisu, vaikka olisin hyväksynyt maalin ilman videoiden apuakin.

5. Ai niin, Aki Heino teki sitten maalin. Tästä voi kertoa sitten pitkinä talvi-iltoina lapsenlapsille tyyliin pappa olikin paikalla kun Heinon Aki teki yhden 20-vuotisen uransa viidestä maalista.

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Jomppa
Niin, ja etukäteenhän ei voi kysyä noista paikkojen sijainneista. Ei oikein minulle avaudu, mitä haet tuolla lauseella takaa?

Tuolla lauseella en ajanut takaa yhtään mitään. Se oli pohjustusta siihen seuraavaan lauseeseen, jossa kritisoin sitä kakaroiden juoksentelemista edessäni. Ymmärrän kyllä jos siitä pitää kulkea jonnekin, mutta en hyväksy sitä että järjestyksenvalvojat katselevat vierestä kun nänä jannut juoksevat edestakaisin siinä minun ja kaukalon välissä provosoimassa meidän porukkaa. Siinä oli kolmannessa erässä melkoinen liikenne noin viiden kakaran toimesta ja päätä auottiin joka kerta kun edestä juostiin. Sellainen ei ole hyväksyttävää varsinkaan kun meidän leiristä ei mitenkään osallistuttu asiaan.

LänsiAuto Areenaan tilanetta on mahdoton verrata, sillä Espoossa ei ole käytäviä katsomon ja kaukalon välissä vaan käytävät sijaitsevat katsomoiden takana. Rinkelinmäki on minun kokemukseni mukaan ainoa halli, jossa tuollainen käytös sallitaan pelin ollessa käynnissä. Yleensähän halleissa katsomoihin pääsee vain pelikatkoilla. Espoossa siitä taidetaan kyllä olla lipsuttu aika pahasti. Ikävä kyllä. Tuo vastajan kannattajien häiritseminen olisi syytä kieltää jo näiden lapsukaisten oman turvallisuuden tähden. Joku saattaa siitä oikeasti hermostua ja satuttaa jotain näistä tulevista sikakatsomolaisista.

Siitä 'epäselvästä' pitkästä kiekosta en ainakaan minä ole itkennyt. Sanoin vain miten asian itse näin ja heti perään vielä kerroin olleeni paikassa, josta sitä tilannetta ei voinut kunnolla nähdä, joten todennäköisesti näin väärin. Uskon että tuomio meni ihan oikein.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tästä huonosta paikastani vielä sen verran, että vaikka liput oli varattu HPK:n toimistolta hyvissä ajoin, niin saimme varmaankin hallin huonoimmat paikat.

Tuon lauseen tarkoituksena oli siis vain alustaa keskustelua ottelun katsomista häiritseviin lapsiin?? Juujuu.

Vaikka Espoon Areenalla on käytössä kaikenmaailman älykortteja yms fiksua, joskus kannattaisi käyttää myös omaa järkeään. Kun tunnuit tietävän että Rinkelinmäki on ainoa paikkakunta jossa tällainen on mahdollista, luulisi sinun myös valveutuneena kiekkoilun kulutajana tietävän mistä päin hallia kannattaa istumapaikkaliput ostaa, ja milloin kannattaisi ehkä jäädä kotiin syömään pullaa.

Ymmärrän kyllä ärtyneisyyttäsi. Peli hävittiin, paskat istumapaikat ja vielä lapsetkin vittuili päin naamaa. Aika turhanpäiväinen ja naurettava vuodatus tuo kuitenkin oli, vaikka toki sinulla siihen täysi oikeus on.

Tervetuloa Rinkelinmäelle uudemmankin kerran!

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Noniin. Kai täällä sentään saa valittaa jos on ollut huonot paikat? Jos ei näe kenttää maksetuilta istumapaikoilta kai siitä saa huomauttaa ilman että leimautuu pullamössö-sukupolven edustajaksi.

Mitä tulee lapsiin juoksentelemassa penkkien edessä niin ainakaan Helsingin halleilla tahi Espoon Areenalla ei päästetä katsomoon pelin ollessa käynnissä. Joskus joku livahtaa järkkäreiden ohi ja voi jumalauta että jaksan kirota sellaisen madon maanrakoon joka ettii penkkiään kesken pelin. En tiedä varmuudella miten suhtaudutaan kesken pelin katsomoon saapuviin muilla paikkakunnilla kun niin harvoin tulee vieraissa käytyä. Jos Hämppylinnassa tätä pidetään pelkästään espoolaisten "fbi"-järkkäreiden tapana hoitaa hommia niin suosittelen että kokeilisitte joskus pitää nuo moukat hallin käytävässä odottamassa vuoroaan pelikatkoon asti jos kerta jo alkujaan myöhässä saapuvat.
Meillä näitä hommia ei myöskään hoideta hodaripalkalla sattuneista syistä...

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Jaari: Omien kokemusteni mukaan Rinkelinmäen hallissa ei sielläkään saa liikkua käytävillä tai portaissa pelin ollessa käynnissä, jos se aiheuttaa näköesteitä katsomoon. Jos siellä joitain kakaroita juoksentelee, niin sehän on sitten enemmän niiden kakaroiden vanhempien kuin järkkäreiden syy. Oletko itse yrittänyt saada minkäänlaista kotikasvatusta saamatonta tenavalaumaa kuriin? Minä olen, eikä onnistunut ilman feikattua raivaria.

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Jussih
5. Ai niin, Aki Heino teki sitten maalin. Tästä voi kertoa sitten pitkinä talvi-iltoina lapsenlapsille tyyliin pappa olikin paikalla kun Heinon Aki teki yhden 20-vuotisen uransa viidestä maalista.

Olitkos Jussih paikalla tuona suurena kevätpäivänä kun Rauman Lukkoa vastaan pari vuotta sitten Aki Heino iski uransa ensimmäisen SM-liigamaalin? Iskipä muuten samassa ottelussa uransa toisen SM-liigamaalinkin. Oi niitä muistoja (=

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Flonaldo
No meni nuollen tolppaa tahi ei, niin joka tapauksessa kiekko meni niin selvästi alueen läpi, että kukaan tilanteen nähnyt ei voi siitä edes spekuloida.

Pyydän, suorastaan vaadin, että linjatuomari Autio otetaan ratkaisemaan tämä kiista, jotta menikö alueen läpi vai ei. (nimim. katkera vieläkin JYPin tasoituksesta).

Että silleen...

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti wilco
Pyydän, suorastaan vaadin, että linjatuomari Autio otetaan ratkaisemaan tämä kiista, jotta menikö alueen läpi vai ei. (nimim. katkera vieläkin JYPin tasoituksesta).

Että silleen...

Itse asiassa näin linjatuomari Aution poistuvan pelistä ja sattuipa vielä olemaan oikeassa päädyssä katsomassa kyseistä episodia. Täten ehdotankin, että kaivatte numeron 118:sta ja selvitätte tämän koko maata kattavan uhkan pois päiväjärjestyksestä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy