-Tuulola voisi jäädä eläkkeelle. Lopettaisi vielä kun olisi huipulla. Pelaa helvetin hyvin ja väärässä roolissa. Ehdottomasti nykyään kakkosparin pelimies, joka joutuu pelaamaan tissiposkien takia ykkösessä.
Itse pitäisin Tuulolan helpostikin ensi kauden joukkueessa, jos hän vain itse tahtoo jatkaa. En usko, että Kerho saa mistään tuon tason perusvarmaa pakkia, jonka voi heittää laatikkoon tilanteessa kuin tilanteessa ja joka pelaa sen vajaat 25 minuuttia joka pelissä.
Nykyisen joukkueen sopimuksettomista pelaajista en varsinaisesti Zagrapania lukuunottamatta ole ketään vaatimassa ulos. Kuitenkin Kerhon resursseilla lienee pakko mennä sen tyyppiseen konseptiin, että joukkueessa on yksi kentällinen ns. varmoja pistelinkoja, toinen kentällinen suhteellisen kokeneita kakkoskorin miehiä, ja loput omia junnuja, mestishakuja tai muuten vaan nuoria nälkäisiä pelimiehiä.
Yllä kerrotun perusteella puolustukseen jäisivät 1-2 pariin Porseland, Laamanen, Tuulola, Mäkelä. Loput olisivat Lehikoinen, Alatalo, Kärmeniemi ja valitettavasti Grönholm, ellei siitä päästä eroon ja oteta tilalle joku nuorempi jannu. Neljästä ensimmäisestä tärkein on ehdottomasti Porseland, helpoiten korvattavissa olisi Laamanen. Eli itse voisin pitää nykyisen puolustuksen rungon nykyisellään, mutta totta kai raha ratkaisee.
Hyökkäyksestä ykköskoriin kelpuuttaisin Laakkosen ja Luomalan, mutta sentteri on ehdottomasti hankittava, ja sen pitää lisäksi olla varma kortti. Kakkoskoriin Kolehmainen, Arsi ja Jan-Mikael Juutilainen, sekä varalle esim. Kari Sihvonen tai joku muu vastaava rouhija. Kolmoskori olisi vaikkapa Paajanen, Rautiainen, Roppo. Jäljelle jäisivät Turtiainen, Honka, joidenka lisäksi pitäisi hankkia ainakin pari-kolme uutta pelaajaa, jotka kykenevät kolmos-nelosketjussa pelaamaan. Ville Hämäläinen tai joku samantyyppinen pelaaja olisi hyvä olla olemassa paikkaamassa 1-2 ketjun loukkaantumisia. Niko Niemiselle en valitettavasti näe tilausta.
Eli selkeitä hankintoja olisivat mahdolliset puolustuksen paikkaukset, ykkössentteri ja muutama tulevaisuuden prospekti. Maalivahtien suhteen mennään näillä. Uskoisin, että tällainen ratekia sopii myös Kerhon kukkarolle, ja potentiaalia olisi vaikka mihin.