HPK 2012–2013

• 822 708
  • 2 694
Sellanen kenttä, että joko on yksi liigan parhaista tai sitten floppaa ja pahasti. Pelkään ensimmäistä vaihtoehtoa.

Tulee vähän mieleen Pelsuista aikoinaan kun Toni Koivunen oli välissä, laidat sahas, pappa pisti kiekkoa liikkelle ja huuteli perästä venatkaa. Mutta hyvin se toimi yhtä kaikki ja miksei toimisi vähän eri koostumuksella Hämeenlinnassakin.

Saarisen ja Santavuoren suurimmat uhkakuvathan ovat muualla kuin kaukalossa, ei se taksi Lahteen juuri mitään kahestaan maksa. Elleivät sitten asu jo täällä.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tänään mukipäivä VV:lle! Niille molemmille!

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
HäSa:ssa Vilin paluusta kertovassa uutisessa puheenjohtaja Hietanen mainitsee näin:

– Nyt meillä alkaa olla joukkue kasassa. Haemme enää ehkä yhtä ylivoimapakkia, joka pystyy auttamaan joukkuetta.

Niin ja Eltonin "ei muualle kelvannut" - heitolle:

Miehellä olisi ollut muitakin ottajia, mutta ensisijainen vaihtoehto oli Kerho.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
HäSa:ssa Vilin paluusta kertovassa uutisessa puheenjohtaja Hietanen mainitsee näin:

– Nyt meillä alkaa olla joukkue kasassa. Haemme enää ehkä yhtä ylivoimapakkia, joka pystyy auttamaan joukkuetta.

Hienoa, koska yv-pakkia todellakin tarvitaan. Ylivoiman merkitystä ei kai voi liikaa korostaa ja siksi pitää olla yv:llä pisteiden tekoon pystyvä pakki tai mieluiten pakkeja, mutta ei nyt liikaa vaadita.

Ralph

Jäsen
Paras suomalaissentteri, joka oli tarjolla, jos NHL- ja KHL-pelaajia ei lasketa. Hienoa, että Viitaluomalla on seurasydäntä. Luulempa, että Viitaluoman rinnalla pelaavat Luomala sekä joku vaihtoehtoinen Rautiaisen, Rendulicin ja Turtiaisen väliltä, luultavasti ensimmäinen.

Ja hienoa, että yksi puolustajakin tulee vielä. Olisin ottanut toki yhden laiturinkin, mutta rahatilanne pitää tiedostaa.

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Syystä että...?

Minähän en vaan nähnyt etukäteen mitään järkeä Viitaluoman ikäisen jannun mennä jumittamaan uraansa kertsiin enkä näe vieläkään, mutta senverran on ura laskusuunnassa ettei sitten ilmeisesti muualle kelvannut. 55 pelissä 15 pojoa ei luottamusta herätä ja siihen vielä hienot kiikaritehot pudotuspeleissä...

Ei ehkä pitäisi vastata mitään mutta... Olet niin säälittävä ressukka näine ala-arvoisine provoinesi, että jos todella saat päivittäisen tyydytystarpeen tällä tavalla täytettyä ja säästät naiset itseltäsi niin suon sinulle tämän ilon.

Jokainen ymmärtää että Viitaluoma on kova hankinta liigaan ja takuuvarma 35-45 pisteen mies. Yksi kausi ruotsissa ei ole mikään vertailukohta,näitä sopeutumisongelmia osuu lähes jokaiselle uran aikana jossain maassa/seurassa eikä se pelaajaa huononna.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kiitos toimisto! paljon on tullut haukuttua nyt lupaan olla hetken hiljaa, jos vain suinkin pystyn. Kiitos VILI! Tulipas kyllä hyvä perjantai tästä, niin kauan on joutunut tuleen tänne lukeen eijoota ja nyt sitten paukahtaa kolmen vuoden sopparilla mies joka rakastaa oranssia nuttua, on parhaassa iässä, ymmärtää perheen päälle, vaikka varmasti muualta olisi saanutkin enemmän ja pitää kaupungista ja tekemisestä HPK:ssa. Eihän tästä voi kuin lähtee hakeen kaljan kaapista ja naatiskella tästä hetkestä!

Nyt on kyllä pullat hyvin uunissa tulevaa kautta ajatellen. Imua kai sitten kuitenkin on...

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Minähän en vaan nähnyt etukäteen mitään järkeä Viitaluoman ikäisen jannun mennä jumittamaan uraansa kertsiin

Minä taas näen. Kertsistä on hyvät muistot, rooli tiedossa ja Stadiinkin pääsee nopeasti. Ja oletettavasti Kerho kuitenkin tarjoaa sen verran perunoita, ettei Viitaluoman tarvitse nälkään kuolla. Mun mielestä on vain helvetin arvostettavaa, että pelaaja palaa omakseen kokemaan seuraan riippumatta siitä, onko tiedossa mestaruus vai säälipleijarit.

enkä näe vieläkään, mutta senverran on ura laskusuunnassa ettei sitten ilmeisesti muualle kelvannut

Liigassa mies teki viimeiselle viidellä kaudella 235 pistettä 326 ottelussa, pistekeskiarvo siis 0,72p/o. Viimeiset kaudet eivät osoittaneet mitään notkahdusta. Jos tuollaisen putken jälkeen mies epäonnistuu vieraassa sarjassa ja kulttuurissa, niin suuresta laskusuunnasta en puhuisi. Katsotaan uudestaan vuoden päästä mihin suuntaan ura on menossa, yksi kausi vieraassa ympäristössä kertoo uran suunnasta yhtä paljon kuin säälipillun saanti sadannen baarireissun jälkeen kertoo pelimiehen elkeistä.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä taas näen. Kertsistä on hyvät muistot, rooli tiedossa ja Stadiinkin pääsee nopeasti. Ja oletettavasti Kerho kuitenkin tarjoaa sen verran perunoita, ettei Viitaluoman tarvitse nälkään kuolla. Mun mielestä on vain helvetin arvostettavaa, että pelaaja palaa omakseen kokemaan seuraan riippumatta siitä, onko tiedossa mestaruus vai säälipleijarit.
Kerrotko minulle 8 vuotta PK seudulla asuneelle miksi ihmeessä Viitaluoma haluaisi ajaa sen 100km sinne helsinkiin? Ryanair lentää halvemmalla tammereelta jos on Eurooppaan menossa, no Pattajalle sitten varmaan Helsingistä, muutoin veikkaanpa että 31v, vaimo, lapsia... niin ei kauheesti Helsingissä kiehdo muu kuin käydä räimiin maaleja niiden kolmen siellä majailevan liigajengin verkkoon.

Muutoinkin toi "joka pelaaja haluaa asua PK seudulla" shaiba on kyl aika huvittavaa, minä ainakin olen ollut paljon onnellisempi niinä vuosina kun en ole PK seudulla asunut, joten en kyllä yhtään ihmettele vaikka joku muukin olisi samaa mieltä.

PS. Ei mitenkään henk. koht. sinua kohtaan tämä vaan ihan vaan haluaisin asiaan selvennyksen kun olen sitä aina ihmetellyt.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kerrotko minulle 8 vuotta PK seudulla asuneelle miksi ihmeessä Viitaluoma haluaisi ajaa sen 100km sinne helsinkiin?

Sukulaiset, ystävät, jne. Viitaluomaa en henkilökohtaisesti tunne, mutta muutama muu Kerhossa aikanaan pelannut "helsinkiläinen" on pitänyt tuota läheisyyttä tärkeänä. Muun muassa Haverinen (jonka vantaalaisuuden takia lainausmerkit edellisessä lauseessa) ja Holmberg eivät viettäneet ihan jokaista hetkeä Hämeenlinnassa, vaan vierailivat PK-seudulla ystävien luona tasaisin väliajoin. Vissiin samoista syistä myös esimerkiksi Virta paineli aikoinaan tasaiseen tahtiin Hämeenlinnan suuntaan, vaikka kotiareena Ilmalassa sijaitsikin.

Työpaikan ja henkisen kodin (=läheiset, muistot, jne.) läheisyys nyt tuskin kuitenkaan on suuri puute noin yleisesti. Toki jos ystäviä ei ole ja sukulaisetkin ovat mitä ovat, niin homma on aivan toisin. Kyllä siihen on syynsä miksi esimerkiksi omat ulkomailla asuvat tuttuni ja sukulaiseni tulevat aina välillä Suomeen visiitille. Ja se syy ei tosiaan ole Suomen hienous tai halvat lennot.

edit: Toki jos tuon heittoni tahtoo ottaa jotenkin negatiivisesti vastaan, niin siitä vaan. Ainakin itse näen Kerhon kannalta vain positiivisena asiana, että PK-seudulta lähtöisin olevat pelaajat voivat esimerkiksi vapaapäivinä käydä "mamman patojen äärellä" tai heittämässä juniorin isovanhemmille hoitoon.

IcyPredator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, 49ers
Nyt on Selinillä pitkästä aikaa oikeat työkalut pakissa. Viitaluoman viime kausi tuskin painaa paljoakaan ens kaudella. Tulee olemaan tärkeä lenkki kerhon hyökkäyksessä ja itse uskon että tehoja tulee.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sukulaiset, ystävät, jne. Viitaluomaa en henkilökohtaisesti tunne, mutta muutama muu Kerhossa aikanaan pelannut "helsinkiläinen" on pitänyt tuota läheisyyttä tärkeänä. Muun muassa Haverinen (jonka vantaalaisuuden takia lainausmerkit edellisessä lauseessa) ja Holmberg eivät viettäneet ihan jokaista hetkeä Hämeenlinnassa, vaan vierailivat PK-seudulla ystävien luona tasaisin väliajoin. Vissiin samoista syistä myös esimerkiksi Virta paineli aikoinaan tasaiseen tahtiin Hämeenlinnan suuntaan, vaikka kotiareena Ilmalassa sijaitsikin.

Työpaikan ja henkisen kodin (=läheiset, muistot, jne.) läheisyys nyt tuskin kuitenkaan on suuri puute noin yleisesti. Toki jos ystäviä ei ole ja sukulaisetkin ovat mitä ovat, niin homma on aivan toisin. Kyllä siihen on syynsä miksi esimerkiksi omat ulkomailla asuvat tuttuni ja sukulaiseni tulevat aina välillä Suomeen visiitille. Ja se syy ei tosiaan ole Suomen hienous tai halvat lennot.

edit: Toki jos tuon heittoni tahtoo ottaa jotenkin negatiivisesti vastaan, niin siitä vaan. Ainakin itse näen Kerhon kannalta vain positiivisena asiana, että PK-seudulta lähtöisin olevat pelaajat voivat esimerkiksi vapaapäivinä käydä "mamman patojen äärellä" tai heittämässä juniorin isovanhemmille hoitoon.
Hienosti perusteltu, kiitos! En edes tienny että Vilin vanhemmat asuu PK seudella edelleen, tämä toki selventää asiaa mihin viittasit.

Vuokralainen en minä tarkoittanut mitenkään Sekolustia tässä syyllistää mistään, hän vain on henkilö jolta asioita voi oikeasti kysyä, toisin kuin muuan Elton jonka mielestä kaikki on vähintään hulluja jos asuu muualla kuin PK seudulla, ainakin puheista päätellen. En vaan yksinkertaisesti jaksa alkaa Eltonin kanssa täällä vääntämään mistään, varsinkaan siitä miksi joku haluaa asua ennemmin vaikka Rovaniemellä kuin Helsingissä, niin oli helpompi muotoilla tuo juttu Sekolustille, kuten sen halusin Eltonille ilmaista, kun tiesin että saan suht. asiallisen vastauksen.

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Muutoinkin toi "joka pelaaja haluaa asua PK seudulla" shaiba on kyl aika huvittavaa, minä ainakin olen ollut paljon onnellisempi niinä vuosina kun en ole PK seudulla asunut, joten en kyllä yhtään ihmettele vaikka joku muukin olisi samaa mieltä..

Offtopic:

Itse olen asunut pääasiassa Espoossa vuodesta -98 (välissä 3,5 vuoden Hämeenlinnan visiitti ja asunto Tiiriössä). En vaihtaisi ikinä tätä Espoon Lippajärven aluetta mihinkään. Hämeenlinna on rakas paikka, jossa tulee usein käytyä, mutta en enään siellä asuisi. Kun tästä hyppään autoon niin tarvittaessa olen 50 minuutissa Rinkelinmäellä tai periaatteessa missä vaan Hämeenlinnassa. Ahvenistonkin menneet pilaamaan ja rakentavat jotain surkeeta hökötystä Kuivalle sillalle. Hävettävää touhua.

Viitaluoma superluokan hankinta jo siihenkin nähden, että pelaaja saati sitten sentterimarkkinat ovat todella kuivat. Tiedetään täysin mitä saadaan. Ihan loistavaa!!!

Niin ja eiköhän Viitaluoman vanhemmat täällä Espoossa asu.

Ralph

Jäsen
Ja niin, ylivoimapuolustaja on mahdollisesti vielä tulossa. Jännä nähdä, tarkoitetaanko tällä ihan ykköspuolustajaa vai vain ylivoimalla hyödyllistä puolustajaa, jollainen myös esim. Joni Tuominen on. Nopeasti vilkaistuna vapailta markkinoilta löytyy vain kuusi suomalaispuolustajaa, jotka kelpuuttaisin suoraan Kerhon top-6 -puolustajaksi: Hannu Pikkarainen, Ville Lajunen, Mikko Mäenpää, Juuso Hietanen, Janne Niskala ja Sami Salo. Näistäkin viisi jälkimmäistä jatkanevat rahaliigoissa ja ensimmäinenkin kuullostaa liian kalliilta. Jännä siis nähdä, mitä tulee vai tuleeko mitään.

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Nopeasti vilkaistuna vapailta markkinoilta löytyy vain kuusi suomalaispuolustajaa, jotka kelpuuttaisin suoraan Kerhon top-6 -puolustajaksi: Hannu Pikkarainen, Ville Lajunen, Mikko Mäenpää, Juuso Hietanen, Janne Niskala ja Sami Salo. Näistäkin viisi jälkimmäistä jatkanevat rahaliigoissa ja ensimmäinenkin kuullostaa liian kalliilta. Jännä siis nähdä, mitä tulee vai tuleeko mitään.

Brian Salcido?

Ralph

Jäsen
Brian Salcido?

Niin, hänkin olisi ykköspuolustaja, ei vain ylivoimapuolustaja. Tätä minä haenkin, että tuleeko sieltä joku tälläinen kuten Salcido vai joku Mestiksessä ylivoimalla hyvin pelannut. Yksi vaihtoehto on sitten Dale Clarke, joka on nimenomaan ylivoimapuolustaja, muttei enää ykköspuolustaja.

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Niin, hänkin olisi ykköspuolustaja, ei vain ylivoimapuolustaja. Tätä minä haenkin, että tuleeko sieltä joku tälläinen kuten Salcido vai joku Mestiksessä ylivoimalla hyvin pelannut. Yksi vaihtoehto on sitten Dale Clarke, joka on nimenomaan ylivoimapuolustaja, muttei enää ykköspuolustaja.

Salcido olis aikamoinen lottovoitto tähän saumaan. En tiedä, mitä Lappeenrannassa on menossa, mutta käsittääkseni sopimusta ainakaan Saipaan ei ole edelleenkään julkaistu?

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Vuokralainen en minä tarkoittanut mitenkään Sekolustia tässä syyllistää mistään, hän vain on henkilö jolta asioita voi oikeasti kysyä, toisin kuin muuan Elton jonka mielestä kaikki on vähintään hulluja jos asuu muualla kuin PK seudulla, ainakin puheista päätellen. En vaan yksinkertaisesti jaksa alkaa Eltonin kanssa täällä vääntämään mistään, varsinkaan siitä miksi joku haluaa asua ennemmin vaikka Rovaniemellä kuin Helsingissä, niin oli helpompi muotoilla tuo juttu Sekolustille, kuten sen halusin Eltonille ilmaista, kun tiesin että saan suht. asiallisen vastauksen.

Sorry offtopic, mutta senverran pakko korjata kun on mennyt pahasti puurot ja vellit sekaisin, että en ole ikinä asunut PK-seudulla ja jos se minusta on kiinni niin en en ikinä asukkaan. Enkä pidä ollenkaan hulluina niitä jotka eivät PK-seudulla halua asua, päinvastoin. En todellakaan ole mikään PK-seutu fani.

Suosikkijoukkue
Pelicans
Juu onnea vaan hämeenlinnaan. Teillä näyttäisi asiat loksahtelevan paikoilleen pikkuhiljaa. Varmasti porukka jolla taistellaan ihan eri sijoista kuin viime vuoden sija 13.
Pidän Viliä ja Jeppeä hyvänä tutkaparina mutta joku rouhija siihen toiseen laitaan eikä Tupea, tyyliin Luomalalla voisi tuossa ketjussa olla oivat mahdollisuudet hyvään maalimäärään kun ketjussa olisi selvä rooli kaverille kuten Ässät kaudella jolloin hän hakkasi maaleja paljonkin..
Mutta onnea vaan hyvästä hankinnasta. Varmasti liigan aliarvostetuimpia senttereitä.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Viitaluomasta vielä: kyllähän kokonaisratkaisua silmällä pitäen VV on paras mahdollinen vaihtoehto jonka Kerho saattoi saada. Ja vielä pitkä sopimus, sekin on erinomaisen hieno asia. Yksi vaikea kausi nyt sinne tänne, kaudet eivät ole veljiä keskenään, kuten joku viisas on joskus sanonut..

Viitaluoman tulo toivon mukaan myös piristäisi vähän niitä, etenkin menneen kauden, vaatimattoman puoleisia yleisömääriä Ritarihallin lehtereillä..

atsku

Jäsen
Salcido olis aikamoinen lottovoitto tähän saumaan. En tiedä, mitä Lappeenrannassa on menossa, mutta käsittääkseni sopimusta ainakaan Saipaan ei ole edelleenkään julkaistu?

Eipä nuo Jenkit/kanukit tee yleensä sopimuksia kuin vasta loppukesästä. Salcido sai juuri lapsen ja sanoi tuossa keväällä, että haluaa viettää kesänsä kotonaan perheen parissa treenaillen itse. SaiPan miehiä menttaalitasolla vahvasti, joten tuskin nähdään kerhon paita päällään, jos Suomeen palaa. Eihän tietysti mikään varmaa ole. http://www.esaimaa.fi/Kiekko/2012/03/15/Salcido+toivoo+palaavansa+Lappeenrantaan/2012510/520

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Eipä nuo Jenkit/kanukit tee yleensä sopimuksia kuin vasta loppukesästä. Salcido sai juuri lapsen ja sanoi tuossa keväällä, että haluaa viettää kesänsä kotonaan perheen parissa treenaillen itse. SaiPan miehiä menttaalitasolla vahvasti, joten tuskin nähdään kerhon paita päällään, jos Suomeen palaa. Eihän tietysti mikään varmaa ole. http://www.esaimaa.fi/Kiekko/2012/03/15/Salcido+toivoo+palaavansa+Lappeenrantaan/2012510/520

Niinhän ne sanoo. Hahlikin on Kerhon miehiä...kuten kuvasta näkyy :D Selin nyt lienee ainut syy, miksi käväs Salcidon nimi mielessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy