Kapea materiaali on aina suhteellinen käsite. Pelicansiin verrattuna meillä on yleensä leveä materiaali. Mutta noita dynastiajoukkueita vastaan tilanne on toinen ja vaaditaan yli 100% onnistumista. Pienestä se on välillä ollut kiinni. Sen ei vaan saa antaa hämätä itseään. On tässä tosiaan ollut parikin joukkuetta, joilla mestaruus olisi voinut tulla, jos kaikki taivaankappaleet olisivat olleet kohdallaan ja ehkä jopa yhtä onnistunutta vahvistusta vaille.Viestin lähetti Jymäkkä
Enkä väitäkään,että tuo minun analyysini olisi juuri se oikea.Kymmenen viime vuoden aikana vaan aika usein tunnutte kaatuneen kapeaan materiaaliinne.Jos olette tyytyväisiä iänikuisiin pronsseihin,niin jatkakaa toki valitsemallanne tiellä.Minusta vain suurempikin menestys olisi pienillä muutoksilla aivan realistista.Ja vielä kerran,vika voi piillä jossain aivan muualla kuin tuo minun "arvaukseni",mutta jokin epäilemättä mättää.
Mutta mitään viisastenkiveä ei nyt vaan Kerhon resursseilla hommata, ellei käy satumainen tuuri. Nyt on ollut ehkä jopa poikkeuksellisen vähän vaihtuvuutta muutaman vuoden aikana. Aina ei ole ollut niin hyvä tuuri. Joukkue on usein kasattu suurinpiirtein tähteistä ja ankaralla scouttaamisella. Kauden alkaessa pelimerkit ovat olleet melkoisen levällään. Ja sitten tullaan sanomaan, että teillä on väärin rakennettu joukkue ja huono valmentaja. En osta tuota analyysiä, olen pahoillani. Ymmärrän kyllä, mitä haet takaa, mutta suosittelen pientä reality checkiä siitä huolimatta.