HPK-Ässät 8.12.

  • 4 230
  • 87

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Spenroos

Mutta kuten todettu, Ässät pelasi tänään tehokkaasti ja pisteet kuuluivat heille. Se taas sitten on mielipidekysymys että kuka haluaa ässien tyylistä peliä käydä katsomassa. Radiosta kuunneltuna se oli kuulemma sellaista "räkäkiekkoa" ja monesti kuului että "siinä on neljän miehen linja puolustamassa siniviivalla". Ymmärtäähän sen että kädettömällä ja hitaalla joukkueella kannattaa pelata puolustusvoittoisesti mutta minä en ainakaan maksaisi siitä että tuollaista peliä näkisin suosikkijoukkueeltani.

Melkoisia päätelmiä radioselostuksen perusteella.

Eipä silti, ei Ässien peli varmaan kaunista ollut eilenkään. Jos tuo "siinä on neljän miehen linja puolustamassa" pitää paikkansa ja linja on vieläpä ollut tehokas, voimme kaiketi jatkossa odottaa lisää voittoja vieraissa.

Ei se vierasjoukkueiden, HPK mukaanlukien, peli Porissakaan silmiä hivele. Isomäessä Ässät ei pelaa erityisen puolustusvoittoisesti ja useimmiten "kädetön ja hidas" kotijoukkue yrittää pelillisesti käyttää ja näyttää isännän otteita niin kuin varmaan useimmat kotijoukkueet.
 

more

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse pelistä: Ässät oli halukkaampi ja valmiimpi, ja ansaitsi voittonsa, vaikka tapa, jolla se saatiin olikin varsinaista möyhentämistä ja ronkkimista. Kuitenkin sen verran aggressiivista ja liikkuvaa, että aivan unessa hyörinyt pikkujoulutunnelmainen HPK putosi vauhdista nopeasti. Totta, Kerho häviää poikkeuksetta nämä Pikkujoulupäivämatsit. Onko se nyt NIIN ihmeellistä päästä Vanajanlinnaan ryyppäämään, että sen takia täytyy esittää yleisölle luokatonta ja aneemista toikkarointia!!

Onneksi oli Pietilä, muuten olisivat numerot olleet porilaisille vieläkin järeämmät. Kerhon peliesitys oli kaikilla muilla osa-aslueilla luokkaa Ässiä huonompi. Onnittelut Ässille ehdottoman ansaitusta voitosta ja kannattajille pisteet kunnon metelistä muuten hiljaisessa hallissa.

Yhdyn kyllä Flonaldon näkemykseen Willman/Rajamäki- keikasta. Willman selkeästi haastoi, mutta kun olisi saanut Rajamäen mukaan, hipsi vähin äänin vaihtoaitioon. Onnetonta touhua.
Erkki olisi kyllä antanut kaverille vastusta..

Tuomarointi surkeaa, Ässien maalinedustapeli kovaa, koukkimista ja ronkkimista, turhaantunut Vujtek, haluton HPK.

Että näin.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Viestin lähetti korkki
. Flonaldolta yllättävä ja katkera purkaus. Mikseivät muut Hämeenlinnalaiset mainitse mitään koko asiasta...

Jos peli olisi ollut 4-1 kerholle niin uskon että Wili olisi mielellään tapellut, mutta olisiko silloin taas Rajamäellä ollut kiinnostusta. En usko.

Ja turha on kiistellä siitä kumpi olisi voittanut. Jokainen Porilainen sanoo että Willman ja jokainen Hämisläinen sanoo että Rajamäki. Toivottavasti pojat ottavat vaikka ensi kerralla Porissa matsia niin nähdään kunnon matsi eikä mikään pehmo-Määttänen tappelemassa...

Miksi kaikkien pitäisi plakioida Flonaldoa, kun hän kerran asian hyvin selkeästi raportoi. Ämmä mikää ämmä. Mäkkäri kertoi tulosruudussa, miten kyseisessä tilanteessa tulee toimia. For crying out loud!

Hyvät naurut saatiin kuitenkin, kun "Bitch Chicken Shit" lähti vaihtoaitioon Ekin pudotettua hanskat... Tuli ihan mieleen tuo Jali Walhstenin aikoinaan esittelemä juoksu luistimilla, miehen yrittäessä karkuun legendaamme Mika Lartamaa...
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
hahhaa....

Viestin lähetti more

turhaantunut Vujtek, haluton HPK.

Niinpä, kun Vladon peli ei kulje niin HPK:n peli ei kulje. Onneksi meillä Porissa on hyvät pohjatiedot siitä miten Vladon pelin saa takkuamaan.
Pääosin asialla olivat tänään (radion perusteella) ämmä-Willman:cool: sekä Pahis-Sebu (Sheptak):D

Vai mitä H-linnalaiset... niinkö se meni..
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Huh huh mitä tekstiä HPK:n faneilta.Olen aiemmin pitänyt Kerhon kannattajista tällä palstalla, ja Toivon HPK:n menestystä. Mutta kyllä nyt pinnat laskivat ja paljon. Kyllä olette huonoja häviäjiä!
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Viestin lähetti Miksu
Huh huh mitä tekstiä HPK:n faneilta.Olen aiemmin pitänyt Kerhon kannattajista tällä palstalla, ja Toivon HPK:n menestystä. Mutta kyllä nyt pinnat laskivat ja paljon. Kyllä olette huonoja häviäjiä!

Mitä kohtaa te Porilaiset ette ymmärrä? Parempi voitti eilen ja onnea siitä! Kysymys on vain yksittäisen pelaajan käytöksestä...
Kommentit Willmania kohtaan olisivat tuskin erilaisia, vaikka pisteet olisivat jääneetkin kotijoukkueelle!

HÄ?
 
F

Flonaldo

Tuossa vasemmalla näyttäisi lukevan "Flonaldo, suosikkijoukkue: HPK". Sen sijaan siinä ei lue päätoimittajamoderaattoripelle. Miksi minä en tämän palstan jäsenenä saisi sanoa omia mielipiteitäni. Enkä usko, että keskustelu Willmanista millään tapaa "pilasi" tätä ketjua, pikemminkin tuntuu siltä, että noin vaisusta matsista ei muuten olisi kukaan mitään viitsinyt kirjoittaa. Itse pelistä ja Ässistä voit lukea sieltä raportista, en jaksa kirjoitella samoja asioita kahteen kertaan.

Minua ei nyt suuremmin olisi kiinnostanut olisiko Rajamäki pyyhkinyt Willmanilla jäätä vai olisiko Wili antanut Ekille oikein isän kädestä. Korkin kommenttiin vastauksena, että eihän tässä ole kysymys siitä kuka olisi voittanut, tuossa vaiheessa peliä sillä voitolla ei olisi ollut juuri mitään merkitystä. Mutta nyt sitä ei nähty, koska Willman suoritti oman pelleilynsä.

Pelikieltojen hankkiminen ei ole fiksua. Mutta näyttäkääpäs ne kaikki tappeluista tällä kaudella annetut pelikiellot, ktos. Linjahan on se, että tuomarit harvemmin näistä antavat ottelurangaistuksia ellei tappelussa ole jotain ihmeellistä. Ja pelikieltoa tulee käytännössä vain mikäli tuomitaan OR ja silloinkin vain se pakollinen yksi matsi. Jos Willman kerran ei halunnut hankkia pelikieltoa (tai vaikkapa valmentaja on kieltänyt tappelemisen), niin miksi ihmeessä mies vänkäämällä vänkäsi Rajamäkeä tappelemaan?

Minä voin myöntää, että Ässät oli selkeästi parempi. Voin myös myöntää, että Mäkelän temppu oli harvinaisen typerä. Voin vielä samaan syssyyn myöntää, että Vladi on melkoinen urheilusukeltaja. Mutta te Ässä-fanit keksitte vuorotellen mitä mielikuvituksellisimpia tekosyitä, että teidän ei tarvitsisi myöntää Willmanin olevan ämmä. Yhtään järkevää tahi loogista syytä en ole lukenut sille miksi pelaaja haastamalla haastaisi toisen tappeluun ja sitten luikkisi pakoon.

ps. Joo, mä olen helvetin katkera ja huono luuseri. Joku merkityksetön Ässä-matsin tappio saa minun pasmani niin sekaisin, että vereni kiehuu vähintäänkin viikon. Katkeruuttani ei hellitä edes se, että HPK on voittanut kymmenestä viimeisestä kahdeksan matsia ja on sarjataulukossa toisena. Hei, jos joku vielä viitsii tuollaista sanoa, niin mää suutun ihan oikeasti. Älkää viitsikö tuolla tapaa aliarvioida.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Re: Hohhoijaa

Viestin lähetti Vth
Ja hienoa varsinkin, että päällepäsmärinä on toiminut palstan Päätoimittajamoderaattori-Flonaldo. Loistavaa esimerkkiä ja sitä rataa.
Itse pelistäkin olisi varmaan kiva puhua?



Hienoa! Taas ollaan saatu yksi asemaansa katkera ihminen kertomaan siitä, kuinka sivujen päätoimittaja ja moderaattori on kertonut mielipiteensä pelistä. Keksikää nyt ihan tosi jotain uusi juttuja noihin teidän vastineisiin, kun että "Flonaldo on päätoimittajapellemoderaattori ja sen pitää olla hiljaa!"

Onnittelut Ässille voitosta. Onneksi en eilen hallilla pesinyt. Kymmenestä pelistä kahdeksan voittoa kelpaa ainakin minulle - tuli joulutaukoa edeltävästä HIFK-ottelusta pisteita tai ei.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Flonaldo

Pelikieltojen hankkiminen ei ole fiksua. Mutta näyttäkääpäs ne kaikki tappeluista tällä kaudella annetut pelikiellot, ktos. Linjahan on se, että tuomarit harvemmin näistä antavat ottelurangaistuksia ellei tappelussa ole jotain ihmeellistä. Ja pelikieltoa tulee käytännössä vain mikäli tuomitaan OR ja silloinkin vain se pakollinen yksi matsi. Jos Willman kerran ei halunnut hankkia pelikieltoa (tai vaikkapa valmentaja on kieltänyt tappelemisen), niin miksi ihmeessä mies vänkäämällä vänkäsi Rajamäkeä tappelemaan?

Minä voin myöntää, että Ässät oli selkeästi parempi. Voin myös myöntää, että Mäkelän temppu oli harvinaisen typerä. Voin vielä samaan syssyyn myöntää, että Vladi on melkoinen urheilusukeltaja. Mutta te Ässä-fanit keksitte vuorotellen mitä mielikuvituksellisimpia tekosyitä, että teidän ei tarvitsisi myöntää Willmanin olevan ämmä. Yhtään järkevää tahi loogista syytä en ole lukenut sille miksi pelaaja haastamalla haastaisi toisen tappeluun ja sitten luikkisi pakoon.


Äh, ei viitsitä yleistää eikä aliarvioida puolin eikä toisin.

Tämä oli teille vain merkityksetön tappio, mutta meille merkityksellinen voitto. Hämeenlinna on ollut Ässille aina vaikea paikka pelata ja muutenkin vierasvoitot ovat meille harvinaista herkkua. No, voittaminen ylipäätään...

Willman on pelannut paikallaolleiden raporteista päätellen lapsellisesti. Miksi hän on vängännyt tappelemaan, vaikka ei sitten halunnutkaan otella? Jaa-a. Kyllä näitä vuosien varrella aina välillä on nähty, että ensin haetaan tanssimaan ja sitten annetaan pakit. Se on sitten ehkä ämmämäistä, en tiedä. Luonnollisesti tuo ämmä-sana ei minun mielessäni ole synonyymi raukkamaisuudelle.

Willman sai Ässät-Hifk-pelin kahinasta vaihtoaitiosta loikattuaan kahden ottelun pelikiellon. Tiedä sitten oliko sillä vaikutusta vetäytymiseen. Olisi kyllä voinut jättää sitten haastamattakin, vai muistuiko mahdollinen sanktio mieleen vähän hitaanlaisesti. En ihmettelisi vaikka noin olisi käynyt. Ajoittain Timo vaikuttaa kentällä pikkuisen hörhöltä ja tohelolta pelaajalta etenkin näissä "tunnepuolen" asioissa. Siitä huolimatta en jaksa, enkä näe erityisemmin syytäkään, hävetä Wiliä. Aina sattuu ja tapahtuu. Jos kukin miettisi aina kiihkottomasti omien suosikkiensa otteita, niin harvalla olisi varaa pelkkään ylpeyteen.

Asiasta toiseen. Toivottavasti Ässät jaksaa taistella jatkossakin, eikä peleihin lähdetä valmiiksi lyötyinä. Pelasiko Eric Perrin tosiaankin pirteästi? No, jo olisi pikku hiljaa aikakin.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Kuuntelin peliä kolmannessa erässä noin minuutin.Niin mikäs episodi siellä oli menossa,kun radioselostaja huusi Vujtekin selvästi keihästäneen Ässä pelaajan ja vaati Vujtekille suihkukomennusta.En ole kuitenkaan nähnyt tästä mainintaa täällä vielä?
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hmm..

Liittyi ilmeisesti tilanteeseen, jossa ässäpelaaja löi Vujtekia nyrkillä päähän saamatta jäähyä. Vujtek kävi sitten kuittaamassa tilanteen. Keihästys(?)! Ei kai..

Kaikkiaan kauden paskin peli kotona. Onneksi näitä "flashbackejä" tuskin on tiedossa kovin montaa tällä kaudella.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Spenroos
Mutta kuten todettu, Ässät pelasi tänään tehokkaasti ja pisteet kuuluivat heille. Se taas sitten on mielipidekysymys että kuka haluaa ässien tyylistä peliä käydä katsomassa. Radiosta kuunneltuna se oli kuulemma sellaista "räkäkiekkoa" ja monesti kuului että "siinä on neljän miehen linja puolustamassa siniviivalla". Ymmärtäähän sen että kädettömällä ja hitaalla joukkueella kannattaa pelata puolustusvoittoisesti mutta minä en ainakaan maksaisi siitä että tuollaista peliä näkisin suosikkijoukkueeltani.
Joo-o, olipas radiosta taas nähty matsi todella hienosti. Itse en edes kuunnellut peliä radiosta, enkä ollut paikanpäälläkään katsomassa sitä, joten jätän pelitilanteiden kertomisen... Kai se oli sitä samaa räkäkiekkoa mitä HPK pelasi Porissa vieraillessaan, kuten ennen eilistä mainitsinkin tässä ketjussa.
No sen verran harvinaista herkkua voitto Hämeenlinnasta on, että se on ihan sama millä tyylillä se tuli.

Kysymys: Mitä outoa näissä tilastoissa on?
1-1 Eric Perrin (Marko Palo, Pasi Peltonen) yv.
1-2 Samu Wesslin (Pasi Peltonen) vom.
1-3 Sandy Moger (Markku Tähtinen, Jari Korpisalo)
1-4 Timo Salonen (Jukka-Pekka Laamanen) av.

No tietenkin se, että maalintekijöinä kunnostautuivat ns. "Nuhatykit", Perrin, Wesslin ja Salonen.

Miten muuten Sammalkankaan ja Savijoen "tappelussa" kävi?
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
No sitä ei nuhjaamista kummemmaksi voi sanoa. Kumpakaan ei voi julistaa tappelun voittajaksi saati häviäjäksi.
Rangaistukset: Sammalkangas 2+2+10, Savijoki 2+10

Tapaus Willmania en kommentoi sen enempää kuin, että olivat Mäkelän kanssa kumpikin saaneet 10 minuuttiset ajassa 60.00

Tätä ei minun kuullakseni kuulutettu hallilla, koska palkinnot oli jo jaettu ja hallista kaikki lähteneet.

Silleesti!

Unohtui: Porilaiset todellakin ansaitsivat voittonsa. Kerhon peli ei kulkenut millään muotoa.
 

more

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minäkö huono häviäjä?

Ainakaan minä en myönnä olevani huono häviäjä. Joka ikisessä hämeenlinnalaisviestissä tässä ketjussa on toitotettu porilaisten ansainneen voittonsa- mitä muuta te vielä haluatte?

Sen sijaan olen sitä mieltä, että peliä on saatava kommentoida muutenkin. Eilen päällimmäisenä jäi mieleen kaksi asiaa: umpisurkea Kerho ja lopun Willman-Rajamäki- episodi, jonka saatoin tietenkin tulkita väärinkin. Edelleenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että Willman typerehti lähtiessään mukaan ja jättämällä kesken.
Tällä tosiasialla ei ole mitään tekemistä pelin lopputuloksen kanssa.

Ja tästä Vujtekin keihästämistempusta: kaveri tosiaankin sai maistaa jatkuvasti mailaa ja kaikkea muutakin, ja sai tosiaankin mukavasti nyrkistäkin. Provosoitui tästä, ja sai ystävällisestä vastauksestaan jäähyn.Oikeutetusti- ilmeisesti.
 

The Rock

Jäsen
Kiitos Ässät!!!!!

Annoitte mulle sen parhaan synttärilahjan eli hienon voiton HPK:sta. Ai että on hienoa olla Ässä-fani pitkästä aikaa.

Tapaus-Willmanista on pakko kommentoida, että mitä miehelle on tapahtunut? :confused:

Ennen tällaisissa tilanteissa Wilun hanskat olisivat lentäneet ja nyrkit heiluneet, mutta nyt ei näin käynyt. Ei voi muuta todeta kuin että Willmanin arvostus tappelijana/pugilistina laski mun silmissä todella paljon. Ei helvetti. :mad:

Tais Timolle tulla muutama lusikallinen huosuun tai jotain kun tappelemaan ei ryhtynyt. Olivat kai Wilun mielestä liian "Kovia" miehiä nämä Mäkelä ja Rajamäki.:D

Ensi pelissä joku voisi Timolle antaa hameen ja toivottaa hänet tervetulleeksi Club Janeckyyn!!!!!!:D :D
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Pienellä pätevästä syystä olevalla viipeellä täytyy kirjoittaa vielä jotain tähän.

Nyt korvettaa eniten se että Pelikaaneilta ja Kärpiltä ei kotona saatu kuin yksi piste.Kolme olisi ollut poikaa mutta menneisyyttä ei kuulemma voi muuttaa.Kärpät on ollut kovassa menossa joten ehkä se pistekin on arvokas loppujen lopuksi jos ja kun kaikki loppuu.

Kumpi on parempi joukkue,Kerho vai Ässät,ei eilisen perusteella miksikään muuttunut.Ässät tarvitsi pinnoja juuri nyt Kerhoa enemmän.Kai Ässätkin sentään jotain osasi,ei Kerho niitä lahjaksikaan antanut.

Willman teki miehen eleen kun ei turhaan lähtenyt pelikieltoja ottamaan.Sitä turhaa uhoamista ja muuta sellaista on Ässiltä kyllä nähty tarpeeksi.Eikä jäähytilastossakaan kaukana kärjestä varmaan olla nytkään.Sen Flonaldoa ärsyttäneen Rajamäen kiusaamisenkin olisi toki voinut jättää pois olihan peli jo ratkaistu.Jos joku Tuukka menee kättelyjonossa pelleilemään on se taas hänen asiansa.Eikös semmoinen ole epäurheilujamaista käytöstä,Tervonen?
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eilen oli taas sellainen ilta, jonka jälkeen on hieman helpompi muistaa miksi kannattaa Ässiä. Sumuisten patalasien takaa katsottuna Ässät vaiensi hienolla esityksellään pelätyn Rinkelinmäen. Nämä lienevätkin niitä elämän pieniä iloja, joista pitää ottaa kaikki irti.

Niin, tämä Rinkelinmäki, siellä pitäisi kuulemma olla Suomen fanaattisin kotiyleisö pelottavine sikakatsomoineen. Varmaankaan Rinkelinmäki ei ollut parhaimmillaan, mutta kun ottaa huomioon, että oli lauantai ja kotijoukkue keikkuu sarjassa komeasti toisena, niin yleisön vaisuus oli todella yllättävää. Harvoin Isomäki on noin hiljainen kuin Rinkelinmäki eilen, ei ainakaan koskaan lauantaisin. HPK:n peli oli toki sen verran saamatonta, että on aika luonnollista ettei joukkuetta suuremmin kannustettu, mutta vastaavissa tilanteissa Porissa sentään alkaa äänekkäät puukot lentelemään niin omille kuin vieraillekin sekä tietenkin tuomareille. Nyt niin Ässät kuin tuomaritkin saivat saapua kaukaloon ilman mitään buuaksia ja HPK:kin sai surffailla melko rauhassa ilman, että yleisö olisi siihen äänekkäästi puuttunut. Eikä edes HPK:n saamat jäähytkään innostaneet katsojia aukaisemaan äänijänteitään. Toki olin sen verran kaukana sikakatsomosta, että moni yksittäinen huuto jäi varmasti kuulematta, mutta joka tapauksessa tuo hiljainen yleisilme oli pettymys. Muuten tämä Rinkulan halli oli ihan kodikas pikkupesä, siellä on varmaan mukava temmeltää.

Ässiltä löytyi tosiaan taistelua ja järkeä. Missään vaiheessa ei ollut mitään hätää. Minun silmiini se näytti tietysti aika kauniilta peliltä ainakin kun vertaa sitä moniin Ässien viime aikojen tahdottomiin tai muuten vain järjettömiin esityksiin. Paljon oli sitä nöyrää purkamista, jota räkäkiekoksikin voidaan kutsua, mutta toisaalta Ässät pyrki kyllä rakentamaan ihan kunnon hyökkäyksiäkin aina kun siihen tilaisuus aukeni. Vaikka kotipeleissä dominoidaankin enemmän peliä kuin vieraissa, niin ainakin yhden nyt nähdyn hyökkäyspään elementin Ässien täytyisi siirtää kotikaukaloon. Eli kulmissa pyöriminen vähäisemmäksi ja suoraviivaisemmin maalille. Kyllä Ässät nytkin kulmissa pyöri, mutta aivan jokainen hyökkäys ei sentään ajautunut sinne ja silloinkin kun ajautui, niin sieltä oikeasti yritettiin löytää nopeasti vapaata väylää maalille, eikä jääty ehdoin tahdoin pyörimään.

Ässien viisikkopuolustus oli pääosin erittäin kurinalaista, sitä kai voidaan sumppupuolustukseksi kutsua. Joka tapauksessa HPK ei pässyt iskemään vaarallisia vastahyökkäyksiä juuri lainkaan ja suoranaiset ylivoimahyökkäykset taisvat olla nollissa. Tarkoituksenani oli seurata erikoisella mielenkiinnolla, että kuinkas paljon Ässät tosiaan nykyään vieraissa kahvaa, mutta en lopulta sitä puolta erityisen aktiivisesti seurannutkaan. Väitän silti ettei kahvaus missään nimessä näkynyt mitenkään hallitsevana linjana Ässien pelissä. Ainahan sitä vähän ronkitaan, mutta ennemminkin Ässät ajoi aggressiivisesti ihoon kiinni kuin kurkotti mailaa kainaloon. Melko siisti pelihän tuo oli, vaikka muutama hämärä kahnauskin nähtiin. Sen sijaan taklauspeliä ei nähty lainkaan. Ässien ei varmaan kannattanutkaan taklata, sillä sehän on vieraskaukalossa jäähyn uhalla kiellettyä, mutta taitojoukkue HPK:lta olisin odottanut edes vähän taklauspeliä. Vaikka onhan se niinkin ettei HPK Ässiä taklaamalla voita. Ja onhan se varmaan niinkin, että kun peli ei kulje, se ei kulje miltään osin, ei edes taklausten osalta.

Kaiken kaikkiaan Ässät pelasi juuri niin kuin Ässien pitääkin pelata jos pisteitä mielii. Minun puolestani voitaisiin kotonakin pelata samalla tyylillä, ei tässä juuri nyt millään muulla ole väliä kuin pistepussin lihomisella. Ja kuitenkin tuo kurinalainen, liikkuva, oikealla tavalla aggressiivinen ja yksinkertainen peli on sitä mihin Ässät kykenee. Eihän tuo mikään taitojoukkue ole, parempi siis jos ei yritetä pelatakaan niin kuin taitojoukkueet pelaavat. Yksittäisiä pelaajia on aika turha lähteä nostamaan muiden yläpuolelle, tuo oli nimenomaan joukkueena otettu voitto. Kukaan ei epäonnistunut.

Tulipa sitten pitkästä aikaa nähtyä Vladimir Vujtek livenä. Mutta VV oli vaisu siinä kuin muutkin ritaripaidat. Eipä löytynyt mieheltä kikkoja hassuttaa Ässien puolustusta ja kun niitä ei löytynyt VV:ltä, miten niiltä olisi voinut löytyä keneltään muultakaan. Enpä uskalla väittää Vujtekin syyllistyneen keihästykseen, mutta täysin turhaan mies kostamaan edeltänyttä tilannetta. Maila oli kostossa mukana, mutta ei silti keihästäminen vaan ehkä huitominen tai korkea maila tai jotain vastaavaa. Tyhmä temppu VV:ltä kuitenkin ja sitten nopeasti vaihtoaitioon ettei mistään vaan ilmesty mitään owennolania käytöskoulun aakkosia opettamaan. Vujtekin turhautuminen oli porilaisittain vähän niin kuin balsamia haavoille. Siitäs sait. Toivon mukaan VV kuuli jäähylle luistellessaan miten porilaiset edelleen muistavat hänet.

Siellä oli näköjään joku Willman-episodikin. Älkää nyt vain vaatiko, että tietäisin siitä jotain. Siinä vaiheessa kun Timo Salonen pisti tyhjiin, meikäläinen alkoi hurmostilassa tanssimaan ripaskaa ja laulamaan tai pikemminkin ulvomaan voiton sävelmiä muiden ässämielisten kanssa. Niin rauhallinen ja äänetön kun Isomäessä olenkin, niin jotenkin se sisällä asustava pieni eläin pääsee näillä reissuilla irti. Kai se on sallittua ja onhan siihen syytäkin, ei se siis ole vain virvokkeiden aiheuttamaa. Ässien voitot ovat harvinaisia, Ässien vierasvoitot ovat vielä harvinaisempia ja Ässien vierasvoitot Hlinnassa ovat vielä siitäkin harvinaisempia. Siinähän sitä syytä. Ja onhan siitä yli kaksi vuotta kun olen viimeksi nähnyt Ässien vierasvoiton, sen jälkeen en ole voittopeleihin osunut. Tosin ei niitä ole kovin montaa sen jälkeen ollutkaan.

Siinä pelin jälkeen havaitsin, että jotain syvällistä keskustelua keskialueella harrastetaan. Mutta en sitten sitäkään sen paremmin nähnyt, kun hymy oli niin leveä, että se peitti silmätkin. Ja kun hyvän työn tehnyt patalaumakin tuli siinä samassa vielä kiittämään Porin kulmaa, niin ei siinä kaikkea epäolennaisuuksia pystynyt havaitsemaan. Ja epäolennaistahan oli kaikki muu paitsi Ässien voitto.

En asiasta siis mitään tiedä, mutta voin silti tunnustaa, että Willman on ämmä tai pumpuli nyt ainakin. Itse olen toki ehdottomasti ämmä, porilainen ämmä ja ylpeä siitä. Sikakatsomoon minulla ei ollut mitään uskalluskynnystä, mutta Porin kulmassa oli vaan paljon parempi meno. Olisi kyllä ollut mukava nähdä Flonaldokin pelin tiimellyksessä, mielellään ennen sitä kolmannessa erässä syntynyttä kaikkivoipaisuuden tunnetta. Mutta herrapa luikki aina erätauoilla karkuun sikakatsomosta...

Oli miten oli, helvetin hieno reissu. Eri kiva paikka tuo Rinkelinmäki.
 
Viimeksi muokattu:

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ässät pelasivat hyvin, ja ansaitsivat voittonsa.
Timo Willman yllätti positiivisesti jo toisen kerran kuluvalla kaudella. Kai se on pakko uskoa, että mies on kehittynyt kiekkoilijana.
HPK oli selvästi pikku-joulu tuulella läpi ottelun. Paikkoja maalin tekoon oli, mutta ne vuoroin joko tuhlattiin, tai estettiin (siis myös luvallisin keinoin) porilaisten toimesta.

Hölmöilyt:

Savijoki - Sammalkangas:
En nähnyt mistä tilanne lähti liikkeelle, mutta hanskat lähtivät molemmilta samaan aikaan, ja muutenkin kaikin puolin rehellistä toimintaa.
Mutta nyhjäämiseksi meni. Molemmat saivat hyvän otteen vastustajasta, eikä iskun iskua vaihdettu.

Vujtek:
Sai hanskaa naamaansa laidassa, heittäytyi kohta perään, turhautui, ja kosti.
Täysin tyhmää toimintaa, mutta olisi ollut vältettävissä jos tuomarit olisivat nähneet "kasvohieronnan".

Willman - Rajamäki & Mäkelä:
Näistä on jo kirjoitettu aivan riittävästi, joten mainitsen vain pari asiaa.
Sekä Rajamäki, että Mäkelä pudottivat hanskansa ja ns. ottivat taistelu-asennon, mutta Willman ei. Siispä ihmettelen, että mikä on se keino jolla Willman sai huijattua molemmat HPK:n pelaajat luulemaan, että hän olisi valmis tappelemaan. Kumpikaan kerholaisista ei käynyt Willmanin kimppuun pahoinpitely mielessään, vaan odottivat tämän tappelevan reilusti. Alan asiantuntijat varmaankin osaisivat kertoa, että pudottaako pelaaja hanskansa ja olettaa vastustajan tekevän samoin, vai onko hanskoista luopuminen ennalta sovittua.

Onneksi Mäkelä ja Willman eivät tapelleet. Pelikieltoa olisi tullut, ja paljon.
Mitäköhän se olisi sanonut ottelun tuomareista, jos pelajat olisivat tapelleet kättelyn aikana/jälkeen ?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Palauta pippelisi willman!

Niin, ihan ensiksi jaetaan päivän kehut itse pelistä, ne nimittäin menevät tällä kertaa ässille. Ässät pelasi hienon pelin ja sai ansaitsemansa pisteet.

Tämän jälkeen voidaankin ruveta jakamaan kakkaa.

Tuomarit: ostaisivat lipun kun kerran olivat vain katselemassa peliä, Ässät saivat roikkua aika surutta. Muutenkin dumarikaksikko oli huono, paikkausjäähyjä tuli useita ja vaikkakin suurin osa niistä tuli Kerholle niin joku roti kuitenkin, Kerho ei tarvitse dumarin apuja.

willman: Kieltämättä fiksusti tehty poistua takavasemmalle. Toisaalta moinen epäurheilijamainen temppu käydä haastamassa tappelua kun peliä on jokunen sekunti jäljellä oli suorastaan lapsellista. Kaupanpäälle willmani sai sellaisen leiman otsaansa että seuraavasta Rinkulan vierailusta voi tulla todella epämiellyttävä buuauskonsertti timolle. Saapa nähdä mitä seuraavassa (10.2) joukkeiden Porin-kohtaamisessa tapahtuu, valittettavasti ässälauma ei enään tälläkaudella Hämikseen tulekkaan.

Joka tapauksessa varmasti ässille hieno kokemus ottaa pinnat maamme jääkiekkoskenen ykkösnimeltä HPK:lta

Täältä tähän
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yrittäminen palkitaan...

Jos oikein kovasti yrittää hävitä, niin mielestäni on oikeus ja kohtuus, että silloin palkitaan häviöllä. Kerho ansaitsi sen, mihin pyrkikin. Olin vielä perjantaina toista mieltä hämeenlinnalaisten iskukyvystä, mutta lauantaina tuli todistettua paikan päällä mitä surkeinta peliä...Toivottavasti Kerhon pojilla olin edes pikkujouluissaan illalla hauskaa...
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Viestin lähetti Pata

Niin, tämä Rinkelinmäki, siellä pitäisi kuulemma olla Suomen fanaattisin kotiyleisö pelottavine sikakatsomoineen. Varmaankaan Rinkelinmäki ei ollut parhaimmillaan, mutta kun ottaa huomioon, että oli lauantai ja kotijoukkue keikkuu sarjassa komeasti toisena, niin yleisön vaisuus oli todella yllättävää. Harvoin Isomäki on noin hiljainen kuin Rinkelinmäki eilen, ei ainakaan koskaan lauantaisin.

Emmehän kuitenkaan unohda, että vastassa oli Ässät Porista *haukotus*

Tervetuloa perjantaina kokemaan tunnelmaa, kun vastaan asettuu piristysruiskeen saanut Helsingfors iddrotsssblabla...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Emmehän kuitenkaan unohda, että vastassa oli Ässät Porista *haukotus*

Kyllähän Porissakin HPK on yksi vähiten kiinnostavimmista joukkueista. Viime peli kiinnosti ainoastaan erään VV:n ansiosta. Siitä ettei mies pelaa ei tiedoitettu, ehkä juuri sen takia että saadaan yleisöä katsomaan. Kyllähän HPK niin tylsää peliä täällä on esittänyt ja yleensä niistä ei, paria viime kautta lukuunottamatta, ole saatu edes vastusta (toimii myös toisinpäin). Vaikka kerho on jo pitkän aikaa kuulunut ns. koviin joukkueisiin niin silti aina yleisöä on ollut reilusti alle yleisökeskiarvon.

OK, pakkohan se on uskoa kun niin moni pelin nähnyt väittää. Pumpuli on ämmä, mutta edelleen uskon että jos tappelu olisi tullut niin Willman olisi antanut paremman vastuksen kuin teidän tosi kova Määttäsenne joka hävisi noin 1001-0. En muista yhtä huonoa tappelijaa nähneeni. Olisin ymmärtänyt jos Määttänen ei uskalla tapella koska olisi ollut parempi ettei tyttö nolaa itseään mutta olihan flikalla sisua ottaa turpaansa.

En minäkään ole huomannut Ässien kahvausta niissä harvoissa vieraspeleissä joita olen nähnyt. Varmasti oli eroa esim. Kerhon viimeisen Porin visiitin kahvauspeliin. Matalamäki on saanut pirusti järkeä vieraspelaamiseen. Ässät pelaa hyvää puolustuspeliä koko viisikon voimin. Ei ryntäillä minne sattuu. Sen takia vieraissa on ollut paljon tasaisempia matseja kuin Jursinovin aikana.

Ja Flonaldolle sen verran että tottakai sinulla on oikeus kertoa mielipiteesi. Muistan vaan kun JanJ laittoi jonkun kommentin Ässien pelistä, olisiko ollut IFK-pelin jälkeen, niin kyllä Janne sai niin paljon paskaa päälleen siitä että moderaattori ottaa kantaa pelitapahtumiin. Eli jos kirjoitat tiukkasävyisen kommentin niin voit odottaa että tulet siitä saamaan kommenttia asemasi vuoksi. Ja muuten; luuletko että kukaan pystyy myöntämään suosikkijoukkueensa pelaajan olevan ämmä. Kaikkein halveksuttavin lempinimi miehisen lajin urheilijalle. Eli varmaan ymmärrät ettei kukaan myönny, varsinkaan näkemättä tilannetta, siihen että Willman olisi ämmä. Ja koska Wili on tunnettu kovana pelaajana monikaan ei edes usko juttua.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tappio tuli, mutta ei juuri edes harmita. Kerhon otteet eivät ole olleet kaksisia viime aikoina voitoista huolimatta, joten tappio kotona on tervetullut muistutus. Muistutus siitä, että jokaiseen peliin pitää lähteä sata lasissa, ja yhtään etukäteen selvää peliä ei ole. Toivottavasti ottavat opiksensa ja palaavat omalle tasolleen.
Ässäleiriin onnittelut ansaitusta voitosta.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Designer
Tappio tuli, mutta ei juuri edes harmita. Kerhon otteet eivät ole olleet kaksisia viime aikoina voitoista huolimatta, joten tappio kotona on tervetullut muistutus. Muistutus siitä, että jokaiseen peliin pitää lähteä sata lasissa, ja yhtään etukäteen selvää peliä ei ole. Toivottavasti ottavat opiksensa ja palaavat omalle tasolleen.
Ässäleiriin onnittelut ansaitusta voitosta.
Kiitos. Kerrankin joku HPK-fani jolla on kanttia onnitella Ässiä voitosta ilman, että alkaa haukkumaan vastustajan pelaajia... Jäi hieman huonon häviäjän leima Teistä Kerholaisista, mutta paransit mainettanne roimasti. Tiedän kyllä, että on katkeraa hävitä "hitaalle, kankealle ja kädettömälle joukkueelle". Hyvällekin joukkueelle sattuu huonoja päiviä/pelejä, ja nyt se peli tuli näköjään Ässiä vastaan. Onneksi Ässät käytti tämän hyödykseen, usein eivät ole käyttäneet.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös