Mainos

Homme - Miesten elämää

• 12 110
  • 79
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Samaa mietin itsekkin. Uskoakseni on (suosikki kohdassa Entourage), tosin mitäpä se edes minulle kuuluu.

Mutta Entouragehan on huikea sarja. Ihan näin raavaan, lihaa syövän, heteromiehen mielestä. Tosin sarjan paras hahmo on Ari Gold. Maailman mulkuin ihminen ja helvetin hyvä agentti.

Ai jotain tosta sivustosta. Uskalsin klikata linkkiä. Siinä vaiheessa riitti, kun kaksi ekaa kuvaa oli etovasti hymyilevä Jani Toivola ja catwalkilla kävelevä "mies"malli, jolla on V-aukko muniin asti.. Oisivat nyt edes lyöneet tissit ruutuun avauspäivän kunniaksi. Mikä helvetti on trench coat?

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Mikä helvetti on trench coat?
Olisikohan trenssi.

Blogien puolelta löytyi kiinnostava artikkeli muotibloggaamisesta, josta moni ruotsalainen on jo tehnyt itselleen ammatin. Saapi nähdä milloin ilmiö lyö Suomessa oikein kunnolla läpi. Itse sivusto vaikuttaa mielenkiintoiselta, joskin hiottavaa vielä löytyy.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin no eihän sitä nyt tietenkään kukaan voi kieltääkään, etteikö toi sivusto olisi niille sellaisille homppeleille. Ja siis ei nyt välttämättä seksuaaliselta suuntautumiseltaan homppeleille, vaan enemmänkin silleen noin yleisesti ottaen. Noh, ei sen puoleen etteikö tuolla sivustolla olisi ihan fiksujakin juttuja, mutta se tässä vaan ihmetyttää, että miksi ton sivuston ulkoasukin on pitänyt tehdä noin äärimmäisen homomaiseksi. Slitz oli joo ihan kiva, ja oon mä muistaakseni kaksi kertaa käynyt H&M.ssä sekä itseasiassa kaksi kaksi kertaa myöskin IKEA:ssa. En varmaan selvinpäin kehtaisi tätä kertoa, mutta H&M.stä ostin kaulahuivin. Ja totta puhuen vieläkin se tuolla kaapissa möllöttää, vaikka kertaakaan en ole käyttänyt.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sitäpaitsi miehen mitat täyttäville miehille on jo olemassa mm. Tekniikan Maailma, Tuulilasi, Tex Willer, Kalle Päätalo ja Kalle, joilla pärjääkin oikein hyvin tarhasta vanhainkotiin. Noista jokainen on muovannut suomalaisen miehen sielunmaisemaa jo vuosikymmeniä. Beckham ei ole ennättänyt hapattaa kuin nuorempaa polvea ja sitäkin vain ohikiitävän hetken ajan virrassa.

Erinomainen julkaisurepertuaari!

Tähän valikoimaan lisäisin Tietokone-lehden, Kameralehden ja Urheilulehden. Siinäpä printtimediaa kerrakseen. En todellakaan kaipaa mitään Hinthaaran (kylä Sipoon ja Porvoon välilla) äänenkannattajaa! Ja kuten moni palstaveli on todistanut, niin piereskely ja härskit jutut ovat aliarvostettuja taiteen lajeja. Myös kuuma grillimakkara ja kaljamuki kiekkomatsin erätauolla aina viininmaistelun pikkusormi pystyssä voittaa 700-0.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Bah! Humbug!

Olisi ehkä ollut fiksua oikoluettaa tekstit ennen niiden julkaisemista. Wayfearer-jutussa oli tulkintatavasta riippuen 12 - 15 kirjoitus- ja kielioppivirhettä.

Ihan kiva ajatus kohderyhmää ajatellen, mutta toteutus on välttävää. Heti alussa rävähtää esiin Jani Toivolasta otettu teknisesti kehnohko valokuva. Ja tämä puuttumatta mitenkään kuvan sisältöön.

Suomi on miesvaltio. Ruotsissa tällainen voi hyvinkin toimia, Suomessa on kyllä kohderyhmää, mutta liian vähän. Ja varsinkin kun toteutus on huttua, ei Homme.fi:llä Kuuhun mennä. Sivujen kompositiotkin ovat päin helvettiä ja noudattavat koko ajan samaa kaavaa. Ensin on palstan levyinen kuva kaksikymmentä senttiä otsikon alapuolella ja sitten virheitä vilisevä huolittelematon teksti.

Miten sinä sanoisit varovasti Homme.fi:lle, että paremminkin voisi mennä?

Ysiviis-viiskyt jne...

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Se on se takin tapainen, jossa Alain Delon patsasteli leffoissa noin 40-vuotta sitten(ks. liite) ja oli helvetin cool. Uuno Turhapuro keikisteli samaisessa tekeleessä muistaakseni lottovoittajana ja monissa muissakin tilanteissa 30-vuotta sitten. Piiri pieni pyörii. Luultavasti Jani Toivolan ykkösvalinta joka tilanteeseen.

En kyllä käynyt katsastamassa ko. julkaisua, mutta luultavasti siellä oli naisen iskuvinkeissä samat hunchit, eli maksa illallinen(pukeutuneena cooliin trenchcoatiin) ja nuole persettä, niin saat piparia(korkeintaan joulusellaista).

Ja jos on jostain syystä joutunut lihavan tyttöystävän pauloihin, niin kannattaa vaan ajaa sitä, eikä ruveta huomauttelemaan siitä oversizestä mitenkään. Voi olla huomattavasti paremmat kyydit kuin Schollin Milanon malleilta saadut...

Liitteet

• trenchcoat.jpg
    trenchcoat.jpg
    24,5 KB · kertaa luettu: 608
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olisi ehkä ollut fiksua oikoluettaa tekstit ennen niiden julkaisemista. Wayfearer-jutussa oli tulkintatavasta riippuen 12 - 15 kirjoitus- ja kielioppivirhettä.
Tämä on muuten aika oleellinen juttu. Moni "lehti" ja muu viritelmä lienee kaatunut puutteelliseen kielitaitoon, joka on ainakin minun mielestäni yksi yhteen leväperäiseen asiainhoitoon. Jos ei osaa edes omaa äidinkieltään, eikä ole ymmärrystä hoitaa puikkoihin jotakuta joka osaa, ei anna ihan kaikista vakuuttavinta kuvaa osaamisestaan ulospäin.

En kyllä tiedä kuinka moni muu näihin kiinnittää huomiota, mutta minä kiinnitän. Jos vierekkäin on kaksi kioskia, joista toinen myy "eskimo puikkoja ale hintaan" ja toinen "eskimopuikkoja alehintaan", annan ihan saletisti rahani vain toiselle.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jatkoajan äijäkerho kokoontuu taas, osa ties kuinka mones. Heh. Kova on pojilla kiire todistella, että ei me tässä mitään hinttejä olla. Epäilyttävää?

Onhan se kiva, kun tuollaiset jutut koetaan aina uhkakuvina jollekin epämääräiselle käsitykselle miehisyydestä. Heikoilla jäillä ollaan!

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei saatana.

"Ruotsalainen pallotaituri Zlatan Ibrahimovic on sanonut: ”Sen minkä John Carew (Norjan paras jalkapalloilija) tekee pallolla, minä teen appelsiinilla.” Minä taas sanon: ”Sen minkä Zlatan tekee appelsiinilla, minä teen naisilla.” "

"Hän on pukenut yllensä bitch suojansa."

"Siispä, jos hänellä on pitkät kauniit kynnet tai hiukset näyttääkseen vielä paremmalta, niin useimmat jätkät kehuisivat hänen ulkonäköänsä, johon hän on jo kyllästynyt aikoja sitten."

"Pystyt myös sillä tavalla näyttämään, että et ole kuten kaikki muut tavalliset luuserit."

"Negi on tapa, jolla saat tytön epäonnistumaan toteuttamaan sinun korkeat odotuksesi."

"Kauniille naisille on useimmiten kolme negiä sopiva määrä, kun vähän huonomman näköiselle riittää 1-2 negiä. Pitää myös muistaa se, ettei kannata liioitella. Silloin hän saattaa jo pahoittaa mielensä. Sitten kun olet saanut hänet hyväksymään sinut, niin on sinun vuoro alkaa hyväksymään häntä."

Surkuhupaisinta tässä on kuitenkin se, että olen lukenut lähes kaikki Homme.fi:n "artikkelit" blogeja lukuunottamatta. Niihin en uskalla kajota ainakaan selvinpäin.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikä vitun negi? Katsoin tuosta etusivun, se riitti.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Onhan se kiva, kun tuollaiset jutut koetaan aina uhkakuvina jollekin epämääräiselle käsitykselle miehisyydestä. Heikoilla jäillä ollaan!
Odotinkin, että milloin se tulee ensimmäinen tämänlainen kommentti ja Ted oli kyllä arvauslistani kärkipäässä tuon kommentin ensimmäisenä heittämään!

Siis tuo Hommeko uhkakuva!?. Ei se ole ollenkaan sitä, se on vain tyhjää, äärimmäisen tylsää, osin koomistakin ja erityisesti homoille suunnattua hyvin pinnallista elämäntapaa. Jos semmoinen ei kiinnosta, niin saa kait sitä keskustelupalstalla semmoisen mielipiteensä sanoa. Camp-huumorina tuo kyllä menee, vaikka itsekään en kyllä jaksanut kuin etusivun vilkaista, on nuo jo niin nähty.

Me muut vain olemme niin äijiä, Ted.

Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikä vitun negi? Katsoin tuosta etusivun, se riitti.

Jonkinlainen tiuskautus tai tuiskautus, joka ei kuitenkaan loukkaa varsinaisesti klubin kuuminta kissaa. Eli jos tavallinen luuseri menee kysymään "haluaako tyttö drinkin", niin negimies menee sanomaan tytölle, "että sun housut kastuu kun sä naurat mulle ivallisesti".

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Homme käsittelee siis nuortenmiesten maailmaa nykyperspektiivistä ja taka-alalle on jäänyt enemmän tai vähemmän vanhanajatusmallin miehisyys(piereskely sun muut ''äijä jutut'') ja ylös on pyritty nostamaan muoti, trendi ja tyylikkyys...

Miksi asetat vanhan liiton miehisyyden tuollaiseen lokeroon? Itse edustan miestä, jolle metroseksuaalisuus yms. höttö edustaa kaupan markkinointistrategiaa. Mielestäni ihmiskunnassa nainen on näyttävä ja mies yksinkertaisen tyylikäs, eläinmaailmassa se menee toisinpäin.

Piereskely seurassa on pelkästään huono tapa, ei kuulu "vanhanajatumallin" miehisyyteen.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jonkinlainen tiuskautus tai tuiskautus, joka ei kuitenkaan loukkaa varsinaisesti klubin kuuminta kissaa. Eli jos tavallinen luuseri menee kysymään "haluaako tyttö drinkin", niin negimies menee sanomaan tytölle, "että sun housut kastuu kun sä naurat mulle ivallisesti".
Aha. Eli jos reiska sanoo että haluatko herätä mun vierestä, sanoo negi että haluatko herätä jostain muualta kuin mun vierestä - sitten jälkeenpäin. OK, got it.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mulle tuli ekana mieleen joku leipä. Tarkemmin voileipä.
Itselleni taas tuli heti mieleen Trenchcoat:sta välittömästi Columbinen kouluammunta. Tekijäkaksikkohan tituleerasi itseään "Trenchcoat Mafia":ksi. Tästähän voisi repiä vaikka minkälaista mustaa huumoria, mutta menisi turhan mauttomaksi.

Aika puhdasta mainostusta tämä ketju on, mutta toisaalta on aina jossain määrin mukavaa lukea näitä "taas muka-äijät yrittää pönkittää miesmäisyyttään haukkumalla kaikkea erilaisuutta". Mutta joo, aika olematonta settiä sivuilta näkyy löytyvän.

1. Kyhätään sivusto Joomlalla kasaan, joku perustemplate kehiin
2. Haastatellaan jotain muka-julkkista, jonka mielipiteet ihan oikeesti kiinnostavat kaikkia
3. Kirjoitetaan muutama "miesten cosmopolitan"-tyyppinen artikkeli, toki lainaten ideoita jostain aikaisemmin kirjoitetuista ulkomaalaisista alkuperäisteksteistä
4. Kirjoitellaan muutamalla nickillä suosituilla keskustelupalstoilla sivustosta, jotta saadaan sivuston Pagerank mukavaksi ja yritetään tällä houkutella mainostajia sivustolle
5. ???
6. Profit

Piereskely on muuten mukavaa. Ja röyhtäily.

Jindebyne

Jäsen
Minulla riittäisi kiinnostusta suomalaiseen Mens Health -tyyliseen julkaisuun, joka olisi laaja-alaisesti oikeasti miesten lehti.

Tässä Hommessa ehkä ollaan ihan hyvällä asialla liikkeellä, mutta ei ihan kamalasti kiinnostanut kun puolet sivustosta käsitteli jonkun kundin antamia iskuvinkkejä baareissa. Pukeutumis ja lifestyle noin muutenkin kiinnostaisi tälläisissä lehdissä enemmänkin ja lehdessä voisi tietysti olla omat osionsa myös terveyteen, hararstuksiin ja vaikkapa autoihin.

Kyllä tälläinen aidosti miehille suunnattu lifestyle-julkaisu kolhataisi omasta luukustani, en sitten tiedä onko Suomessa tarpeeksi tilausta tälläiselle, mahdollisesti ei ole kun ei ole sellaista kunnon viritelmää tehtykään tai sitten voisihan sitä lukea ihan tuota Mens Healthiakin suomeksi, niinkuin naisillakin on heidän Cosmopolitan, Elle sun muut jo suomeksi?

edit. olipas huonosti kirjoitettu viesti, mutta toivottavasti siitä nyt selvän saa.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Minulla riittäisi kiinnostusta suomalaiseen Mens Health -tyyliseen julkaisuun, joka olisi laaja-alaisesti oikeasti miesten lehti.

Kyllä tälläinen aidosti miehille suunnattu lifestyle-julkaisu kolhataisi omasta luukustani, en sitten tiedä onko Suomessa tarpeeksi tilausta tälläiselle, mahdollisesti ei ole kun ei ole sellaista kunnon viritelmää tehtykään tai sitten voisihan sitä lukea ihan tuota Mens Healthiakin suomeksi, niinkuin naisillakin on heidän Cosmopolitan, Elle sun muut jo suomeksi?

Tilaa sitten joku alkuperäinen Men's Health tms. Samat jututhan niissä täälläkin olisi, tosin vain viiveellä. Ei kai janitoivoloiden ym haastattelut amatöörimaisen toteutuksen lisäksi ole se, miksi tarvitset juuri suomenkielisen läpyskän.

Men's Healthiahan julkaistiin suomeksi, mutta yllättäen lopetettiin suht lyhyeen. Tekstistäsi sai kuvan, ettet tiennyt tätä. Sori, jos olen väärässä.

d2uce

Jäsen
Jos vierekkäin on kaksi kioskia, joista toinen myy "eskimo puikkoja ale hintaan" ja toinen "eskimopuikkoja alehintaan", annan ihan saletisti rahani vain toiselle.

Harvemmin tulee kyllä jäätelöt ostettua kahdesta eri kioskista, oli kylttien sisältö mikä tahansa.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Taidan olla vähän ääripäiden välissä tässä asiassa: toisaalta ei todellakaan kiinnosta mikään metroseksuaalinen trendikkyys, mutta toisaalta elämä ei myöskään pyöri suolistokaasujen ympärillä. Tälläistä se on tämä meitin maltillisen vähemmistön elämä, tarjontaa puuttuu...

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Mikäpäs siinä, elämäntapasivustothan ovat ihan kiva juttu monestakin syystä myös tällaiselle hieman perinteisemmän mieskulttuurin edustajalle. Ensinnäkin menee ajoittain hyvästä huumorista ja toisekseen voi käydä tutustumassa tällaisen olettamukseni mukaan hieman kapean suuntauksen elämäntapaan ja hyödyntää yksityiskohtia mm. työelämän tapaamisissa.

Itseäni ei kyllä tuollainen pintakulttuuri kiinnosta juuri ollenkaan. Tyylikkyyttä, siisteyttä ja sivistyneisyyttä on monenlaista eikä näillä välttämättä ole mitään tekemistä tämmöisen sivuston kanssa.

Yleisin havainto kuitenkin tällaisen trendikulttuurin noudattelijoista on ihmisryhmä jolla periaatteessa tämä sivistyksellinen taso on hieman alhaisempi mutta sosiaalinen status "noussut" siinä määrin ettei enää nappiverkkarit ja lippis vastaa minäkuvaa jolloin lähdetään suht kritiikittä omaksumaan trendejä ja tuomaan niitä omaan imagoon, välillä onnistuen ja joskus hieman epäonnistuen. Yleensä kuitenkin se pinnan alla kytevä sivistymättömyys paistaa läpi ja pahimmillaan jättää vain ylipäänsä kornin wannabe-pintalitäjän kuvan.

Tässä tapauksessa kuva ynnätköön mielipiteeni sanoja osuvammin

Onnea ja menestystä sivustolle kuitenkin! Kaikki kukat kukkii jne. ja välillä ajellaan ruohonleikkurillakin...

Jindebyne

Jäsen
Men's Healthiahan julkaistiin suomeksi, mutta yllättäen lopetettiin suht lyhyeen. Tekstistäsi sai kuvan, ettet tiennyt tätä. Sori, jos olen väärässä.

Aika tuore tapaus tämän Men's Health minulle on, olen tainnut n.10 läpyskää lukea ja ensimmäinenkin tarttui ihan mielenkiinnosta käteen jossain vaatekaupassa kun ei jaksanut enää seurata kauniimpaa osapuolta.

Totta puhut, että ehkä olisi fiksu veto tilata ihan tämä orkkis himaan, täytyykin katsastella onko se ihan järkevään hintaan mahdollista. En tosiaan tiennyt, että Suomeksikin on joskus lanseerattu kyseinen lehti kun suht tuore tuttavuus ko. lehti tosiaan on. Onhan se tietysti niin, ettei Suomen markkina-alue ole (vielä?) tarpeeksi laaja tämäntyyppiselle kansainväliselle julkaisulle. Toisaalta tämähän on toistaiseksi vielä sähköinen painos, eikä levikissä ole paperinen julkaisu, joten homma on varmasti alkutaipaleella?

Tarinani nyt meni kertaheitolla ohi aiheen, joten Hommelle pointsit yrityksestä, toteutuksesta ei ainakaan vielä ikäväkyllä voi samaa sanoa, hieman laajempaa perspektiiviä odotellessa. Jani Toivolan punaiset kengät ja pillunsaantivinkit eivät ole ensimmäinen asia, joita jaksaisin työpäivän jälkeen lukea.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Mutta Entouragehan on huikea sarja. Ihan näin raavaan, lihaa syövän, heteromiehen mielestä. Tosin sarjan paras hahmo on Ari Gold. Maailman mulkuin ihminen ja helvetin hyvä agentti.

Juu Ari ON päällikkö ja trench coatia käyttää toinen legendaarinen hahmo eli Columbo. Muodikkuudesta en sitten niin tiedä.

Enemmän aikaa meni tuon sivun laidassa mainostavan Oasiksen sivuilla.

Näitä on koitettu miehille tehdä, kaipa joku joskus vielä alkaa pärjäämään. Itse luin Imagea aikanaan, siinä oli sentään muutakin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy