Kuoroon lähdettiin heti alkulohkosta. 3 peliä, 0 pistettä. Lohko oli kova, josta mun mielestä jokainen joukkue olisi voinut voittaa esim. A-lohkon. Mutta se ei poista sitä tosi asiaa, että Hollanti oli näissä kisoissa erittäin aneeminen ja huono, ja jatkosta tippuminen ei ollut mikään vääryys.
Eka matsissa meillä oli alussa paikat tehdä maalit, mutta kun ei onnistunut niin kaveri iski maalin ja pisti pelin aivan sekaisin. Siitä ei toivuttu ja Tanska vei voiton 1-0. Toka matsi oli ennakkoon se vaikein ja Saksa oli ottelussa vakuuttava. Toisaalta jos van Persie olisi tehnyt alun paikastaan maalin, niin pelistä olisi tullut aivan erilainen. Mutta edelleen jos. Tämän päivän ottelun alussa peli näytti hyvältä, ja mulla tuli van der Vaartin 1-0 maalin jälkeen luottavainen olo, että mehän mennään tästä vielä jatkoon. Ronaldo kuitenkin tasoitti, jonka jälkeen Hollanti oli surkea kuin "tähän joku Juuselan keksimä vertaus".
Kovin montaa pelaajaa en turnauksesta päästäisi puhtain paperein. Oikeastaan Stekelenburgia ja van der Vaartia lukuunottamatta kaikki saisivat ostaa taloonsa seinän kokoisen peilin, josta voisivat loppukisojen aikana miettiä mikä meni pieleen. Puolustus oli heppoinen, tähdet olivat jäässä ja yhteishenki oli mitä oli. Ala-arvoista sanon minä.
Aika paljon pitää tapahtua asioita kahdessa vuodessa, jos MM-finaalipaikka aiotaan uusia. Joukkueessa ei kuitenkaan van Bommelia lukuunottamatta taida olla juurikaan sellaisia pelaajia, jotka olisivat lopettamassa aivan lähivuosien aikana. Eli tällä joukkueen rungolla mennään pitkälti myös kahden vuoden päästä Brasiliassa. Hyökkäysosasto on paperilla loistava, mutta näissä kisoissa he eivät löytäneet yhteistä säveltä. Puolustus oli ja tulee myös jatkossa olemaan se akilleen kantapää, johon Hollanti tulevissa kaatuu jos on kaatuakseen. Sinne kaivattaisiin kipeästi johtajuutta, sillä Heitingasta siihen rooliin ei taida olla.
Jaahas, kenenköhän kelkkaan sitä loppukisojen ajaksi hyppäisi? Sympaattinen Tanska tippui Hollannin ohella pois ja ainakaan A- ja C-lohkoista en löydä suosikkia. Ehkäpä sitten se on sitten Portugali, sillä ei sinne oikein muita hyviä vaihtoehtoja tahdo jäädä. Toisaalta Saksan turnausvoittoa pelasin voittajavedossa 20 eurolla ennen kisoja, joten jos minä salakalavasti tuulettelen Saksan jatkopaikkaa peiton alla ensi yönä.