Hokinaitissa TÄNÄÄN!: Mazzara ja Oivarit

• 2 201
  • 31

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paskanko väliä

Ei muuta kuin kiekko jäähän sitten, kun tuomarille sopii. Ja tuomitset niin kuin tykkäät - kas tuomarivirheet on elämän suola ja naiset pippuri. Tai sinnepäin.

Ja jaa vastuuta linjureille silloin, kun et itse pysty hommiin. Tai nimitä JHag vaikka toiseksi päätuomariksi. Pallo on sinun - ja voitto minun.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Voi jessus!

Minulle sopisivat jäähallissa kaikki muut hommat (including cheerleaderin duuni) jotenkin notkeammin kuin tuomarin vaikeat työt. Minä sain jopa jääpallossa aina ilmiriidan tuomarien kanssa, kaukalopallosta puhumattakaan. Kiekossa minua ei valittu koskaan kapteeniksi, jotta en saisi virallista puheoikeutta tuomareille. En minä tuomareita vihaa, arvokasta duunia he tekevät. Mutta kun minulla on tämä pinnaongelma; Marek Zidlicky on zenguru meikäläiseen verrattuna pinnansa suhteen.

Mutta, kuten sanonta kuuluu: Kaikkea pitää kokeilla, paitsi kansantanssia ja sukurutsaa. Joten jos joku välttämättä haluaa puolueellisia tuomioita, selkeää kotiinpäinvetoa (se joukkue on vahvoilla, josta löytyy HIFKiläisiä) yhdistettynä kaikkitietävään narinaan ja Harri Holkerin diplomaattisuuteen, niin I´m your man..

Nyt sitten pitäisi tietää, että....you know. Onko jotain sääntöjä ja sillee? Ja minäkin, Pentti Hillokuningas kun olen, kokoan tällä hetkellä HIFKiä ensi kaudeksi, joten en aivan reaaliajassa ehdi päivystää.

Loppuun onnenpyöräpähkinä, arvaa puuttuva kirjain TUOMARIN PARAS YSTÄVÄ ON PILL_

EDIT: Olen ikävä ihminen, joten kutsun tuomarikolmikkon kolmanneksi jäseneksi tottakai HIFKin tallista Johanneksen, jos ei se Lärvätsalo ala rupeen. Jos jollain on jotain valittamista, niin mä lyön daijuun, olenhan HIFKistä

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki käy

Tuomiot ja tuomarit...ne ei mitään pysty ratkoon, joten kaikki käy.

Ja sääntöjä löytyy aiempaa tästä viestiketjusta ja viestiketjusta Mazzara-Oivarit: säännöt.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä voin olla yksi tuomari. Ei siinä mitään.

Jos olen toisena linjatuomarina, niin jhag saa sitten mennä aina väliin, kun esim. Pasi kouluttaa Marcoa. Minä voin hoitaa Rajala vs Hedberg-tyyppiset taistot pois päiväjärjestyksestä.

Päätuomarina olisin Seppo Mäkelän tyylinen oikeusmies. Kantakaa ruumiit kentältä ja peliä. Varokaa tulemasta mussuttamaan minulle kokemistanne vääryyksistä.

Minulle parhaiten kaikista hommista taitaisi sopia erotuomaritarkkailijan tehtävä. "Viddu mä koulutan niitä" olisi case bookini vaativassa toimessani.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Johannes
Minä voin olla yksi tuomari. Ei siinä mitään.

Jos olen toisena linjatuomarina, niin jhag saa sitten mennä aina väliin, kun esim. Pasi kouluttaa Marcoa. Minä voin hoitaa Rajala vs Hedberg-tyyppiset taistot pois päiväjärjestyksestä.

Päätuomarina olisin Seppo Mäkelän tyylinen oikeusmies. Kantakaa ruumiit kentältä ja peliä. Varokaa tulemasta mussuttamaan minulle kokemistanne vääryyksistä.

Minulle parhaiten kaikista hommista taitaisi sopia erotuomaritarkkailijan tehtävä. "Viddu mä koulutan niitä" olisi case bookini vaativassa toimessani.

-Minun vakaumukseni estäisi menemästä väliin, jos Pasi todella kouluttaisi Marco "mä en oo tullut tänne tappelemaan" Tuokkoa. Eli tuomarointi sujuu mainiosti.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ottelusta ja viestiketjuista

Ottelu alkaa siis maanantaina. Allekirjoittanut on viikonlopun työreissulla, joten mahdollisuuteni päästä tietokoneelle on epävarmaa. On kuitenkin tarpeen esitellä joukkue ja sen taktiikka jne. ennen ottelua - aivan kuten teimme viimeksikin. Joutunen esittelemään oman taktiikkani siis jo tänään tai viim. huomenna.

Ehdotankin, että molemmat joukkueet saavat kommentoida treenejään, joukkuehenkeään ja pelaajien lausuntoja, tekemisiä jne. viestiketjussa: joukkue + varaustilaisuus.

Sen lisäksi ajattelin, että avattaisiin uusi ketju: valmentajien ohjeet. Tässä ketjussa saisi kerran ennen peliä kertoa taktiikasta jne. Pelin aikana saisi kertoa ketjumuutoksista, molarinvaihdoista jne. Ekan erän ja tokan erän jälkeen saisi pitää "erätaukopuheen". Ja aikalisän saa ottaa yhden kerran, missä vaiheessa peliä tahansa.

Tuossa ketjussa ei puhuttaisi muusta.

Tuomarit avaavat maanantaina ketjun, jossa äänestetään. Nimen saavat keksiä sille ketjulle itse. Näin ollen meillä olisi jo kuusi ketjua aiheesta - aika monta. Pyrittäisiin siihen, että vapaammat kirjoitukset + käytännön asioiden sopiminen pidettäisiin tässä ketjussa. Lipunmyyntiketju painunee ottelun alkaessa unholaan, joten siitä ei huolta. Jokaisella ketjulla varmaan olisi näin oma tarkoituksensa, eikä homma hajaantuisi liikaa. Käytännössä siis eläviä ketjuja olisivat itse äänestysketju ja "valmentajien ohjeet"-ketju.

Tietysti voi käydä niinkin, että fanimme avaavat uusia ketjuja tyyliin: "Mitä nyt Oivarit?" tai Mazzaran maalintekovaikeudet" jne.;)

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Jännitys tiivistyy

Ottelun alkuun on aikaa reilut puolitoista tuntia. Pelaajat ovat jo tekemässä alkuverryttelyään, sen ehdin nähdä, kun hallille tulin.

Pasi Nielikäinen nähtiin heittelemässä kommenttia Toni Mäkiahon suuntaan, käyköhän niin, että heidän välilleen syntyy vielä tappelu ottelun aikana. Jäädään odottamaan.

Tulen olemaan prosentein 60-40 Mazzaran puolella, koska se on Bluesin pelaajien suhde kyseisissä joukkueissa. Laskin Sebastian Sulun jo mukaan Bluesin ryhmään.

En osaa yhtään arvioida, kuinka paljon maaleja tullaan näkemään, mutta sellainen kutina on, että Oivarit tulee viemään voiton maalin tai kahden erolla. Mutta olenhan ollut aikaisemminkin väärässä, myös siinä, että en usko voittoon.

Kuitenkin toivoitan tasapuolisesti onnea sekä Oivaralle että Mazzareille...hups, meni jo joukkueiden nimet sekaisin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy