En yleensä katso näitä Suomen Diili-ohjelmia, koska meno on kuin Keskisen kyläkaupassa, mutta nyt halusin katsoa sen takia, koska siellä tulee olemaan yksi jakso, jonka haluan nähdä, enkä tiedä, koska se tulee.
Olipas taas mielikuvituksellinen tehtävä; "ottakaa vähän rahaa ja tehkää jotain". Odotetusti homma meni kummallakin joukkueella hirveäksi sekoiluksi.
Mielestäni tehtävä oli ihan hyvä, mutta ei terve, millaista porukkaa siellä on. En palkkaisi heistä ketään yhtään mihinkään. Ei kyllä Hjalliskaan sovi vetämään tuota, hän on hermostunut koko ajan ja meuhkaa aivan turhaan. Tuossa pitää olla cool kuten Trump ja mitä ihmettä se oli, ettei eilen muka kukaan lähtenyt. Olisin antanut fudut Mariolle siinä vaiheessa, kun nimet menivät koko ajan sekaisin. Sellaista jätkää ei tarvita. Siellä pitää silloin Hjalliksen osata ottaa homma haltuun, katkaista puhe ja sanoa: Mario, you're fired.
Koko päivä duunia ja tienestit jotain 300-400 euroa. Siis mitä viddua. Vässykät menee juomaan kahvia torille ja luulevat, että se sillä hoituu. Jumakauta sentään. Siinä olisi pitänyt ensinnäkin löytää ympäristö, missä voidaan tehdä töitä. Siis on se sitten ravintolan kabinetti tai mikä tahansa. Se on aamun hiljaisin aika. Olisin ajanut jonnekin ravintolaan tai hotelliin ja sanonut, että me lainataan nyt teiltä vähän tiloja ja tuokaa meille kahvia ja energiajuomaa. Yksi olisi lähetetty sillä aikaa ostamaan niin isoja papereita kuin löytää ja tusseja. Sen jälkeen konsepti olisi väännetty kasaan. Joka on joskus tehnyt jotain projekteja tai caseja tietää sen, että tuossa ei mitään demokratiaa loppupeleissä tarvita, vaan käytetään henkilöiden vahvuuksia: pari tyyppiä kehittää enemmän konseptia ja jokaiselle nakitetaan sitten osa, mihin sopii parhaiten. Sen projektipäällikön pitää tentata jokaiselta, mitä se osaa tehdä.
Kun konsepti on valmis niin sitten pitää alkaa soittaa potentiaalisia asiakkaita äkkiä läpi. Yksi vaihtoehto olisi voinut olla just ne promohommat mitä lopulta tekivät. Jos TUC-kekseistä sai noin nopeasti 300 euroa niin mikseivät tehneet tuota suoraan maahantuojien kanssa. On hemmetisti uusia tuotteita tai muuten sellaisia tuotteita, jotka eivät ole vielä markkinaosuudeltaan kärjessä. Mikseivät soittaneet vaikkapa automaahantuojat läpi. 7 äijää olisi kesäisenä päivänä pystyneet vetämään aika hyvän promohomman vaikkapa jollekin Alfa Giuliettalle, joka on uusi malli tai Renaultille, joka on vähän lässähtänyt, saanut uuden maahantuojan ja hakee uutta nousua. Sieltä olisi voinut valita 2 locationia, johon 2 autoa kumpaankin ja jakaa porukka kahtia tai saada vaikkapa 3 autoa ja tehdä isompi happeningi. Ihan miten vain. Maahantuojalta olisi saanut takuulla matskua ja sitten olisi voinut keksiä siihen jonkun kilpailun päälle. Voita matka Italiaan / Ranskaan. Microsoft Publisherilla jokainen tekee riittävän hyviä flyereita vartissa ja sitten joku pikapaino saa ne painettua kevyesti tunnissa. Jos aamulla olisi aloitettu heti hommat niin koko iltapäivä olisi voitu promota.
Joku hieronta on kyllä ihan haistapaskahommaa. Siis jos haetaan businessosaajia niin mitä hittoa ne käsityöläisiksi rupeavat. Jos mitään osaamiseen perustuvaa juttua ei olisi löytynyt niin olisivat myyneet vaikka Bluesin lätkälippuja firmoille kun niitä ei kukaan muu näytä seuran toimistolla myyvän.
Mulla hajoaa pää, jos joudun vielä tuota katsomaan. Toivottavasti odottamani jakso tulee pian.