Niin kuin sanottua, niin tästä kyseisestä tyylistä on paljon vaikeampi päästä eroon kuin jostain lyhyestä muotivillityksestä. Varsinkin nykyään, koska perinteinen hoppari pukeutuminen ei ole enään muodissa. Ketkä pukeutuu löysiin housuihin ja vastaavaan, niin ei tee sitä muodin takia, vaan sen takia, että se on jo osa itseään siinä vaiheessa kun joku 20 menee rikki. Itse olen kohta 20 ja en vaihtaisi tyyliäni mihinkään. En halua itsekään pukeutua enään 30 noin, mutta ei tyylin vaihto missään vaiheessa tule helppoa olemaan.
Sain aikoinani kuulla kun eräs lähisukua oleva vahva herra kuoli ja oli hautajaiset edessä (olin silloin 'bout 20v). Eno eukkoineen oli sitä mieltä, etten saa osallistua hautajaisiin koska käytän hopparihousuja. En olisi sellaisissa luultavammin edes mennyt paikalle, mutta alkoi vituttamaan tuo syrjiminen, niin meinasin paukauttaa paikalle housut puolitangossa. Jätin kuitenkin väliin, koska ajattelin, että olen se fiksumpi osapuoli tässä. Samainen eukko oli myös sitä mieltä, että mikäli vielä 30v pukeudun samanlailla, on minun päässäni pahasti vikaa enkä ole missään nimessä terve ihminen. No nyt olen 30v ja pukeudun samanlailla, hieman lahkeet toki kaventuneet niinkuin ylempänä totesin, mutta tästä tyylistä on VITUN VAIKEAA päästä irti kun 18v on ollut osa persoonaani. Lippis ei ole enää vinossa eikä huivi like Tupac (en kyllä käytä huivia muutenkaan enää), mutta isot vaatteet varmaan monen mielestä edelleen. Ei voi mitään, olen sitten vissiin seinähullu tai muuten mielenterveydeltäni epävakaa ihminen, mutta kun joku asia on ollut osa minua 18/30v niin ei oo helppoa ei.
Tuosta iästä muuten vielä, eikös nämä rap-tähdet kuten LL Cool J käyttänyt isoja housuja vaikka ikää lähes 40v? Ja moni muukin 80-luvulla pintaan noussut stara myös? Että sikäli jo tuohon peilaten ei mielestäni ole outoa käyttää lökäpöksyjä 30-vuotiaana.
Ilokseni kuitenkin huomaan äänestysprossat noin päin. Luulin nimittäin, että juuri päin vastoin menisi, mutta onneksi näitä tolkuissaan olevia vielä on.