Hilli ulos

  • 14 588
  • 35

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ari Hilli lähti tai lähetettiin Mikko Haapakosken ja Petri Karjalaisen tavoin liigajoukkueesta ja A-junnujen maalivahtivalmentaja Erno Moilanen on uusi maalivahtivalmentaja.
Karjalasen Petri alkaa valmentamaan A-junnuja. Hiili toimi myös joukkueenjohtajana, eli sen paikan täyttä Kärpillä on vielä auki, mutta pian sekin selviää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Katohan... Joko pikkuhiljaa alkaa saunaseuran purku, vai onko tämä vain jonkinasteista kosmetiikkaa?

No - joka tapauksessa pakka joukkueessa pelaajien ulkopuolellakin on alkanut elämään, mikä on kehityksen merkki - yleensä.
 

Ukkopekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Carolina Hurricanes
Tämäpä mielenkiintoista. Oisko muuten mitään lähdettä asialle?
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Katohan... Joko pikkuhiljaa alkaa saunaseuran purku, vai onko tämä vain jonkinasteista kosmetiikkaa?

No - joka tapauksessa pakka joukkueessa pelaajien ulkopuolellakin on alkanut elämään, mikä on kehityksen merkki - yleensä.

Hilli siis laitettu pihalle, mikäli power playtä on uskominen. Mielenkiintoista, että tässä vaiheessa kautta aletaan purkamaan saunakaveriosastoa.. ollaankohan Kärppiin hankkimassa ihan ulkopuolinen osaaja Hillin paikalle vai nostetaanko vanhaan malliin joku entinen pelaaja vastaamaan tärkeistä pesteistä..
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuten kirjoitin, Erno Moilanen on siirtynyt A-junnujen maalivahti valmentajan paikalta liigajoukkueen samalle pestille. Joukkueenjohtajan paikka on ainostaan auki..
 

Hurjis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiintoisinta tässä hommassa on kai se, että miksi Hillille annettiin vasta nyt kenkää, eikä kolme päivää sitten Haapakosken ja Karjalaisen mukana?

Vai olisiko Hilli itse lukenut Petteri Sihvosen artikkelin ja päättänyt lähteä :)
 

JPL

Jäsen
Kuulostaa siltä, että kaikki ei ole lintukodossa ihan kunnossa.

Ei kait tässä voi muuta sanoa kuin kiitos Hillille. Entinen postimies teki melkoisen pitkän päivätyön ja oli edesauttamassa monen huikean maalivahdin uraa. Itsekkin epäilin aikanaan Hillin kykyjä tässä tehtävässä, mutta tulokset ovat olleet vähintään kohtalaisia.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Hilli on selkeä menetys Kärpille. Hilli on tehnyt maalivahtien kanssa hyvää työtä, sitä ei ole kiistäminen. Harmittava juttu ainakin minun mielestäni.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hilli on selkeä menetys Kärpille. Hilli on tehnyt maalivahtien kanssa hyvää työtä, sitä ei ole kiistäminen. Harmittava juttu ainakin minun mielestäni.
Komppaan Jeffiä. Hilli on tehnyt loistavaa työtä maalivahtien kanssa, poislukien ehkä UTJ-aika. Valmensi Bäckströmistä yhden NHL:n parhaista veskareista. Valmensi Rinteen yhdeksi NHL:n parhaista veskareista. Valmensi T.Tarkin yhdeksi liigan parhaista veskareista. etc. etc. Tehnyt hyvää työtä myös Koiviston kanssa. Tuomas Tarkin heikoin kausi osui juuri samalle ajalle kun Hilli oli myös UTJ:na. En voi välttyä ajatukselta että tuo UTJ sekoilu vaikutti negatiivisesti myös mv-valmennukseen.

Pahasti vaikuttaa JPL:n tavoin minustakin siltä että jotain häikkää tässä Hilli-kuviossa nyt on taustalla. Ainakaan työn tulokset eivät voi olla selityksenä Hillin pois potkimiselle.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Komppaan Jeffiä. Hilli on tehnyt loistavaa työtä maalivahtien kanssa, poislukien ehkä UTJ-aika. Valmensi Bäckströmistä yhden NHL:n parhaista veskareista. Valmensi Rinteen yhdeksi NHL:n parhaista veskareista. Valmensi T.Tarkin yhdeksi liigan parhaista veskareista. etc. etc. Tehnyt hyvää työtä myös Koiviston kanssa.

Pahasti vaikuttaa JPL:n tavoin minustakin siltä että jotain häikkää tässä Hilli-kuviossa nyt on taustalla. Ainakaan työn tulokset eivät voi olla selityksenä Hillin pois potkimiselle.

Ottamatta liikaa pois Hilliltä on hyvä muistaa että Tarkki oli erinomainen jo aloittaessaan Kärpissä (ennen kuin Hilli oli ehtinyt tehdä juuri mitään hänen kanssaan) ja Bäckströmkin hyvä jo tullessaan Kärppiin. On kuitenkin tosiasia että Hillin aikana Bäckström jatkoi kehittymistään ja Rinne kasvoi huomattavasti paremmaksi maalivahdiksi. Ja varmasti Hillillä oma roolinsa oli myös Tarkin saavutuksiin.

Itsekin epäilen että jotain häikkää taustalla on, yksi mahdollisuus voisi olla se että Ara haluaisi hankkia uuden maalivahdin ja Hilli olisi vastustanut tätä ankarasti. Tuokin on tosin pelkkää spekulaatiota ja vain yksi vaihtoehto muiden joukossa.

Hillille kiitos arvokkaasta työstä joukkueen eteen ja ehkäpä jonain päivänä aika voisi olla otollinen paluulle Kärppiin! Harmittava menetys mutta ei auta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tokihan Hillin meriitit ovat ansiokkaat mutta eipä tuo tilalle tuleva Erno Moilanenkaan välttämättä liene kovin huono, kun on A-junnuissa sangen lupaavasti valmentanut mm. Pekka Rinnettä, Joni Myllykoskea, Petri Koivistoa, Tomi Karhusta ja Antti Rautiolaa.

Ei muuta kuin kunnon tuuletus ummehtuneisiin rakenteisiin ja minulle passaa Hillinkin potkut. Se on kuitenkin pyörinyt siellä kopissa jo pitkään, joten on sitä vanhaa kalustoa. Onhan se toki tuo Moilanen ollut itse asiassa jo pitempään Kärpissä kuin Hilli mutta ei kuitenkaan päivääkään miesten joukkueen mukana.

Miesten joukkue tässä eniten sitä tuuletusta tarvitsee.

Huomenna sitten uusi ketju: kaikille kenkää! (ei sentään)

LISÄYS: Paljon toki mahdollista, että Aran mielestä uusi molari tarvitaan ja Hillin mielestä ei, josta syystä Hilli lähti tai sai lähteä. Ei Kärppiin tarvita uutta molaria, Karhuseen luotan!
 
Viimeksi muokattu:

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hilli on selkeä menetys Kärpille. Hilli on tehnyt maalivahtien kanssa hyvää työtä, sitä ei ole kiistäminen. Harmittava juttu ainakin minun mielestäni.

Jotenkin kallistun samalle kannalle. Minulle oli yllätys tämä ero. Eikös Hilli ole just tehnyt ihan kelpo työtä mokkein kanssa!
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Asiaan saadaan varmaan lisätietoa huomenna, mutta uskaltaisin sanoa Hillin irtisanoutuneen itse.

Tähän viittaa myös se, että hän oli vielä eilen normaalisti Aravirran tiimissä aitiossa. Tuskin on tehnyt niin isoja virheitä eilisessä tappiossa, että maanantaina ilmoitettuun tiimiin olisi tehty seuran taholta muutoksia.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
LISÄYS: Paljon toki mahdollista, että Aran mielestä uusi molari tarvitaan ja Hillin mielestä ei, josta syystä Hilli lähti tai sai lähteä. Ei Kärppiin tarvita uutta molaria, Karhuseen luotan!

Voi olla että Karhusesta tulee vielä loistava maalivahti mutta tässä tilanteessa ymmärtäisin kyllä kokeneen maalivahdin hankinnankin. Maalivahti vaikuttaa kuitenkin tosi paljon koko joukkueeseen ja itse en voi väittää että olo olisi täysin rauhallinen näillä kavereilla, vaikka ihan hyvin ovat pelanneetkin.

En oikein mahda mitään sille että Koiviston suhteen arvuuttelen herkästi "olisiko tuo veto mennyt isommalle maalivahdille" tai "oliko tuo hieno torjunta hieno vain siksi että pienen maalivahdin oli pakko tehdä se hienoksi". Pitää silti myöntää ettei Koivisto ole missään nimessä pahiten flopanneiden pelaajien joukossa ja on pelannut joitain erinomaisia pelejäkin, joten varmastikin ainakin osa pienen koon aiheuttamasta pelosta on turhaa. Silti ottaisin itse mielelläni vaikka jomman kumman Tarkeista tuomaan rauhallisuutta ja kokemusta, joukkueelle voisi tehdä hyvää että toinen molarivaihtoehto on kokenut ja ehkäpä rauhallinen sekä peittävä.
 

JPL

Jäsen
Selvää on, että Hilli on eronnut itse. Muutoin tämä liikku olisi tehty yhtäaikaa muun tiimin kanssa.


Mutta sitten sitä aina niin ihanaa spekulointia...
- Arin mitta tuli täyteen ja halusi antaa näin tukensa edesmenneelle valmennusjohdolle?
- Ei ollut tyytyväinen Aran saapumiseen valmentajaksi?
- Ei ollut tyytyväinen johonkin muutokseen, mikä maalivahtiosastolle on tulossa?


Saa jatkaa, jos keksii muita järkeviä syitä... henkilökohtaiset syyt saa jättää kirjoittamatta, jos sellaisia joku kuvittelee keksivänsä.
 

sumitomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, kaikesta huolimatta
Kyllä Hillin lähtö Kärpistä on seuralle ja joukkueelle iso menetys.Ari teki kovaa duunia mm. Bäckströmin ja Tarkin kanssa ja hio heistä molemmista kovan luokan maalivahdit eikä kukan voi kyseenalaistaan hänen tekemisiään sillä niin hyvää työtä Ari on seurassa tehnyt.Moilanen ja Laukkanen ovat yhdessä olleet A-junnujen mukana viimeiset 10-vuotta ja paljonko Laukkanen on vaikuttanut Hillin lähtöön.Se että lähtikö itse vai kehoitettiinko lähtemään selviää aikanaan.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Voihan toisaalta olla hyvä, että valmennus saa hieman uutta verta, mutta kyllähän kesken kauden tulevat isommat muutokset aina kielivät jostakin isommasta ongelmasta. Hilli on tehnyt loistavaa työtä maalivahtien kanssa kaikkina niinä vuosina, kun Ari on Kärpissä ollut, mutta väittäisin, että UTJ-sekoilu jätti jälkensä.

Uudesta kaverista en tiedä mitään, mutta toivotaan, että Kärppäveskarit saavat riittävän hyvää ohjausta ja kehittyvät uuden valmentajansa alaisuudessa.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Ukkopekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Carolina Hurricanes
Ehkäpä tässä pedataan Suikkaselle pöytää tuleville vuosille? En tiedä kuinka hyvissä väleissä Hilli ja Suikkanen ovat, mutta onhan se tämäkin yksi mahdollisuus. Saa nähä kertooko Hilli julkisesti koskaan syitä.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Ilta-sanomien paperiversiossa oli Hillin kommentti erosta. Ei pystynyt syttymään työlleen enää 100% ja antamaan kaikkeaan. Haapakosken potkujen myötä alkoi miettiä myös omaa osuuttaan ja miettimään, että onkohan tässä nyt itse tullut tehtyä kaikki mahdollinen. Pitkälti näistä syistä oli astunut syrjään.

Eli summasummarum, Hilli kantoi sen vastuun jota Johtava peräänkuulutti veljeltään ja Karjalaiselta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ilta-sanomien paperiversiossa oli Hillin kommentti erosta. Ei pystynyt syttymään työlleen enää 100% ja antamaan kaikkeaan. Haapakosken potkujen myötä alkoi miettiä myös omaa osuuttaan ja miettimään, että onkohan tässä nyt itse tullut tehtyä kaikki mahdollinen. Pitkälti näistä syistä oli astunut syrjään.

Eli summasummarum, Hilli kantoi sen vastuun jota Johtava peräänkuulutti veljeltään ja Karjalaiselta.

Hilli ei sitten alentunut paskantamaan omaan (entiseen) pesäänsä, vaan säilytti kasvonsa ihan kunnialla - samaa ei voi sanoa esim. Mikosta.

Btw - Jortsukaan ei ole (ilmeisesti) kommentoinut juuri mitenkään potkujaan - ei ainakaan alentunut itkemään medialle kurjaa kohtaloaan?
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hilli ei sitten alentunut paskantamaan omaan (entiseen) pesäänsä, vaan säilytti kasvonsa ihan kunnialla - samaa ei voi sanoa esim. Mikosta.

Eiköhän tämä Haapakosken ruoskiminen ala jo riittää. Useampi valmentaja on antanut kitkeriä kommentteja potkujen jälkeen, eikä Mikko tee siihen poikkeusta. Osittainpä puhui asiaakin niissä puheissaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eiköhän tämä Haapakosken ruoskiminen ala jo riittää. Useampi valmentaja on antanut kitkeriä kommentteja potkujen jälkeen, eikä Mikko tee siihen poikkeusta. Osittainpä puhui asiaakin niissä puheissaan.

Juu - antaa olla vain minun puolestani, mutta kai nyt jo tuolla (päävalmentaja-)tasolla ovat elämän realiteetit tiedossa: Jos ei tulosta tule, tulee potkut PISTE

Btw - kuinka kauan sinä olisit vielä halunnut seurata mikkikiekkoa Kärpissä ihan vain sen takia, että Mikolla oli työsopimus voimassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös