Hiljainen Hakametsä

  • 1 077
  • 12

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Olin eilen elämäni ensimmäistä kertaa Hakametsässä finaaliottelussa. Kotiyleisö oli mielestäni ihmeen vaisua. Jokereiden fanilauma piti lähes koko ottelun ajan kovempaa meteliä kuin muu yleisö. Ero esimerkiksi Hämeenlinnaan oli suuri. Siellä vastustajan fanit huudetaan hiljaiseksi. Näkemäni ja kuulemani perusteella oli vaikea uskoa, että Tampereella pelataan finaaleja. Niin vaisu kotiyleisö Tapparalla on.
 

Jok3ri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Calgary Flames & Itä-Helsingin Noutajat
Syy yleensä löytyy kotijoukkueen otteista
 

axe

Jäsen
Mitä mieltä olit kotiyleisöstä peliaikaan 0.00-11.55? Tai oikeastaan vähän pidempäänkin kun metelöintiä jatkettiin tuomareille viheltämisenä. Kyllä ne alkuminuutit ainakin siellä Jokerien maalin takana olivat ihan saatananmoista metakkaa, että mua - hiljaista kynsienpureskelijaa - melkein otti päähän, kun ei pystynyt vierustoverillekaan mitään sanomaan huutamatta asiaansa pää punaisena. Kyllä se alkuhurmos niin kentällä kuin katsomossakin oli valtava ja joka muuta väittää, puhuu paskaa.

Se mitä sitten tapahtui siinä 12 minuutin kohdalla onkin toinen juttu ja siitä ainakin minä olen kirjoittanut noin 4-6 riviä parin muun otsikon alla. Sama uskonpuute tarttui katsomoon kuin pelaajiinkin.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hiljaisuus.

Joo ...

Kyllähän siihen hiljasuuteen oli syynä Kär ... ei kun Tapparan kädettömät otteet. Valitettavasti.


Noin niin kuin yleensä, hämäläiset ovat hitautensa lisäksi myös hiljaisia. Esimerkiksi Tampereen taksisuharit ovat hiljaa ja koko matkan ajan. Ehkä he sitten alkavat puhumaan, kun asiakas on poistunut taksista.


Ja sama ilmiö näkyy - tai ei kuulu - räikeasti työpaikalla. Koko ajan. Valitettavasti.
 
Suosikkijoukkue
Hammer of the Gods. NHLssä suomalaiset.
Viestin lähetti Raimo
Tapparan peleissä ei ole koskaan yhtä hyvää tunnelmaa kuin esim. Ilveksen peleissä! Outo juttu...!

Tartunpa provoon:

Tulisiko pieneen mieleen että jonkun Tappara-fanin mielestä asia voisi olla päinvastoin...

Whatever... Eli suomeksi aivan sama!
 
Viimeksi muokattu:

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä pelissä oli ekan kahdentoisa minuutin aikana uskomaton meteli, kuten axekin mainitsi.

Onkos Raimo käynyt paljonkin Tapparan peleissä?
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Viestin lähetti Jääkaappipakastin

Tulisiko pieneen mieleen että jonkun Tappara-fanin mielestä asia voisi olla päinvastoin...

..sivullisenakin tunnen lähes velvollisuutena kommentoida asiaa. Olen käynyt katsomassa omien pelejä Tampereella useamminkin. Kotijoukkueena on ollut niin Ilves kuin Tapparakin ja.. no, eipä tunnu Hakametsän yleisö lyövän vetoa sille koto-Hippokselle.:) Katsokaas, vaikka se vastustaja kotonaan yrittäisi pitää minkälaista meteliä tahansa, niin ei se ikinä omia voita. Vaikka ehkä desibeleissä voittaisikin..
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Ikävä kyllä on totta, että Hakametsässä yleisö on säälittävän hiljaista. Joku HPK:n pelaaja kertoi juuri Hämeen Sanomissa, että verrattuna Rinkelinmäkeen Hakametsä on kuin kirkossa kävisi. Sääli.

Maalista kotijoukkue palkitaan parilla hassulla taputuksella ja aina silloin tällöin fanikatsomo intoutuu kannustamaan suosikkiaan hetkeksi, mutta ottelun läpi jatkuvasta kannustuksesta ei ole puhettakaan.

Ainoa matsi, jossa muistan katsomon olleen huumassa oli 1998 Ilves-Jokerit välierämatsi. Huuto ja kannustus jatkui läpi ottelun ja se myös palkittiin.

Uskallanpa vielä Ilves -fanina sanoa, että Tapparan matseissa meno on huomattavasti parempaa kuin Ilveksen peleissä. Ilveksen kotiotteluissa vain fanikatsomo pitää meteliä yllä varsin kiitettävästi, mutta kaikki muut istua tapittavat kenttätapahtumia äänettömänä.

Luulisi Tampereen kokoisesta kaupungista löytyvän riittävästi innokkaita faneja pitämään tunnelmaa yllä molempien joukkueiden matseihin, mutta ei... Hämeenlinnassa meininki on kadehdittavan hyvää, oli kyseessä sitten merkityksetön runkosarjapeli tai playoff -ottelu. Otetaanpa Ilves-fanit mallia!
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Habtain#11
Ilveksen kotiotteluissa vain fanikatsomo pitää meteliä yllä varsin kiitettävästi, mutta kaikki muut istua tapittavat kenttätapahtumia äänettömänä.

Eli virkamiesilmiö vallitsee sielläkin. Sama juttu täällä, muu katsomo intoutuu vasta jos kiekko pysyy seitsemän minuuttia yhteen menoon vastustajan alueella. Nimimerkki Jaakko osaa varmasti valottaa lisää.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tapparan peleissä on minusta nykyisellään parempi fiilis kuin lähes minkä tahansa muun SM-liigajoukkueen ottelussa. Eilinen ei tehnyt poikkeusta niin kauan kuin kotijoukkue oli pelissä mukana.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä mä luulen, että laitetaan tamperelaiset vaikkapa sinne Rinkelinmäelle, niin meteli olis melko kovaa. Sama on Jaffa -areenalla, eli hallissa täytyis 90% pitää meteliä, että se kuuluis. Kolmannessa pelissä oli aivan hirveä meteli ekan erän puoleen väliin asti. Sitten mulla ainakin meni fiilikset. Tiesin ihan tasan tarkkaan miten taas tulee käymään. Tottahan se on, että runkosarjassa ei Tapparan peleissä oo usein kovinkaan kovaa meteliä fanikatsomoa lukuunottamatta, mutta pudotuspeleissä on ääntä. Ja usein tamperelaiset vasta syttyy ensimmäisen maalin jälkeen, sinne asti on hiljaisempaa. Vierasjoukkueen fanit pitää yleensä kovaa meteliä siitäkin systä, että siinä porukassa harvoin on pukumiehiä ja alkoholia on nautittu jonkinverran.
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
tää keskustelu alkaa muistuttaa "Mun musa on parempaa kuin sun" juttuja.Eix se ole vähän niin kuin maassa maan tavalla ?.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös