Hemoglobiini
Täällä on näitä dopingiin / hiihtourheiluun viittaavia ketjujakin jo niin pirusti, ettei tiedä mihin kirjoittaisi. Kävin pitkästä aikaa syksyllä mittauttamassa hemoglobiini arvoni ja sehän oli ainoastaan 194. Työterveyshoitaja pyysi käymään uudestaan parin kuukauden kuluttua ja minähän kävin, 192. Nyt kun on tuota luntakin satanut niin paljon, niin ajattelin mennä hiihtämään, mutta saanko minä mennä? Lehdestä nimittäin luin, että on vaarallista harrastaa hiihtoa, jos on noinkin korkea hemo-arvo. Pitäisikö ottaa yhteyttä KP Kyröön, lääkäriin vai uskoa hoitajaa, että minä voin harrastaa hiihtoa ja muutakin urheilua.
Verta luovuttamallahan arvoa saisi alennettua, mutta minulla on porttikielto Punaisen Ristin veripalveluun. Koetin aikoinaan käydä luovuttamassa verta (sillon hemoglobiini oli vain 150-170), mutta minä pyörryin 3 kertaa peräjälkeen ja hoitajat olivat sitä mieltä ettei tarvitsisi enää tulla uudestaan. minusdta oli kuulemma enemmän haittaa kuin hyötyä.
Maksaruokia ja punajuuria ei saisi kuulemma syödä. Minä vihaan maksaa (laskuja). Syön ainoastaan joskus maksamakkaraa. Ei sekään auta.
Entäs jos olisin oikeasti kilpahiihtäjä. Nuorempana on tullut kisoissa käytyä ihan oikeasti. En kylläkään pärjännyt. Mitä minun pitäisi tehdä jos ammattini olisi hiihtäjä?
Onko täällä muuten lääkäreitä? Onko korkea hemoglobiini oikeasti vaarallista kuten lehdessä dopingjuttujen yhteydessä väitettiin?