Hiihdon MM-kisojen liveseuranta 2017

  • 232 968
  • 3 516
Koreassa oli vähän aikaa sitten joku hs 110 kisa. Eipä noita taida paljon muita olla.

Joo Olympialaisten esikisoissa toki. Vuoden päästä siellä hypätään sitten vähän isommissa kisoissa. Kuitenkin mielestäni älytöntä hommaa jakaa arvokisamitaleja pikkumäessä, jossa ei muutoin kilpailla käytännössä lainkaan.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Aikamoista yltiöoptismia jos on mitalihaaveita elätellyt
Ilmeisesti Korean hieman valheelliset tulokset ovat sokaisseet. Toki "asiantuntijakin" pelasi alkustudiossa Korean tuloksilla, kun Kykkäsen mahdollisuuksia arvioi.
 
Ilmeisesti Korean hieman valheelliset tulokset ovat sokaisseet. Toki "asiantuntijakin" pelasi alkustudiossa Korean tuloksilla, kun Kykkäsen mahdollisuuksia arvioi.

Koreassa, jossa ei ollut kaikki huiput paikalla, Kykkäsen sijoitukset olivat ihan hyvät (7. ja 8.), mutta noissakin kisoissa jäi 3. sijastakin 40-50 pinnaa eli parempi haudata ne mitalihaaveet heti alkuunsa.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Koreassa, jossa ei ollut kaikki huiput paikalla
Tähän nimenomaan viittasin hieman valheellisilla tuloksilla. Itse en edes niin paljoa ole jaksanut kiinnostua, että olisin tiennyt piste-eron olleen noin iso. Itse ajattelin, etä top-10 olisi hyvä saavutus.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuitenkin mielestäni älytöntä hommaa jakaa arvokisamitaleja pikkumäessä, jossa ei muutoin kilpailla käytännössä lainkaan.

Minä taas tykkään kun tämä perinnelaji on vielä pitänyt pintansa arvokisojen ohjelmassa. Vähän erilaisia hyppääjiä kuitenkin suosii kuin suurmäki.

Ja kun henk.koht kisoja ei kuitenkaan haluta jättää yhteen arvokisoissa, ja toista suurmäen kisaa olisi typerä järjestää jos suurmäen mitalit on jo jaettu, niin eihän tuossa ole paljon vaihtoehtoja.
 
Minä taas tykkään kun tämä perinnelaji on vielä pitänyt pintansa arvokisojen ohjelmassa. Vähän erilaisia hyppääjiä kuitenkin suosii kuin suurmäki.

Ja kun henk.koht kisoja ei kuitenkaan haluta jättää yhteen arvokisoissa, ja toista suurmäen kisaa olisi typerä järjestää jos suurmäen mitalit on jo jaettu, niin eihän tuossa ole paljon vaihtoehtoja.

Joo siis tuosta olen samaa mieltä. Tykkään pikkumäen kisoista katsojana, mutta silti on jokseenkin älytöntä, että käytännössä kauden ainoat pikkumäen kisat on arvokisoissa, jossa mitaleita jaetaan. Eli lisää pikkumäen kisoja maailmancupiin tai ne kokonaan pois arvokisoista.
 
Näin maallikkona tuo Kykkäsen ylämäen laskuasento on varmaankin isoin hidaste hänen nousemisessa maailman kärjen tuntumaan, mutta kaipa nuo tietävät mitä tekevät.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Japanin hyppääjä sulaa
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Otti Takanashi sentään pronssia (ja japskeista Itolle vielä hopeaa). Saksan superpäivä kruunautui toiseen kultamitaliin.
 

Byvajet

Jäsen
Näin maallikkona tuo Kykkäsen ylämäen laskuasento on varmaankin isoin hidaste hänen nousemisessa maailman kärjen tuntumaan, mutta kaipa nuo tietävät mitä tekevät.

Näin toisena maallikkona oma käsitykseni on, että esteenä on valmentajaisä, eikä ainoastaan Kykkäsen esteenä vaan suomalaisen naismäkihypyn esteenä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Miksi muuten naisilla ei ole suurmäen kilpailua arvokisoissa? Maailmancupissa kuitenkin hyppäävät myös siitä mäestä.
 

Kalzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Edmonton Oilers
Joo siis tuosta olen samaa mieltä. Tykkään pikkumäen kisoista katsojana, mutta silti on jokseenkin älytöntä, että käytännössä kauden ainoat pikkumäen kisat on arvokisoissa, jossa mitaleita jaetaan. Eli lisää pikkumäen kisoja maailmancupiin tai ne kokonaan pois arvokisoista.

Niissä maailmancup-paikoissa, joissa on molemmat mäet, niin mielelläni näkisin toisen kisan suur- ja toisen normaalimäestä. Olisi mun mielestä mielenkiintoisempaa kuin 2x suurmäki.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi muuten naisilla ei ole suurmäen kilpailua arvokisoissa? Maailmancupissa kuitenkin hyppäävät myös siitä mäestä.

Se voisi vaikuttaa haitallisesti kohtuun. Terv. Matti Pulli

Ei taida olla naisten joukkuekisaakaan. Vain se sekakisa. Kyllähän noita voisi lisäillä ohjelmaan vaikka heti. Naisten mäkihyppy on ihan kivaa katsottavaa. Ja ehkä se Japanin Sarakin onnistuisi joskus voittamaan kun olisi useampia mahdollisuuksia.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
En viitsi onelineria tuonne toiseen ketjuun laittaa.

Huomenna tulee kolme mitallia. Pärmäkoski & Heikkinen otttaa varmat pois ja Ahonen järjestää kunnon pommin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Aika jäärä-kuva jää noista Kykkäsistä. Noh, ehkä he tietävät mitä tekevät. Kultaa huuhdotaan sitten 2048 olympiadeista ja Hoopo toki selostaa.
 

Salama44

Jäsen
Aika amatöörien puuhastelua on naisten mäkihyppy vielä Suomessa. Kykkänen tarvitsisi aika paljon lisää ruutia ja ponnistusvoimaa jalkoihin että saisi 10 metrin eron kärkeen kiinni.

Pitäisi myös uskaltaa hypätä täydestä vauhdista eikä jarruttaa vauhtia laskemalla seisten. Vogtin vauhdit olivat 86,1 ja 85,6 ja Kykkäsen 84,9 ja 84,4. Hän hävisi vauhdeissa 1,2 km/h.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Niissä maailmancup-paikoissa, joissa on molemmat mäet, niin mielelläni näkisin toisen kisan suur- ja toisen normaalimäestä. Olisi mun mielestä mielenkiintoisempaa kuin 2x suurmäki.
Joo, olisi järkevämpää. Nythän ei kisata eikä liiemmin ilmeisesti harjoitella pikkumäissä. Pikkumäen arvokisat uhkaavat jäädä kuriositeetiksi = joku hyppäsi parhaimmaksi mäessä, josta ei koskaan muuten hypätä kansainvälisiä huippukisoja!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sit mennään ja nyt alkaa ne mielenkiintoisimmat kisat.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ottaako norjalaiset kaksois- vai kolmoisvoiton? Itse veikkaan ensimmäistä.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siellä kontataan heti lähdössä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös