Hiihdon MM-kilpailut 2007, Sapporo

• 71 136
  • 625

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Vakio kirjoitti:
Ehdotan, että jeesustelijat perustavat työryhmän, joka plaraa läpi kaikkien nimimerkkien viestihistorian liittyen Hannu Manniseen. Sitten kerrotte, kuka saa lähettää viestejä ja kuka ei.

Helvetin hyvä idea. Mikä nimeksi, myöhempien aikojen jeesustelijat vai totuuskomissio? Tämä todella hieno voitto tänään ei muuta miksikään sitä faktaa että aiemminkin saumat ovat olleet mutta niissä tilanteissa ei onnistumisia tullut arvokisoissa vaikka muuten keltaista liiviä teetettiin vain Hannun koossa. Ei se nyt ainakaan fysiikasta kokonaan ole kiinni ollut.

Joka tapauksessa erittäin hieno suoritus tänään, onnittelut koko fiksulle Mannisen perheelle! En muista ollenkaan olenko Mannisen sipulia aiemmin tuomaroinut mutta iloisena täällä ollaan silti!

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Cube kirjoitti:
Mun mielestä esim. tuollaisten kommenttien jälkeen on voiton hetkellä ihan turha esittää niin-kaveria-niin-kaveria ja saapua paikalle selkääntaputtelua varten. Noissa viesteissä ei maltettu jättää hommaa edes suorituksen lyttäämisen tasolle, vaan päätettiin edetä henkilökohtaisuuksiin asti.

Mä näytän tuon Torinoketjun perusteella saavan onnitella Hannua vilpittömästi eli näytän jupisseen vain itsekseni Mannisen pään kestävyyttä. Onneksi, sillä totuuskomission eteen en varmaankaan olisi usklatautunut.

Olen mä varmaan kyllä tuominnut Suomen hiihdonkin tuon Lahden skandaalin jälkeen joten saa nähdä minkälainen tulinen rengas tässä vielä åerseen alle tulee kun uskalsin riemuita Virpin ja Riitta-Liisan kultamitalista.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Cube kirjoitti:
Mun mielestä esim. tuollaisten kommenttien jälkeen on voiton hetkellä ihan turha esittää niin-kaveria-niin-kaveria ja saapua paikalle selkääntaputtelua varten.

Onhan se noinkin. Eivät ole kivoja viestejä lukea näin jälkikäteen. I rest my case.

Nautitaan nyt kuitenkin tästä menestyksestä, kun sitä on kerrankin tullakseen.

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
flintstone nyt on tunnettu takinkääntäjä. Esimerkkinä Snapin siirtyminen Narreihin oli jotain hirveän kauheaa että tällainen päärynapallo tulee, mutta narripaidan päälle vetäisyn jälkeen oli kovien poikien listassa Kankaanperän kanssa. Voin kaivaa sen viestin tuolta esille jos joku haluaa, mutta joku IFK:N pelaaja oli kuulma väistänyt näitä "pelotteita".

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
flintstone kirjoitti:
Mä näytän tuon Torinoketjun perusteella saavan onnitella vilpittömästi eli näytän jupisseen vain itsekseni Mannisen pään kestävyyttä.
Eihän tässä siitä ole kyse. On eri asia sanoa, että Mannisen pää ei tällä kertaa kestänyt, eikä ehkä kestä jatkossakaan, kuin kuuluttaa asiaa henkilökohtaisena loukkauksena, vetää esiin veronmaksajien rahoilla -kortti, mennä henkilökohtaisuuksiin, arvostella persoonallisia ominaisuuksia, keksiä lapsellisia haukkumanimiä ja spämmätä asialliset keskustelut täyteen tuota roskaa samalla, kun haisee itse sohvalla. Sama juttu Karjalaisen kanssa.

Hauskaa, että kiekkofaneissakin on sellaisia, jotka puhuvat pään kestämisestä Mannisen yhteydessä, mutta jos kaukalossa pää ei kestä, vaan alkaa väkivalta, niin se on hyvä juttu.

Ja Kuitusen kullista en edelleenkään riemuitse...

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Snaipperi #16 kirjoitti:
flintstone nyt on tunnettu takinkääntäjä. Esimerkkinä Snapin siirtyminen Narreihin oli jotain hirveän kauheaa että tällainen päärynapallo tulee, mutta narripaidan päälle vetäisyn jälkeen oli kovien poikien listassa Kankaanperän kanssa.

Jaa, missäs mä olen jotain kovien poikien listaa pitänyt?

Ai noinko paljon se sattui kun mä kuittailin että Billy-Boy uskalsi vastata vain kentän pienimmällä, Samuli Jalkaselle, ja meidän taitojunnulle ja oli hyvinkin hiljaista poikaa (paitsi kävi itkemässä tuomarille) kun Schnappi ja Kanki vähän tuota kovistelivat.

Ja vaikka sinulle saattaa tuo Jokereiden ja IFK:n väliset pelaajien ristisiitokset ollakin kovin hienoja juhlan paikkoja niin minä seison edelleen sen takana että minä en näiden jämäjullien meille tuomista suuremmin hurraa. Tosin teidän brändissä tunnetusti puhutaan kovaan ääneen fyysisyydestä ja rymistelyssä totuus on kentällä vain ihan toinen.

hannes_ko kirjoitti:

Ei kai sieltä Virpin hiihtopuvun alta nyt sellaista löydy?

Riemuitsitko kuitenkin Riitta-Liisan kullasta? Jos riemuitsit niin miten tuollainen riemuitseminen tapahtuu, kun Riitta-Liisa on kuvissa niin riemuitset, kun Virpi niin vaihdat kanavaa?

Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Olen pitänyt Mannista aikamoisena kovassa paikassa luhistuvana urheilijana, vaikken muistakaan olenko asiaa täällä toitottanut, mutta tämänpäiväinen esitys, kuten joku jo aiemmin totesikin, kuittasi kyllä kaikki pettymykset kertaheitolla. Onneksi olkoon Hannu Manninen, nyt lisää pökköä pesään kun pää on saatu auki!

Jos joku epähuomiossa kuvittelee, että tämä ketju tai tämä osio olisi jotenkin poikkeava otsikonmukaisessa kirjoittelussa pysymisen suhteen tai henkilökohtaisuuksien suhteen, hän on pahasti väärässä.

Tämä tiedoksenne, numerot ovat muistissa.

Moderaattorit

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sorry, OT

Snaipperi #16 kirjoitti:
flintstone; Tuolta Jokerit- HIFK ketjusta 4.sivu ensimmäinen kappaleesi.

En mä sieltä mitään mun tekemää kovien poikien listaa löytänyt vain sen kuittailun Billy-Boyn pehmeydestä Kankaanperän ja Schnabelin kovistellessa kaveria.

Jotta aktivoituneet modet ei vedä herneitä nenään niin sanotaan nyt vielä jotain itse otsikoon kuuluvasta asiasta. Virpi Kuitenen näyttäisi aloittaneen kisat varsin mukavasti ja saa nähdä kuinka Virpin selkä kestää urakoinnin rasitukset vai joudutaanko ohjelmaa keventämään jotta saadaan maksimaalinen suoritustaso säilytettyä.

Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Gags kirjoitti:
Olen pitänyt Mannista aikamoisena kovassa paikassa luhistuvana urheilijana, vaikken muistakaan olenko asiaa täällä toitottanut, mutta tämänpäiväinen esitys, kuten joku jo aiemmin totesikin, kuittasi kyllä kaikki pettymykset kertaheitolla. Onneksi olkoon Hannu Manninen, nyt lisää pökköä pesään kun pää on saatu auki!

Myönnän saman itsekin. En uskonut tänäänkään mitaliin, ennen kuin näin sen hypyn onnistuvan. Sitten usko palautui. Tähän on syynä vain ja ainoastaan Mannisen aikaisemmat arvokisat.
Noh, nyt oli tähdet kohdallaan, onnea Hannulle ja tytöille.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mä ihmettelen kyllä noiden mitaliseremonioiden suorittamista jo maalialueella hetimiten kisan jälkeen. Olisin odottanut, että kisan jälkeen mitalistit perinteisesti kukitettaisiin ja samalla sitten vaikka ne pistesijoille selvinneet ja ainostaan sitten mitalisteille ja voittajille olisi illalla myöhemmin arvoisensa juhla. Nyt tuosta tulee sellainen aika hätäisesti sutaistun oloinen vaikutelma tuosta seremoniasta.

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Individual kirjoitti:
Mä ihmettelen kyllä noiden mitaliseremonioiden suorittamista jo maalialueella hetimiten kisan jälkeen. Olisin odottanut, että kisan jälkeen mitalistit perinteisesti kukitettaisiin ja samalla sitten vaikka ne pistesijoille selvinneet ja ainostaan sitten mitalisteille ja voittajille olisi illalla myöhemmin arvoisensa juhla.
Täytyy huomioda, että aikaeron vuoksi kisat käydään jo nyt paikallista aikaa melko myöhään. Ehkäpä mitalistien keskittymistä seuraavien päivien kisoihin voisi jonkin verran häiritä, jos pitäisi rampata puoliltaöin jossain kissanristiäisissä.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
eh kirjoitti:
Täytyy huomioda, että aikaeron vuoksi kisat käydään jo nyt paikallista aikaa melko myöhään. Ehkäpä mitalistien keskittymistä seuraavien päivien kisoihin voisi jonkin verran häiritä, jos pitäisi rampata puoliltaöin jossain kissanristiäisissä.

No joo itseasiassa tuo tuli kyllä mieleen myöskin, mutta onneksi joku uskalsi sanoa sen ääneen. :)

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
hannes_ko kirjoitti:

Ehdottomasti samaa mieltä tämän lauseen kanssa. Enkä vain sanaleikin, vaan ajatuksenkin. Kuitusen mitalit ja Riskin valmentamiset ainoastaan jatkavat sitä Lahdesta alkanutta jatkumoa. En saa riemua irti millään.

--

Mutta Hannu Manninen teki kyllä hienon kisan tänään. Kaipa ne mitalipaineet ja muut menivät silloin Torinossa niin överiksi, että Manninen pääsi jo keveämmin tähän kisaan lähtemään. Hyvin harvat enää edes jaksoivat spekuloida Mannisen mitalilla. Moni ei uskonut, moni ei uskaltanut uskoa. Mä uskoin mitaliin vasta, kun Manninen-Moan erottautui kaksikosta Koivuranta-Gottwald. Mäen jälkeenkään en oikein osannut ajatella mitään, vaikka järki sanoi, että mahdollisuudet on. Päällimmäinen ajatus oli, että jotain mannista tässä vielä käy, ennen kuin kaikki on ohi.

Nyt vasta Hannu sai arvokisoihin maailmancup-menestyksen edellyttämän kisasuorituksen. Tosin täytyy muistaa, että Mannisen mitalittomuus alkoi vasta Oberstdorfin ja Torinon aikaan olemaan normaalista sattumasta poikkeavaa. Ei hän aina ole dominoinut yhdistettyä, vaikka niinkin moni tuntuu parin kauden perusteella luulevan.

Taisi silti Uschi Disl joutua vielä kauemmin hakemaan arvokisakultamitaliaan. Suomessa vertailua on paljon tehty Samppa Lajuseen, jonka varjosta Hannu vasta nyt todella astui pois.

Manninen poisti nimensä ikuisten häviäjien listalta ja siirsi sen ikuisten voittajien listaan.

Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Aivan helvetin hieno homma Manniselle tuo kulta, niin monet kerrat arvokisoista tullut vain rajuja pettymyksiä, vaikka maailmancupin kisoja Hannu on hallinnut suvereenisti.

Nyt Mannista ei enää muisteta pelkkänä maailmancup-jyränä joka joka väsähtää aina tärkeissä kisoissa, vaan maailmanmestarina! Omakin usko Hannun arvokisamitaliin on ollut kovalla koetuksella, mutta äijä otti nyt kovan luokan työvoiton!

Hatunnosto Manniselle, me oltiin kaikki väärässä \o/

..Nyt kun tulisi vielä Ahoselle hienon uran kruunuksi mitali suurmäestä.

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pascal Lemoix kirjoitti:
Ehdottomasti samaa mieltä tämän lauseen kanssa. Enkä vain sanaleikin, vaan ajatuksenkin. Kuitusen mitalit ja Riskin valmentamiset ainoastaan jatkavat sitä Lahdesta alkanutta jatkumoa. En saa riemua irti millään.

Häpeä sinä kyyninen vanhoja muisteleva löysäpöksy.
Rangaistukset on kärsitty ja samalla todistettu että vapautumisen jälkeen on mahdollista palata maailman parhaaksi,, puhtaasti.

Tuo on vaatinut Virpiltä varmastikin hirvittävän suuren työn. Hän on uskonut itseensä raskaitten vaiheiden jälkeen, vaikka varmasti on ollut hyvin tietoinen että suomessa on paljon paskaleita jotka eivät anna edes ihmisen arvoa enää.

Häpeä paskali. Tämän sanon Virpin kauniin ja puhtaan maailmanmestaruuden puolesta.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pascal Lemoix kirjoitti:
Ei hän aina ole dominoinut yhdistettyä, vaikka niinkin moni tuntuu parin kauden perusteella luulevan.

Taisi silti Uschi Disl joutua vielä kauemmin hakemaan arvokisakultamitaliaan. Suomessa vertailua on paljon tehty Samppa Lajuseen, jonka varjosta Hannu vasta nyt todella astui pois.

Manninen poisti nimensä ikuisten häviäjien listalta ja siirsi sen ikuisten voittajien listaan.

Toisaalta ilkeästi voisi todeta, että Mannisesta tuli voittaja vasta kun parhaat olivat lopettaneet, viitaten aikaisempiin mestareihin, jotka ovat jättäneet kilpaladut Mannisen jatkaessa uraansa.

Ei siinä silti mitään, tippuipa apina harteilta ainakin.

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
varjo kirjoitti:
Toisaalta ilkeästi voisi todeta, että Mannisesta tuli voittaja vasta kun parhaat olivat lopettaneet, viitaten aikaisempiin mestareihin, jotka ovat jättäneet kilpaladut Mannisen jatkaessa uraansa.

Ei siinä silti mitään, tippuipa apina harteilta ainakin.

Niin samalla voisi ilkeillä, että Sampan kolmoiskulta tunnu missään kuin esimerkiksi Dählie ei enää ollut mukana jne. Mutta ihmeellistä jorinaa muutenkin tuo Mannisen "pään kestämättömyys", koska hän on dominoinut noin neljä vuotta ja siinä ajassa on ollut parit kolmet kisat ja niistä ei ole onnistunut. Eihän Mannisen 90-lukua voi pettymyksenä pitää koska ne sijat olivat silloin hänen omaa tasoaan. Vasta ne arvokisat ovat olleet pettymyksiä, joiden aikana hän on johtanut Maailmancupia. Ja niissäkin voi vielä jossitella esim korkeita oloja ja vuoden 2005 tuomaripeliä jossa Mannisen hyvä hyppy jäi hyödyntämättä koska kierros hypättiin uudestaan. Päätöstä teki muuten KAKSI SAKSALAISTA tuomaria, vaikka yleensä neuvostossa on yksi kansalaisuus maata kohti.

Edit: Ja yhdistettyhän on kilpaillumpi laji kuin ennen, joten Mannisen menestys on itse asiassa tullut kovemmassa seurassa.

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
kritiikki kirjoitti:
Häpeä sinä kyyninen vanhoja muisteleva löysäpöksy..

Häpeän, mutta selaapa silti ketjua vähän taaksepäin. Sieltä löytyvät päiviteltäviksi alkuperäiset puheet Kuitusen kullista.

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Snaipperi #16 kirjoitti:
Ja niissäkin voi vielä jossitella esim korkeita oloja ja vuoden 2005 tuomaripeliä jossa Mannisen hyvä hyppy jäi hyödyntämättä koska kierros hypättiin uudestaan. Päätöstä teki muuten KAKSI SAKSALAISTA tuomaria, vaikka yleensä neuvostossa on yksi kansalaisuus maata kohti.

Edit: Ja yhdistettyhän on kilpaillumpi laji kuin ennen, joten Mannisen menestys on itse asiassa tullut kovemmassa seurassa.

Juuri näin Snaipperi. Olet erittäin oikeassa. Hannu olisi tuon arvokisamitalin tuolloin varmasti voittanut jos tuota sakasalaistuomarien sähläystä ei olisi ollut.
Muistanette varmasti Hannun tuuletukset tuon hyppynsä jälkeen, jonka sitten saksalaiset taktisista syistä hylkäsivät.
Pitää muistaa niistä olosuhteista, että kilpailu olisi ollut perustellusti keskeytettävissä ennen Hannun hyppyä. Kiire keskeytykselle tuli kun Hannu onnistuikin hypyssään.

Ps. Tuo viesti jonka "paskalille" kirjoitin, tarkoittaa luonnollisesti kaikkia kyynisiä jotka vanhoja ovat muistelleet. Löysäpöksyjä siis.

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
kritiikki kirjoitti:
Juuri näin Snaipperi. Olet erittäin oikeassa. Hannu olisi tuon arvokisamitalin tuolloin varmasti voittanut jos tuota sakasalaistuomarien sähläystä ei olisi ollut.
Muistanette varmasti Hannun tuuletukset tuon hyppynsä jälkeen, jonka sitten saksalaiset taktisista syistä hylkäsivät.
Pitää muistaa niistä olosuhteista, että kilpailu olisi ollut perustellusti keskeytettävissä ennen Hannun hyppyä. Kiire keskeytykselle tuli kun Hannu onnistuikin hypyssään.

Ps. Tuo viesti jonka "paskalille" kirjoitin, tarkoittaa luonnollisesti kaikkia kyynisiä jotka vanhoja ovat muistelleet. Löysäpöksyjä siis.

Jep tosiaan sitä huonoa tuuria on ollut ja jossittelun varaa jättänyt ja IHAN SYYSTÄ. Tänään Mannisen ihanneolosuhteissa tuli sitten hyvä suoritus ja kultaa. Minusta sellaisella kaverilla jota pidetään heikkona, mutta joka tykittää lopussa ohi ja ottaa kultaa niin on kova kaveri!

Itse asiassa pidän vain Torinon olympialaisia Hannun vikana, joka osin johtui korkeista oloista ja sairastelusta, mutta Hannu oli niin kovassa vireessä että edes yksi mitali olisi pitänyt ottaa. Saksan 2005- reissuhan sitten kaatui siihen törkeään sakujen kotiinpäin vetämiseen. Oberin 2005 kisoja ennenhän Hannu ei oikeastaan olekaan ollut potentiaalinen ehdokas eli ei ole pettänytkään. Pitää muistaa että Manninen on noussut tähdeksi kypsällä iällä.

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
kritiikki kirjoitti:
Häpeä sinä kyyninen vanhoja muisteleva löysäpöksy.

En koe, että minulla olisi mitään hävettävää. Niiden on syytä hävetä, joilla ei muisti tai ymmärrys yletä edes vuotta taaksepäin.

Minun puolestani itsekukin saa uskoa vaikka Ville Tiisanojan kolmanteen puhtaaseen tulemiseen, jos se päivään lohtua suo. Itse vain en siihen pysty.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Jotenkin tylsän ja synkän näköinen tuo Sapporo Dome, varsinkin kun isot katsomot loistavat miltei tyhjyyttään. En tiedä, mutta kaipaisin sinne niitä hurraavia massoja, lippuja, banderolleja, räikkiä, torvia. Vai onkohan se sitten niin, että a) olen sen verran puusilmä tai b) suuri yleisö ei ole vielä syttynyt kisoihin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy