Hifkin maalilaulu?

• 11 135
  • 12

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
sixpack kirjoitti:
kännykkään tilattua?

Enpä tiedä, mutta mulla on se kännykässä. Itse tein niin, että siirsin maalilaulun (mp3) kännykkäni muistikortille (bluetoothilla). Sitten vaan soittoääneksi....

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itselläni on Ramonesin My Sharona versiosta itse muokattu versio soittoäänenä omassa puhelimessani. Parhaan soittoäänen saa kun itse editoi haluamastaan biisistä sellaisen soittoäänen kuin itse haluaa. Ei ole mikään amerikan temppu.

- tinke.80

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
phoney kirjoitti:
...Joka jälleen kerraan todistaa ifk:n markkinaointiosaamisen tasosta.

Miten IFK:n markkinointiosaaminen tähän liittyy? Musiikin omistaa joku muu ja siitä tehdään soittoääniä tms. ainoastaan mikäli biisin omistava levy-yhtiö siihen ryhtyy. Ilmeisesti tässä tapauksessa ei ole ryhtynyt.

Stigu

Jäsen
Isaksson kirjoitti:
Miten IFK:n markkinointiosaaminen tähän liittyy? Musiikin omistaa joku muu ja siitä tehdään soittoääniä tms. ainoastaan mikäli biisin omistava levy-yhtiö siihen ryhtyy. Ilmeisesti tässä tapauksessa ei ole ryhtynyt.
Ei ihan noinkaan. Soittoäänen saa tehdä/tuottaa kuka vain. Jos soittoääni on (muistaakseni) yli puoli minuuttia, pitää siihen anoa Teostosta luvat- jokaisesta ladatusta soittoäänestä menee kustantajalle ja säveltäjälle tietty osuus. Eli kyse on lähinnä IFK:n markkinoinnin halusta tuoda näitä soittoääniä esim. IFK.fi-sivustoille.

Itse kaipailisin lähinnä tota kuvallista materiaalia esim. DVD-matskua mestaruusvuosista (mahtuu samalle DVD:lle :) ) sekä maalikoosteita IFK:n matseista- ei mikään iso juttu tehdä, mutta ilmeisesti pätevää henkilöstöä/halua tähän ei ole.

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Stigu kirjoitti:
Ei ihan noinkaan. Soittoäänen saa tehdä/tuottaa kuka vain. Jos soittoääni on (muistaakseni) yli puoli minuuttia, pitää siihen anoa Teostosta luvat- jokaisesta ladatusta soittoäänestä menee kustantajalle ja säveltäjälle tietty osuus.

Tarkoitat varmaan midi/moniäänistä ääntä, mutta jos on kyseessä aito ääni asia on ihan toinen, maksat joka alkavasta sekunnista Teosto ym maksut. Tuskin esim Rolling Stone antaa ilmaseksi mitään, edes soittoääntä.

Stigu

Jäsen
Digwiid kirjoitti:
Tarkoitat varmaan midi/moniäänistä ääntä, mutta jos on kyseessä aito ääni asia on ihan toinen, maksat joka alkavasta sekunnista Teosto ym maksut. Tuskin esim Rolling Stone antaa ilmaseksi mitään, edes soittoääntä.
Joo, siis tarkennuksena, tarkoitin näitä korkentaan polyfonisia soittoääniä- aidon äänen suhteen tilanne lienee toinen.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
Ei ihan noinkaan. Soittoäänen saa tehdä/tuottaa kuka vain. Jos soittoääni on (muistaakseni) yli puoli minuuttia, pitää siihen anoa Teostosta luvat- jokaisesta ladatusta soittoäänestä menee kustantajalle ja säveltäjälle tietty osuus.

Höpö höpö. Kukaan muu kuin oikeuden omistaja (siis yleensä levy-yhtiö) ei saa tehdä aidosta biisistä minkäänlaista myyntiin tarkoitettua versiota ilman omistajan lupaa eikä millään biisin kesteilla ole mitään merkitystä. Tämä nyt on päivän selvää. Eikä tästä kannata ruveta kinaamaan yhtään enempää. Menepä selaamaan vähän soittoäänikauppojen listoja niin huomaat, että aitojen äänien takaa löytyy _AINA_ levy-yhtiö.

Eri asia ovat nuo pimpelipomeliäänet, jotka eivät siis ole mitään aitoja biisejä ja jotka on naputeltu uudestaan nuottien mukaan.

Edit: No siinähän se oli jo korjattuna.

Lopputulema oli kuitenkin se, että IFK:n markkinointiosasto ei todellakaan pysty tekemään minkäänlaisia myyntiin tarkoitettuja aitoja ääniä, koska se ei omista yhtä ainutta biisiä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy