HIFK-TPS 22.2.2004 klo 15

  • 99 240
  • 856

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Thornton
Teon seurauksella on siis 80% osuus itse tuomiosta? Tästä kun tuli "pelkät" 2 ottelua (vrt. Soosi v Tuomo) kun Söde ei onneksi loukkaantunut sen pahemmin.
Hyvä että hommaan saatiin päätös, ehkä alkaa tämäkin ketju pikku hiljaa kuihtumaan, vai alkaako?

Yllättävän vähän tullut kommentteja tästä määrätystä pelikiellosta(vai etsinkö väärästä ketjusta). EDIT: Ja tuosta muukkosen ketjustahan juttua löytyy. Tämä tuli siis väärään ketjuun tavallaan.

Ikävä kyllä, pahat kielet voisivat spekuloida sillä, kuinka maajoukkuemies, joidenkin maajoukkueen iki-taistelijaksikin mainitsema sikailee ja taklattava ei pahemmin loukkaannu, pelikielto on todella lievä. Tosiaan, jos olisi ollut esim. The Pasi, niin pannaa olisi varmasti tullut enemmän.

Elorannalla kävi melkoinen mäihä tms., kun ei enempää pannaa saanut. Mielestäni aivan liian lievä tuomio tekoon nähden.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Muukkosen kurinpitopäätös:

http://www.sm-liiga.fi/media/2003_04_031.htm

Muukkonen voisi kyllä hieman tutkia pelaajien nimiä tarkemmin. HIFK:n Toni Söderlund, eikös kuitenkin Toni Söderholm, no tekevälle sattuu.

Eloranta poissa siis kahdesta seuraavasta Tepsin pelistä. Kovempaa rangaistusta kyllä pelkäsin, mutta Tepsin onneksi kovempaa ei tullut. Onneksi Söderholm ei loukkaantunut pahemmin ja pystyy pelaamaan jo tänään Jokereita vastaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Muukkosen päätös Hulkkosen taklauksesta

http://www.sm-liiga.fi/media/2003_04_030.htm

Ja tuon perusteella Hulkkosen pelikielto johtuu päähän osuneesta taklauksesta, ei siksi että se olisi törkeä kyynärpäällä ajelu.

Ja kun tuota lukee pidemmälle niin Muukkonen ilmiselvästi paheksuu Hulkkosen tapaa ajella kavereita avojäällä. Harmi sillä nuo taklaukset on pääsääntöisesti hyvin komeita ja taklaaminen (myös avojäällä) kyllä taitaa kuulua ihan jääkiekkoon.

No toivottavasti IFK saavutti tällä sen mikä halusikin. Entistä vähemmän taklauksia ja silloinkin kun taklataan niin mennään kuin kipeän pillun päälle. Kiitos IFK ja kiitos Muukkonen, maailma on taas parempi paikka.
 
Viimeksi muokattu:

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kevättä rinnassa

Houkutus lähettää Aravirralle ja kumppaneille julkisesti hamekangasta tuon videoidenlähettelyn perusteella on kieltämättä suuri. Siinä määrin paskaa on nimittäin meikäläisten niskaan "neiteilyn" perusteella - osin aiheesta, osin aiheetta - tässä vuosien varrella tällä(kin) saitilla satanut. Joidenkin turkulaiskirjoittajien kommentteja lukiessa onkin tullut mieleen, että nyt sitten puretaan paineita ja maksetaan kalavelkoja kun kerran on saatu mahdollisuus.

Eli siinä missä mixu kehotti meitä pitämään historiamme muistaen turpamme kiinni vastustajan itkuista, voi todeta, että nimen omaan kaiken kokemamme jälkeen on sinänsä oikeutettua antaa samalla mitalla takaisin. Kaikkien Tepsin päälle kaadettujen paskasankojen, edes perusteettomien, kuittaamiseen ei tämä viestiketju kylläkään tule ikinä riittämään.

Ei Hulkkosen taklaus minunkaan silmiini täysin puhdas ollut, mutta kuten on jo tuotu esille, nauhojen lähettely tuollaisten tapausten perusteella on syvältä sieltä itsestään. Ihmettelen kuitenkin, että jotkut ovat kertoneet menettäneensä tapauksen seurauksena arvostuksensa Aravirtaa kohtaan; eihän mies suinkaan ole ensimmäistä kertaa asialla. "Äiti tuu ikkunaan, turkulaiset taklaa", hoilattiin jo yhdeksän vuotta takaperin.

Se historiasta. Itse asiassa Ara on minun silmissäni ollut mainettaan fyysisempi valmentaja jo kauan ennen viime kevättä, jolloin hifkiläistenkin leirissä alettiin pikku hiljaa kallistua samalle kannalle. Itkeminen on toki ristiriidassa tämän kanssa, mutta kyllähän samaa tyylilajia totuttiin näkemään myöskin Summaselta ja Westerlundista, Jortikasta ja kumppaneista nyt puhumattakaan. Ei mitään uutta auringon alla.

No, tuomiot on annettu ja pulinat pois, ainakin omalta osaltani. Hulkkonen sai liikaa, Eloranta pääsi vähällä. Ainut, mikä ihan oikeasti kyrsii, on Vahalahden loukkaantuminen.

Keväämmällä uudestaan, ehkä. Toivon, että parin päivän takainen ottelu on silloin yhä mielessä – eritoten niillä HIFK:n kannattajilla, joiden näppäimistöltä vastustajan neiteilyyn ja omien pelaajien loukkaantumiseen perustuvat syytökset karkaavat kaikkein herkimmin.
 

Ipa9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Montreal Canadiens
Liverpool FC
Kuten varmasti monella muullakin, jäi pahasti sellainen maku suuhun, että tuomio jaettiin seurauksen eikä itse teon perusteella.

Pidempää pannaa odotin ja hiukkasen kummastelen tätä 2 ottelua, mutta se siitä.

Tuomiot jaettu ja juna jatkaa kulkuaan.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Re: Muukkosen päätös Hulkkosen taklauksesta

Viestin lähetti flintstone
http://www.sm-liiga.fi/media/2003_04_030.htm

Ja tuon perusteella Hulkkosen pelikielto johtuu päähän osuneesta taklauksesta, ei siksi että se olisi törkeä kyynärpäällä ajelu.

Ja kun tuota lukee pidemmälle niin Muukkonen ilmiselvästi paheksuu Hulkkosen tapaa ajella kavereita avojäällä. Harmi sillä nuo taklaukset on pääsääntöisesti hyvin komeita ja taklaaminen (myös avojäällä) kyllä taitaa kuulua ihan jääkiekkoon.

No toivottavasti IFK saavutti tällä sen mikä halusikin. Entistä vähemmän taklauksia ja silloinkin kun taklataan niin mennään kuin kipeän pillun päälle. Kiitos IFK ja kiitos Muukkonen, maailma on taas parempi paikka.

Perkele...Eli Muukkosella oli jo ennakkoon "negatiivisia" ajatuksia Hulkkosen pelityylistä "avojään" pommituksista. Perkele,eikös jokainen tapaus pitäisi jotenkin käsitellä ainutlaatuisena tapauksena,toki ennakkotapaukset jne. tulisi ottaa huomioon. Toisaalta, ei 1 ottelu penaltia kuolemaa tee
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: Re: Muukkosen päätös Hulkkosen taklauksesta

Viestin lähetti beerhunter
Perkele...Eli Muukkosella oli jo ennakkoon "negatiivisia" ajatuksia Hulkkosen pelityylistä "avojään" pommituksista. Perkele,eikös jokainen tapaus pitäisi jotenkin käsitellä ainutlaatuisena tapauksena,toki ennakkotapaukset jne. tulisi ottaa huomioon.
Onhan se nyt ihan luonnollista missä tahansa kurinpitomenettelyssä ottaa toistuvuus huomioon. Ensikertalainen pääsee aina vähän vähemmällä kuin rikoksen uusija.

Tämä kommentti toki liittyy vain periaatteeseen, itse olisin ainakin tässä tapauksessa jättänyt Hulkkosen tuomitsematta.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin, eli 2 peliä Elorannalle pannaa. Nythän kävi taas niin että seuraukset vaikuttivat päätökseen. Ja Muukkonenhan itsekin totesi että jos Söderholm olisi pahemmin loukkaantunut niin hän olisi kurinpitolautakunnan kutsunut koolle.

Olen ihan tyytyväinen tuomioon vaikkakin siitä olisi Sihvosen tapaukseen verrattuna enemmän pitänyt antaa. Mutta, niin kuin sanoin: hyvä näin.

Eiköhän Elorantakin tämän jälkeen varo hieman enemmän taklatessaan, ettei uudestaan taklaa polvella.
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vopat käveli ILMAN PAITAA TPS:n kopin ulkopuolella

Viestin lähetti Simon
Jortsuhan antaa haastattelun ILMAN PAITAA

Nyt on saatu sitten jo homoerotiikkaakiin Liigaan. Kuka VIELÄ väittää että SM-liiga on hajuton, mauton ja väritön?


Joo, eiköhän kuopata jo tää aihe (IFK-TPS).

Porukka ruoskii yhä hevosta, vaikka siitä ei ole edes luitakaan jäljellä. Tuntuu, että tämä ketju on mennyt jo 3 kertaa ympäri - samoja juttuja koko ajan :)

Minä heitän tämän matsin aamenet omasta puolestani tähän ja alan keskittyä seuraavaan sikailusotaan TPS-Blues.
 

Satanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Southampton,Chelsea sympatiat Lukko,ifk
Viestin lähetti Turpeinen
2 ottelua pannaa Elorannalle.. Ja tähän ehdittiin ensin. Poistakaa kiitos tämä viesti.

Ähh... Sen voi poistaa ihan itse. Edit ja yläkulmasta "poista viesti"

Onko se niin vaikeaa?
 

Turpeinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tappara. Sympatiat HPK:lle.
Viestin lähetti Satanen
Ähh... Sen voi poistaa ihan itse. Edit ja yläkulmasta "poista viesti"

Onko se niin vaikeaa?
On, jos ei tiedä. Kiitos kuitenkin neuvosta.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Hiili
Laskepa huviksesi täyttöprosentin mukaan suosituin vierasjoukkue. IFK vierailee monia muita useammin suurimmissa halleissa, mikä nostaa vieraskeskiarvoa. Voi olla että IFK on suosituin voi olla että ei ole. En jaksa laskea, mutta laskepa sinä ennen kuin jatkat henkseleidenpaukuttelua.

Ihan off topicihan tämä on, mutta pakko se on puollustautua. Ei tässä mitään henkseleitä olla paukuttelemassa. Jos käy tsekkaamassa vierasotteluiden yleisömääriä, niin huomaa, että kausilla 2000-2001, 2001-2002, 2002-2003 sama joukkue keikkuu keulilla. Vanhempia tilastoja en tähään hätään löytänyt.

Ei kai se nyt perkele johdu pelkästään siitä, että HIFK pelaa vierasottelut suurissa halleissa, vai johtuuko ?

Enkä tosiaan aio laskea mitään täyttöprosentteja, kun pitäis ehtiä tehdä töitä ja huolehtia perheestä sen 24h:n aikana, joka vuorokaudessa on.

Hjuu, ja sitten katseet seuraavaan matsiin...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olin tilaisuudessa keskustella Pasi Saarisen kanssa eilen, 2 pv ottelun jälkeen, ja voin vakuuttaa, että hänen mielestään videoiden lähettäminen "pelitilanteista" on turhaa. Kyseessä on aina isojen setien mediapeli, ei pelaajien. Saarinen taklaa itsekin mielellään avojäällä ja on antanut monta makoisaa pommia tällä kaudella, mm. jokerien Laine lensi näyttävästi luistimet kohti kattoa paikallisessa taannoin (vaikkei niissä koskaan taklatakaan). Myöskin Hirso, Söderholm ja muutkin pelaajat haluavat, samoin kuin vastustajienkin kaverit, pitää pelin pelinä ja HIFKin edelleen lujaa taklaavana joukkueena. HIFK taklaa liigan eniten, pidettiin tästä tai ei ja älkää nyt kaivako laskutikkujanne, kyselkää pelaajilta ja valmentajilta. Kun taklaa itse paljon, saa myöskin ottaa taklauksia, näin se on aina ollut. Selvitykseni ja kyselyni Hulkkosesta ylipäätään (kiitos yksityisviesteistä) kertoivat, että sekä Saipassa että Tepsissä pelatessaan hän taklasi / taklaa mielellään ja eniten nimenomaan HIFK-matseissa. Hienoa, saamme viihdettä. Vinkki Pentille; Hulkkonen, Aravirran suosikkipelaajia, meille kiitos!

Yksi asia on jäänyt pienelle huomiolle tässä matsissa; Vopat lopetti Vahalahden kauden taklauksellaan. Silti jengille jäi mieleen pelkkä suunsoitto. Itse asiassa oikeasti kovat pelaajat tekevät juuri näin, taklaukset ovat osa brändiään ja niistä ei saa mitään extrapenalteja. Näin esimerkiksi Karalahti ja Vopat ovat tienanneet itselleen hieman löysemmän linjan taklauspeliinsä, koska taklaavat koko ajan. Tämä on myös liigan yleinen toive tuomareille. Ohje Hulkkoselle; ajele useammin, niin tuomareillekin jää muistikuva taklaavasta pakista ja saat löysemmän kohtelun! Harvoin taklaava -ja silloin lujaa- on aina kuin huutomerkki nyhverryksen meressä.

Kaiken kaikkiaan HIFK-TPS -matsit nimenomaan HIFKin hallissa ovat viime vuosina olleet lähes parasta viihdettä, siellä on ollut värikkyyttä ja ylilyöntejä - Vopat / Tuokko Riksmanin ajelun jälkeen, Schaefer / Lehtonen / Mäkiaho etc. Tasaiseen värikkyytteen tarvitaan aina kaksi joukkuetta, joten on myönnettävä, että TPS omine systeemeineen (kova peli ei ole niin avointa kuin meillä) on itse asiassa suosikkivierasjoukkueeni. Joten; tervetuloa taas ensi kaudella Tuokot, Elorannat ja muut koijarit meille kylään - eiköhän sieltä jokunen insidentti saada tännekin puitavaksi! Ammattikielellä sanottuna tällaisia joukkueita, kuten TPS ja HIFK, kutsutaan "perinteikkäiksi". SM-liiga ei tuntuisi -nyyh- samalta ilman Tepsin liukkaasti tapahtumapaikalta katoavaa rottaketjuakaan - pakko myöntää itsekunkin, joka haluaa keskiverrosta poikkeavaa liigakiekkoa! Vai kloonataanko jäälle 13 Jypiä?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti JHag
Selvitykseni ja kyselyni Hulkkosesta ylipäätään (kiitos yksityisviesteistä) kertoivat, että sekä Saipassa että Tepsissä pelatessaan hän taklasi / taklaa mielellään ja eniten nimenomaan HIFK-matseissa.

Ehkä se Hulkkonen taklaa teitä eniten sen takia että on Jokeri ja mihin se koira karvoistaan pääsee. Ja ihan vertailun vuoksi Tapparassa pelaava Petri Varis (meidän ikoneita, vaikka ei oma olekaan) taitaa olla kerännyt lähemmäksi kolmosasan kauden pisteistään teitä vastaan. Niin vain se vanha verivihollinen sytyttää.


Viestin lähetti JHag
Yksi asia on jäänyt pienelle huomiolle tässä matsissa; Vopat lopetti Vahalahden kauden taklauksellaan. Silti jengille jäi mieleen pelkkä suunsoitto.

Taisi kuitenkin olla Vopatin mailakamppi joka päätti Vahalahden kauden mutta ehkä tuo on sitä teidän valmennusjohdon toivomaa "taklaamista", Hulkkosen taklaus kun ei oikein ollut teidän mieleinen.
 
Viimeksi muokattu:

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti trumppa
. Jos käy tsekkaamassa vierasotteluiden yleisömääriä, niin huomaa, että kausilla 2000-2001, 2001-2002, 2002-2003 sama joukkue keikkuu keulilla. Vanhempia tilastoja en tähään hätään löytänyt.

Jatketaan Off-topiciä, jotta saadaan tähän ketjuun 1000 viestiä täyteen!

Kieltämättä IFK on Suomen mediaseksikkäin seura, tätä on turha kenenkään kieltää. Tosin minä ja monet muutkin ovat huolissaan IFK:n maineesta, joka ei oikein vastaa sitä mitä IFK:lta odotetaan.

En minä Turussa odota läheskään kaikkia TPS:n kotimatseja, mutta IFK:tä lähden aina katsomaan ja joskus tulee myös lähdettyä jopa Nordiksellekin vierasmatsiin. TPS-IFK matseissa on hyvä tai kohtuullinen hintalaatusuhde yleensä. IFK sytyttää aina! Kyllä Turussakin kauden kohokohtia on juuri IFK-pelit.

Mutta nyt viskibaari lopettaa IFK:n kehumisen ja alkaa odottaa PlayOffseja. Tosin on tässä vielä runkosarjaakin jäljellä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt on on tainnut jäädä JHagilta aamulääkitys väliin.

Viestin lähetti JHag
Yksi asia on jäänyt pienelle huomiolle tässä matsissa; Vopat lopetti Vahalahden kauden taklauksellaan.

Hienointa tässä letkauksessa on kyllä se, että Jhag alkaa olla ihan Aravirran linjoilla. Puhtaista avojään pommeista lähetetään videoita ja mailakampitukset ovat taklauksia.

Saattaa tietenkin olla, että olen tällä kellon lyömällä astunut JHagin asettamaan miinaan...
 

pygmalion

Jäsen
Viestin lähetti JHag
Olin tilaisuudessa keskustella Pasi Saarisen kanssa eilen, 2 pv ottelun jälkeen, ja voin vakuuttaa, että hänen mielestään videoiden lähettäminen "pelitilanteista" on turhaa...

Pitäneekö paikkansa tarina siitä, että Potilas Saarinen olisi itse soitellut Hulkkoselle tapahtuman jälkimainingeissa ja kertonut häpeävänsä oman seuransa kikkailuja?
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Nyt on on tainnut jäädä JHagilta aamulääkitys väliin.

Viestin lähetti Ohmi
Puhtaista avojään pommeista lähetetään videoita ja mailakampitukset ovat taklauksia.

Joo, totuuden itselleen monopolisoineet hifkiläiset ovat tuollaisia.

Vopat veti kunnon miehekkäällä ja ennenkaikkea puhtaalla taklilla (muunlaisiahan ei ole kenenkään ifk-paitaisen nähty koskaan tekevänkään) Vahalahden lasaretin puolelle ja Villen kausi on ohi.

Näin siinä käy kun on heikot luut eikä ota taklia vastaan. Miesten peli nääs.

Hulkkosen takli oli selvästi sääntöjen vastainen, mutta rangaistus oli liian pieni. Elorannan temppu taasen oli kaikkien aikojen törkein koko ihmiskunnan historiassa jolle mikään rangaistus ei ole riittävän suuri.

Siellä idässä paska haisee ja balalaikka soi.

Kyllä se 800 vielä täyteen tulee.

EDIT : Allaoleve Brewerin viesti sai repeämään. Hauska juttu, kiitokset.
 
Viimeksi muokattu:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
AHAA ! Nyt päästäänkin taas puhelimiin

Viestin lähetti pygmalion
Pitäneekö paikkansa tarina siitä, että Potilas Saarinen olisi itse soitellut Hulkkoselle tapahtuman jälkimainingeissa ja kertonut häpeävänsä oman seuransa kikkailuja?

Mä taas kuulin , että Jortikka olisi soittanut Malmöön , josta olisi soitettu Saariselle , jonka puhelin oli varattuna , koska se soitti Söderholmille , joka puhui jo Elorannan kanssa siitä , että mistäs saadaan Hulkkoselle ACN liittymä. Sitten Jukka Koivu otti pultit , kun Aravirta ei kertonut sille , että se oli saanut Rindelilltä uuden pokevideon Saken tuomana suoraan Timo Jutilalta. Jarmo Muukkonen oli tällä välin rynnännyt suoraan SM - liigan toimistolle ja huutanut , että " Mobergin syytä kaikki ! "
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pygmalion
Pitäneekö paikkansa tarina siitä, että Potilas Saarinen olisi itse soitellut Hulkkoselle tapahtuman jälkimainingeissa ja kertonut häpeävänsä oman seuransa kikkailuja?

Siitä en tiedä, mutta sen verran tunnen Pasi Saarista, että uskallan väittää hänen olevan viimeisiä, jotka valittavat itseensä osuneista taklauksista tai ylipäätään mistään muustakaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Siitä en tiedä, mutta sen verran tunnen Pasi Saarista, että uskallan väittää hänen olevan viimeisiä, jotka valittavat itseensä osuneista taklauksista tai ylipäätään mistään muustakaan.

Aivan, vaikka viime kaudella olis ollu kaikki ainekset valittaa, itkeä ja parkua paitsi maailman paskimmasta pakkiparista, myös valmentajasta.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt kun kaikki muu on jo lähes selvää, niin minua vaivaa enää yksi asia. Jos Vopat olisi repinyt kaikkien tepsiläisten päät irti, niin miten me olisimme osaneet laittaa ne takaisin oikeille paikoilleen?
Ihan kauhistuttaa koko ajatus.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mustavalkoinen
Nyt kun kaikki muu on jo lähes selvää, niin minua vaivaa enää yksi asia. Jos Vopat olisi repinyt kaikkien tepsiläisten päät irti, niin miten me olisimme osaneet laittaa ne takaisin oikeille paikoilleen?

Niin, olisihan se ollut vaikea tehtava paatella kumpaan paahan ne paat pitaa kiinnittaa uudelleen. Molemmat paat nimittain nayttavat samoilta.
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Mustavalkoinen
Nyt kun kaikki muu on jo lähes selvää, niin minua vaivaa enää yksi asia. Jos Vopat olisi repinyt kaikkien tepsiläisten päät irti, niin miten me olisimme osaneet laittaa ne takaisin oikeille paikoilleen?
Ihan kauhistuttaa koko ajatus.

Usko tai älä, mutta hifkiläisiltä saa tähänkin vastauksen.

Antti Aalto
Pään tuntomerkit : Tissipari
Vartalo-osan tuntomerkit : Vetelät housuissa

Mikko Rautee
Pään tuntomerkit : Tuskainen ilme ja ämmätukka
Vartalo-osan tuntomerkit : Ei hanskoja / luistimia paikoillaan (nämä löytyvät kaukalon jokaisesta kulmasta)

Mikko Eloranta
Pään tuntomerkit : Nenä poskessa, mutta silti hymy päällä
Vartalo-osan tuntomerkit : Ne on ne suikaleet siellä kaukalon jäällä Vopatin jäljiltä. Housujen perstaskusta löytyy hylätty englanninkielen koe. Hampaat löytyy Karalahden rystysistä.

Antti Hulkkonen
Pään ja vartalon tuntomerkit : Ne voi tarkistaa videolta.

Ville Vahalahti
Pään tuntomerkit : Kypärästä löytyy #28
Vartalo-osan tuntomerkit : Luistimesta löytyy Vopatin lapa

Emmää ny kaikkii jaks laitta, mut tolt pohjalt lähretä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös