HIFK tiedottaa: Olemme lomalla

  • 21 597
  • 42

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mitenkäs jengi on ottanut vastaan sen, että alkoholisti-isämme on taas kerran jättänyt meille hyvän siivun jääkiekosta vapaata aikaa tänä keväänä? Siellä vielä 4 jengiä hakkaa mustaa pussiin, mutta Stadin molemmat valaat ovaat vetäytyneet rannalle makaamaan. Olen itse kääntänyt jo lomamoodin päälle, just nyt ei kauheasti nappaa seuraavat asiat: jääkiekko, HIFK, Summanen, Jokerit, Lämsä, Valtonen, Peltonen....luettelo on loppumaton ja suojaan omaa kallisarvoista (siis minulle kallisarvoista) päätäni tällaisten joutavuuksien pohtimiselta. Myönnän olevan helpottunut siitä, että HIFK:n tämä kauden taivallus on ohi. En liene ainoa? Tunne on sama kuin silloin, kun pitkään parantumatonta sairautta potenut läheinen kuolee. Surullista, mutta helpottavaa.

Sen verran tunnen itseäni, että teen pientä seurantaa keväällä, kun julkistetaan pelaajasoppareita. Kesä on rauhallista, ihanan rauhallista. Voi tsekkailla NHL:n loppuvaiheita. Just nyt ei edes NHL kiinnosta, mutta toukokuussa se viimeistään tulee taas ohjelmaan. Heinä-elokuussa kuullaan kesätreeneistä ja -matseista ja eiköhän silloin taas herää pieni luottamus faijaa kohtaan. Ehkä se nyt tänä syksynä vihdoin nostaa pään pois perseestään? Syyskuussa tämänhetkinen taivaallinen rauha on mennyttä, silloin sitä kytkee päälleen ihan selkäytimellään kiekkomoodin. Minkälaisissa lomatunnelmissa muut ovat? Onko tuntemuksina katkeruutta, vihaa, epätoivoa vai lepoa, rauhaa ja helpottuneisuutta? Ja välittääkö joku oikeasti siitä, mikä joukkue voittaa tänä keväänä mestaruuden? Vastaukset käsi sydämellä, kiitos. Itse vastaan: ei kiinnosta, en pysty teeskentelemään, että kiinnostaisi. Tappara, Lukko, Jyp vai Ässät? No, Ässille sitä toivon eniten. Mutta en niin paljon, että jaksaisin pahemmin matseja katsella. Olen nimittäin lomalla.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Faijahan on taas katkolla ja elää täyttä hiljaiseloa. 1kk sisällä varmaan alkaa taas lupailee kaikenlaista. Nythän se lähinnä päästää tietopieruja mihin ei jaksa ottaa mitään kantaa.

Helpotus ja vitutus. Vituttaa kun tän homman näki lokakuun alussa eikä faija reagoinut mitenkään. Sitten kun muu perhe oli jo pakannut kassit eteiseen, faija veti hätäkatkasun. Liian myöhään eikä sen kondis kestäny kuitenkaan pitkälle kevätjuhlissa. Tampereen vieraat lähti toisiin juhliin, faija vetäs ittensä rannalle ja siinä kaikki.

Helpotus kun tämä surutarina on(taas) päätöksessään. Perhe on so used to it. Naapuriperheen fiaskokevätkään ei jaksanu lämmittää viikkoa pitempään. Siellä faija oli kondiksessa, perheellä upouudet kevätkledjut mutta viimehetkellä perheen pienin sai paskataudin. Voi voi.

Änärimatsit pitää jotenkuten mielenkiintoa yllä. Maajoukkuehöntsä ei hirveästi nappaa. Faija poltti onneks karjalalippiksensä kauden aikana.

e. Tulikin mieleeni. Stigu& HJL hoi. Juodaan viskit ens treenikauden matseissa vaikka(aikasintaan)? En ole unohtanut vaikka monta asiaa tästä kaudesta onkin unohtamisen kovan yrityksen alla. Nii ja Stiguhan tarjoo ;)
 
Viimeksi muokattu:

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loma tuli harmillisen aikaisin, mutta paljon oli helpotusta myös mukana. Kesä vietetään suurimmaksi osaksi tuolla Kierrätyskeskuksen puolella ja...ai mitä, siis Jatkoajan ulkopuolella? No IFK:n futismatseissa käydessähän se menee. Keväällä vielä MM-skabat ja onhan tuota änäriäkin mukavasti vielä jäljellä, eli kyllä tuota lätkää tulee seurattua. SM-liiga...no, tulokset katson ja toivon Ässät-Lukko-finaaleja. Jukureiden taistelua myös seuraan mielenkiinnolla. Varmasti pitkin kesää kuitenkin muiden mukana spekuloimassa ensi kauden joukkuetta. Voisi vaikka loundgessa päivystää lomilla.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En ole vielä lomamoodissa kun ulkonakin on nietokset korkeat. Seuraan toki ns. toisella silmällä vielä loppuun asti ja aika helmi finaali olisi mielestäni esim. Lukko-Ässät. Eikös nämä ole tyyliin IFK ja Jokerit, eli samanlainen suhde näiden välillä? Muuten ei niin kiinnosta muuta kun että kunhan JyP tai Kahvara ei sitä vie.

Katseet on muuten jo käännetty tulevaan kaljakelluntaan, eiköhän sen jälkeen ala sitten kunnon lomamoodi, rullaluistimet esille ja hokkarit jää kesäksi kassiin. Ensi kauden joukkueen rakennus kiinnostaa, mutta noin muuten ei kyllä kamalasti jaksa mikään muu jengin ympäriltä kiinnostaa. Sitten kesän jälkeen (mikä on muuten kohta!) alkaa taas kaikki alusta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
En mä osaa olla millään tasolla helpottunut. Toivon aina loppuun asti, että mummo selättää alzheimerin, että syöpä menee remissioon ja faija raitistuu, eikä se lopullinen ratkaisu (khrm..) ole koskaan hyvä juttu.

Päälimmäisenä katkeruus sekä kunnianhimottomia tyyppejä kohtaan omassa organisaatiossa, joille taloudellinen tulos on tärkeämpi kuin menestys, että koko liigan ja lajin päälle ripuloinutta jokeriorganisaatiota kohtaan. Mutta myös naiivi toivo siitä, että kaikki yhtäkkiä muuttuu paremmaksi, Nybari korvataan kunnianhimoisella ja ammattitaitoisella osaajalla ja sisään hankitaan oikeita timanttisia vahvistuksia.

Ei kyllä oikeastaan kiinnosta nämä pleijarit enää, enkä niitä seuraa, mutta jos saisin päättää haluisin itsekin nähdä Ässät-Lukko -finaalin. Ehkä pikkuhiljaa voisi kääntää katseensa kohti teekkariwappua, minihameita ja fudiskautta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En mä osaa olla millään tasolla helpottunut. Toivon aina loppuun asti, että mummo selättää alzheimerin, että syöpä menee remissioon ja faija raitistuu, eikä se lopullinen ratkaisu (khrm..) ole koskaan hyvä juttu.

Toisaalta eutanasiallakin on oma vankka kannattajakuntansa. Faija on todella outo olento. Se ryhdistäytyi tammikuussa ja oli mun nähdäkseni ihan selvin päin loppuun asti. Mutta sen verran on hermo- ja aivosoluja tärähtänyt avaruuksiin, että eihän se osannuu enää pitää edes haarukkaa vakaana. Hirvee tremolo päällä. Tavallaan mä diggasin siitä enemmän känniläisenä paskapäänä, joka veti kaikkia turpaan ja käyttäytyi muutenkin huonosti. Nyt se on ollut kuin peura pitkissä valoissa. Joko raitistuu kunnolla tai sitten vetää taas viinaa, näin toivon. Ennen muinoin Pentti-setä vei sen aina dokaamaan, nyt on erilaiset pomot ruorissa.
 

Hombre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft , Olli Jokinen
Tunne on sama kuin silloin, kun pitkään parantumatonta sairautta potenut läheinen kuolee. Surullista, mutta helpottavaa.

Juurikin näin. Sellainen ns tunnelivaihe menossa koko ajan. Välillä faija jo nousee sairaalan vuoteelta ylös ja sitä alkaa funtsii, että ei perkele, toi äijä on kohta taas meidän kanssa samassa joulupöydässä iskussa ja luotettavana, mutta takapakki tulee. Valitettavasti.

En nyt sanoisi että olen helpottunut, kun kausi on loppu. Aina ottaa aikainen kesäloma päähän, oli faija sitten millaisessa iskussa tahansa. Orastavaa helpotusta toi kyllä naapurin kyykkäys. Oma kesälomani helppottui aika paljon, kun ei tarvii päänaukomista kuulla. Melkein jopa voi enemmän aukoa itse. Tosin eipä nyt kannata, kun ei sitä viiriä tullut tonne nordiksenkaan vaijereiden sekaan kauden päätteeksi.

Kyllä tässä on jo itselläkin kesälomavaihe tulossa päälle. Välierät ei kiinnosta palaakaan. Tänääkin katsoin vasta aamulla tulokset teksti-tv:stä, kun etusivulla komeili joku välierä-otsikon tyyppinen juttu. Jatkoajassa notkuminen on enään jotain pari kertaa päivässä käymistä (onko se paljon vai vähän?). Änärikään ei oikein nappaa, tulevat MM-kisat vielä vähemmän, Mutta mökkikausi ja kevyet päiväkännit laiturin nokassa nappaa.


Toukokuun alussa toivottavasti HIFK julkaisee uusia pelaajia, niin sen jälkeen voi jäädä kokonaan lomalle HIFK:sta joko snadisti surullisena, tai isosti. Riippuu ihan Nybarin hankinnoista. On kuitenkin aina vaarana, että sieltä voi tulla jotain "Mäki-Kokkilan" tyyppistä pelaajaa.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Itse olen kyllä helpottunut. Olihan tämä kausi kaiken kaikkiaan niin täynnä (Matikaisen taaksejättämää) paskaa. Mutta nyt se on ohi. Soppa, Perrault, pelaajien 80,5 vuoden keski-ikä, fysiikan lakien rajoja koetteleva joukkueen hitaus.. Kaikesta tuosta voidaan nyt tehdä kielteinen muisto, joka ensi syksyyn mennessä on unohdettu. Näinhän käsittääkseni terveet ihmiset toimivat.

Kyllähän tietysti pelaajajulkistukset kiinnostaa. Eklund nyt, Salomäki ehkä pian, Salmelainen.. Uskon, että lähes kaikkia tulevia pelaajia yhdistää keskimääräistä parempi liikkuvuus ja nopeus. Toivottavasti myös "nuoruus", eli paljon ei tarvitsisi niitä yli kolmekymppisiä joukkueeseen ottaa. Tietysti heitäkin tarvitaan, mutta kohtuulla. Ville, jos saa lääkäriltä luvan jatkaa, täyttää yhden pappapaikan. Näin ohimennen todettakoot, että uskoisin Villen haluavan jatkaa vielä yhden kauden Raadon alaisuudessa. Tämä palvelisi enemmän kuin hyvin myös muuta joukkuetta, kun Ville olisi annostelemassa diapameja.

En varmaankaan ole kovin väärässä, jos arvaan, että HIFK aikoo taas pitää "massiivisen" päätösristeilyllä? Millos tuo risteily tänä vuonna pidetään? Lähinnä tässä pohdin, että kuinka kauan meillä on aikaa nuuskia tiedot kaikista pelaajista, jotka siellä julkaistaan. Vetääköhän Nybari jotain fania turpaan?

Mitä tulee lomailuun, niin aurinkovoiteet on jo toimintavalmiina. Ihan duunienkin puolesta saa nyt olla vapaalla ja kun IFK:n menestyksestäkään ei tarvitse stressata, niin mikäs tässä ollessa. Ai maalaiset pelaa vieläkin? Ei kiinnosta, pahoittelen. Jos Lukko ja Ässät pääsee finaaliin, niin jaksan ehkä tarkistaa kesäkuussa, kumpi voitti. Muuten ei vaan nappaa. Max Wärnille ja Jerry Ahtolalle tosin toivon pelkkiä onnistumisia!
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
e. Tulikin mieleeni. Stigu& HJL hoi. Juodaan viskit ens treenikauden matseissa vaikka(aikasintaan)? En ole unohtanut vaikka monta asiaa tästä kaudesta onkin unohtamisen kovan yrityksen alla. Nii ja Stiguhan tarjoo ;)

Hoi vaan!

Messissä ollaan! Sen kuitenkin sanon, että jos joudun osallistumaan vetoon, saako joku IFK:n ulkomaalainen kenkää, vituttaa oikein huolella. Ulkomaalaishankinnat ei voi mennä joka vuosi perseelleen. Ei vaan voi...ei... yhyy...
 

Stigu

Jäsen
Meikäläinen pelaa IFK:n pleijareita omassa sisäavaruudessani. Eilen IFK voitti Jypin lopulta selvin numeroin 6-2. Tosin Ortio loukkaantui, Raato yritti panna Jypin Ahoa 3 sekuntia ennen summeria ja Liivik tappeli Auvitun kanssa, mutta usko jengin jatkoon menoon on kova. Huomenna pelataan Helsingissä ja Peltonenkin on mukana.

Suosittelen mielikuvituspleijareita kaikille IFK-faneille. Tämä on ilmaista, helvetin hauskaa, ja IFK voittaa todennäköisemmin kuin oikeasti. Ainoa haittapuoli on että jengi duunissa + perhe ihmettelee tätä "hieman sisäänpäinvetäytynyttä" habitustani, mutta ei tässä ole enää kuin pari viikkoa niin mestari on selvillä

EDIT: Reddis ja HJL: Oon tosiaan velkaa, ja voisin makssa ihan oikeassa elämässä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Stigu: Olin aivan varma, että keskityt nyt luomaan uraa ATK-maailmassa, joka on tulevaisuuden ala. Mutta mielikuvituspleijareita ennen pitää pelata mielikuvitusrunkosarja. Olen menossa lokakuussa ja HIFK:ta valmentaa Allu Lähteenmäki. Ollaan sarjassa vikana, mutta jäähyjä on jo nyt 1.000 minsaa ja on hakattu kaikkea mikä liikkuu jokaisessa jengissä. Hyvä meno!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
(Ette) Te kyllä, arvon herrat, millään lomalla vielä ole... Etenkin JHagin väkivaltaiselta kuulostava runkosarja antaa ymmärtää, että jotain patoutumia olisi... Mut ihan hyvä, jokainen prosessoi tän pettymyksen omalla tavallaan. Diggaan kyl tästä mielikuvitusharjoituksesta! Pystyykö tilaamaan Stigun mielikuvapleijarifeedin vai täytyykö mielikuvittaa itse?
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lemieaux: Kaikki on kovin suhteellista. Olen niin lomalla HIFK:sta kuin se on mahdollista. Ero liigakauteen on giganttinen kuitenkin. Mutta kyllä tämä nykyinenkin olotila on voimakkaampi kuin jonkun rotsinkääntäjän ajoittainen "fanitus".
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mä fiilistelen jo ensi kautta. Kesällähän käy niin, että Rami, Kife, Frankki ja muut juovat kunnon jurrit ja alkavat muistella kautta 97-98.

"-Olisshe niin hieno jengi, vittu shattu ja thaphahtu ihan oikeeshti", murahtaa Kife.
"-Niin she khyllä olikhin. Shillon oli khovia jätkhiä. Nhyt tehdään niin, etthä hankitaan se jengi takash meille", örisee Frank pöydän alta.
Tässä välissä Rami on löytänyt kiiltävän kymmensenttisen lattialta ja fiilistelee sitä, kun kajahtaa vaativa käsky.
-Shä vithun Nyy...nuu..nubandys hankit meille ensh kaudeksh 97-98-jengin takaishin".
Kesää vierii ja fanit odottavat malttamattomana hankintoja; Kyllä sieltä tulee Salomäki, Eklund, Hagman, Salmelainen, Raanta ja Jonne Virtanen.
21.6, juuri siinä Juhannuksen tienoilla IFK:lta tulee tiedote:

Sopimukset on tehty seuraavien kavereiden kanssa:

MV:
Sakari Lindfors, Parris Duffus

P:
Jarno Kultanen, Jani Nikko, Mike Gaffney, Lauri Puolanne, Juri Kuznetsov, Peter Ahola, Ville Siren

H:

Ove Molin, Marko Tuomainen, Olli Ahonen, Miika Elomo, Jamie Baker, Markku Hurme, Niklas Eriksson, Mikael Wahlberg, Tom Bissett, Mika Nieminen, Toni Mäkiaho.

Nybondas hehkuu tyytyväisyyttään, kun on saanut juuri ne kaverit hankittua, jotka pitikin, kausilla 96-99 HIFK:ssa pelanneita pelaajia eikä keski-ikäkään nouse viime kauden jengistä yhtään.
Sommartider hej hej.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennen muinoin Pentti-setä vei sen aina dokaamaan, nyt on erilaiset pomot ruorissa.

Nykyään faija hoitaa duuninsa moitteettomasti ja pystyy elättämään perheen. Kun Pentti-setä oli liiderinä jäi faija usein rokulille eikä fyrkkaa tullut sisään. Ei auttanut sekään tänä vuonna kun alkkisfaijaa kusetettiin ja se urpo meni maksamaan Dom Perignonin hinnan Elysée-pullosta ja Romanée Contin hinnan Huttusen-hedelmäviinitetrasta.

Faija on taas katkolla elo-syyskuun vaihteeseen ja perhe saa hetken hengittää rauhassa. Faija on luvannut nyt miettiä lupauksia ensi kaudeksi ja noin kuukauden kuluttua meinaa kertoa miten aikoo nämä lupaukset pitää. Faija lähtee 2.5. risteilylle, silloin saadaan jo varmaan aika hyvin osviittaa siiä kestääkö ilman viinaa. Pahimmassa tapauksessa on jo kännissä risteilyllä ja ensi vuosi voidaan heittää romukoppaan jo silloin.
 

Stigu

Jäsen
. Olen menossa lokakuussa ja HIFK:ta valmentaa Allu Lähteenmäki. Ollaan sarjassa vikana, mutta jäähyjä on jo nyt 1.000 minsaa ja on hakattu kaikkea mikä liikkuu jokaisessa jengissä. Hyvä meno!
Joo, tuttu tunne. Koita vaihtaa toi valmentaja vaikka Janina Frosteliin (onnistuu parhaiten REM-uni-vaiheessa) Meikäläisen runkkarissa Janina luotsasi IFK:n seitsemänneksi-ilman vaatteita. Kokeilin Allua, mutta ei sen kanssa tullut mitään, annoin kenkää 3 matsin jälkeen. Sitä ennen vaihdoin sille dinosauruksen alaruumiin SaiPa-peliin (pelattiin 15.11) , mutta turpaan tuli 1-4.

Ennustan muuten, että tulevaisuudessa jääkiekkopeliä voi pelata melko autistisen tuntuisesti ATK-laitteella. Siis ihminen pelaa ATK:ta vastaan, ja voi valita joukkueeksi vaikka IFK:n.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ensimmäinen ajatus mikä tuli mieleen kun näin tänään HIFKn fb-seinällä uuden pelaajan maila -kuvan oli "ei helvetti, en mä vielä jaksa aloittaa tätä paskaa taas uudestaan", enkä varmaan ollut ainut. Vittuunnutaan ensin Leijonien kanssa MM-kisat ennenkuin aloitetaan munat hiessä pelaamaan kukas sieltä tällä kertaa nyt tulee -leikkiä HIFK-osion muiden vakionaamojen kanssa. Liian aikaisin, ei vaan pysty vielä asennoitumaan uusien hankintojen miettimiseen. Anna HIFK nyt edes pari kuukautta lomaa ennenkuin alat taas lupailemaan "nyt lähti pullot roskiin ja joka päivä lähden lenkille!". Tuo jokavuotinen usko siihen että nyt se lopettaa juomisen ja nyt mennään ja pitkälle kuluttaa hemmetisti voimia. Pakko ottaa etäisyyttä, ei vaan jaksa.

-Tinke
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu: Itse kokeilen ns. schrödingerin pleijareita, eli telkkari kiinni minuuttia ennen viidennen pelin loppua. Tällä hetkellä IFK on sekä noussut tasoihin, voittanut pelin ja mennyt jatkoon että aloittanut kesäloman. Toki täällä Jatkoajassa liikkuu ns "palstatotuuksia" IFK:n tippumisesta, mutta enhän minä ole ikinä pitänyt keskustelupalstaa minkäänlaisena lähteenä.

Täytyy sanoa, että valitsin oikean kauden pitää ns. välivuotta IFK:sta. Joulun tienoon kipinävuorot olivat hauska hetki pitkän harmaan kauden kokonaiskuvassa mutta muuten IFK:ssa oli lähes kaikki HMV:tä tällä kaudella. Ei menestytty, ei möyhelletty eikä oiken oltu kunnolla edes menestymättömiä. Em. syistä olin kirjannut tämän kauden poistoihin jo kauan ennen Tappara- sarjaa ja pleijarit (7,9 peliä ja metapelit päälle) olivat ihan ok eikä mahdollisen loman alku juurikaan kirpaissut. Vertaus pitkään sairastaneen omaisen kuolemaan oli varsin osuva minunkin kohdalla.

Kesä tulee varmaan menemään perinteisissä jääkiekkomerkeissä. Jääkiekkokeskusteluissa kevät -98 nousee huomattavasti suurempaan rooliin kuin mennyt kausi. Myös kevättä -11 varmasti muistellaan. Ilmeisesti IFK on taas tippunut tarpeeksi syvälle, että edellisestäkin mestaruudesta on tullut nostalgiaa. Melkoinen dyykkaus muuten kahdessa kaudessa. -98 mestaruuden jäljiltä sarja meni muistaakseni 2, 4 (en muista enkä välitä miten pronssipelissä kävi). -11 jäljiltä 5, 8. Melkoinen tiputus. Seuraava kausi kiinnostaa tällä hetkellä saman verran kuin tulevat silakkamarkkinat eli jokainen päätelköön minkä verran.

Ai niin, MM-kisat. Missäköhän ne pelataan ja milloin? Jos sattuu telkkarin eteen niin kyllä niitä pelejä katsoo mutta en kyllä rupea aikataulujani sen mukaisesti järjestelemään. NHL pleijareiden tulokset ongin mutta en kyllä ala öitä niiden pelien takia valvomaan.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En varmaankaan ole kovin väärässä, jos arvaan, että HIFK aikoo taas pitää "massiivisen" päätösristeilyllä? Millos tuo risteily tänä vuonna pidetään? Lähinnä tässä pohdin, että kuinka kauan meillä on aikaa nuuskia tiedot kaikista pelaajista, jotka siellä julkaistaan.

2-3.5. kaljakellutaan, olen paikalla ja jos sieltä yhteydet pelittää voin laittaa senhetkisen sopimustilanteen tänne kun se meille kerrotaan. Yleensähän siellä julkaistaan tuo perusrunko, tosin ei niitä ulkkareita ainakaan viime vuonna edes mainittu. Ei Perävaloa eikä Klubitanssia.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lätkästä taukoa syyskuulle, nyt ei oikeastaan nappaa edes tulevat "vahvistukset". Mitä nyt auon päätäni PS:stä kun tulee sellainen fiilis ja oikeat promillet päälle.

Voi tosin olla että laitan taas kevätrotsin päälle väärin päin ja innostun uudestaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ja jos Eklundin mailoja ei jaksa arvuutella niin Iltalehtikin postasi pienen arvoituksen, mitä voimme kaikki miettiä, jospa se nimi sieltä irtoaisi.
En tiedä miten paljon näistä epäilyksistä kehtaa julkisesti kirjoitella tai huudella, mutta ainakin tuo Iltalehden uutisessa oleva lähteenä toimiva uutistoimisto paljastaa sen, että mistä seurasta kyseinen kaveri on. Kehtaako sitä nimeä sitten kirjoittaa vaiko ei, mutta löytäähän jokainen tuon Elite Prospectsista sitten itsekin.

EDIT:

No näköjään eräs toinen amerikkalainen uutistoimisto paljastaa tuon nimenkin. Juuri sama kaveri ketä epäilinkin.

Mutta juu, meni ehkä vähän off-topicin puolelle. Ja vieraisiin pöytiin. :)
 
Viimeksi muokattu:

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Terveisiä Kanarian saarilta. lähtö 26.3 ja paluu viime yönä. Mitä tänä aikana on tapahtunut?

- HIFK jäänyt odotetusti kesälaitumelle
- HIFK jatkaa Nybondaksen työsopimusta ymmärtääkseni

Joten loppupäätelmä on että mikään ei muutu. Paska fiilis, mutta tähän on jo tottunut.

Hyvää lomaa HIFK! Tosi jengit pelaa vielä.....
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennustan muuten, että tulevaisuudessa jääkiekkopeliä voi pelata melko autistisen tuntuisesti ATK-laitteella. Siis ihminen pelaa ATK:ta vastaan, ja voi valita joukkueeksi vaikka IFK:n.

Tarkoititko kenties autenttisen? Tosin tällä kaudella tuntui moneen otteeseen siltä, että joko Officella tai kaukalossa - luultavasti molemissa - on lauma autistisia yksilöitä, joilla ei ole juurikaan yhteyttä ulkomaailmaan. Jos siis hurjalta kuulostava ennustuksesi toteutuu ja lähivuosina ATK-laitteella voi pelata jääkiekkopeliä ja jos vielä valitsee joukkueekseen tämän kauden IFK:n, niin kyllä siinä varmasti autistinen tunne tulee.

Ketjun varsinaiseen aiheeseen sen verran, että lätkä ei tällä hetkellä erityisemmin kiinnosta. Jos Ässät vie kannun, niin ihan kiva. Lukkokaan ei olisi huono vaihtoehto, pelaahan siellä Jerry Cotton. Noin muuten tässä on aika samantekevää, miten kausi jatkuu. Onneksi sentään naapuri tekee seuraa, niin ei käy aika pitkäksi Hietsun hankien keskellä. Sitä vitutusta en olisi kestänyt, että kaiken kauden aikana tapahtuneen jälkeen Jaffalan jengi olisi nostellut Kanisteria ilmaan.

Ehkä tässä jaksaa vähän aikaa odotella, jos tietoja uusista pelaajista alkaa tihkua lehdistön kautta julkisuuteen. Officelta tuskin tulee vielä pitkään aikaan mitään tiedonmuruja meidän räksyttävien rakkikoirien napattaviksi. Ennen pitkää sekin aktiivisuus kyllä laimenee vähäiseksi kiinnnostukseksi. Palataan aiheeseen sitten syssymmällä tai siinä tapauksessa, että oikeasti iso kala ui Ramin haaviin. Tomppa keskittynee onkimaan rannalta käsin madottomalla ja koukuttomalla mato-ongella, jonka siima ei yltä edes veteen asti.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joka kerta kun kausi loppuu hyvissä ajoin maaliskuussa, kirjoitan saman tyylisen viestin ja laitetaan nyt taas.

Koskee siis tätä armotonta ja usein niin järjettömän oloista kiertokulkua, joka aina realisoituu kauden loppuessa tylysti kesken saldolla "skeidaa ja luu kouraan."

Eli nyt taas, seuraavat viisi ja puoli kuukautta eli vaatimaton n. puoli vuotta ennen ensi kauden alkua spekuloidaan, rakennetaan, kaavaillaan sitä ja tätä pelaajaa ja todetaan kuukausi toisensa jälkeen että nyt on nippu kasassa, tai että ei ole nippu kasassa ja mietitään sitä tulevaa kautta ja kuinka siinä lopulta tulee käymään.

Jossain vaiheessa todetaan että nyt on hyvä kokoonpano kasassa, mutta kuitenkin odotetaan vielä niitä syksyn mahdollisia NHL:stä pudonneita kavereita ja vuodenvaihteeseen mennessä aletaan olla hieman kartalla onko jalkeilla oikeasti hyvä jengi vai ei. Eli tuohon kaikkeen saadaan kulumaan tästä katsottuna seuraavat 9 kuukautta, loputonta analysointia ja kirjoitusta ja hampaankiristystä kuinka hommat menevät vituilleen tai vaihtoehtoisesti silkkaa hekumointia miten nyt mennään pitkälle kunhan kevät tulee. Nimilistaa pyöritellään ja käännellään ja kyllä noilla nimillä tapahtuu sitä ja tätä.

Sitten, vajaan vuoden päästä huomataan että ne nimet ja pelaajat olivat taas löysää paskaa ratkaisuhetkillä, kausi on taas loppunut kuin seinään ja siellä ihan muut jengit pelaavat kattilasta. Tämän jälkeen hiljalleen palstalla aletaankin jo alustaa tulevaa kautta ja mahdollisia pelaajahankintoja. Ei vittu, kun oikein miettii niin mitä järkeä tässä on käyttää aikansa tällaiseen mutta minkäs teet kun homma ja IFK kiinnostaa niin perkeleesti.

Mutta sen verran päässä on järkeä, että kyllä pieni lomameininki on nyt paikallaan ja ihan jokaista spekulointia ensi kauden palikoista ja ketjukokoonpanoista ei tule ihan hetkeen luettua. Kyllä täällä käy ja mielenkiintoiset jutut lukee, mutta aika vähissä on just nyt suurempi mielenkiinto ensi kauden yksityiskohtiin liittyen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös