matti&teppo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Brändi nimeltä HIFK
Pentti Matikainen on puhunut koko ajan markkinoivansa brändiä. Brändiin vedoten hän puolustelee HIFK:n liigan korkeimpien lippujen hintoja. Mutta mikä sitten on HIFK brändinä.
Itse tutustuin HIFK:n 70-luvulla, jolloin viimeinen 'niitti' oli paikallisottelu HIFK-Jokerit lopputuloksena 13-0 HIFK:lle. Jo silloin HIFK tunnettiin, ja eikös juuri tuo muodosta suurta osaa brändistä, joukkueena jossa oli paljon taitoa ja paljon luovaa hulluutta mutta ennen kaikkea, paljon persoonia. Taitoa joukkueessa, 70-luvun lopusta 80-luvun loppuun, ovat edustaneet mm. herrat nimeltä Peltonen, Hagman, Forss, Ruuttu, Rautakallio, Lehtonen ja Hirvonen. Luovaa hulluutta ovat edustaneet mm. Arima ja Lähteenmäki. Sanomattakin on selvää, että ulkomaalaisetkin olivat aina, jos ei aivan liigan parhaimpia tuontimiehistä niin hyvin lähellä kuitenkin. Noina aikoina HIFK:n otteluissa tapahtui aina, pelattiin taitavaa kiekollista peliä ja otettiin äijää välillä aivan saatanasti. Usein sai 'pelätä' koska jollain pelaajalla palaa käämi kokonaan. Saipahan mm. Lähteenmäkikin aikoinaan aika pitkän pelikiellon. Tuolloinen HIFK oli melkein poikkeuksetta jokaisessa kauden aikana tapahtuneessa 'hässäkässä' mukana. Tuolloinen HIFK, joka on minulle pelillisesti se ainoa oikea HIFK, tavoitteli aina mestaruutta. Näin ollen voi sanoa, että HIFK:sta muodostui jo tuolloin seuraavanlainen brändi
- punainen paita, Pepsi-mainokset (KOFF)
- taitavia pelaajia, sekä omia että muualta hankittuja
- kovaa pelaava joukkue
- joukkueessa pari todellista sekopäätä
- ulkomaalaiset huippuja liigan ulkomaalaisten joukossa
- hullut kannattajat
- hallissa tunnelmaa (meteliä)
- usein mediassa, sekä hyvässä että pahassa
- vihattu muualla kuin Helsingissä
- TAVOITTELI AINA MESTARUUTTA
Sen jälkeen tuli Pena ensimmäisen kerran ja HIFK tippui liigan kärkikahinoista keskikastiin. Pelillisesti mentiin takapakkia ja rumasti. Vanha HIFK hiipui ja tilalle tuli aneeminen joukkue josta puuttui se jokin. Laihoja vuosia jatkui muutama myös Penan jälkeen ja lopullinen isku oli jääminen play-offien ulkopuolelle. Vanha Brändi oli kuollut, tilalle oli tullut uusi brändi
- punainen paita, KOFF-mainokset (KOFF)
- joukkue joka yrittää pelata kovaa peliä
- hullut kannattajat
- jos mediassa niin lähes poikkeuksetta pahassa
- broilerit
- vihattu muualla kuin Helsingissä
- TAVOITTELI PLAYOFF-PAIKKAA
Tuli Kekäläinen ja yhden harjoitteluvuoden jälkeen hän kasasi joukkueen joka oli hyvin lähellä tuota vanhempaa, parempaa, brändiä. Kekäläinen lähti suuremmille metsästysmaille ja Moberg yritti pitää brändiä pystyssä, välillä jopa onnistuenkin. Ja nyt on taas vuorossa Penan uusi tuleminen, jolloin HIFK:n brändi on taas muuttunut tuoksi, minun mielestäni, huonommaksi. Tämän hetken brändiinhän kuuluu
- punainen paita, KOFF-mainokset (KOFF)
- taitavia omia junioreita
- joukkue joka pelaa kovaa peliä, välillä jopa sikaa
- ulkomaalaiset lähes poikkeuksetta todellisia rivimiehiä,
- joukkueessa pari todellista sekopäätä
- hullut kannattajat
- hiljainen halli
- broilerien uusi tuleminenko?
- jos mediassa, niin lähes poikkeuksetta pahassa
- maakunnissa pidetty helppojen pisteiden takia
- EI PELKOA PUTOAMISESTA SULJETUN SARJAN JOHDOSTA
Jokainen voi itse päättää, haluaako tukea nykyistä brändiä vai ei. Vielä tärkeämpää on, halutaanko vanha brändi takaisin. Itse haluan vanhan brändin, ja tuohon brändiin ei muuten kuulu Pentti Matikainen. Kyseisten brändierimielisyyksien johdosta en aio kuluttaa enää markkaakaan/euroakaan kannattaakseni nykyistä HIFK-brändiä, jolla ei muuten ole enää paljoakaan tekemistä vanhan, todellisen HIFK-brändin kanssa.
Pentti Matikainen on puhunut koko ajan markkinoivansa brändiä. Brändiin vedoten hän puolustelee HIFK:n liigan korkeimpien lippujen hintoja. Mutta mikä sitten on HIFK brändinä.
Itse tutustuin HIFK:n 70-luvulla, jolloin viimeinen 'niitti' oli paikallisottelu HIFK-Jokerit lopputuloksena 13-0 HIFK:lle. Jo silloin HIFK tunnettiin, ja eikös juuri tuo muodosta suurta osaa brändistä, joukkueena jossa oli paljon taitoa ja paljon luovaa hulluutta mutta ennen kaikkea, paljon persoonia. Taitoa joukkueessa, 70-luvun lopusta 80-luvun loppuun, ovat edustaneet mm. herrat nimeltä Peltonen, Hagman, Forss, Ruuttu, Rautakallio, Lehtonen ja Hirvonen. Luovaa hulluutta ovat edustaneet mm. Arima ja Lähteenmäki. Sanomattakin on selvää, että ulkomaalaisetkin olivat aina, jos ei aivan liigan parhaimpia tuontimiehistä niin hyvin lähellä kuitenkin. Noina aikoina HIFK:n otteluissa tapahtui aina, pelattiin taitavaa kiekollista peliä ja otettiin äijää välillä aivan saatanasti. Usein sai 'pelätä' koska jollain pelaajalla palaa käämi kokonaan. Saipahan mm. Lähteenmäkikin aikoinaan aika pitkän pelikiellon. Tuolloinen HIFK oli melkein poikkeuksetta jokaisessa kauden aikana tapahtuneessa 'hässäkässä' mukana. Tuolloinen HIFK, joka on minulle pelillisesti se ainoa oikea HIFK, tavoitteli aina mestaruutta. Näin ollen voi sanoa, että HIFK:sta muodostui jo tuolloin seuraavanlainen brändi
- punainen paita, Pepsi-mainokset (KOFF)
- taitavia pelaajia, sekä omia että muualta hankittuja
- kovaa pelaava joukkue
- joukkueessa pari todellista sekopäätä
- ulkomaalaiset huippuja liigan ulkomaalaisten joukossa
- hullut kannattajat
- hallissa tunnelmaa (meteliä)
- usein mediassa, sekä hyvässä että pahassa
- vihattu muualla kuin Helsingissä
- TAVOITTELI AINA MESTARUUTTA
Sen jälkeen tuli Pena ensimmäisen kerran ja HIFK tippui liigan kärkikahinoista keskikastiin. Pelillisesti mentiin takapakkia ja rumasti. Vanha HIFK hiipui ja tilalle tuli aneeminen joukkue josta puuttui se jokin. Laihoja vuosia jatkui muutama myös Penan jälkeen ja lopullinen isku oli jääminen play-offien ulkopuolelle. Vanha Brändi oli kuollut, tilalle oli tullut uusi brändi
- punainen paita, KOFF-mainokset (KOFF)
- joukkue joka yrittää pelata kovaa peliä
- hullut kannattajat
- jos mediassa niin lähes poikkeuksetta pahassa
- broilerit
- vihattu muualla kuin Helsingissä
- TAVOITTELI PLAYOFF-PAIKKAA
Tuli Kekäläinen ja yhden harjoitteluvuoden jälkeen hän kasasi joukkueen joka oli hyvin lähellä tuota vanhempaa, parempaa, brändiä. Kekäläinen lähti suuremmille metsästysmaille ja Moberg yritti pitää brändiä pystyssä, välillä jopa onnistuenkin. Ja nyt on taas vuorossa Penan uusi tuleminen, jolloin HIFK:n brändi on taas muuttunut tuoksi, minun mielestäni, huonommaksi. Tämän hetken brändiinhän kuuluu
- punainen paita, KOFF-mainokset (KOFF)
- taitavia omia junioreita
- joukkue joka pelaa kovaa peliä, välillä jopa sikaa
- ulkomaalaiset lähes poikkeuksetta todellisia rivimiehiä,
- joukkueessa pari todellista sekopäätä
- hullut kannattajat
- hiljainen halli
- broilerien uusi tuleminenko?
- jos mediassa, niin lähes poikkeuksetta pahassa
- maakunnissa pidetty helppojen pisteiden takia
- EI PELKOA PUTOAMISESTA SULJETUN SARJAN JOHDOSTA
Jokainen voi itse päättää, haluaako tukea nykyistä brändiä vai ei. Vielä tärkeämpää on, halutaanko vanha brändi takaisin. Itse haluan vanhan brändin, ja tuohon brändiin ei muuten kuulu Pentti Matikainen. Kyseisten brändierimielisyyksien johdosta en aio kuluttaa enää markkaakaan/euroakaan kannattaakseni nykyistä HIFK-brändiä, jolla ei muuten ole enää paljoakaan tekemistä vanhan, todellisen HIFK-brändin kanssa.