HIFK:ssa muutoksia lähiviikkoina

  • 82 483
  • 1 008
Tila
Viestiketju on suljettu.

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brändi nimeltä HIFK

Pentti Matikainen on puhunut koko ajan markkinoivansa brändiä. Brändiin vedoten hän puolustelee HIFK:n liigan korkeimpien lippujen hintoja. Mutta mikä sitten on HIFK brändinä.

Itse tutustuin HIFK:n 70-luvulla, jolloin viimeinen 'niitti' oli paikallisottelu HIFK-Jokerit lopputuloksena 13-0 HIFK:lle. Jo silloin HIFK tunnettiin, ja eikös juuri tuo muodosta suurta osaa brändistä, joukkueena jossa oli paljon taitoa ja paljon luovaa hulluutta mutta ennen kaikkea, paljon persoonia. Taitoa joukkueessa, 70-luvun lopusta 80-luvun loppuun, ovat edustaneet mm. herrat nimeltä Peltonen, Hagman, Forss, Ruuttu, Rautakallio, Lehtonen ja Hirvonen. Luovaa hulluutta ovat edustaneet mm. Arima ja Lähteenmäki. Sanomattakin on selvää, että ulkomaalaisetkin olivat aina, jos ei aivan liigan parhaimpia tuontimiehistä niin hyvin lähellä kuitenkin. Noina aikoina HIFK:n otteluissa tapahtui aina, pelattiin taitavaa kiekollista peliä ja otettiin äijää välillä aivan saatanasti. Usein sai 'pelätä' koska jollain pelaajalla palaa käämi kokonaan. Saipahan mm. Lähteenmäkikin aikoinaan aika pitkän pelikiellon. Tuolloinen HIFK oli melkein poikkeuksetta jokaisessa kauden aikana tapahtuneessa 'hässäkässä' mukana. Tuolloinen HIFK, joka on minulle pelillisesti se ainoa oikea HIFK, tavoitteli aina mestaruutta. Näin ollen voi sanoa, että HIFK:sta muodostui jo tuolloin seuraavanlainen brändi

- punainen paita, Pepsi-mainokset (KOFF)
- taitavia pelaajia, sekä omia että muualta hankittuja
- kovaa pelaava joukkue
- joukkueessa pari todellista sekopäätä
- ulkomaalaiset huippuja liigan ulkomaalaisten joukossa
- hullut kannattajat
- hallissa tunnelmaa (meteliä)
- usein mediassa, sekä hyvässä että pahassa
- vihattu muualla kuin Helsingissä
- TAVOITTELI AINA MESTARUUTTA

Sen jälkeen tuli Pena ensimmäisen kerran ja HIFK tippui liigan kärkikahinoista keskikastiin. Pelillisesti mentiin takapakkia ja rumasti. Vanha HIFK hiipui ja tilalle tuli aneeminen joukkue josta puuttui se jokin. Laihoja vuosia jatkui muutama myös Penan jälkeen ja lopullinen isku oli jääminen play-offien ulkopuolelle. Vanha Brändi oli kuollut, tilalle oli tullut uusi brändi

- punainen paita, KOFF-mainokset (KOFF)
- joukkue joka yrittää pelata kovaa peliä
- hullut kannattajat
- jos mediassa niin lähes poikkeuksetta pahassa
- broilerit
- vihattu muualla kuin Helsingissä
- TAVOITTELI PLAYOFF-PAIKKAA

Tuli Kekäläinen ja yhden harjoitteluvuoden jälkeen hän kasasi joukkueen joka oli hyvin lähellä tuota vanhempaa, parempaa, brändiä. Kekäläinen lähti suuremmille metsästysmaille ja Moberg yritti pitää brändiä pystyssä, välillä jopa onnistuenkin. Ja nyt on taas vuorossa Penan uusi tuleminen, jolloin HIFK:n brändi on taas muuttunut tuoksi, minun mielestäni, huonommaksi. Tämän hetken brändiinhän kuuluu

- punainen paita, KOFF-mainokset (KOFF)
- taitavia omia junioreita
- joukkue joka pelaa kovaa peliä, välillä jopa sikaa
- ulkomaalaiset lähes poikkeuksetta todellisia rivimiehiä,
- joukkueessa pari todellista sekopäätä
- hullut kannattajat
- hiljainen halli
- broilerien uusi tuleminenko?
- jos mediassa, niin lähes poikkeuksetta pahassa
- maakunnissa pidetty helppojen pisteiden takia
- EI PELKOA PUTOAMISESTA SULJETUN SARJAN JOHDOSTA

Jokainen voi itse päättää, haluaako tukea nykyistä brändiä vai ei. Vielä tärkeämpää on, halutaanko vanha brändi takaisin. Itse haluan vanhan brändin, ja tuohon brändiin ei muuten kuulu Pentti Matikainen. Kyseisten brändierimielisyyksien johdosta en aio kuluttaa enää markkaakaan/euroakaan kannattaakseni nykyistä HIFK-brändiä, jolla ei muuten ole enää paljoakaan tekemistä vanhan, todellisen HIFK-brändin kanssa.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno kirjoitus matti&teppo (on kaverilla nimimerkki :)). Pentti Matikainen ei taida todellisuudessa edes tietää mitä sana brändi oikeasti tarkoittaa, vaan heitti sen vain kun ei muuta keksinyt. Kuvittelee varmaankin, että IFK:n nimi ja se mitä se on JOSKUS ollut muodostavat hänen suomen ykkösbrändinsä.

Olen jossain aiemminkin kysynyt, ja kysyisin vielä uudestaan kun ei kukaan osannut vastata: Mikä on Pentti Matikaisen koulutus ja työtausta? Omaako hän kvaliteetit (tamia lainatakseni) n.30 miljoonan budjetilla pyörivän osakeyhtiön TOIMITUSJOHTAJAKSI? Minä en tiedä Penasta muuta kuin että hänen pitäisi olla kovan luokan jääkiekko ammattilainen, mutta kun hänen touhujaan ja lausuntojaan on tässä seurannut niin on alkamnut todella epäilemään ymmärtääkö hän jääkiekostakaan mitään? (tarkoitan siis joukkuetta jonka hän on kasannut, lausuntoja, että taistelemme mestaruudesta ja että meillä on yhtä kova hyökkäyskalusto kuin Jokereilla..)

Tämä ei nyt ole rebel & co mitään kitinää tai marinaa (jota sitäkin huumorimielellä olen viljellyt), vaan ihan oikesti haluaisin kysyä ja herättää (asiallista) keskustelua tästä asiasta..


Nimimerkillä: erittäin huolestunut IFK:n tulevaisuudesta
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Vastaan mitä tiedän kamraterna

Matikainen yritti 90 - luvun alussa verkostomarkkinointi businesta. Eli se on kai vähän sellaista Tupperware myyntiä ? En tiedä mitä tuotteita Puuha mainosteli , eikä kyllä kiinnostakaan. Tiedän myös , että hän hoiti Pietarin lätkän mm - kisojen yritysmarkkinointa ( kiville meni sekin homma ). Siis yritti saada suomalaisia yrityksiä viemään asiakkaitaan Pietariin ja myymään heille kallista ruokaa / juomaa. Pentin koulutustaustaa en tiedä ( veikkaan merkonomi ) , mutta Matikainenhan voisi itse sen tällä palstalla kertoa ( kun kuulemma näitä juttuja lukee ). Siis jos siinä(kään) on mitään mainitsemisen arvoista.
ps. Kiitos Matti & Teppo mainiosta referaatista. Ainoa asia mikä sinulta jäi käsittelemättä oli vaakuna eli se , kun hieno kilpivaakuna korvattiin tuolla kisumisulla . Nooh se on kai sitä brändiä ?
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Pentti ja Pentin kvalieetit

Eipä taida Pentillä olla koulutusta ja työkokemuksenkin puolesta taisi päästä aikanaan julkisuuteen puuhastellessaan liketoimien kanssa. eihän Frygylläkään koulutusta ollut mutta pätevä äijähän hän on ollut tekemään itselleen fyrkkaa, tosin tuskin Frygyä TJ:ksi vakavalla mielellä liiketoimintaa pyörittävän yrityksen tj:ksi valitsisin. Onhan Pentillä ne hallibusinekset, eikös se Pentti voisi palailla sinne ja jättää IFK:n rauhaan...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Kerta vielä

Niin Arvon IFK kannattajat , jotka luette tätä palstaa . Jääkää kotiin muutamasta ( ainakin ) seuraavasta kotipelistä. Meitä " vanhoja " kausikorttilaisia on aika paljon , ketkä täten menettelemme.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Juu

Enpä aio ensi tiistaina halliin mennä, vaikka lippukin on hankittu, onpahan senkin ajan tytön kanssa. Ei vaikea valinta ajankäytön vaihtoehtoiskustannuksia mietittäessä...
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kerta vielä

Viestin lähetti Brewer
Niin Arvon IFK kannattajat , jotka luette tätä palstaa . Jääkää kotiin muutamasta ( ainakin ) seuraavasta kotipelistä. Meitä " vanhoja " kausikorttilaisia on aika paljon , ketkä täten menettelemme.

Noi toihan nyt auttaa taas ihan helvetisti. Sinänsä mulle ihan sama mihin tällaiset "vanhat kausikorttilaiset" menevät ottelujen ajaksi. Itse toivon, että peli on hyvää viihdettä ja hallissa hyvä fiilis. Jotenkin oheisesta nimimerkistä saa (minä ainankin olen saanut) sellaisen kuvan, että hän ei välttämättä ole se, joka sitä hyvää fiilistä on rakentamassa.

Sori, jos olen väärässä.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Niin

Mielestäni ihan hyvä tapa osoittaa kantansa nykymeiningistä on äänestää jaloilla. Tämä tuotaa ajan kanssa kyllä ajan kanssa tulosta, eli muutosta. Mutta jos on tyytyväinen siihen kuinka asiat ovat hoidettu IFK:ssa ja millä mallilla ne ovat, kaikin mokomin, jokainenhan saa tehdä niinkuin lystää. Tähän mennessä ei kai ole kuitenkaan kiellettyä jättäytyä pois ottelusta (vaikka kritiikki tuntuukin olevan), jos on sitä mieltä ettei lupaukset ole kohdallaan ja asioita ei ehkä ole hoidettu niinkuin pitää. Saatahan olla että ennen pitkä Pentti nappaa ihmisiä kadulta ja pakoittaa heidät halliin ottelua katsomaan, kun brändi on laimentunut niin että se on muuttunut vedeksi, eikä olekkaan brändiä....
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Re: Kerta vielä

Viestin lähetti #12


Noi toihan nyt auttaa taas ihan helvetisti. Sinänsä mulle ihan sama mihin tällaiset "vanhat kausikorttilaiset" menevät ottelujen ajaksi. Itse toivon, että peli on hyvää viihdettä ja hallissa hyvä fiilis. Jotenkin oheisesta nimimerkistä saa (minä ainankin olen saanut) sellaisen kuvan, että hän ei välttämättä ole se, joka sitä hyvää fiilistä on rakentamassa.

Sori, jos olen väärässä.

Tulen heti halliin , kun siellä on ( taas ) hyvä fiilis , eikä kotiin lähdettäessä vituta , vaikkei voittoa oliskaan tullut

Sorry , jos olen väärässä
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kävin...

lukemassa veikkaajaa ruokatunnilla lähikaupassa. Pentti sanoo "on ensin parempi myydä pelaajia kuin ostaa (Junkka)". Bednar ei ainakaan ole tulossa, pakkia tai hyökkääjää etsitään. Ei mitään nimiä tiedossa. Jotain tähän suuntaan luki lehdessä.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noinhan se Pentti on ryhmää vahvistanut jo puoli vuotta. Joukkueellinen maajoukkue miehiä on myyty/potkittu.. koskahan niiden hankintojen aika tulee?

Ja brewer on aivan oikessa. Kun on näin tyytymätön tämän hetkiseen tilanteeseen ja aina vituttaa kun lähtee pois hallista, niin on paljon viisaampaa olla menemättä sinne. Ehkä, siis todellakin ehkä, Pentti sitten ymmärtää tilanteen kun hallissa käy 3000 ihmistä / matsi, ja nekin vain sen takia, että tuli ostettua kausari ja on pakko kiduttaa itseään koko rahalla..
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kamraterna
...Olen jossain aiemminkin kysynyt, ja kysyisin vielä uudestaan kun ei kukaan osannut vastata: Mikä on Pentti Matikaisen koulutus ja työtausta?

... Tämä ei nyt ole rebel & co mitään kitinää tai marinaa (jota sitäkin huumorimielellä olen viljellyt), vaan ihan oikesti haluaisin kysyä ja herättää (asiallista) keskustelua tästä asiasta..


Nimimerkillä: erittäin huolestunut IFK:n tulevaisuudesta

Penan taustoista en tiedä, mutta vuosi sitten useimpien mielestä hänellä oli riittävät näytöt tulla vuodeksi Frankin oppiin ja sitten luotsata koko puljua. Monilla on mieli muuttunut ja varmaan osin aiheesta. Penan taustat ja meriitit on kuitenkin ennallaan. Voi olla, ettei Penan osaaminen riitä, mutten itse tähän usko. Henkilökohtaisuuksiin menevä vittuilu on kuitenkin kohtuullisen typerä tapa fanien yrittää parantaa nykyistä tilaa.

Eikö voitasi ajatella näin:

- JOS pääasiallinen ongelma on liian huono pelaajamateriaali on ratkaisu parempien pelaajien hankkiminen. Tämä tarkoittaa lisäfyrkan tarvetta ja siten fanit voivat auttaa ostamalla ihan perkeleesti niitä kalliita lippuja ja järkkäämällä työantajansa sponsseiksi.
- JOS pääasiallinen ongelma on huono TJ, on hallituksen tehtävä johtopäätökset. Näillä kavereilla on asiassa rivifania vähän suuremmat intressit ja epäilemättä myös osaaminen. Fanit eivät tod.näk. pysty päättelemään joukkueen menestyksestä johtuen onko tämä se suurin ongelma (paitsi Juhann af Gran ja rebel&co, tietysti)
- JOS pääasiallinen ongelma on se "henkinen kipsi" voi rivifani jeesata kannattamalla joukkuetta äänekkäästi ja rakentavasti vaikeidenkin aikojen läpi.
- JOS pääasiallinen ongelma on se, ettei jengi omista hallia, käytössä ei ole uutta tulostaulua eikä pehmeämpiä istuimia ja kaljakin maksaa liikaa, voisi näin ajatteleva rivifani ehkä kääriytyä itsesääliinsä ja vetää pipon silmille.

Mä olen kohtuullisen vakuuttunut siitä, ettei Penan mollaaminen jossain netin palstoilla kertakaikkaan auta yhtään mitään.
Terapeuttiset agressioiden purkauksetkin voi tehdä muualla.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Re: Kävin...

Viestin lähetti Johannes
lukemassa veikkaajaa ruokatunnilla lähikaupassa. Pentti sanoo "on ensin parempi myydä pelaajia kuin ostaa (Junkka)". Bednar ei ainakaan ole tulossa, pakkia tai hyökkääjää etsitään. Ei mitään nimiä tiedossa. Jotain tähän suuntaan luki lehdessä.

Kertoo jotain joukkueenjohdon taidoista, jos ei ole edes tiedossa mille paikalle miestä ollaan etsimässä. Voisin kuvitella, että näillä mennään tammikuulle asti ja sitten otetaan joku hätänen paskahankinta. Ei tarvii olla kovin suuri järjenjättiläinen jos ei huomaa, että tosta jengistä puuttuu huippusentteri ja laituri sekä yksi pakki. Penaahan ei voi laskea järjenjättiläiseksi.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Puuha-Pena

Loistava kirjoitus Matti&Teppo ! Jos joku vieläkin uskoo Puuha-Penaan, suosittelen miettimään asiaa uudestaan. Keklun eka kausi oli fiasko, mutta en silloin hetkeäkään epäillyt etteikö hänellä löytyisi osaamista. Tuon ensimmäisen kauden pilasi valmentaja. Kuten on nähty jälkeenpäin, pelaajat olivat jo tuolloin huippuluokkaa. Keklu teki myös todella paljon muutakin kuin vain hankki loistavia pelaajia. IFK oli ennen Keklua kaukana siitä mitä esim. Jokerit oli jo tuolloin. Eihän meillä ollut markkinointia, ei mitään kunnon yhteistyösopimuksia, halli ei tarjonnut mitään jne. Keklu sai aikaan paljon ja ennen kaikkea tuli usko että IFK voi todella haastaa Jokerit joka vuosi. Ja Keklu myös kuunteli faneja ja vastaili kysymyksiin netissä ! Mutta IFK ei halunnut Keklua ja Frank osoitti olevansa todella huonomuistinen. Frank todella luuli että hän taas yhtäkkiä osaa scoutata ja hankkia pelaajia ja päätti lopettaa urheilutoimenjohtajan vakanssin IFK:ssa. Väitän että tämä oli IFK:n tyhmin temppu ennen Puuha-Penan palkkaamista. Miten voi ison yrityksen TJ muka hoitaa myös resurssien hankinnan ?

Ois kiva tietää kuinka usein Pena käy scouttaamassa pelaajia kaudessa. Veikkaan että ei juuri kerkii sellaista harrastaa. Frank ei ainakaan sitä tehnyt, eikä osannutkaan. PEnan tän kauden hankinnat kertoivat sen että ei miehellä ole mitään käsitystä nykyjääkiekosta. Mies on syöpä IFK:n organisaatiossa ! Että voi v ... koko jätkä. Yleensä olen aina valmis antamaan toisen mahdollisuuden, mutta nyt on näytöt niin vahvat, että toivottavasti joku herää. IFK:n historia vaan kertoo sen että tuskin kukaan Penan toimia kyseenalaistaa ...
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Vastaan mitä tiedän kamraterna

Viestin lähetti Brewer
Ainoa asia mikä sinulta jäi käsittelemättä oli vaakuna eli se , kun hieno kilpivaakuna korvattiin tuolla kisumisulla . Nooh se on kai sitä brändiä ?
Aivan oikein. Kävin tossa syömässä ja muistin itsekin saman asian. Kaikkea ei voi muistaa kirjoitettaessa.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Kerta vielä

Viestin lähetti Brewer


Tulen heti halliin , kun siellä on ( taas ) hyvä fiilis , eikä kotiin lähdettäessä vituta , vaikkei voittoa oliskaan tullut

Sorry , jos olen väärässä

Mulla on (Jyppi-peliä lukuunottamatta) ollut hyvä fiilis hallilta lähdettäessä koko kausi. Jengi yrittää edelleen kovaa, joka matsissa nähdään hienoja yksilösuorituksia (Z., tai joskus jopa joku vastustaja), kovia niittejä ja haamupelastuksia. Vihkon vuoden yksilösuoritus pelasti itse asiassa monta matsia, kun seuraavat meni samanlaista toivoessa. Ehkä me katsellaan matseja vähän eri odotuksin?
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Eniten tässä veettää

se että koko IFK on ajettu taas sellaiseen jamaan että monikaan pelaaja ei halua Hifkiin tulla pelaamaan, ja minusta IFK:n kannattajana se on vähän h*^tin nöyryyttävää. Kun Frankin aikana oltiin menty samaan jamaan, han sentään nöyrtyi pikkuisen myöntämään tilanteen, nykyinen TJ ei siihen kykene tai sitten hän ei tajua tilannetta ja silloin hän on kyllä kyvytön kyseiseen tehtävään.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Re: Re: Re: Re: Kerta vielä

Viestin lähetti #12


Mulla on (Jyppi-peliä lukuunottamatta) ollut hyvä fiilis hallilta lähdettäessä koko kausi.

Miten voi olla hyvä fiilis hallilta lähdettäessä, jos takkiin on tullut niin että tukka lähtee. Ei kai tossa voi olla iloinen ja hyvillä mielin. Ilmeisesti todellakin katsomme matseja vähän eri odotuksin. Itse odotan, että jengi pelaa, rakentaa maalipaikkoja, hallitsee, taklaa ja kaikenlisäksi voittaa! Itseä ainakin vituttaa ja suuresti matsin jälkeen kun joutuu katsoa tuommoista paskaa mitä se tällä hetkellä on. Jätkät vaan surffailee ja näennäisesti hallitsee otteita...huoh.
 

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ajattelin olla jo hiljaa...

Viestin lähetti #12


Mulla on (Jyppi-peliä lukuunottamatta) ollut hyvä fiilis hallilta lähdettäessä koko kausi. Jengi yrittää edelleen kovaa, joka matsissa nähdään hienoja yksilösuorituksia (Z., tai joskus jopa joku vastustaja), kovia niittejä ja haamupelastuksia. Vihkon vuoden yksilösuoritus pelasti itse asiassa monta matsia, kun seuraavat meni samanlaista toivoessa. Ehkä me katsellaan matseja vähän eri odotuksin?


...mutta en voikaan.

Jos #12 sulla on ollut hyvä mieli kotiin tallustaessa tämän kauden matseista niin kerro nyt hyvä mies muillekin missä niitä hyvän fiiliksen sieniä myydään...Brewers's corner...? -tiskin alta kenties. Vai peräti
Main Streetillä suoraan wokkiannosten seassa?

Itse en ole saanut minkäänlaisia kicksejä tämän syksyn matseissa (TPS ja Blues otteluja lukuunottamatta).


Ehkä me todellakin voidaan katsoa näin eri odotuksin ja toivein joukkueemme pelejä.;)
 

Staga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälleen Penan puhetta...

'Haemme ulkomailta uutta pelaajaa. Emme toimi kuitenkaan samalla tavalla kuin Junkan kanssa ja hanki pelaajaa sinne tänne-tyylillä. Nyt haluamme pomminvarmasti hyvän pelaajan.'
Edellinen lainaus Ilta-Sanomista ja toimitusjohtajan suusta. Miten ne ulkomaan avut on oikein tähän mennessä hankittu? Agenttien lähettämien videoiden perusteella vai?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Kerta vielä

Viestin lähetti Brewer
Niin Arvon IFK kannattajat , jotka luette tätä palstaa . Jääkää kotiin muutamasta ( ainakin ) seuraavasta kotipelistä. Meitä " vanhoja " kausikorttilaisia on aika paljon , ketkä täten menettelemme.

Mitäs helvetin järkeä tossa on? Irtolippulaiset voivat jäädä kotiin, jos mieli tekee. Kausikorttilaisena on todella ärsyttävää istua himassa syödä kyntensä ja repiä hiuksensa kuunnellessaan Radio Suomen otteluraportteja, kun ei voi itse olla istumassa omalla kovan rahan paikallaan. Meitä "vanhoja" kausikorttilaisia on myös paljon, jotka eivät näin menettele. Ainoa mitä minä voin tällä hetkellä joukkueeni eteen tehdä, on yrittää pitää meteliä hallissa ja kannattaa sitä yhtä ja ainutta, IFK:ta.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Tiki 10:lle

Viitaten tämän ketjun ensimmäiseen viestiisi, kyselen Sinulta, missä ne muutokset viipyvät. Vai oliko se odotettu muutos Junkan lähtö?:) Alkavat lähiviikot olla menneet.

Olet aiemmin kirjoittanut uskovasi lähteeseesi. Vieläkö uskoa löytyy?

Tarkoitukseni ei ole v:lla, vaan haluan vilpittömästi tietää tilanteesta.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä matseissa käyminen on elämäntapa. Ei sitä osaa olla matsin aikana himassa ja tsekata teksti-tv:tä. Mieluummin menee halliin ja toivoo, että voitto tulisi. Ja tietysti tauolla on kiva keskustella tuttavien kanssa. Tietysti tämän kauden keskustelua on leimannut tyytymättömyys IFK:n johdon toimintaa kohtaan. Ja aika usein jutut siirtyvät vanhoihin hyviin aikoihin.

Itse harrastan vedonlyöntiä puoliammattimaisesti, joten olen hallissa myös katsomassa muiden jengien edesottamuksia. Jos ei IFK pärjää, voi hyödyn ottaa sitten vedonvälittäjiltä. Näin tienataan kausarirahat.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Yksi asia ( vielä ) minkä haluan tuoda julki

Joukkueurheilussa on aina kyse me - ilmiöstä. Siis me teimme tämän asian yhdessä = pelaajat , valmentajat , johtajat , fanit siis kaikki me. Nyt kysynkin ( nyky ) IFKn kannattajilta ( faneilta ) kuinka moni teistä uskoo me - juttuun ? Kyllä minun ainakin on tosi vaikeaa nauttia me - fiiliksestä , kun Matikainen näyttää keskisormea ! Ennen ( nostalgiaa ? ) oli toisin . Kyllä , vaikka Frankki välillä " pöhelsi " pahastikin , häneltä riitti aina aikaa keskustella ja joskus selitelläkin tekemisiään. Samoin pelaajat ennen , samoin valmentajat ( varsinkin Rikala , paitsi Matikainen ) , samoin kannattajat. ! Mun mielestä tässä asiassa Matikainen meni juuri ( ammattitaidottomuuden ohella ) rajusti metsään , kun ei pystynyt ylläpitämään IFKssa tätä me - juttua , vaan alkoi pullistelemaan ja vetämään MEILLE vierasta linjaa. Tästä asiasta olen erityisen katkera , koska IFK on MEille se juttu !
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Oikein Kempes...

... Ei sieltä nyt pois ruveta olemaan. Jääkiekko-ottelussa käyminen on elämäntapa. Lopputulos on asiaan kuuluva tärkeä sivuseikka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös