Miksi ei hankita urheilutoimenjohtajaa?
Olen tästä aiemminkin ruikuttanut, mutta miksi Pena saa jatkaa pelaajien hankintaa IFK:ssa? Yhtään vahvistusta hän ei ole onnistunut hankkimaan. Varmaankin on niin, että kaikki ei ole hänen syytään, mutta lopputulos on silti kiistatta katastrofi. IFK:lla ei ole koskaan ollut näin väritöntä ja huonoa jengiä, ainakaan niin kauan kuin minä olen joukkuetta 80-luvulta saakka seurannut.
Pena ehkä osaa hankkia joukkueelle sponsorituloja, pelaajia hän ei osaa hankkia. Äijä on niin ylimielinen, että kuvittelee voivansa yksin muuttaa koko järjestelmää. Yksin se ei onnistu, lopputulos on nähtävissä sarjataulukosta ja loppujen lopuksi siitä, että IFK:hon on mahdotonta enää saada huippupelaajia. Niinhän se oli Keklunkin tullessa urheilutoimenjohtajaksi. Hän joutui ruikuttamalla ruikuttamaan huippujätkiä jengiin, mutta Keklu sentään ymmärsi käyttää NHL-korttia hyväkseen. Hän loi IFK:lle (Penan hehkuttaman) uudelleen brändin. Fiilis oli hallissa mahtava ja pelaajat loistavia ja värikkäitä. Hallilla oli lähes aina hauskaa, vaikka turpaan olisikin tullut.
Olen edelleen sitä mieltä, että IFK tarvitsee erikseen urheilutoimenjohtajan vastaamaan pelaajahankinnoista. Urheilutoimenjohtajan tulisi olla innostunut hommastaan ja valmis matkustamaan paikan päälle tutustumaan pelaajiin. Luuletteko te, että Pena viitsii tehdä muuta kuin tutustua pelaajien tilastoihin? Tuskin. Sitä paitsi yksikään pelaajalöytö ei ilmoittaudu itse toimistolle, heitä tulee etsiä ja heitä kohtaan tulee esittää mielenkiintoa.
Heikolta näyttää. Toimenpiteisiin tulee ryhtyä välittömästi. STYRELSEN, VAKNA UPP!