Terve kaikille!
Monet vuodet olen tällä palstalla vieraillut päivittäin. Nyt vihdoin sain aikaiseksi hommata tunnukset, jotta pääsen osallistumaan keskusteluihin. Pitkään tosin piti miettiä mihin ryhmään kirjoitan ensimmäisen viestini.
Itse kuuluun ryhmään "lasi puoliksi täynnä". Uskon että HIFK:lla on hyvät saumat tällä kaudella ihan tappiin asti. Isoimmat uhkakuvat ovat tottakai valmennuksen taso, sekä maalivahtipelin ailahtelevaisuus.
Valmennuksen puolella isoin kysymysmerkki on toimivan avauspelaamisen organisoiminen. Liian usein pelaaminen menee roiskimiseksi ja tällä kaudella tämä ei minun mielestä johdu pakkien taitovajeesta. Tähän tuskin tulee tänä keväänä parannusta sormia napsauttamalla, kun siihen ei ole tullut isompaa muutosta koko Peltosen jakson aikana. HIFK:n vahvuus on kuitenkin monet pleijareihin soveltuvat pelaajat, jotka pystyvät kompensoimaan valmennuksen puutteet.
Maalivahtipuolella on HIFK:lla mielenkiintoinen tilanne. Molemmilla veskareilla on ollut todella hyviä pelejä ja jaksoja, mutta heikoimpien jaksojen aikana molemmat ovat olleet todella surkeita. Uskon, että lopulta Hovinen tulee olemaan pelaava veskari. Perustan tämän vain Papin kokemukseen ja siihen, että pystyy vielä pleijareissa löytämään uuden vaihteen pelaamiseen.
Paljon on siis kysymysmerkkejä pleijareihin lähtiessä, mutta siihenhän me elinkautisen kärsijät olemme tottuneet.