Ei se valitettavasti ihan niin ollut. Lukko oli huono vastustajana ja mittarina. Lukko otti seuraavana päivänä Jukureiltakin 6-2 dunkkuun. Joulukuussa meidän peli oli kuosissa, vielä on siihen matkaa mutta onhan tässä vielä vähän aikaakin.
Lukko ei ole koskaan HIFK:lle helppo vastus ja sopii vallan mainiosti mittariksi tekemisen arvioinnista. Lukko pystyi kuitenkin edellisessä pelissään tekemään Tapparalle 4 maalia ja vasta jatkoilla tuli noutaja. HIFK teki Tapparalle viimeksi nolla maalia. Myös Ilvekselle Lukko hävisi lähiaikoina yhdellä maalilla, saaden kuitenkin tehtyä itse kolme maalia, vaikka meille teki vain yhden maalin. Myös HIFK hävisi Jukureille juuri hetki sitten "kuuden pinnan ottelussa" 4-0, joten ei se Lukko nyt mikään täysin arvoton mittari ole. Tietenkään näistä yksittäisistä peleistä ei pidä tehdä yksiselitteisiä johtopäätöksiä, mutta kyllä mä näkisin, että Lukko-peli oli varsin hyvä kenraali ja siitä pelistä voidaan ottaa monellekin saralle paljon hyvää tekemistä mukaan pleijareihin.
Jukurit on esimerkki siitä, millaista tulosta on mahdollista tehdä, kun joukkueelle tulee onnistumisia ja itseluottamus on tapissa. Mä väitän, että HIFK:n suurin ongelma on kuitenkin ollut siinä, että oikein kukaan pelaaja ja sitä kautta oikein mikään kenttä ei ole päässyt liekkeihin, jolloin he olisivat sitten ratkoneet näitä tiukkoja matseja meille, vaan ne hävittiin järjestään. Siinä missä Jukureilla ei kuitenkaan ole missään vaiheessa mitään paineita, koska ovat ylisuorittaneet jo pitkään ennakko-odotuksiin nähden, HIFK:lla ei tietenkään tällaista tilannetta ole. Eivät pelaajat nyt sentään niin tyhmiä ole, etteivätkö ymmärtäisi, että peli ei ole ollut kovin laadukasta eikä sillä ole saatu odotettuja tuloksiakaan. Kyllä sekin siellä takaraivossa jyskyttää. Siitä on vain päästävä yli ja mun mielestä Lukko-peli oli erinomainen osoitus joukkueen iskukyvystä painetilanteessa. Alku oli paska, mutta niin vain siitäkin noustiin ja peli käännettiin suvereeniksi voitoksi. Mutta ei tuolta jengiltä voi vähempää odottaakaan.
Onneksi kaikki nollautuu nyt ja olosuhteet ovat kummallekin jengille tismalleen samat. Vastaan ei asetu pari päivää aikaisemmin voitokkaasti pelannutta joukkuetta, eikä itse jouduta pelaamaan heitä vastaan niin, että edellinen peli oli viikko sitten ja siitäkin otettiin dunkkuun.