D-fens!!! Härregud, tontille tullaan ku stockan ovista...
Ja Ortiolta tosi hyvä peli.
Siellä alkaa olla tungosta poppariosastolle. Viime matsien perusteella sinne joutavat; Peltonen, Luttinen, Jokela, Klubberi (meni rikki, joten pääsee muutenkin) ja Tuohilampi. Kuhtaa ei voida ottaa takaisin, koska kaveri on yhtä pihalla kuin nämä edellä mainitut. Ihan hyvä, että se Bergenheim tuli joukkueeseen, niin päästään osasta sähläreistä eroon.
Siellä alkaa olla tungosta poppariosastolle. Viime matsien perusteella sinne joutavat; Peltonen, Luttinen, Jokela, Söderholm, Klubberi (meni rikki, joten pääsee muutenkin) ja Tuohilampi.
Puolustuksessa Jokela oli aika hukassa tänään, koko ajan tuntui olevan kusi sukassa.
Siellä alkaa olla tungosta poppariosastolle. Viime matsien perusteella sinne joutavat; Peltonen, Luttinen, Jokela, Söderholm, Klubberi (meni rikki, joten pääsee muutenkin) ja Tuohilampi. Kuhtaa ei voida ottaa takaisin, koska kaveri on yhtä pihalla kuin nämä edellä mainitut.
Vedäpä taas hiukka henkeä. Pelisysteemi tuolla edelleen puuttuu. Luttinen pelasi tänään hyökkäyspäässä hyvää takuuvarmaa omaa peliään. Vahvaa vääntöä ja kiekkoa siltä ei saanut pirukaan pois. Hyvä pari Pakariselle. Paljonko odotit Piipariselta näille herroille ruokintaa?
Unohdan hetkeksi pelikirjan tai sen heikkouden ja nostan kolme kohtaa esiin:
1) HIFK pelaa 1-2 erää jaloilla ja sitten tuntuu että kondis loppuu. Ei jumalauta voi olla näin. Ässillä ei mm. tätä ongelmaa tänään ollut.
2) Nyt päästää jo punaviivan yli kiekon kanssa mutta sitten tulee tuttu roiskaisu ja perään. Ei jumalauta voi olla näin. Ilman jalkoja tuo on ajoittain jo luovuttamisen näköistä touhua.
3) Kohta kannattaa jo oikeasti alkaa miettiä Peltosen ja Erikssonin peliajan pienentämistä. Papat ei tunnu jaksavan ja alle kymmenen matsia jäljellä.
Ortio oli maaginen tänään, se yksi seikkailu maalintakana aiheutti naurunröhähdyksen kun muistin ketä koutsaa Jonia. Töykkälä oli vahva ja Talaja nousee pikkuhiljaa parhaaksi hyökkääjäksi. Lennu toimii muuten hyvin ykkösen laidalla kunhan pääsee vähän sinuiksi Tyllykän kanssa.
3p kuitenkin. Mutta ilman pelisuunnitelmaa ja jalkoja ei kauaa näitä tule.
Itse olen eri mieltä tästä tekstistä. Joukkueella oli selkeä systeemi ja mielestäni toimi hyvin, kun pelattiin tasa kentillä. Avaukset toimivat hienosti, keskialue ylitettiin suhteellisen nopeasti ja ajoittain pyrittiin pelaamaan suoraviivaisesti maalille.
Karvausta nostettiin heti, kun siihen tuli paikka ja muissa tilanteissa vedettiin trappi keskialueelle. Pelattiin siis fiksua vieraskiekkoa.
Isoja askeleita joukkue ottaa koko ajan ja itse luotan tähän jengiin kuin kiveen. Hyvä tästä vielä tulee.
Aika on aika vaisu sana, sanoisin täysin yössä niin kuin ollut koko kauden ja viime kauden.
Jokela - Tuohilampi kaksikosta on pakko päästä eroon, ei tuommoista pakkiparia voi katsoa liigassa, puhumattakaan HIFK:ssa! Aivan luokaton kaksikko. Tällä hetkellä pakistosta jatkoon menevät Söde, Varakas ja Vaarasuo. Muut voi syödä poppareita katsomossa tai mennä muualle pelaamaan. Aivan luokaton toi meidän puolustus, pakko alkaa Nybarin sinne raahaamaan ukkoa sisään, ei me loputtomiin voida meidän maalivahtiin nojata.
Kyllä. Itse pistäisin molemmat pökkelöt sivuun. Kumpikaan pelaaja ei tuo mitään lisäarvoa kentällisiinsä. Eriksson sentään voittaa joitain aloituksia.3) Kohta kannattaa jo oikeasti alkaa miettiä Peltosen ja Erikssonin peliajan pienentämistä. Papat ei tunnu jaksavan ja alle kymmenen matsia jäljellä.
Pätkivästä Urhosta huolimatta en nähnyt Jokelan pelissä mitään ihmeellisiä katastrofin aineksia. Pelasi varmaa puolustuspäätä, eikä tehnyt hyökkäyspäässäkään mitään hasardeja. Huomauttaisin, että se oli Varakas, joka hukkasi pelaajansa Ässien ainoassa maalissa.Laitetaan Jokelalle muutama Vaarasuon staga käteen ja menolippu Mikkeliin. Sen jälkeen pitää enää toivoa, ettei kukaan Jukureissa huomaa tätä julmaa pilaa.
Pätkivästä Urhosta huolimatta en nähnyt Jokelan pelissä mitään ihmeellisiä katastrofin aineksia. Pelasi varmaa puolustuspäätä, eikä tehnyt hyökkäyspäässäkään mitään hasardeja. Huomauttaisin, että se oli Varakas, joka hukkasi pelaajansa Ässien ainoassa maalissa.
Mun mielestä täällä on joku ihme klikki, joka ei näe pelaajassa mitään hyvää. Muistellaan vaikka edellis vuoden Kousaa, jota kaikki pitivät alkukaudesta paskimpana ikinä. Taidan ottaa 3112:n kanssa kunnian siitä,että olin ensimmäisiä, joka häntä kehui. Jokela pelasi tänään jos ei hyvän, niin kohtuuhyvän matsin.
En ole kuullutkaan sellaisista pelaajista, jotka ehdoin tahdoin haluavat olla ikänsä Mestiksessä.