HIFK peliesitykset kaudella 2012-2013

  • 937 016
  • 3 115

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvä Ville ja hyvä Hade! Tosimies ei filmaa. 20.12. nähdään HIFK:n kauden ensimmäinen kova avojääpommi....no parempi myöhään. Mä arvostan sitä, että HIFK on kuulemma vienyt ekaa erää ja ollut fyysinen. Ihan sama, vaikka peli onkin nyt 1-0. Jos jatketaan vastaavalla tasolla, niin voittoja rupeaa napsumaan. Parempi kunniakas tappio kuin neppailuvoitto. Ja siis - eka erä vasta pelattu, mutta kehutaan kun on kehujen paikka.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä Ville ja hyvä Hade! Tosimies ei filmaa. 20.12. nähdään HIFK:n kauden ensimmäinen kova avojääpommi....no parempi myöhään. Mä arvostan sitä, että HIFK on kuulemma vienyt ekaa erää ja ollut fyysinen. Ihan sama, vaikka peli onkin nyt 1-0. Jos jatketaan vastaavalla tasolla, niin voittoja rupeaa napsumaan. Parempi kunniakas tappio kuin neppailuvoitto. Ja siis - eka erä vasta pelattu, mutta kehutaan kun on kehujen paikka.

Varakkaalta upea pommi! Mutta muuten en fyysisyydestä nyt menis kehumaan peliä. IFK on toki hallinnut kiekkoa, pitkiä pyörityksiä vastustajan kulmissa, mutta paikkoja ei juuri lainkaan. Tietty fyysisyyttä tuo kulmahyrräyskin on, fysiikkaahan se liikekin on, muttam no joo.

Pelin hallinnasta pointsit, eihän toi peli tolla lentokentällä fyysistä nyt voi ollakaan (siinäkin mielessä varakkaan pommi entistä hienompi), mutta vois sieltä kulmista tulla paikoillekin. MVP-asteikolla IFK pelannut todella hyvin, kiekko pysynyt omilla selkeästi yli 50%.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kaksi erää kauden parasta peliä takana. Kerrankin ei lähdetty vierasmatsiin pyytelemään anteeksi vaan pelaamaan kunnolla. Taklauksia on nähty ja vielä kaiken hyvän lisäksi ollaan tehty yksi (1) maalin enemmän kuin vastustaja. Loistavaa sanon minä.
 

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Tokassa erässä alkoi jalat ehkä hieman painaa. Mikä ei sinällään ole ihme koska HIFK on luistellut tällä kaudella ehkä n. viidessä erässä vähän sinnepäin.

Kibe on ollut näkymätön ja kiekko pomppinut lavassa kokoajan. Lennua ei myöskään näy mutta eipä se saa peliaikaakaan. Varakas ollut päällikkö ja Säiliö on täydellinen kusipää - me like!
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kibe on ollut näkymätön ja kiekko pomppinut lavassa kokoajan. Lennua ei myöskään näy mutta eipä se saa peliaikaakaan. Varakas ollut päällikkö ja Säiliö on täydellinen kusipää - me like!

Kibe aristelee todella paljon. Onko siellä jotain loukkaantumista, vai onko itseluottamus noin kolhiintunut ettei uskalla kiekkoon koskeakaan. Ihme huitomista kiekkoon aina kun se tulee lähelle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hienoa, 3 pinnaa! Kibe pois suojatyöpaikalta, Liivik sisään seuraavaan matsiin, olisi ollut vapaa pelikiellosta jo tänään. Käyttääkseni Ika Lehkosen termiä: "Liivik tuo k a r h e u t t a HIFK:n peliin"
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Kibe pois suojatyöpaikalta, Liivik sisään seuraavaan matsiin, olisi ollut vapaa pelikiellosta jo tänään. Käyttääkseni Ika Lehkosen termiä: "Liivik tuo k a r h e u t t a HIFK:n peliin"

Värilasit on päässä(minulla), mutta kommentoin silti. Kibe liikkui tänään paremmin kuin mitä Liivik tulee koskaan liikkumaan. Ei tällä kertaa hölmöjä jäähyjä ja pääsi maalipaikoille. Ohitaklaaja-koheltajia on mielestäni tällä hetkellä aivan tarpeeksi jengissä. Siim voi keitellä pastaa Denniksessä.

Karheudesta sen verran, että Ihmiskyrpä Sailio toi karheutta peliin oikein huolella, Varakas saa tehdä puolestani vaikka kymmenen hasardia pelissä, jos taklaa, kuten ekassa erässä Haatajaa. Myös Söden lopun pieni kuumeneminen lämmitti. Tunnetta, saatana!!!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kaksi ekaa erää pelattiin kyllä hyvin, kolmas oli heppoinen erä, mutta saatiin kumminkin se tarvittava maali muutama minuutti ennen loppua. Ortio jatkaa loistavia otteita. Varakas oli kyllä heittämättä paras pakki tänään, se avojään taklaus oli kyllä tämän kauden upein taklaus! Tunnetta oli pelissä ja heti kun se tunne on mukana niin pystytään haastamaan hyviä joukkueita myös vieraissa.

Lampaat tänään Jokelalle joka oli koko ajan ihan sekaisin ja Perraultille jolla ilmeisesti jotain häikkää jalassa tai ainakin siltä meno tänään näytti. Myös Luttinen oli tänään/kin heikko, ei pysy vauhdissa mukana ollenkaan.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Värilasit on päässä(minulla), mutta kommentoin silti. Kibe liikkui tänään paremmin kuin mitä Liivik tulee koskaan liikkumaan. Ei tällä kertaa hölmöjä jäähyjä ja pääsi maalipaikoille.

Kibellä tänään tehotilasto +3, eihän tuo suoraan pelaajan omasta pelistä mitään kerro, mutta ei IFK:n tasoisessa jengissä mikään ketju tee tasakentällisin 3 byyriä jos ketjun kolmas lenkki on aivan turhake.

Ei vittu, nythän mä vasta hiffasin et IFK teki tasakentällisin 3!!! oliko muuten ensimmäinen kerta tällä kaudella?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei vittu, nythän mä vasta hiffasin et IFK teki tasakentällisin 3!!! oliko muuten ensimmäinen kerta tällä kaudella?

Selvää en jaksa alkaa ottamaan, mutta aivan varmasti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ruksi seinään, hyvä päänahka Oulusta ja joukkue liitää nyt orastavassa voittoputkessa. Hyvä lähteä taas tauolle. Joukkueen pelaaminen näyttänyt pirteältä ja tunnetaso on saatu nostettua sellaiselle tasolle, mikä lätkäkaukalossa pitäisi olla illasta toiseen. Tauon jälkeen tulee heti pari tiukka matsia, kun vastaan asettuvat Tappara ja Jokerit, mutta nyt tonttuilemaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
VEi tällä kertaa hölmöjä jäähyjä ja pääsi maalipaikoille. Ohitaklaaja-koheltajia on mielestäni tällä hetkellä aivan tarpeeksi jengissä. Siim voi keitellä pastaa Denniksessä.
Ei hirveästi lämmitä, kun joka saatanan veto jää ensimmäiseen äijään. Kiben olisi vaan kannattanut lopettaa viime kauteen. Nyt mies on PetriVarismaisesti ihan tusinaäijä. Sopan suosikkina Kibe saa kuitenkin tasaisesti peliaikaa.

Voitto lämmittää aina, mutta vasta ensi viikolla nähdään, onko mikään oikeasti muuttunut?

Edit: Tuon Söderholm-Jokela pakkipari voi sitten jo heti alkuun hajoittaa. Se oli aivan katastrofaalinen viime kaudella, ja on sitä edelleen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Värilasit on päässä(minulla), mutta kommentoin silti. Kibe liikkui tänään paremmin kuin mitä Liivik tulee koskaan liikkumaan.

En mä meinannut Simoa Kiben paikalle. Enkä myöskään harrasta voittaneen joukkueen vaihtamista, joten antaa mennä vain näin. Sanoisin, että jossain vaiheessa HIFK tarvitsee vielä Simoakin. Mutta ehdottomasti laidalle. Ihannehan olisi (mun mielestäni) se, että Lennu nousisi sille tasolleen, millä oli änäriin lähtiessään ja ottaisi paikan 1-2 -ketjuissa. Ei kai häntä oikeasti suunniteltu nelosen laitaan? Näin Liivikille aukeaisi paikka nelosen laitaan ja vittu mä diggaisin tästä ketjusta: Ihmiskyrpä - Töykkälä - Liivik.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei hirveästi lämmitä, kun joka saatanan veto jää ensimmäiseen äijään. Kiben olisi vaan kannattanut lopettaa viime kauteen.

Kun vaakakupissa ovat typerät jäähyt, niin tuo Kuhdan pörräys on pienempi paha. Ainakaan Jokereita vastaan ei ole Liivikillä mitään asiaa kokoonpanoon, sen kasetti ei kestä Jarkko Ruutua.

Mutta eipä tuosta Kuhdan tekemisestä kyllä mitään tule, koska ei ole vaaraksi vastustajan puolustajille. Tekeminen jää vain tuolle pörräämisen tasolle tällä hetkellä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei hirveästi lämmitä, kun joka saatanan veto jää ensimmäiseen äijään. Kiben olisi vaan kannattanut lopettaa viime kauteen.

Tästäkin olen samaa mieltä, ihan siitä riippumatta pelaako Liivik vai ei. Kaveri on tehnyt kaudesta toiseen 20 byyriä ja nyt pitäisi riemuita, kun 30:n maalittoman ottelun jälkeen hän saa ketjussaan +3 -lukeman ollen ainoa tehopisteetön siitä kolmikosta?! Sorry vaan, tällaiset 'saavutukset' ovat täysi vitsi isossa kuvassa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kibellä oli monta paikkaa syöttää, mutta päätti aina itse laukoa ja lähes poikkeuksetta lähintä polkkaria.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jäähytilastoista: Liivik 35 min, josta siis 5+20 yhdellä aivopierulla. Sen lisäksi 5 kpl kakkosia. Kuhta 14 min, 7 kpl kakkosia. Ei nykyinen lujasti kahvaava Kibe ole mikään jäähyttömyyden tae kuitenkaan.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei täällä kukaan Kiben pistetahtiin varmaan ole tyytyväinen. Mutta jopa puolustavassa roolissa pelatessaan Kibestä näyttää olevan jopa enemmän hyötyä kuin Liivikistä. Joka on Kiben lailla aivan varjo entisestään. Roolitus on aina tietty asia erikseen, mutta jos parhaimmillaan nelosketjuun yltänyt pelaaja pudottaa tasoaan puolella, ei voi sanoa hänen välttämättä olevan hyödyllisempi kuin pelaaja joka on pitkän uran pelannut 1-2-ketjutasolla, vaikka tämäkin olisi pudottanut tasoaan puolella.

Mutta yhtä kaikki, molemmat, ja oikeastaan lähes jokainen pelaaja (pl. mm. Eriksson, Varakas, Ortio) on pelannut odotettua selkeästi heikommin. (mutta tämä kuuluukin enemmän tuonne soppa-ketjuun).
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kibellä oli monta paikkaa syöttää, mutta päätti aina itse laukoa ja lähes poikkeuksetta lähintä polkkaria.
Niin, tilastojen mukaan 3 laukausta. Mä laskin kyllä 4, joista 1 päin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mutta yhtä kaikki, molemmat, ja oikeastaan lähes jokainen pelaaja (pl. mm. Eriksson, Varakas, Ortio) on pelannut odotettua selkeästi heikommin. (mutta tämä kuuluukin enemmän tuonne soppa-ketjuun).

Tästä ollaan samaa mieltä. Enkä yritä siis käydä kaksinkamppailua Kibe vs. Liivik. Mielipiteitä on monia ja itse lisäisin joukkueen karheutta, koska tykkään siitä, että HIFK taklaa pitkästä aikaa. Jos sanotte, että ei Simo ole tällä kaudella taklannut, niin ei ennen tätä iltaa juuri kukaan muukaan. Lennu on mun mielestäni pettymyksenä kyllä Kiben luokkaa, odotin häntä 1-ketjun haalarimieheksi.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Ei hirveästi lämmitä, kun joka saatanan veto jää ensimmäiseen äijään. Kiben olisi vaan kannattanut lopettaa viime kauteen. Nyt mies on PetriVarismaisesti ihan tusinaäijä. Sopan suosikkina Kibe saa kuitenkin tasaisesti peliaikaa.

Viime kaudella Kibe teki about 40 pistettä. Käsi sydämellä: tiesitkö/arvasitko/toivoitko viime kesänä, että Kuhdan kuluva kausi olisi näin huolestuttavan heikko?

En lainannut, mutta Jokela-Söde parista olen kanssasi erittäin samaa mieltä.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä ollaan samaa mieltä. Enkä yritä siis käydä kaksinkamppailua Kibe vs. Liivik. Mielipiteitä on monia ja itse lisäisin joukkueen karheutta, koska tykkään siitä, että HIFK taklaa pitkästä aikaa. Jos sanotte, että ei Simo ole tällä kaudella taklannut, niin ei ennen tätä iltaa juuri kukaan muukaan. Lennu on mun mielestäni pettymyksenä kyllä Kiben luokkaa, odotin häntä 1-ketjun haalarimieheksi.

Petrellillä ei mun mielestä riitä pelikäsitys ykköskentään, ainakaan tällaisessa pelisysteemissä joka nojaa enemmän yksilötaitoon kuin loistavaan pelitapaan. Vertaa esim. Haatajaan, joka on loistava ykkösen raataja, suorastaan gretzkymäinen pelisilmä Lennuun verrattuna.

Mun mielestä toi nykyinen nelonen näyttää oikein toimivalta, nimenomaan Lennun kanssa. Lennun kanssa nelonen on ollut parempi kuin Simon. Ja jos jotenkin pitäisi nelosta vielä muokata, niin ennemmin Lennun tilalle Talaja. Talajan peli on toiminut Töykkälän kanssa jo pitkään hyvin. Ja Talaja tekee maaleja paremmin pienellä peliajalla "raataen" kuin ykkösessä kiekollisena. Sailio taas täydentää loistavasti nelosta, oli toinen laituri kumpi vain edellä mainituista. Näillä näytöillä Liivik jää vielä reserviin: sentteriksi ei ole asiaa, mutta ei myöskään nelosta ylemmäs laidalle. Ja tällä hetkellä neloseen on tarjolla parempiakin tekijöitä. Loukkaantumiset tulevat varmasti aikanaan muuttamaan tilannetta, ja jos SImo vakiokokoonpanoon haluaa takaisin, on ne näyttöpaikat sitten käytettävä eikä vain skodittava vastustajia.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liivik. Mielipiteitä on monia ja itse lisäisin joukkueen karheutta, koska tykkään siitä, että HIFK taklaa pitkästä aikaa.

Vahva sama - Liivik osaa syttyä myös oikealla tavalla mahdollisesti kohoavaan peliintensiteettiin ja kun Kuhdan menoa vaivaa joku omituinen väkinäisyys, on valinta mun mielestä suhteellisen selkeä. Lisäksi; jos tällä kaudella vielä sikiää jotain sellaista positiivistaa, on Liivikin kohdalla parempi reward vaikka ei taida sopimusta HIFK:iin ensi kaudeksi ollakkaan. Kuhdalle tämä lienee kai viimeinen kausi SM-liigassa?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tästäkin olen samaa mieltä, ihan siitä riippumatta pelaako Liivik vai ei. Kaveri on tehnyt kaudesta toiseen 20 byyriä ja nyt pitäisi riemuita, kun 30:n maalittoman ottelun jälkeen hän saa ketjussaan +3 -lukeman ollen ainoa tehopisteetön siitä kolmikosta?! Sorry vaan, tällaiset 'saavutukset' ovat täysi vitsi isossa kuvassa.

Koko joukkueen saavutus on isossa kuvassa vitsi, joten pienistä asioista on hyvä ottaa ilo irti. :)

Huolimatta 0+0 tilastosta, näkisin, että Kuhta oli kuitenkin rakentamassa IFK:n toista ja kolmatta maalia. Toka maali lähti Kuhdan tilanteesta ja kolmas Kuhdan karvauksesta. Se, ettei noista tullut tehopisteitä, on merkityksetöntä, koska häneltä kaivataan nimenomaan maaleja. Niitä toivon joka pelissä sormet ja varpaat ristissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös