HIFK peliesitykset kaudella 2012-2013

  • 936 933
  • 3 115

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä hämmästelin minäkin tuota yleisömäärää mutta kun alakatsomot ammottivat tyhjyyttään niin tietäähän sen että maksettuja paikkojahan ne ovat, ei vaan syystä tai toisesta oltu paikalla.
Oli meidänkin katsomo-osassa tyhjiä penkkejä ja kausaripaikkoja ne on kaikki.

Taitaa olla myös paljon tyhjää seuraavassakin pelissä, ainakin meidän paikat ovat kun ei tuollaista kuraa viitsi mennä katsomaan.

Sitä voisi tähdätä siihen kauden vikaan Ilves peliin, josko silloin olisi jo luistelutaitokin löytynyt ja jonkunlainen pelisilmä, tai jos ei ole niin tietää että se oli ainakin vika matsi mitä tarvii paikan päällä käydä kärsimässä. Ensi kauteen sitten irtolippuja matsiin ja voi äänestää jaloillaan jos sama cacca jatkuu.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Taitaa olla myös paljon tyhjää seuraavassakin pelissä, ainakin meidän paikat ovat kun ei tuollaista kuraa viitsi mennä katsomaan.

Sitä voisi tähdätä siihen kauden vikaan Ilves peliin, josko silloin olisi jo luistelutaitokin löytynyt ja jonkunlainen pelisilmä, tai jos ei ole niin tietää että se oli ainakin vika matsi mitä tarvii paikan päällä käydä kärsimässä. Ensi kauteen sitten irtolippuja matsiin ja voi äänestää jaloillaan jos sama cacca jatkuu.

Melkosta Glory Hunttausta sanon minä.
Jos ei paikallispelissä olla tukemassa omiaan niin missä? Mä en vaan tajua tollasta luovuttamista, mutta meitä on moneen junaan.
Älä ota henkilökohtaisesti, tiedän että moni ajattelee samoin, itse en vain tajua et tultaisiin katsomaan pelkkiä Ilves pelejä joista voitto pitäisi olla varmaa.
 

scholl

Jäsen
Slash on muuan kataristi, esiintyi eilen Ilmalassa.

no jokerifanit olivat varmaan paikalla, onnea heille. IFK-faneja eivät kyllä kitaranrämpyttäjät kiinnosta. Pave Maijanenkin on muuten Jokeri-fani. Eiköhän moni lähtenyt eilen matsista kesken senkin takia, että ehtivät syödä ennen CL-peliä. Siinä pitää kuitenkin ehtiä vetää FC Bayernin paitakin päälle ja virittää olohuone valmiiksi. Mahdolliset löpinät ainakin perheellisillä muijalle ja lapsille ainakin puoli tuntia ennen peliä, jotta eivät tule sitten kesken matsia häiritsemään samaan huoneeseen.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Melkosta Glory Hunttausta sanon minä.
Jos ei paikallispelissä olla tukemassa omiaan niin missä? Mä en vaan tajua tollasta luovuttamista, mutta meitä on moneen junaan.
Älä ota henkilökohtaisesti, tiedän että moni ajattelee samoin, itse en vain tajua et tultaisiin katsomaan pelkkiä Ilves pelejä joista voitto pitäisi olla varmaa.

Kyllä kaikki himapelit on kannustettu tällä kaudella, jopa ne mahtihäviötkin, meille tuli vaan muuta menoa lauantaille ja yritetään saada paikoillemme kyllä punaista penkinlämmitintä sijaiseksi mutta itse emme ole siis paikalla.

Kummallista kyllä tuttavapiiristä ei löydy hevillä halukkaita sinne istumaan?? En tiedä mistä johtuu kun jokainen sanoo ettei kiinnosta, mutta kun ei ihan ventovieraillekaan viitsi kausareitaan markkinoida/luovuttaa niin jääkööt tyhjäksi sitten jos ei löydy halukkaita. Tämä on kyllä ihan tämän kauden uusi ilmiö näemmä. Vaikka ilmaiseksi pääsisi niin ei tunnu kiinnostavan.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
no jokerifanit olivat varmaan paikalla, onnea heille. IFK-faneja eivät kyllä kitaranrämpyttäjät kiinnosta.

Mikähän musiikkityyli IFK-faneja sitten kiinnostaa? Itse olin kattomassa Slashia. Aivan loistava keikka! Ja tänäkin aamuna heräsin IFK:n punainen veri virraten suonissa, kuten aina ennenkin.

Aluksi harmitti että meni keikka ja matsi päällekkäin, kun olisin mimminkin saanut Nordikselle eilen mukaan. Ennen pääesiintyjän astumista lavalle tarkistelin sitten matsin tilannetta netistä ja eipä harmittanut missaaminen enää pätkääkään.
 
Viimeksi muokattu:

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Mikähän musiikkityyli IFK-faneja sitten kiinnostaa? Itse olin kattomassa Slashia. Aivan loistava keikka! Ja tänäkin aamuna heräsin IFK:n punainen veri virraten suonissa, kuten aina ennenkin.

Aluksi harmitti että meni keikka ja matsi päällekkäin, kun olisin mimminkin saanut Nordikselle eilen mukaan. Ennen pääesiintyjän astumista lavalle tarkistelin sitten matsin tilannetta netistä ja eipä harmittanut missaaminen enää pätkääkään.

HIFK-fanit kuuntelevat Pave Maijasta, Vesa-Matti Loiria ja Mikko Kivistä. Noilla kolmella herralla on jotain yhteistä. 5 pisteen vihje: junarata lähellä...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Slash on hieno kitaristi ja on suuri häpeä että missasin hänen keikkansa HIFK-nimisen seniorijääkiekkojoukkueen höntsämatsin takia. Sorry man!
 

Carey Wilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En missannut Slashin keikkaa. Harmitti kyllä että missasin Makkosen vedon sen takia että katsoin 2 erää totaalista haisevaa paskaa Nordiksella.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä se kynnys jäädä pois matsista, jos on vähänkään muuta mielenkiintoista tiedossa, on aika matala tällä hetkellä. Varsinkin lauantaisin kun on silti olemassa sellaisiakin ystäviä joiden elämä ei pyöri IFKn kotipelien kalenterin mukaan (tai edes jääkiekon mukaan) ja saattavat järjestää kaiken maailman kissan ristiäisiä joista sitten jää paitsi. Ei sitä aina voi vedota siihen että Nordiksella on postattava joka ikinen kotimatsi, joskus ei kertakaikkiaan vaan veny joka paikkaan tai edes huvita lähteä.

Enää neljä himamatsia jäljellä, joista kolme tulee katsottua, ei paha saldo tälle kaudelle, ottaen huomioon peliesitykset.

Eilen tuli kuitenkin se tärkein hoidettua, eli Mestaus-risteilyn varaus ja maksu. Sinnehän on aina lähdettävä ensi kauden sopimusten julkistamistilaisuuteen. Nythän käy varmaan niinkin että valmentajan julkistamista venytetään sinne asti, jos edes silloin vielä kerrotaan.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lauantaina on kaadettava jonkin verran kuningas alkoholia, jotta jaksaa tuota paskaa katsella. Surkein ostos kyllä ikinä tuo tämän kauden kausikortti, olen niin helvetin kyllästynyt tämän kauden IFK:hon, ettei ole huvittanut liiemmin kevätkaudella edes palstan HIFK-osioon kirjoitella.
Toivottavasti kausi loppuu tarpeeksi ajoissa ja saadaan kesällä kunnon uudelleenrakennus tuohon väsyneeseen ryhmään.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Toivottavasti kausi loppuu tarpeeksi ajoissa ja saadaan kesällä kunnon uudelleenrakennus tuohon väsyneeseen ryhmään.
Samaa mieltä siitä, että tämä väsynyttäkin väsyneempi kausi saisi loppua mahd. pian.

Uudelleenrakennusta taas vaikeuttaa se tosiasia, ettei HIFK:ssa ole enää näiden turattujen kausien jälkeen mitään imua pelaajien silmissä etenkin, kun kukaan ei tunnu tietävän ensi kauden valmentajaa. Toisaalta yksikään huippuvalmentaja ei halua valmentamaan tällaista yli-ikäistä edarijengiä vaan lähtee mieluummin menestymään johonkin muualle.

Melkoiseen jamaan ovat rakkaan HIFK:mme saattaneet, vaikkei tämä tän kautinen HIFK olekaan mun HIFK.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Samaa mieltä siitä, että tämä väsynyttäkin väsyneempi kausi saisi loppua mahd. pian.

Melkoiseen jamaan ovat rakkaan HIFK:mme saattaneet, vaikkei tämä tän kautinen HIFK olekaan mun HIFK.

Mitäs jos kausi päättyykin vasta loppuotteluissa. Vituttaako se sinua tai kanssasi samalla tavalla ajattelevia? Miten voi aidosti toivoa oman jenginsä putoamista heti/nyt, kun edelleen mahdollisuudet on edelleen vaikka mihin? Olisi kiva kuulla oletko aidosti tuota mieltä vai onko menkat tulossa ja kaikki ahistaa. Blues 2. v. 2011 ja aikanaan ainakin HV71 voitti elitserienin päästyään viimeisenä pleijareihin.

Jälkimmäisestä kappaleesta vahva sama: ikäjakauma ja jalkojen liike. Ei toimi ei. Itse tekisin nyt niin, että kun Somervuori on jo back, niin hänelle kavereiksi (ei välttä,ättä samaan kenttään) Leinonen ja junnuista kolme nopeaa ja pelillisesti ok hyökkääjää. Luttinen, Eriksson ja Perro 4# vittuun. Onko A:sta edes mahdollista nostaa ketään - riittääkö taso?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onko A:sta edes mahdollista nostaa ketään - riittääkö taso?

Eiköhän sieltä olisi jo nostettu porukkaa, jos taso riittäisi edes jollain tavalla liigapeleihin? Tai onhan sieltä ollut mukana Nico Friman. Tämä pelaaja on ainoa Nykoppin lisäksi, joka on päässyt liigassa pelaamaan... Ei hyvältä näytä junnujen taso hyökkääjien osalta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkoiseen jamaan ovat rakkaan HIFK:mme saattaneet, vaikkei tämä tän kautinen HIFK olekaan mun HIFK.

Se on kyllä melkoinen suoritus, kun miettii että vielä kausi takaperin pelaajat suorastaan tyrkyttivät itseään HIFK:hon ja Janne Pesosen tasoinen pelaaja vain "poimittiin kuleksimasta". Valmentajaksi poimittiin suurin piirtein se (Matikainen) ketä haluttiin. Tällä hetkellä joukkue on totaalisessa katastrofitilassa. Vaatii todella suurta ammattitaitoa, että tässä näin lyhyessä ajassa onnistutaan. Tällä hetkellä kasassa on keksi-iältään liigan vanhin ja hitain joukkue ja ensi kauden valmentajasta ei hajuaakaan. Siirtohuhujen kärjessä pyörii Jonne Virtanen.

Silti HIFK:n joukkue ei ole niin huono, kun sarjasijoitus antaa ymmärtää. Tässä on vain tehty niin paljon virheitä lyhyen ajan sisään, että tilanne on kertautunut, mutta jos HIFK:ta miettii puhtaasti pelaajamateriaalin kannalta, niin olen edelleen sitä mieltä, että tuolla materiaalilla pitäisi paikka kuuden joukossa olla saletti ja uskoisin, että mikäli miellä olisi ollut ammattitaitoinen valmennusryhmä, koko kauden, niin siellä oltaisiinkin. Silti joukkueen rakentamisessakin ollaa epäonnistuttu, koska materiaalin pitäisi olla top 3 tasoa ja näin noin suuria puutteita ei pitäisi HIFK:n resursseila olla. Hyvänä vertailukohtana JYP, joka on sarjassa toisena. Katsokaa oikeasti sitä materiaalia ja esimerkiksi sentteriosastoa. HIFK.n materiaalista maksimit irti repimällä sarjasijoitus olisi ollut ihan toinen.

Jotenkin tuntuu, että aina kun HIFK:sta puuttuu valmentaja, joka pitää vaatimustason ihan tapissaan, niin täällä aletaan lipsumaan ihan perusasioistakin. En nyt väitä, että kesäharjoittelua olisi vedetty totaalisen vihkoon, mutta kyllä siinäkin on jotain väärin tehty. Väitän, että laadukkaammalla kesäharjoittelulla/harjoittelulla kauden edetessä tällekin HIFK:lle olisi jostain jalkoja loihdittu. Vertailun vuoksi HIFK:n viimeisimmät mestarijoukkueet. 1998 tuntui, että Tom Laaksosellekin olisi jostain löytynyt jalat pudotuspelikeväälle. Niitä ei nähty ennen eikä jälkeen Westerlundin & Summasen. KJ:n HIFK:sta silmiin pisti etenkin Nyholm ja Liivik. Eihän kavereiden menoa lopulta pidätellyt mikään.

Tänään vastassa parhaan pelaajansa myynyt ja ilman panosta pelaava TPS. Saas nähdä. Kaiken järjen mukaan tästä pitäisi pisteet naarata.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eiköhän sieltä olisi jo nostettu porukkaa, jos taso riittäisi edes jollain tavalla liigapeleihin? Tai onhan sieltä ollut mukana Nico Friman. Tämä pelaaja on ainoa Nykoppin lisäksi, joka on päässyt liigassa pelaamaan... Ei hyvältä näytä junnujen taso hyökkääjien osalta.

No mites Aki Kivelä? Teki hyvää jälkeä junnuissa, lähetettiin Vaasaan pelaamaan, palautettiini Stadiin ja on näkynyt jossain hassussa A-junnujen pelissä. Mitä sille tapahtui? Minusta piti olla valittuna edariin tälle kaudelle.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mitä sille tapahtui? Minusta piti olla valittuna edariin tälle kaudelle.

Mitä nyt nuorille pelaajille saattaa tapahtua, ei pysty ottamaan siitä viimeistä harppausta, joka tarvitaan ykköstasolla pelaamiseen?? Mestis-keikka ei tosiaankaan mennyt putkeen tällä kaudella ja kävi mun mielestä jossain toisessakin joukkueessa kokeilemassa kuin Sport. Nyt tosiaan skulaa A-junnuissa, mutta tuskinpa tulee pelaamaan edareissa tällä kaudella, jos enää ikinä?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Jotenkin tuntuu, että aina kun HIFK:sta puuttuu valmentaja, joka pitää vaatimustason ihan tapissaan, niin täällä aletaan lipsumaan ihan perusasioistakin.

Tältä minustakin tuntuu ja se on ihan käsittämätön asia, kun miettii mitä äijiä joukkueessa kuitenkin on. Olisiko se syy kuitenkin juuri se, että joku harjoittelussa menee vituralleen? Sillä kyllähän joka jätkä treenaa juuri niinkuin käsketään + omat harjoitteet päälle. Jotenkin tuntuu vaikealta uskoa, että ne miehet, jotka tiettyjä vapauksia saa kesän yhteistreeneistä jättäisi omatoimisen puolitiehen. Toisaalta taas on vaikea uskoa, että muiden joukkueiden fyysinenvalmennus olisi aivan eritasolla, kuin meillä.

Harri Hakkaraisen aikana kaikki oli tällissä. Siinä on ammattimies.
 

scholl

Jäsen
Valmentajaksi poimittiin suurin piirtein se (Matikainen) ketä haluttiin.

Tämä on kyllä aivan uskomaton vitsi. Meillä oli Suomen paras valmentaja, joka oli tehnyt 3 vuotta kovaa duunia laittaen organisaation kuntoon ja "haluttiin" mukamas munasillaan hilluva sekopää. Joo minä olen paavi jos samalle vitsailulinjalle mennään.

Sillä kyllähän joka jätkä treenaa juuri niinkuin käsketään + omat harjoitteet päälle.

Harri Hakkaraisen aikana kaikki oli tällissä. Siinä on ammattimies.

Jos ei ole ammattimies, ei tiedä mitä pitää tehdä. Kesällä se koko työ tehdään, joka kantaa hedelmää talvella. Jokainen vässykkä ei omaa sydäntä laittaa "kultaleijonia" ja muita "lätkäjätkiä" tekemään sitä kovaa työtä. Jos fyssavalmentaja on "fanipoika" niin keskittyy lähinnä nimmareiden keräämisen ja mukavien jutusteluun, eikä laita jätkiä menemään kieli ulkona pusikoissa.

IFK:n seurakulttuurissa, syvällä seuran sielussa on jotain todella mätää.

Country club, kaverimeininki. Tulee mieleen ruotsalaiset yritykset. Pomot eivät uskalla sanoa alaisilleen mitään, ettei kukaan pahastuisi. Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta: työpaikalla ei tarvitse olla kaveri, jokaisella pitää olla ystäviä työn ulkopuolelta!
 

Stigu

Jäsen
Tämä on kyllä aivan uskomaton vitsi. Meillä oli Suomen paras valmentaja, joka oli tehnyt 3 vuotta kovaa duunia laittaen organisaation kuntoon ja "haluttiin" mukamas munasillaan hilluva sekopää. Joo minä olen paavi jos samalle vitsailulinjalle mennään.
!
No morjensta Paavi!

Petu oli kovin valmentaja tuohon saumaan. Ongelmaksi muodostui Petun kakkonen (en siis tarkoita nyt sitä Cacca-kakkosta vaan Soppaa), joka oli täysin sopimaton Petulle. Tämänhän lisäksi Petu hyytyi myös Nybariin.

Esimerkkejä siitä, miten tärkeä kakkosvalmentaja on:

- Blues: Petu ykösenä Marjamäki kakkosena: Menestys
- Blues: Marjamäki ykkösenä: Ei menestystä
- IFK: Petu ykkösenä Soppa kakkosena : Ei menestystä
- IFK: Soppa ykkösenä: Ei menestystä
- KHL: Petu ykkösenä Nupe kakkosena: Menestys

Jos katsot noita "Menestys"-rivejä, huomaat että yhteinen nimittäjä on Tyylikäs Sivistynyt Poliisi.

Tänään muuten alkaa Petun kultajahti KHL:n pleijareissa, muista pitää peukkuja!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tältä minustakin tuntuu ja se on ihan käsittämätön asia, kun miettii mitä äijiä joukkueessa kuitenkin on. Olisiko se syy kuitenkin juuri se, että joku harjoittelussa menee vituralleen?

Kyllä mä sanoisin treenaamisesta paljon tietävänä, että ei tämä mene pelkän edari/asennevamman piikkiin. Sekin rupeaa olemaan vähän väsynyt läppä ja helppo oikotie. Edariutta liioitellaan täällä aika paljon. Suurin osa pelaajista on hyvin tietoisia siitä, että omasta urasta tässä on kyse ja oma ura ei kestä 65-vuotiaaksi asti. Poislukien tietenkin HIFK:n 1-kenttä. En tiedä kuka ja miten on treenauttanut kundeja kesällä, mutta surullista on jälki. Joukkueelta puuttuu sekä muskelit että aerobinen kunto. Karu veikkaus on se, että Soppa on 80-luvun tyyliin vetänyt pelkkiä lajitreenejä. Ei juoksua, ei punttia, ei intervalleja (mikä on ihan vitun ennenkuulumatonta!) eikä vääntövoimaa. Vaikka HIFK:n pelaajisto on iäkästä, se näyttää paradoksaalisesti kuitenkin raakileelta materiaalilta. Kuin 17-vuotiaita untuvikkoja, jotka eivät ole vielä aloittaneet tavoitteellista treeniä.

Nenä luotti Hakkaraiseen, samoin Raato on aina ulkoistanut fyysistä kuntoa koskevat asiat ammattilaisille ja keskittynyt itse lajitreeniin. Mutta HIFK:n countryclubissa on ilmeisesti sellainen käsitys, että ei tänne mitään ulkopuolisia kaivata, me pystytään ihan itse tekemään kaikki: fyysiset + lajitreenit, scouttaukset, sopimustekniikka jne. Jälki on sen mukaista, amatöörien puuhastelua. NHL-jengin UTJ olisi naurettu pihalle jo omassa organisaatiossa, jos hän roudaisi tarjolle pelkkiä 35-vuotiaita pelureita.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No niin, nyt onkin mielenkiintoisen näköinen kokoonpano SM-Liigan sivulla. Elkins kortti katsotaan sitten tänään. Tulikohan Hannulalle joku pipi? Vai onko muuten vaan flunssassa tmv. Onneksi Leinonen on mukana.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on kyllä aivan uskomaton vitsi. Meillä oli Suomen paras valmentaja, joka oli tehnyt 3 vuotta kovaa duunia laittaen organisaation kuntoon ja "haluttiin" mukamas munasillaan hilluva sekopää. Joo minä olen paavi jos samalle vitsailulinjalle mennään.

Matikainen oli valmentajamarkkinoiden kovin nimi sillä hetkellä. Esimerkiksi naapurin kovin GM ikinä missään ja puolijumala Kekäläinen oli paskansyöjän perässä. Pitää aina muistaa mikä tilanne olisi silloin, eikä näin jälkikäteen miettiä, että vituiksi meni. Itse olisin todennäköisesti myös palkannut Petun. Sormusta en olisi nimennyt päävalmentajaksi missään tilanteessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös