18.4.2011.
Muistaako kukaan, mitä tuolloin tapahtui?
Pelistä muistaa vielä kaiken, mutta yöstä pelkästään jotain pätkiä muunmuassa Kojon analyysit ja huumorin. Oih niitä aikoja. Noh, 2022 uusiksi.
18.4.2011.
Muistaako kukaan, mitä tuolloin tapahtui?
Pitäsikö meidän järjestää vuotuinen 'Muistojen yö'? 'Taiteiden yö' on niin last season. Eiku venaas, niinhän toikin on. Itse asiassa useampikin kuin vain last season... Mutta kuitenkin!
Hexi & Söde muistelevat IFK-aikoja:
http://www.iltasanomat.fi/jaakiekko/art-1431932960467.html
Ok. Myönnettäköön olen ollut jo (loma)viikon tiukalla grilliruoka- ja keskiolut ruokavaliolla. Liiallisen alkoholin suhteen tiedän kuitenkin rajani: silloin kun alan kokea tarvetta syvälliseen keskusteluun työttömän Itä-Helsinkiläisen sorvarin kanssa, on aika mennä nukkumaan. Harvinaista on kuitenkin ollut tämä.Sinulla tuntuu olevan jo melko vakavat oireet, lopeta välittömästi alkoholin käyttö, ainakin se runsas.
Ok. Myönnettäköön olen ollut jo (loma)viikon tiukalla grilliruoka- ja keskiolut ruokavaliolla. Liiallisen alkoholin suhteen tiedän kuitenkin rajani: silloin kun alan kokea tarvetta syvälliseen keskusteluun työttömän Itä-Helsinkiläisen sorvarin kanssa, on aika mennä nukkumaan. Harvinaista on kuitenkin ollut tämä.
Oman kantani asiaan olen jo tehnyt tiettäväksi, enkä näe asian vatvomisella saavutettavan enää mitään uutta tai hedelmällistä. Sinulle henkilökohtaisesti toivon kaikkea hyvää jatkossakin. Mielipiteeni toisten joukkueiden faneista, tai itse joukkueista voi jokainen halutessaan lukea aiemmista viesteistäni.No on sulla jutut. Mitä pahaa työttömien itä-helsinkiläisten sorvareiden kanssa juttelemisessa on? Vai yrititkö sä hauskasti stereotypisoida kaikki jokerifanit? Ei oikeen osu ja uppoa, totuus kun ainakin minun ystäväpiirissäni on niin kaukana tuosta. Seuraavaksi varmaan joku kunnon HIFK-fani tulee kertomaan, miten omasta tuttavapiiristä ei jokerifaneja löydy, ja jos joku perkele tunnustaan, niin välit lyödään suoraan poikki. Mitä tulee alkoholiin, niin itse olen todennut, että sopiva hetki mennä nukkumaan on se, kun viinat on loppu.
Hesari teki HIFK:n ja Jokerifanien asuinpaikkavertailua jokunen vuosi sitten ja tutkimuksessa ilmeni että Itä-Helsingissä on yhtä paljon HIFK:n kuin Jokereidenkin faneja. Ainoa alue, jossa HIFK faneja on enemmän on Espoo, muuten kannatus on tasaista kantakaupungista Kontulaan.No on sulla jutut. Mitä pahaa työttömien itä-helsinkiläisten sorvareiden kanssa juttelemisessa on? Vai yrititkö sä hauskasti stereotypisoida kaikki jokerifanit?.
Vuoden 2011 mestarijoukkue oli ennen kaikkea taitojoukkue, mutta siinä oli myös sitä ilkeyttä sekä äijämäisyyttä, jota tarvitaan mestaruuden voittamiseen. Ei mestaruutta voi voittaa ilman toista, pitää olla sekä kovuutta, että taitoa.Kaiholla muistan -98-mestarijengiä.. Samoin -11-jengiä.. Oonkohan tullut vanhaksi kun se taitokiekko kuitenkin tuntuu siltä millä menestyy??:-)
Hesari teki HIFK:n ja Jokerifanien asuinpaikkavertailua jokunen vuosi sitten ja tutkimuksessa ilmeni että Itä-Helsingissä on yhtä paljon HIFK:n kuin Jokereidenkin faneja. Ainoa alue, jossa HIFK faneja on enemmän on Espoo, muuten kannatus on tasaista kantakaupungista Kontulaan.
Olisi mielenkiintoista nähdä tuo jakauma. Mulle on sinällään sama missä fanit asuvat mutta kauan länsi-helsingissä asuneena on vahva kutina että esim Töölö-Munkka akselilla ja siinä hollilla on kyllä IFK kannattajia leijonan osa lätkän seuraajista, tai sitten ne vain pitävät enemmän ääntä itsestään.
Vielä hirveän paljon enemmän kiinnostaisi nähdä vähän sitä statistiikkaa tuon kartan takana. Otanta on alle prosentti helsinkiläisistä, joten en tiedä, kuinka luotettavasta "gallupista" on kyse. Sen sijaan tuo kaupunginosajaottelu voi mennä pahastikin metsään, jos vaikka Herttoniemestä on saatu kolme vastaajaa ja vastapainona Munkkiniemestä 764.Tässä Hesarin tekemän tutkimuksen kartta kannatuksen jakaantumisesta pääkaupunkiseudulla.