Kobezda/Rajala/Nuutinen
Kobezdasta vielä sen verran, että ei ehkä kannata jo etukäteen narista äijästä ja haukkua turhaksi hankinnaksi. Muistanpa kun kaudeksi 99/00 joukkueeseen ilmestyi eräskin Marek Zidlicky ja minäkin muiden mukana olin etukäteen sitä mieltä että ihan turhan tuntuinen jätkä. Mulle riitti perusteeksi tyypin pieni koko. Ja nyt pidän Z:aa heti Rafalskin jälkeen HIFKin parhaana ulkomaanpakkina kautta aikain!
Se, mitä olen lukenut Kobezdan aiemmista kausista viittaa tarvittaessa hyvinkin fyysiseen, mutta pelitaitoiseenkin pakkiin. Annetaas äijän näyttää?
Rajalasta olen sitä mieltä, että kyllä se jengiin mahtuu. Ei kauheesti kokoa, mutta sitkeä sissi, joka täyttää paikkansa paremmin kuin Tuominen + Hucko + Kautonen yhteensä, joka ei tosin ole paljon. Rajala on liigatasoa jossain 3-4 kentässä, ei sen enempää, mutta liigatasoa kuitenkin.
Nuutinen on järkyttävä hankinta, jos toteutuu. Muistan hyvin parin vuoden takaisesta EHL-matsista Narrien silloisen ykkösparin Nuutinen-Racine. Äijät puhaltelivat muniinsa jossain oman maalinsa liepeillä, kun HIFKin isot jätkät kävivät tekemässä byyrejä. Jos joku ois silloin sanonut, että kyseinen äijä mahdollisesti mahtuu parin kauden päästä HIFKiin, niin oisin kehottanut kääntymään Hesperian sairaalan avopoliklinikan puoleen. Ja nyt tätä velttoa, mutta vastaavasti hidasta seisoskelijaa on nähty HIFKin treeneissä?? Huh, Soppa-Sormunenkin ois parempi, missä se luuraa nykyään?