Näitä kalliita ukkoja ei tarvitsisi pitää venailemassa vaan heille löytyisi ihan perustellut paikat IFKn 3.-4. ketjusta, jolloin osasto Åsten, Hartikainen, Seppälä ja jopa Mieho olisi rotaatiossa. Näiden tilalla, kun olisi ”kunnon VL-pelaajia niin nytkään nähty loukkaantumistilanne ei olisi niin iso katastrofi kuin se on nyt, kun rosteriin jätetty taas valtamerilaivan kokoisia aukkoja.
Tästä toki samaa mieltä. Viime kaudella niitä oli, tällä kaudella ei ole ollut - mutta senkin koen olleen lähinnä tämän taloustilanteen ja tilanteen saneleman pakon takia. Mieluummin lyödään vaikka sitten ekstrarahaa niihin pelaajiin, ketkä voivat meille ratkaistakin näitä pelejä.
VL-pelaajia alaketjuihin uskoisin olevan kesken kauden helpompi löytääkin kuin Lehteröitä ja Vesalaisia. Ja sitten niitä pelaajia on myös helpompi integroida terveeseen joukkueeseen. Nyt kun tuohon hommataan joku aivan superveljes uudeksi sentteriksi, niin sitten ihmetellään taas marraskuussa, että mihin nämä kaikki kundit laitetaan ja miten pidetään kaikki tyytyväisenä. Olen aika varma että tuolla ekstrakovalla kilpailulla viime kaudella on pakko olla ollut (edes pientä) negatiivista vaikutusta joukkuehenkeen ja tiettyjen yksilöiden itsevarmuuteen ja -luottamukseen.
Itse asiassa nyt kun rupesin miettimään kaikenlaisia superjoukkueita, niin kyllähän monessa kiekkosarjassa on tullut todetuksi se, että aika monta kertaa kannattaja on joutunut pettymään siihen "kaikkien aikojen joukkueeseen". Roolitus on mun silmään huomattavasti tärkeämpi hyvän joukkueen ominaisuus, kuin se että sieltä löytyy joka kentästä 20 maalin ja/tai 30 syötön mies.
Kuitenkin hyvää pohdintaa ja keskustelua, hyviä pointteja. Minkäs näille voi - makuasioita sanoi Musti kun palleja nuoli.
EDIT: Jos näistä vielä syntyy keskustelua niin mennään vaikka tuonne kausitopicin puolelle? Mä lopetan off topicin tähän itse omalta osaltani.